مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1697
  • بازدید دیروز : 2122
  • بازدید کل : 13099132

مقاله83-بررسی ديدگاه مخاطبان پيرامون تاثير انيميشنهاي تلويزيوني شهرداري130ص


مقاله83-بررسی ديدگاه مخاطبان پيرامون تاثير انيميشنهاي تلويزيوني شهرداري130ص

فهرست مطالب

 

عنوان صفحه

 

چکیده....

فصل اول-کلیات

مقدمه. .. 2

بیان مسئله... ... 4

اهميت و ضرورت تحقيق .... 5

اهداف تحقیق... .... 6

فرضیه های تحقیق .. 6

سؤالات تحقیق. ... 7

متغیرهای پژوهش.. . 7

مفاهیم و اصطلاحات .. ... 7

فصل دوم- پیشینه تحقیق

مقدمه....... ... 10

بخش اول-انیمیشن در جهان. ..... 12

تاریخچه انیمیشن ... 15

انيميشن كامل.. ..... 19

تاريخچه انيميشن چك واسلواكيا...................................................................... 20

تاريخچه انيميشن در استونيا.......................................................................... 21

تاريخچه انيميشن در فرانسه.......................................................................... 21

تاريخچه انيميشن ايتاليا................................................................................ 22

انيميشن در ايالات متحده آمريكا..................................................................... 22

انیمیشن درتلویزیون ایران............................................................................ 25

اولين تيزر انيميشن در تلویزیون..................................................................... 26

کم شدن تأثیر تبلیغات.................................................................................. 28

تعریف انیمیشن......................................................................................... 32

ویژگی های کلی انیمیشن ............................................................................ 33

قالب های مختلف ساخت فیلم انیمیشن............................................................... 33

انیمیشن روی طلق..................................................................................... 34

انیمیشن روی کاغذ ................................................................................... 34

انیمیشن بدون دوربین.................................................................................. 34

کات لوت................................................................................................ 35

انیمیشن سه بعدی....................................................................................... 35

انیمیشن با عکس....................................................................................... 36

پیکسیلین................................................................................................ 36

پین اسکرین............................................................................................. 36

انیمیشن زیر دوربین................................................................................... 37

روتوسکپی.............................................................................................. 37

داینامیشن ............................................................................................... 37

دیاگرام انیمیشن......................................................................................... 38

مراحل ساخت فیلم انیمیشن........................................................................... 38

مخاطبان................................................................................................. 44

ماهیت مخاطب......................................................................................... 46

الگوي تاثيرات مستقيم و مخاطب منفعل............................................................ 46

الگوي تاثيرات محدود و مخاطب فعال.............................................................. 48

رفتار..................................................................................................... 57

تأثیر برنامه های تلویزیونی بر اذهان............................................................... 58

الگوی انتشار از طریق وسایل ارتباط جمعی...................................................... 59

طبقه بندی مخاطبان.................................................................................... 60

نخستین پذیرندگان معتبر.............................................................................. 61

اکثریت زود پذیر- دوراندیش......................................................................... 61

اکثریت کندپذیر-شکاک................................................................................ 61

دیرپذیران سنتی......................................................................................... 61

جاذبه های تکنیک یک برنامه تلویزیونی.......................................................... 62

ویژگی های ارتباط نوین.............................................................................. 65

موضوع برنامه......................................................................................... 66

هدف برنامه............................................................................................. 66

قالب برنامه.............................................................................................. 67

وسایل ارتباط جمعی................................................................................... 67

کودک و وسایل ارتباط جمعی ....................................................................... 69

آموزش غیر تجریدی ................................................................................. 69

آموزش سه بعدی....................................................................................... 70

دلایل تماشای تلویزیون................................................................................ 71

تأثیر محتوی برنامه بر مخاطبان .................................................................... 72

قدرت اثربخشی تلویزیون بر كودكان................................................................ 73

تأثیر تلویزیون برکودکان.............................................................................. 75

اثرات مثبت و منفی تلویزیون........................................................................ 75

خیال و واقعیت ........................................................................................ 76

نیازها و علایق بیننده.................................................................................. 78

ضرورت توجه به تولید برنامه انیمیشن............................................................ 78

طرح و ایده فیلمنامه ................................................................................... 79

ساختار گرافیکی و بصری............................................................................ 81

کیفیت فنی و اجرایی................................................................................... 82

تدوین و صداگذاری.................................................................................... 84

چهارچوب نظری....................................................................................... 85

نظریه شناخت اجتماعی............................................................................... 85

نظریه تأثیر.............................................................................................. 86

نظریه پرورش.......................................................................................... 86

نظریه پذیرش........................................................................................... 87

مدل ها و متغیرهای ارتباطی......................................................................... 87

بخش دوم- تاریخچه شهرداری تهران............................................................... 89

سیمای اولیه ی تهران.................................................................................. 91

هدف از تاسیس بلدیه .................................................................................. 94

انجمن بلدیه ............................................................................................. 95

نظامنامه ی بلدیه....................................................................................... 97

اولین بلدیه چی ......................................................................................... 99

تولد جدید بلدیه.......................................................................................... 99

شهرداری ، بعد از جنگ جهانی دوم .............................................................. 103

شهردار گل دوست .................................................................................. 104

شهرداران جنجالی .................................................................................... 104

دوره ای جدید در مدیریت شهری .................................................................. 106

خدمات شهروندی...................................................................................... 109

جمع بندی............................................................................................... 109

تحقیقات انجام شده در داخل ایران................................................................... 110

تحقیقات انجام شده در خارج از ایران.............................................................. 111


فصل سوم-روش تحقیق

مقدمه.................................................................................................... 113

روش تحقيق............................................................................................ 113

جامعه آماري........................................................................................... 113

حجم نمونه.............................................................................................. 114

روش نمونه گيري..................................................................................... 115

ابزار گردآوري اطلاعات............................................................................ 115

روش اجرای آزمون.................................................................................. 115

روايي................................................................................................... 115

روش تجزیه و تحلیل داده ها......................................................................... 116

فصل چهارم- تحلیل داده ها

مقدمه.................................................................................................... 118

الف-آمار توصیفی..................................................................................... 119

ب- آمار استنباطی..................................................................................... 135

فصل پنجم-بحث ونتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری................................................................................... 141

یافته ها.................................................................................................. 141

پیشنهادات.............................................................................................. 143

محدودیت ها............................................................................................ 144

منابع.................................................................................................... 145

 


فهرست جداول و نمودارها

 

جدول 4-1: توزيع فراواني سن زنان پاسخگو در جامعه آماري مورد بررسي.............. 119

جدول 4-2: توزيع فراواني سن مردان در جامعه‌ آماري مورد بررسي....................... 120

جدول 4-3: توزيع فراواني ميزان تحصيلات زنان پاسخگو در جامعه‌آماري مورد بررسي121

جدول 4-4: توزيع فراواني ميزان تحصيلات مردان در جامعه آماري مورد بررسي....... 122

جدول4-5: توزیع فراوانی«میزان علاقه به تماشای تلویزیون................................. 123

جدول6-4: توزیع فراوانی«میزان علاقه به تماشای تبلیغات................................... 124

جدول7-4: توزیع فراوانی«میزان پخش برنامه های تبلیغاتی.................................. 125

جدول8-4: توزیع فراوانی«میزان علاقه به تبلیغات انیمیشن.................................. 126

جدول 9-4: توزیع فراوانی«میزان گفتگوی شخصیت انیمیشن................................ 127

جدول 10-4: توزیع فراوانی«میزان لحن گفتگو................................................ 128

جدول11-4: توزیع فراوانی«میزان علاقه کودکان به تبلیغات انیمیشن....................... 129

جدول12-4: توزیع فراوانی«میزان تأثیر آموزش های شخصیت انیمیشن................... 130

جدول13-4: توزیع فراوانی«میزان برتری تبلیغات انیمیشن به رئال......................... 131

جدول14-4: توزیع فراوانی«میزان لحن طنز شخصیت انیمشن .............................. 132

جدول15-4: توزیع فراوانی«میزان موفقیت شهرداری در تبلیغات.......................... 133

جدول16-4: توزیع فراوانی«میزان گسترش تبلیغات انیمیشن................................. 134

جدول 17-4 : بررسی رابطه بین سن مخاطبان و تأثیر تبلیغات انیمیشن..................... 135

جدول 18-4: بررسی رابطه بین متغیر تحصیلات و تأثیر تبلیغات انیمیشن................. 136

جدول19-4 : بررسی رابطه متغیر جنس و تأثیر تبلیغات انیمیشن............................ 137

جدول20-4 : بررسی رابطه متغیر نوع گفتگو و تأثیر تبلیغات انیمیشن..................... 138

جدول21-4 : بررسی رابطه متغیر محتوا و تأثیر تبلیغات انیمیشن........................... 139

نمودار 4-1: توزيع فراواني سن زنان پاسخگو در جامعه آماري مورد بررسي............. 119

نمودار 4-2: توزيع فراواني سن مردان در جامعه‌ آماري مورد بررسي...................... 120

نمودار 4-3: توزيع فراواني ميزان تحصيلات زنان پاسخگو در جامعه‌آماري مورد بررسي121

نمودار 4-4: توزيع فراواني ميزان تحصيلات مردان در جامعه آماري مورد بررسي..... 122

 


چکیده

پژوهش حاضر به منظور « بررسی تأثیر تبلیغات انیمیشن شهرداری بر عملکرد مخاطبان» با روش پیمایشی و ابزار پرسشنامه در جامعه آماری شهر تهران که تعداد 600 نفر به طور اتفاقی از جامعه آماری انتخاب شده است، انجام گرفته است. بدین منظور از چهارمنطقه شهرتهران(4، 8، 6، 21) تعداد 150 نفر گزینش شده است. هدف پژوهش با توجه به فرضیه های تحقیق، بررسی رابطه بین متغیرهای سن، جنس، تحصیلات، نوع گفتگوی شخصیت انیمیشن و محتوی تبلیغات با نحوه آموزش مردم می باشد و با استفاده از روش آماری خی 2 و سنجش شدت رابطه از V کرامر، نتایج زیر حاصل شده است.

خی 2 محاسبه شده (16/8)برای متغیر سن، (11/33)برای متغیر تحصیلات،(33/84)برای متغیر جنس،(82/40) برای متغیر نوع گفتگوها (50/41) برای متغیر محتوی تبلیغات، در سطح 05/0 معنادار است و با اطمینان 95% می توان گفت که بین سن ، جنس، تحصیلات، نوع گفتگوهای شخصیت انیمیشن و محتوی تبلیغات و آموزش مردم رابطه معنادار وجود دارد.

کلید واژه ها: انیمیشن،شهرداری، مخاطب


 

 

 

فصل اول

کلیات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

مقدمه

وسايل ارتباط جمعي با اهميت ترين و در عين حال انتقاد آميزترين جنبه جامعه مدرن به شمارمي آيد در اين ميان نقش رسانه هاي تصويري٬ به ويژه تلويزيون نسبت به ساير رسانه ها برجسته تر است و در مقايسه با ساير رسانه ها از مطلوبيت بيشتري نيز برخوردار است. اين امر به ويژه بيشتر آنجا تحقيق مي يابد كه كودكان به عنوان متقاضيان جدي برنامه هاي تلويزيون مطرح مي باشد. يكي از مهمترين كاركرد رسانه ها٬ كمك به فرآيند فرهنگ پذيري است. فرهنگ پذيري يعني فرآيند انتقال ارزش ها٬ هنجار ها٬ عقايد ها٫باورها٬معيار ها و الگو هاي رفتاري . رسانه ها اولين مركز انتقال مفاهيم فرهنگي به كودكانند. كه رسانه هاي تصويري به ويژه تلويزيون در اين امر گوي سبقت را مي ربايند و اگر اين روند در تماشاي تلويزيون ادامه مي يابد و به طور متوسط كودكي كه امروز متولد مي شود تا سن هجده سالگي وقت خود را بيش از هر فعاليت ديگر٬ صرف تماشاي تلويزيون خواهد كرد.رسانه هاي گروهي به عنوان وسايل ارتباط جمعي،در شكل دهي و آموزش دادن رفتار هاي گوناگون نقش مهمي به عهده دارند و نقش رسانه ها در شكل دهي رفتار اجتماعی در انسان اهميت به سزايي دارد. امروزه تلويزيون به عنوان عنصر برتر خانواده ارتباطات جمعي مي تواند بدون هيچ مانعي وارد خانه و جمع كساني كه از آن استفاده مي كنند،بشود و بينندگان آن با اشتياق تمام با روشن كردن دستگاه گيرنده شان پذيراي پيام هاي تلويزيون
هستند(اسدی، 1385: 95).

اهميت خاص وسايل ارتباط جمعي در دنيايي كه هر روز بيش از پيش به گسترش اين وسايل
مي انجامد و در نهايت موجبات بسط نفوذ و تأثير آنان را فراهم مي آورد. و ديگر اينكه در دنياي امروز وسايل ارتباط جمعي روزنامه-راديو-تلويزيون وسينما در راه پيشرفت و تمدن بشري نقش به سزايي را به عهده دارند0

عصر ارتباطات نام كنوني زندگي انسان هاي امروزي است0 در اين دوره جمعيت به طور انبوه و متمركز در شهرهاي بزرگ طبق شرايط خاص متمدن صنعتي وضعيت زندگي جمعي خود را شكل مي دهد. تمامي تحولات و دگرگوني ها در مباني فرهنگ جوامع روز به روز نياز انسان را به آگاهي از تمام حوادث و وقايع جاري جهاني بيشتر مي كند. به همين خاطر پيشرفت وسايل ارتباط جمعي و توسعه در تمامي ابعاد لازم و ملزوم شده اند. در جوامع كنوني انسان ها تلاش دارند تا همواره در جريان اتفاقات مسائل اجتماعي آن هم در سطح جهاني قرار بگيرند تا بتوانند نقش خود را به خوبي ايفا كنند. امروز وضع با گذشته خيلي متفاوت است به طوري كه آگاهي اجتماعي از مهم ترين ويژگي هاي زمان معاصر به شمار ميرود.

از روزي که رسانه هاي ارتباطي به وجود آمده اند تا کنون همواره نخبگان سياسي و فرهنگي از تاثيرات اين رسانه بيم داشتند. رسانه ها امکانات جديدي را براي بشر به وجود آورده بودند و اين پديده جديد باعث مي شد تا بسياري از مناسبات سياسي و فرهنگي که ريشه در گذشته هاي بسيار دور داشت دگرگون شود(پستمن،2005: 241).

از اختراع دستگاه چاپ که باعث چاپ تيراژهاي متعدد کتب و روزنامه ها شد تا اختراع راديو و تلويزيون که صدا و سپس تصوير را به خانه هاي مردم برد و بعد از آن رسانه هاي نويني مانند ماهواره و اينترنت که باعث تعامل بيشتر مخاطبان و توليدکندگان و همچنين دسترسي و حق انتخاب بيشتر شد اين سوال فرا روي علاقه مندان به حوزه رسانه، ارتباطات، فرهنگ، نظم و اخلاق بوده است که اين تکنولوژي ها چه تاثيراتي را بر بشر و بر جامعه مي گذارند؟ و این تاثیرات تا چه اندازه است و چگونه است؟

از طرفي رسانه های جدید به علت تکثری که داشتند و همچنین دسترسی افراد بیشتری برای تولید پیام مي توانستند تک صدايي را در جوامع بشکنند و افراد را با نظرات و نگاههاي ديگر آشنا کنند و همچنين مي توانستند مردم را با بسياري از اخباري که تا بيش از آن در دست عموم مردم قرار نمي گرفت آشنا کنند و از طرف دیگر آنها می توانستند در دست سرمايه داران و گروههاي صاحب نفوذ بيافتد و آنها از رسانه ها برای اقناع افکارعمومي در جهت منافع خود بهره گیری کنند. با توجه به اهمیت ارتباطات و نقش تأثیرگذار آن پایان نامه حاضر با هدف بررسی تأثیر تبلیغات تلویزیونی انیمیشن شهرداری تهران بر مخاطبان به این مهم می پردازد، چرا که شهرداری هر شهری یکی از پرقدرت ترین سازمان ها و ارگان آن شهر است که وظیه آبادانی و بهبود امور جامعه را بر عهده دارد. شهرداری تهران با قدمتی دیرینه در کنار وسعت گرفتن شهر تهران و افزایش زندگی شهرنشینی وظیفه خطیری بر عهده دارد، وظیفه آبادانی شهر، نظافت و رعایت کلیه قوانین لازم برای آسایش کلیه شهروندان،به گونه ایی که می توان وظیفه شهرداری را از وظیفه نیروی انتظامی مهمتر دانست، اگر هر کوچه ایی هر شب و روز به کنترل انتظامی احتیاج نداشته باشد، درعوض تمامی کوچه ها و خیابان های شهر در هر لحظه از شبانه روز به پاکیزگی و رعایت قانون شهروندی نیازمند است.

 


بیان مسئله

بدون شک در دنیای ارتباطات، رسانه و تلویزیون به عنوان یکی از بزرگترین و پرمخاطب ترین وسایل ارتباطی، کمک بزرگی به فرآیند فرهنگ پذیری جامعه و آموزش رفتارهای گوناگون
می نماید.وسایل ارتباط جمعی در انتقال پیام و تأثیرگذاری بر مخاطبان نقش به سزایی دارد. از تبلیغات نوینی که از رسانه پرمخاطب تلویزیون پخش می گردد، انیمیشن هایی است که در اشکال گوناگون پخش می گردد. سازمان ها برای پیام رسانی از این ابزار پرقدرت سود می جویند، چرا که نظرات متنوع را به بیشترین تعداد مخاطب ارائه می دهد. تحقیقات گوناگون نشان داده است، تأثیری که تبلیغ انیمیشن بر مخاطب دارد بیش از سایر تبلیغات می باشد.تبلیغات انیمیشن در عین ساده بودن و دارا بودن حالت طنز و فکاهی، در قالبی سرگرم کننده می تواند حامل پیام های زیادی باشد. امروزه حتی از انیمیشن در ساخت فیلمهای بلند استفاده می نمایند، و این به دلیل همان اثرگذاری سریع و مثبت آن می باشد. شهرداری تهران به دلیل حساسیت شغلی خود به منظور ایجاد شهری منضبط و قانونمند و برخوردار از امکانات بهداشتی و رفاهی،از تبلیغات انیمیشن در قالب پیام های کوتاه و داستانی و در عین حال سرگرم کننده استفاده کرده و قوانین لازم برای داشتن یک شهر سالم و شهروند ایده آل را، به مخاطبان ارائه می دهد، از جمله پاکیزه نگه داشتن شهر، دستورات و مقرات راهنمایی و رانندگی و غیره. به عقیده روان شناسان و جامعه شناسان زمانی می توان قوانین را رعایت کرد و به آن احترام گذاشت که در آن فرهنگ سازی صورت گرفته باشد و در طولانی مدت نهادینه شود. شهرداری تهران اکنون مدتی است که با پخش تبلیغات انیمیشن سعی در بهبود مشکلات شهروندی داشته و دارد، و لذا این سؤال مطرح است: آیا تبلیغات انیمیشن شهرداری تأثیر مثبت و مؤثر بر مخاطبان دارد یا خیر؟ و عملکردهای رفتاری مردم از این تبلیغات چگونه است؟

 


اهميت و ضرورت تحقيق

ارتباط انسان ها منشا فرهنگ و عاملي در راه ارتقاي انساني و فقدان به معناي سكون نسبي در حيات انساني است. وسايل ارتباط جمعي و خصوصا تلويزيون به عنوان يكي از وسايل ارتباط دهنده نقش عظيمي را در انتقال ارزش ها، هنجار ها و مجموعه فرهنگ جامعه ايفا مي كند.

امروزه مسئله ارتباطات جمعي و تلويزيون در سطح جهاني مطرح بوده به گونه اي كه يك پيام ساده امواجي از تاثير را در سطح جهان چه در زمينه آموزش نيروي انساني و چه در زمينه سياست، اقتصاد و.... ايجاد مي نمايد. تلويزيون به لحاظ آن كه تكنولوژي صداو تصوير را به همراه خود دارد و مي تواند تا دورترين مناطق جهان و براي هر قشري از جامعه مورد استفاده قرار
مي گيرد، مهم مي باشد. به عبارت ديگر برنامه هاي تلويزيوني با بكارگيري از آخرين علوم و تكنولوژي هم مي تواند اشاعه دهنده كجروي و بزهكاري اجتماعي باشد و هم مي تواند تهميداتي را براي رشد و تعالي انسان فراهم آورد و زمينه آگاهي از جهان گردد و بدين ترتيب پژوهش در تاثير تلويزيوني امر كاملاً بديهي و محسوسمي باشد.اهميت خاص وسايل ارتباط جمعي در دنيايي كه هر روز بيش از پيش به گسترش اين وسايل مي انجامد و در نهايت موجبات بسط نفوذ و تأثير آنان را فراهم مي آورد. و ديگر اينكه در دنياي امروز وسايل ارتباط جمعي روزنامه-راديو-تلويزيون وسينما در راه پيشرفت و تمدن بشري نقش به سزايي را به عهده دارند0

 


اهداف تحقیق:

هدف اصلی: بررسی تأثیر تبلیغات انیمیشن شهرداری بر عملکرد مخاطبان، است.

اهداف فرعی: -بررسی نحوه تأثیر گذاری تبلیغات انیمیشن برمخاطبان.

- بررسی چگونگی تغییر رفتار مخاطبان متأثر از ارائه تبلیغات انیمیشن.

 

فرضیه های تحقیق:

1-بین سن مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد..

2-بین تحصیلات مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد

3- به نظر می رسد بین عامل جنسیت آموزش مردم رابطه وجود دارد.

4- بین نوع گفتگوها در انیمیشن و آموزش مردم رابطه وجود دارد.

5- بین محتوای تبلیغات و آموزش مردم رابطه وجود دارد.

سؤالات تحقیق

1-آیا بین سن مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد..

2- آیا بین تحصیلات مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد

3- آیا بین عامل جنسیت آموزش مردم رابطه وجود دارد.

4- آیا بین نوع گفتگوها در انیمیشن و آموزش مردم رابطه وجود دارد.

5- آیا بین محتوای تبلیغات و آموزش مردم رابطه وجود دارد.

 

متغیرهای پژوهش

متغیر مستقل: تبلیغات انیمیشن تلویزیون

متغیر وابسته: رفتار مخاطبان

مفاهیم و اصطلاحات

مفاهیم نظری

تأثیر: نوعی فراگیری انسان است که با درجه تندی و کندی صورت می گیرد. در واقع می توان گفت انسان ها از چند چیز تأثیر می پذیرند. فرهنگ و آداب و رسوم، وسایل ارتباط جمعی، کانون ها، مؤسسات و محیط خانواده(بیگلو،1380: 94).

انیمیشن: انیمیشن یا نقاشی متحرک که پیش از سینما به شکل عام مانند: پاناکی اسکوپ و زوتروپ و پراکسینوسکوپ بوده است. در ساخت انیمیشن اعضای بدن حرکت بدن، مانند دستان، گردن، چشم ها و لب ها روی یک کاغذ کشیده و رنگ آمیزی می شود. با این اشکال روی هم قرار گرفتن بخش های متحرک بر روی ورقه ثابت تصویری کامل از سوژه یا شخصیت مورد نظر به دست می آید.

رفتار: عبارت است از فعالیت هایی که از یک موجود زنده سر می زند مانند راه رفتن، مطالعه کردن. همچنین روان شناسان د رتعریف رفتار به یک سری خصوصیات قابل مشاهده و فعالیت های کلی که از یک موجود زنده سر می زند، اشاره می کنند(دواچی و طبایی،1381: 30).

تلویزیون: ابزاری است که امکان دسترسی عموم آحاد جامعه را به آموزش های عمومی و فنی و حرفه ای و ترویجی و آموزش های عالی فراهم می کند و کیفیت آموزشی را بهتر می سازد و این می تواند تنوع روزافزون نیازهای جامعه را در تمامی عرصه ها از فرهنگ عمومی گرفته تا دانش جدید بیش از پیش افزایش دهد(نبرگ و ناراویز،1378: 107).

تعریف عملی: تلويزيون: يك رسانه گروهي است و دستگاهي است كه داراي نور و صدا و تصوير است و داراي برنامه هاي مختلفي مي باشد و احتياج به نيروي الكتريسيته دارد و دستگاهي براي انتقال تصوير از دور و منعكس ساختن صورت اشيا و اشخاص به مسافتهاي دور مي باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل دوم

پیشینه تحقیق

 

 

 

 

 

 

مقدمه

به طور كلي اين بخش شامل موارد ذيل مي شود:

بخش اول انيميشن در جهان شامل :

تاريخچه انيميشن، انيميشن كامل ، تاريخچه انيميشن چك واسلواكيا انيميشن تاريخچه انيميشن در استونيا، انيميشن در فرانسه، تاريخچه انيميشن در ايتاليا، انيميشن در ايالات متحده آمريكا ، انيميشن در تلويزيون ايران ، اولين تيزر انيميشن در تلويزيون ، كم شدن تاثير تبليغات ، تعريف انيميشن ، ويژگي هاي كلي انيميشن ، قالب هاي مختلف ساخت فيلم انيميشن، انيميشن روي طلق، انيميشن روي كاغذ، انيميشن بدون دوربين ، كات لوت، انيميشن سه بعدي، انيميشن با عكس، پيكسيلين، پين اسكرين ، انيميشن زير دوربين، روتوسكپي، دايناميشن، دياگرام انيميشن، مراحل ساخت فيلم انيميشن

مخاطبان و الگوها شامل:

ماهيت مخاطب، الگوي تاثيرات مستقيم و مخاطب منفعال، الگوي تاثيرات محدود و مخاطب فعال، رفتار، تاثير برنامه هاي تلويزيوني بر اذهان، الگوي انتشار از طريق وسايل ارتباط جمعي، طبقه بندي مخاطبان، نخستين پذيرندگان معتبر، اكثيريت زود پذير- دورانديش، اكثريت كند پذير – شكاك، دير پذيران سنتي، جاذبه هاي تكنيك يك برنامه تلويزيوني- ويژگي هاي ارتباط نوين ، موضوع برنامه، هدف برنامه، قالب برنامه، وسايل ارتباط جمعي ، كودك و وسايل ارتباط جمعي، آموزش غير تجريدي، آموزش سه بعدي، دلايل تماشاي تلويزيون، تاثير محتوي برنامه بر مخاطبان، قدرت اثر بخشي تلويزيون ، تاثير تلويزيون بر كودكان، اثرات مثبت و منفي تلويزيون، خيال و واقعيت ، نيازها و علايق بيننده ، ضرورت توجه به توليد برنامه انيميشن

مراحل توليد انيميشن شامل:

طرح و ايده فيلمنامه، ساختار گرافيكي و بصري، كيفيت فني و اجرايي، تدوين و صدا گذاري

چارچوب نظري شامل :

نظريه شناخت اجتماعي، نظريه تاثير، نظريه پرورش، نظريه پذيرش ، مدل هاي و متغير هاي ارتباطي




تاريخچه شهرداري تهران شامل:

سيماي اوليه ي تهران، هدف از تاسيس بلديه ، اولين بلديه چي ، تولد جديد بلديه، شهرداري، بعد از جنگ جهاني دوم، شهردار گل دوست ، شهرداران جنجالي، دوره اي جديد در
مديريت شهري، خدمات شهروندي

جمع بندي شامل :

تحقيقات داخل ايران، تحقيقات انجام شده خارج از ايران





 


بخش اول-انیمیشن در جهان

سال 1982 به دلیل اختراع دستگاه پراکسینکوپ که در آن زمان جنبه سرگرمی داشت، توسط «امیل ری نو[1]» سال ثبت شده انیمیشن به شمار می آید. بعد از آن در سال 1898 ابداع «سوپرایمپوز» توسط «جیمز استوارت بلکتون»[2] و «آلبرت اسمیت»[3] گامی دیگر بود که آنها در جهت تولید، تلفیق فیلم زنده و انیمیشن از آن استفاده کردند و سرانجام «امیل کول[4]» با اولین فیلمی که تمامی آن را به شیوه انیمیشن ساخته بود با نام«فانتزمگری[5]» در پاریس به نمایش درآورد و دنیا را با نام انیمیشن آشنا ساخت. حدود یک قرن از پیدایش اولین فیلمهای انیمیشن می گذرد ولی این سال ها، اینماتورهای کشورهای مختلف جهت بهبود، پیشرفت و تکامل این هنر تلاش کرده اند و هر یک با تأکید بر تجربیات کسب شده توسط دیگر هنرمندان راه را برای تحول انیمیشن هموار ساختند.

نام انیمیشن در دنیا با نام «ونیزور مک کن»[6] خالق شخصیت دوست داشتنی«گوفی دایناسور» در سال 1914 همراه است. وی قبل از خلق این شخصیت داستان «کمیک استریپ» و «نیمری کوچک» را در سال 1911 به نمایش درآورد. چند سال پیشتر از وی«استوارت بلکتون در آمریکا(1906) و امیل کول در فرانسه(1908) دست به تجربیات ارزشمندی در این وادی زده بودند. در آغاز تکنیک ابتدایی مورد استفاده تنها نقاشی بر روی کاغذ برای تولید فیلم های انیمیشن بود و این روش مستلزم کار طاقت فرسای تکرار طراحی تمامی عناصر وکولمل در کادر، از جمله پس زمینه بر روی هر کاغذ به علاوه تغییر جزیی حرکت شخصیت مورد نظر می شد. این تکنیک برای تولید انبوه، انیماتورها را دچار مشکل می ساخت تا اینکه به فکر استفاده از ورقه های شفاف که بعدها به نام تلق شناخته شده، افتادند. این روش انقلابی بزرگ در فرآیند انیمیشن به شمار می آید و منجر به ساخت فیلم های موفق بی شماری در این زمینه گشته است.

پیدایش انیمیشن با بهره وری از تجربیات بدست آمده در زمینه های فنی گوناگون در امریکا به تحقق پیوست. نکته قابل توجه آنکه در سال های اخیر قرن پیش و نیز اوایل قرن حاضر با تلاش هنرمندان بسیاری از تکنیکها و تمهیداتی که امروزه از آن ها به صورت گوناگون و مطابق با پیشرفت تکنولوژی درتولید فیلم ها استفاده می شود، شکل گرفتند. از پیشگامان شکل گیری تکنیک و جلوه های تصویری در انیمیشن می توان «استوارت بلکتون» و «امیل کول» بنیان گذار انیمیشن در فرانسه را نام برد. «اتومسمر» خالق شخصیت(فیلیکس گربه) در 1919 بیش از صد فیلم کوتاه انیمیشن که از کیفیت بالایی برخوردار بودند، ساخت. از جمله کارهای او اولین سری انیمیشن چارلی چاپلین محصول شرکت «پیت سالیوان و مسمر»[7] در اواخر سال های 1910 است. در خلال همین تجربه وی حس زمان بندی و چگونگی بیان شخصیت را از طریق حرکات آموخت. از جمله ابتکارات او ظاهر شدن وسیله ای در کادر و استفاده از آن به جای قلاب ماهیگیری توسط فیلیکس(سری فیلم های کوتاه گربه فیلکس) مملو از شوخی های بصری بود. در همان زمان «مکس فلیشر» شخصیت کوکوی دلقک را در سری فیلم های تحت عنوان(از درون وات) طراحی کرد. ویژگی اسن فیلم ها تلفیق انیمیشن با فیلم زنده بود. وی به کمک برادرش «دی و[8]» و دستگاه روتسکوپ[9] را که قادر به طراحی کادر فیلم زنده بود، ساخت و آن را در سریال مذکور به خدمت گرفت. در سال 1920 «والت الیاس دیسنی»[10] وارد عرصه انیمیشن شد و به سال 1928 شخصیت میکی موس را خلق کرد. در سال 1932 به خاطر فیلم«گلها و درختان» اولین جایزه شرکت خود را دریافت کرد. وی اولین کسی است که فیلم بلند انیمیشن به نام
«سفیدبرفی و هفت کوتوله» را در سال 1937 تولید کرد و در خلال سال های دهه 30، تقریباً تمامی جوایز انیمیشن را از آن خود کرد. والت دیسنی با 32 اسکار در زمینه های مختلف انیمیشن رکورد دار اخذ اسکار در دنیای سینما شد.

انيميشن را در اصطلاح«توهم زندگي»[11] نيز مي نامند. در سال 1978 «جان هالاس» درخواست ثبت تعريفي تازه‌تر با تأييد نظر(انجمن بين المللي فيلم انيميشن) نمود. كار مشكلي بود چراكه ارائه يك تعريف فني بدون اينكه بخواهد محدود به يك تكنولوژي خاصي باشد، سخت به نظر مي رسيد.

جان هالاس معتقداست: انيميشن الزاماً فیلم، دوربين، فريم، پروژكشن، پرده ها،‌ تيرك هاي ليزري، كامپيوتر يا حتي نقاشي ها را دربرنمي گيرد، بلكه مي تواند همه اينها يا هر تكنولوژي از آينده را نمايانگر باشد. انيميشن يعني «خلق و آفرينش، ثبت نمودن و بازيابي فازهاي حركت مجزا و مستقل در كنار هم»

جین دیچ در کتاب خود«چگونه انیمیشن بسازیم» حكايت از انيميشن فريم به فريم دارد. از طرفي، انيميشنرئال تایم[12] يعني «خيمه شب بازي زنده»يعني عروسك گرداني توسط عروسك گردانها است كه مي توانيم آنان را انيماتورها نيز بناميم. اما كاملاً روشن است كه اين تعريف قابل توجيه براي جشنواره هاي فيلم انيميشن نيست. درست است كه اين نوع، در وقت و پول صرفه جويي مي كند اما هرگز از وقت، وضوح، اغراق و تكنيك انيميشن فريم به فريم برخوردار نيست.

واژه انيميشن مشتق شده است از واژه لاتين انيما[13]يعني «نفس زندگي» و بهتر است براي انيميشن مورد نظرمان واژه «انيميشن سينماتيك» را بكار ببريم. انيميشن سينماتيك يعني: ثبت فازهاي مجزا و تك تك كه به طوري به تصویركشيده مي شوند كه توهم و خيال حركت را در قالب اجسام بيجان در قوه باصره آدمي ايجاد مي كند.

تركيب انيميشن با موسيقي، هنري است كه در بعد زمان شكل مي گيرد. وقتي كه كليد «مكث» را فشار دهيد، سی دی شما ديگر نمي خواند و موسيقي قطع مي شود؛ در انيميشن مي بايست حركتي در بعد زمان متوقف نشود چراكه براي حركت بخشيدن، انيميشن ساخته مي شود و به همين دليل زمان نقش به سزايي بازي مي كند(دیچ، 2003: 325).

 

تاريخچه انيميشن

ابتدايي ترين شكل انيميشن

اولين نمونه هايي كه از طريق آنها حركت و تصویربا هم تلفيق شد، به نقاشي هاي عهد پادينه سنگي بازمي گردد، روي ديواره غارها حيوانات با چندين پا به ترسيم درآمده بود و در موقعيت هاي مختلفي مثل روي هم قرارگرفتن و افزوده شدن به يكديگر قرار داشتند و به طور واضح با اندكي دقت مي توان دريافت كه در تمام نقاشي هاي دوره مذكور به نوعي تحرك احساس مي شد.
خيمه شب بازي سايه ها (نمايش عروسكي سايه ها) نيز از اجداد هنر انيميشن به حساب مي آيند. به عنوان مثال مي توان از نمايش عروسكي سايه اي يك انيميشن اندونزيايي به ناموایانگ[14]حدود 900 سال بعد از ميلاد نام برد.

در قرون هفدهم تا نوزدهم ابزار ساده كار انيميشن خيلي قبل از پروژكتورهاي فيلم اختراع شدند .[15]:
ـتوماتروپ[16]اسبابي كه در دوره «ويكتوريا» مورد استفاده قرار مي گرفت كه تشكيل شده بود از يك ديسك با يك عكس در هر طرفش و به دوتكه سيم وصل مي شد. وقتي كه سيم ها يا ريسمانها به سرعت بين انگشتان مي چرخيدند، به نظر مي آمد كه دو عكس موجود در دو طرف ديسك با هم تلفيق شده و يك تصوير ديده مي شد.

فناکی توسکوپ[17]يك ديسك نازك چرخان بود كه نوعي حركت وهم انگيز ايجاد مي نمود كه در آينه قابل ديدن بود. در سال 1834 «ويليام جورج هورنر» دستگاه "زئوتروپ[18]" را اختراع نمود كه كاري مشابه انجام مي داد.

ـپراکسینوسکوپ[19]:عبارت است از ديسك چرخاني كه روي آن تصاويري در حالات مختلف ترسيم شده است بطوري كه به نظر مي رسد كه تصوير تحرك حقيقي دارد.

ـاسترابسکوپ[20]:نيز عملكردي مشابه پراکسینوسکوپ دارد.

ـمجیک لنتر[21]:اسبابي كه قبلاً براي بزرگنمايي تصوير يك عكس بكار مي رفته است.

ـماتوسکوپ[22]:همان «شهر فرنگ» كه در قديم نيز در خيابانها مشاهده مي شد.

فلیپ بوک[23] : عبارت است از كتابي با يك سري عكس در هر صفحه كه وقتي صفحات را به سرعت ورق بزنيم تصاوير به دنبال هم متحرك و زنده به نظر مي رسند.

همه ابزار فوق الذكر واجد ساختارهاي پيچيده اي بودند كه طرح ها، نقاشي ها، عكسها و اسلايدها را با كارتها يا سيلندرهاي چرخنده، نمايش مي دادند. اين اسباب بازيهاي نوري و بصري چشمها را به اشتباه مي انداختند طوريكه چنين تصور مي شد كه تصاوير در حال حركتند. منبع نور هم معمولاً چراغهاي نفتي، لامپ هاي معمولي و شايد هم هيچكدام بلكه نور طبيعي خورشيد بود(دیچ،2003: 241). اصول ساخت انيميشن:

در سال 1930، استوديوهاي والت ديزني 12 اصول پايه براي ساخت انيميشن ارائه دادند:

-اسکارچ و استارت[24]
انعطاف بخشيدن به اشكال شكل براي مشخص كردن ماهيت حركت

- آنتی سیپیشن[25]
حركت به عقب براي تأكيد بر حركت به جلو (دورخيز)


-استاتینگ[26]

استقرار دوربين براي نماي بهتر

ـدو پروسه بنيادين براي ساخت انيميشن[27]

-هيچ عملكرد و حركتي بطور ناگهاني متوقف نمي شود.[28]

ـآهسته در آهسته خارج کردن[29]

همواركردن حركات واجد نقطه شروع و پايان هست كه با فاصله دادن بين آنها كنترل مي شوند.
- آرکس[30]
طراحي مسير حركات، قوس و كمانها

 


-حرکت ثانویه قبل از حرکت[31]

اقدامات ثانويه از قبيل ايجاد هماهنگي بين تصاوير و حركات آنها

-تایمینگ[32]:
تنظيم زمان و عملكردها براي ايجاد توهم لازم در حركت (خطاي ديد)

- اکساگرشن[33]
كاريكاتوري كردن زمان و اعمال

-قابلیت کشیدن[34]

قابليت نقاشي و طراحي خوب، مهمترين اصل براي يك انيماتور خوب است.

-اپال[35]
چنانچه كاراكترها آنطور كه بايد و شايد پرداخت نگردند، تلاش بي فايده بوده است.

«جين ديچ» باتجربه، دو اصل ديگر را هم به اصول فوق افزوده است:

-وزن و حجم[36]

وزن و حجم از اهميت خاص برخوردارند.

-کاراکترحقی[37]

اينكه كاراكترها را هنرپيشه هاي حقيقي فرض كنيم.

ـ انيميشن كامل

به پروسه اي از توليد فيلمهاي انيميشن سنتي با كيفيت بالا اطلاق مي گردد كه به طور مرتب جزئيات ترسيم و حركت هاي باوقفه را به كار مي بندد.

اين تكنيك از سبك هاي متنوعي برخوردار است از كارهاي طراحي شده واقع گرايانه مانند توليدات استوديوي «والت ديزني» تا سبك هاي كارتوني استوديوي انيميشن «وارنر براوس».
مانند "آمریکا تایل[38]1968

لیمیتد انیمیشن[39]

اين تكنيك شامل طراحي هايي مي شود كه از جزييات كمتر با سبكها و روشهاي حركتي بيشتر
مي شود. اولين پيشگامان كاربرد اين تكنيك UPA و استوديوهاي آمريكايي بودند. يكي از نمونه هاي اين تكنيك "گرالد[40](1951) است.

روتوسکوپینگ[41]

وسيله اي است كه فريم هاي تك تك و مجزا را بزرگنمايي مي كند تا سكانس هاي مركبي از فيلم ايجاد شود. اين تكنيك توسط «ماكس فلشر» در سال 1917 به ثبت رسيد درست در زمانيكه انيماتورها فريم به فريم كار مي كردند. بهترين نمونه[42]

ساير تكنيك هاي انيميشن:

ـ انيميشن شخصيت [43]

ـ انيميشن پرشي يا پرتابي[44]

ـ انيميشن چند طرحي[45]

ـ انيميشن جلوه هاي ويژه[46]

کشیدن فیلم انیمیشن[47]:تكنيكي كه از طريق آن طول فيلم با ايجاد تصاوير مستقيماً روي حلقه فيلم افزوده مي شود.

خشک کردن کاغذ انیمیشن:[48]تكنيكي براي ساخت فيلمهاي انيميشن با خشك كردن رنگهاي روغني روي تلق.

ـپین اسکرین انیمیشن[49]: در اين تكنيك صفحه پوشيده از سنجاقها يا ميخ هاي قابل تعويض و حركت، شي به صفحه فيكس و متصل مي شود و فقط از يك طرف نور به آن پرداخته مي شود بنابراين سايه هايي ايجاد مي شوند.

ساند انیمیشن[50]: با شن نيز مي توان روي تلق تصاويري فريم به فريم ايجاد كرد در وضعيتي كه نور از پيش و پس تابانده مي شود.

 

تاريخچه انيميشن چك واسلواكيا

«جي ري ترنكا» انيماتور عروسكي معروف كشور چك كه فيلمهاي انيميشن بسياري را كارگرداني كرده است. او بنيانگذار هنر انيميشن در اين كشور است. از مدرسه هنر و صنعت پراگ فارغ التحصيل شد و يك نمايش خانه عروسكي در سال 1936تأسيس كرد. اين گروه وقتي كه جنگ جهاني دوم شروع شد، از هم پاشيد و «ترنكا» به ناچار سن هاي نمايشي ترتيب داد و از طرفي نيز حين جنگ كتابهاي مصوري براي كودكان فراهم كرد.

پس از پايان جنگ، او يك واحد انيميشن در استوديوي فيلم پراگ تشكيل داد. بزودي صاحب شهرت بين المللي در ميان بزرگترين انيماتورهاي عروسكي دنيا شد.

به تدريج جوايز نفيسي نيز از جشنواره هاي فيلم انيميشن دريافت نمود. يكي از انيماتورهاي معروف اورا «والت ديزني شرق» ناميد.

در سال 1946 جايزه اي در جشنواره كن دريافت نمود و پس از آن دست به كار ساخت فيلم شد كه بيشتر مخاطبانش را نوجوانان و بزرگسالان تشكيل مي دادند.

در اوايل سال 1948، دولت كمونيست چك به او در هزينه هاي كارش ياري رساند اگرچه اين كار دولت تأثيري روي سبك و پيام كارهاي وي نداشت او كارتونهاي انيميشن بسياري را ساخته و فيلمنامه هاي اكثر آنها هم نوشته خود اوست.

 

تاريخچه انيميشن در استونيا

در اوايل سال 1930 توسط «البرت توگانف» اين هنر رواج يافت و سال 1950، همين شخص «بخش انيميشن عروسكي تالين فيلم» را تأسيس كرد. اولين فيلم انيميشن در استونيا ساخت"[51].

تاريخچه انيميشن در فرانسه

«اميل ريناد» يا «اميل كول» كه دستگاه «پراكسي نوسكوپ» را اختراع كرد. او 12 عكس با سيستم انيميشن و فيلمهاي حاوي 500 تا 600 عكس را در سالن نمايش خود، نمايش داد.

تاريخچه انيميشن ايتاليا

انيميشن لا لینیا"[52] در صد اپيزود توسط «اسوالد و كاواندولي» در سال 1969 ساخته شد. زمان اين انيميشن 2 دقيقه و 30 ثانيه است. از سال 1972 اين فيلم در بسياري از شبكه هاي تلويزيوني اروپا و بطور همزمان در سينما و بصورت ميان پرده بين آگهي هاي بازرگاني پخش مي شد. اين فيلم به شهرتي دست يافت كه در 40 كشور دنيا نمايش داده شد.

اين فيلم در 1972 در جشنواره انسي و در سال 1973 در جشنواره زاگرب جايزه دريافت كرد.

 

انيميشن در ايالات متحده آمريكا

از آنجا كه هنر و صنعت انيميشن در آمريكا و تاريخچه انيميشن هاليوود دستخوش تغييرات بسياري شده است، در چهار بخش آن را بررسي مي كنيم:

انيميشن در آمريكا طي عصر فيلمهاي صامت از سال 1900 الي 1920شامل آثار «ونيزور مك كي» به نامهاي "کوکو و فیلکس گربه[53]" استوديوهاي «بري»[54]كه اولين و مجهزترين استوديوهاي ساخت كارتون مستقر در نيويورك بود. بسياري از انيماتورها از همين استوديو كار خود را آغاز كردند و به شهرت رسيدند.


دوره طلايي انيميشن هاليوود از سال 1930 الي 1940

طي دهه 1930، انيميشن هاي «والت ديزي» به خوبي درخشيدند. در همين زمان «وارنر براوس» و «ام جي ام» نيز آغاز به فعاليت كردند. كارتون هاي"بتی پوپ[55]" و "پوپی[56]" در استوديوهاي فليشر ساخته شدند.[57] UPA كه نام مخففكه يكي ديگر از استوديوهاي انيميشن فعال آمريكاست.

انيميشن در ايالات متحده در عصر تلويزيون از 1950تا 1980 سريالهاي انيميشن تلويزيوني در شركتهانا باربارا[58]ساخته شدند. در اوايل سال 1970 انيميشن بزرگسالان توليد شد.
انيميشن قاب به قاب[59]

اين تكنيك براي توصيف اشيا در دنياي حقيقي بكار مي رود و اينكه از اشياي مذكور در يك فريم عكس بگيريم و همين طور فريم به فريم اين پروسه تكرار شود. تا حركت مورد نظر حاصل گردد.

انواع انيميشن قاب به قاب[60]ـ

كه گاهي بطور مخفف ";کلیمیشن[61]" نيز بكار مي رود. مجسمه و تصاويري از گل سفال يا مواد قابل انعطاف براي تهيه انيميشن قاب به قاب كاربرد دارد.

ـکاتو انیمیشن[62]

از حركت بخشيدن به طريق تكه هاي 2 بعدي از موادي مانند كاغذ يا پارچه موفق به ساخت اين نوع از انيميشن مي شويم.

ـ انيميشن ضد نور[63] (زيرشاخهکوتو انیمیشن)

-انيميشن گرافيكي[64]

-متحرك سازي شي[65]

ـانيميشن پرش نمايي[66]

-انيميشن عروسكي[67]

انيميشن كامپيوتري [68]

مانند انيميشن قاب به قاب، انيميشن كامپيوتري انواع متنوعي از تكنيك ها را دربرمي گيرد.
انيميشن 2D يا دوبعدي:

تصاويري كه خلق مي شوند يا در كامپيوتر تدوين مي شوند كه از فرمت گرافيكي بيت مپ 2D استفاده مي كنند يا فرمت گرافيكي وكتور 2D مي شوند. اين روش شامل نسخه هاي ديجيتالي و اتوماتيك تكنيك هاي انيميشن سنتي نيز مي شود.

ـ انيميشن آنالوگ[69] كامپيوتري

ـ انيميشن فلش[70]

ـ انيميشن پاور پوینت [71]

 

[1]- Emil ray now

[2]- Jemz astwart belkton

[3]-Albert esmit

[4]-Emil kool

[5]-Fantez magri

[6]-Venizor mac kan

[7]-Pit saliva & mosmer

[8]-Dave

[9]-rotoscope

[10]Walt elias dissni-

[11]The Illusion of Life -

[12]- real – time

[13]-anima

[14]Wayang-

[15]- Phenakistoscope, Thaumatrope, Stroboscopc, Zeotrope, Praxinoscope, Mutoscope, Magic Lantern-

[16]- Thaumatrope-

[17]- Phenakistoscope

[18]-Zoetrope-

[19]- Praxinoscope

[20] - Stroboscopc

[21]- Magic Lantern

[22]- Mutoscope

[23]- Flip book

[24]-Squash and Stretch -

[25] - Anticipation

[26]-Staging-

[27]- Straight – ahead vs. Pose – to – pose action:

[28]- Follow – through and overlapping action

[29]- Slow – in & Slow – out

[30]- Arcs

[31]-Secondary Actions:-

[32]- Timing

[33]Exaggeration-

[34]- Solid drawing:

[35] - Appeal

[36]- Mass & Weight

[37]- Character acting

[38]- An American Tail

[39]-Limited Animation-

[40]-Gerald-

[41]-Rotoscoping-

[42]-The Lord of the Ring-

[43]- Character Animation

[44]- Chuckimation

[45]- Multi Sketching

[46]- Special effects animation

[47]- Drawn on film Animation :

[48] ـ Paint – on – glass Animation

[49]- Pinscreen Animation

[50]- ـ Sand Animation

[51]-"The Adventures ofJuku The Dog

[52]-"La linea

[53]- Koko "Felix the cat

[54]-Bray

[55]-"Betty Boop

[56]- Popeye-

[57]- United Productions of America

[58]- Hanna barbara

[59]- Stop – motion

[60]- Clay animation:

[61]- Claymation

[62]- Cutout animation:

[63]- Silhouette animation

[64]- ـ Graphic animation

[65]ـ Object animation-

[66]- Pixilation

[67]- ـ Puppet animation

[68] - Computer Animation

[69]-Analog

[70]- Flash

[71]- PowerPoint


مبلغ قابل پرداخت 16,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 2350

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما