مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 392
  • بازدید دیروز : 3600
  • بازدید کل : 13089130

مقاله100-بررسی عوامل موثر بر دوست یابی های اینترنتی بین دانشجویان 18-30 ساله 79 ص


مقاله100-بررسی عوامل موثر بر دوست یابی های اینترنتی بین دانشجویان 18-30 ساله 79 ص

فهرست مطالب

فصل اول -

مقدمه

بيان مساله 

اهميت و ضرورت -

فصل دوم --

پيشينه داخلي و خارجي --

مصاحبه كارشناس/ مصاحبه اكتشافي --

فصل سوم --

تحليل نظري-

مدل نظري ----

فصل چهارم---

روش شناسي تحليل ---

روش تحقيق--

جامعه آماري ------------------------------------------------

شيوه انتخاب واحد نمونه-----------------------------------------

روش گردآوري ----------------------------------------------

فصل پنجم---------------------------------------------------

فرضيات ----------------------------------------------------

تعريف عملياتي -----------------------------------------------

فصل ششم- ضمائم--------------------------------------------

پرسشنامه---------------------------------------------------

مصاحبه----------------------------------------------------

منابع ------------------------------------------------------

 

 

فصل اول : کلیات تحقیق

مقدمه

انسان امروز دز جامعه ای زندگی می کند که نیازمند برقراری رابطه با محیط اطراف و افراد حاضر در جامعه خویش می باشد .

جهان امروز به دنیای الکترونیک و دهکده جهانی معروف می باشد که در این دهکده جهانی افراد از هر سوی دنیا با هر ملیت و هر عقیده ای که باشند در آن حضور می یابند و با یکدیگر تبادل نظر و مبادله اطلاعات می نمایند .

یکی از این ارتباطات ، ارتباط از طریق دنیای اینترنت و گفتگوهای چند نفره در اتاق های گفتگوی چت می باشد . که افراد از هر سوی دنیا با عقاید و اعتقادات متفاوت وارد این اتاق های گفتگوی چت شده و با یکدیگر ساعتها بی آنکه متوجه گذر زمان باشند به گفتگو می پردازند البته از نوع نوشتاری .

حال در این پژوهش سعی بر آن است تا انواع گفتگوها از طریق چت و انواع روم های موجود را بررسی کنیم . و اینکه آیا این ارتباط می تواند سالم باشد یا خطر آفرین برای نسل حاضر است .

افراد چت را فقط بعنوان ابزاری برای سرگرمی و گذران وقت می دانند و نه وسیله ای برای آموزش از راه دور و ارتباط آفرینی با دوستانی از هر سوی دنیای بیکران .

در این پژوهش علل کشش و جاذبه دو جنس مخالف به یکدیگر و چرا انتخاب یکدیگراز طریق چت مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

و چرایی بیشتر وقتی خود را نشان می دهد که جوانان 30-25 ساله ایرانی هنوز ساعتها وقت خود را صرف چت میکنند و چرا باید جوانی که به این سن و سال هنوز به خط مشی واقعی زندگی خود دست نیافته باشند ؟ و وقت خود را پای کامپیوتر و بیهوده گرایی بگذراند.

و اینکه در نهایت بدانیم در دنیای امروز چت خوب یا بد؟

2-1 بیان مسئله :

می توان گفت که شبکه اینترنت همانند یک محل مجازی ملاقات عمومی شهروندان جهانی است ، یک نقطه تلاقی عمومی است که در آن میلیونها نفر بیش از 155 کشور جهان با هم در رابطه قرار میگیرند و سازمان عظیمی است که نظم آناز پیش تا حدودی تنظیم شده است. آنان در هر آن به کسب اطلاع درباره چیزها ی مختلف ، گفتگو ، بازی ، تجارت ،جستجوی علمی ، مشاهده تصاویر مختلف ، استماع صداها و آهنگها ، مشاهده فیلم ها و بسیاری اقدامات دیگر می پردازند . قاعده کلی حاکم بر اینترنت استفاده از اطلاعات به گونه ای آزاد است . ( محسنی ، 71،1380 )

واقعیت آن است که این نظام ارتباطی تا به حال حداقل در کلیت آن در ابعاد جهانی نظارت نشده آزاد ، خصوصی ، همگانی و نیز تنوع و تکثرگرا باقی مانده است ، هر چند سانسورها و نظارتها می تواند حداقل در بخشی از جهان در آن مداخله داشته باشد . مبالغه آمیز نخواهد بود که اینترنت را از مهم ترین فصول جامعه اطلاعات بدانیم . برای برخی از قشرهای جامعه ما « اینترنت» نامی کم و بیش آشنا ، اما در عین حال مبهم و اسرار آمیز است . نامی که دانستنیهای پراکنده درباره آن همواره در طول چند سال اخیر رو به افزایش بوده است و توسعه و تحول سریع آن هم سبب گردیده است که اطلاعات در این باره به سرعت کهنه شود. ( محسنی ، 1380 ،71 )

اینترنت در حکم مخزنی از اطلاعات خوب و بد ، زشت و زیبا ،اخلاقی و غیر اخلاقی می تواند تلقی شود ، البته مسئله در این است که مرزهای میان این صفات دوگانه را جامعه های مختلف چگونه تعریف کنند ، با اتصال به شبکه اینترنت می توان با دیگران رابطه برقرار کرد ، از اطلاعات علمی ، سیاسی ، ادبی ، تاریخی و ... بهره مند شد .

( محسنی، 1380، 71 )

چت به معنای گفتگوی عامیانه بین افراد مختلف می باشد . در محیط اینترنت معنای این فناوری گفتگو در اتاقهای خصوصی و عمومی است و به سطح برخورداری و استفاده افراد از آن بستگی دارد .

3-1 اهمیت و ضرورت مسئله :

چت در ایران برای نسل جوان جایگاه ناشناخته ای داردو باید آموزش های لازم در این زمینه لحاظ شود . چت یک مبع تبادل اندیشه است و در کنار دیگر رسانه های الکترونیکی باید به جایگاه مناسب خود برسد . ( کریم خانی ،1386، 17 )

80% مراجعین به چت روم ها از سایت yahoo ، 6/5 % از MSN و تنها 7% از سایت های فارسی زبان هستند .

75% چت کنندگان در چت نقش های متفاوتی را بازی می کنند که سهم پسران 89% و دختران 11% است . در این میان پسران بیشتر از دوربین و صدا بهره میگیرند. (کریم خانی، 1386 ، 17 )

نتایج بدست آمده از تحقیقات محمد ابراهیم برزگر در ارتباط با گرایش مذهبی جوانان در هفت موضوع مرتبط با چت نشان می دهد . که : (همان منبع )

نگاه به چت بعنوان بازی و سرگرمی24% وسیله برای ارتباط دوستانه18%

چت بعنوان تداوم زندگی واقعی17% چت بعنوان امکانی برای جستجو گری9%

چت بعنوان ارتباط نا مطمئن ناکار آمد 20% چت بعنوان ابزاری برای سوء استفاده 12%

4-1 سوالات پژوهش :

حال دراین پژوهش سعی بر آن است تا بتوانیم سوالات ذیل را پاسخگو باشیم .

1- انگیزه های روانی میان دانشجویان در استفاده ازچت و دوستیابی اینترنتی چیست ؟

2- تاثیر چت بر فرهنگ و هنجار جامعه چیست ؟

3- تاثیر پدیده جهانی شدن و دنیای مدرنیته بر چت چیست ؟

5-1 تعریف مفاهیم :

شبکه اینترنت : همانند یک محل مجازی ملاقات عمومی و شهروندان جهان است . سازمان عظیمی که نظم آن از پیش تا حدودی تنظیم شده است . قاعده كلي حاكم بر اينترنت استفاده از اطلاعات به كونه اي آزاد است . اينترنت در حكم مخزني از اطلاعات خوب و بد ، زشت و زيبا ، اخلاقي و غيراخلاقي ميتواند تلقي شود .

چت : به معناي گفت و گوي عاميانه در محيط اينترنت است . چت يك منبع تبادل انديشه است و در كنار ديگر رسانه هاي الكترونيكي بايد به جايگاه مناسب خود برسد . چت در اتاق هاي خصوصي يا عمومي در محيط اينترنت انجام مي گيرد . چت مي تواند بصورت صوتي ، تصويري يا نوشتاري ( تايپي ) باشد .

چت روم : به اتاق هاي گفتگو گفته مي شود كه در واقع افراد از مكان هاي مختلف دنيا دور هم جمع مي شوند و با يكديگر صحبت مي كنند . هر شهر معمولاً روم مشخصي دارد .

 

فصل دوم : مطالعات اكتشافي و مرور پيشينه تحقيق :

پيشينه هاي مورد استفاده در اين تحقيق شامل كتاب ، مقالات علمي و اينترنت مي باشد . كه به دليل عدم دسترسي به كتاب هاي مرتبط با موضوع با موضوع تحقيق بيشترين منبع مورد استفاده اينترنت و مقالاتي كه در رابطه با موضوع مطرح شده مي باشد .

اين پيشينه كه شامل يك پيشينه خارجي و دو پيشينه داخلي و نظريات كارشناسان كه بصورت ؟؟ جمع آوري . نتيجه گيري شده و نيز مقاله اي تحت عنوان موضوع پژوهش مي باشد .

1-2 پيشينه داخلي

الف ) اين پيشينه از سايت شبكه فن آوري اطلاعات ايران W W W . IRITN . COM نوشته شده توسط استفاده شده است .

مقام اول حضور در اتاقهاي چت در خاورميانه ازآن ماست .

احساس تنگنا و در مضيقه بودن به لحاظ برقراري ارتباط و عدم تعريف واحد از چگونگي وجود ارتباطات از جانب دستگاه هاي مسئول افرادرا به سمت استفاده از محيط هاي گفت و گوهاي اينترنتي سوق مي دهد . دكتر طهمورث شيري – عضو هياًت علمي گروه ارتباطات اجتماعي دانشگاه آزاد اسلامي گفت :

در زمينه روي آوردن به فناوري هاي مدرن بايد نيازهاي موجود در جوانان و اقشار مختلف جامعه مورد بررسي قرار گرفته و تحليل و طبقه بندي از اين نيازها ارائه شود تا ميزان پاسخ دهي فناوري جديد سنجيده شود .

آنچه حائز اهميت است ، وجود يكسري موانع و گسلهايي است كه به عنوان موانع ارتباطي وجود دارد و وجود يكسري مواردي مانند اينترنت ، و از طريق آن دسترسي به CHAT ROOM ،امكاني را فراهم مي كند بدون احساس وجود موانع ارتباطي بتوانند به بحث و تبادل نظر بپردازند .

وي گفت : به عقيده من به جاي اينكه به وجود معضل بودن CHAT بپردازيم به اين موضوع كه اسباب ترويج اين پديده در جامعه ما چه بوده بپردازيم و از دو جهت آن را شامل از معلول به علت و اشاره به زمينه هاي اجتماعي موجود در جامعه مورد بررسي قرار دهيم

منبع اينترنت : سايت W W W.IRITN . COM شبكه فن آوري اطلاعات ايران

ب ) در طرح نظر سنجي « بررسي نحوه كاربرد اينترنت ؟؟و جوانان مشهد » كه در دي ماه سال 83 توسط خانم راضيه آذرنيا انجام گرفت . نظر كاربران در ارتباط با مدت دوستي و ازدواج هاي اينترنتي بدين شرح مي باشد:

بيشتر دوستي هاي اينترنتي داراي دوام كمي بوده است . بطوريكه 7/25 % كمتر از يك ماه ، 6/32 % بين يك تا شش ماه و 3/14% تا يكسال طول كشيده است . 4/27 % افراد پاسخگو دوستي شان بيش ازيكسال به طول انجاميده است .

در ارتباط با انتخاب همسر اينترنتي : اكثريت كاربران با انتخاب همسر اينترنتي هيچ گونه موافقتي نداشتند اين افراد 3/55% نمونه را تشكيل ميدادند . 5/13% در حد كم و 2/2% در حد متوسط با انتخاب همسراز طريق اينترنت موافق بوده اند . 1/11% افراد پاسخگو نيز در حد زياد و خيلي زياد با انتخاب همسر اينترنتي موافق بودند .

اين پيشينه برگرفته از كتاب تكنولوژي جديد ارتباطي در كشورهاي در حال توسعه نوشته جريس- هسنون – ( چاپ سال 81 )مي باشد .

ج ) بر طبق گفته پژوهشگران ، اجتماعي بودن رسانه بيشتر به اين امر وابسته است كه يك فن آوري ارتباطي چگونه مي تواند بين پيوندهاي شبكه اي قوي و ضعيفي كه افراد ايجاد كرده اند توازن برقرار كند . بطوركلي ، آنها اظهار داشته اند : همجواري فيززيكي از پيوندهاي قدرتمند فردي پشتيباني ميكند . اينترنت بصورت بالقوه از اهميت همجواري فيزيكي براي ايجاد و نگهداري شبكه هاي قدرتمند پيوندهاي اجتماعي مي كاهد ... اينترنت فرصت هايي را براي تعاملات اجتماعي فراهم مي آورد كه به ( دوري يا نزديكي ) فاصله بين افراد وابسته نيست . مردم اغلب براي حفظ رابطه با افرادي كه از قبل با آنها ارتباط داشته اند از اينترنت استفاده مي كنند . اما آنها هم چنين رابطه هاي درون خطي جديدي را فراهم نيز برقرار ميكند . اغلب اين ارتباطات جديد ضعيف هستند .

بنابراين اينترنت نه تنها ممكن است براي جايگزيني با ساير انواع فعاليت هاي اجتماعي كاربرد داشته باشد بلكه ممكن است جايگزيني براي روابط قدرتممند اجتماعي نيز به حساب آيد . دوستي هاي درون خطي نسبت به دوستي هايي كه در اثر همجواري فيزيكي حاصل مي آيند . احتمالاً محدودترند . ( اسلوين – ص153-1380 )

از اين پيشينه مي توان چنين برداشت نمود كه اغلب افراد ي كه به ارتباطات درون خطي و مجازي روي مي آورند فاقد ارتباطات صريح و روشن و يا اكثريت آنها از اعتماد به نفس كافي براي ارتباطات واقعي برخوردار نبودده و دليل ديكر آن نيز حس كنجكاوانه افراد و روابط با ساير افراد از هر سوي دنيا مي باشند .

3-2 نظريه كارشناسان :

به طور كلي كارشناسان معتقد بودند كه : ننياز به همصحبتي و تخليه رواني و وجود فاصله بين جوان و خانواده و همچنين محدوديت هاي موجود در روابط دختر و پسر و سهولت ايجاد ارتباط از طريق اينترنت از عوامل موثر در شكل گيري اين روابط از طريق چت مي باشد .

از كاركردهاي مناسبي كه اين كارشناسان برشمردند عبارت بودند از : يافتن افرادي كه در ارتباط با موضوعاتي كه براي فرد مهم است وارد مباحثه مي شوند . سرگرمي و تجربه اين ارتباطات در فضاي مجازي شايد زمينه اي براي هوشياري او در فضاي واقعي است .

و نظر يكي از كارشناسان درد تضاد با ديگر كارشناسان بود : آقاي عليزاده معتقدند كه از بيخ و بن مزخرف است ولي آنها منع افسد به فاسد ميكنند . عفت چشم را نمي دانند و مباني ديني محكمي نيز ندارد .

3-2 مصاحبه اكتشافي :

مصاحبه اكتشافي با خانم 22 ساله در ارتباط با دوستيابي هاي اينترنتي و چتي كه موارد زير را مي توان استخراج نمود . چت كردن بيشتر تحت تاثير گروه همسالان و براي اينكه در مقابل دوستان خود احساس كمبود و حقارت نكنند روي مي آورند و حتي خود اين بچه ها چت و دوست يابي هاي اينترنتي را مزخرفترين حالت دوستيابي بين خودشان مي دانند . و تنها به خاطر كمبودها و عقده هاي رواني و نيازهاي ارضا نشده توسط خانواده و جامعه و قدم در اين راه مي گذارند تا شايد مرهمي بر حقارتهاي درون باشد .

محدوديت و معذوريت بيش از حد خانواده نيز مي تواند دليلي ديگربه روي آوردن جوانان به اين سمت باشد .

جواناني كه هر روز با گذر زمان بيشتر به پوچ گرايي و از خود بيگانگي مي رسند كه بايد هر چه سريعتر اقدامي را براي نجات اين گروه نمود .

از هم پاشيدن اين دوستي ها معمولاً بخاطر حس قدرت طلبي در ميان مردان ايراني بيشتر از جانب پسران مي باشد و تنها زمانيكه پسران حاضر به ادامه رابطه باشند معمولاً دوام دارد .

دليل ديگري كه مي توان علتي بر كشش اين گروه باشد حس كنجكاوي نسبت به جنس مخالف و ويژگي هاي جذابي كه شايد در فرد مخالف خود مي بيند .

4-2 مقاله :

اين مقاله توسط نازنين هنر پروران و ژاله رفاهي نوشته شده از سايت W W W. WIT.IR( مقاله ) گرفته شده است .

موضوع : زمان و پيامدهاي روانشناختي چت و دوستيابي اينترنتي :

مركز آمار ايران جهان در فوريه 2005 تعداد كاربران اينترنتي در ايران را چهار ميليون و هشتصد هزار نفر اعلام نمود كه 47% اين رقم را زنان و دختران ايراني تشكيل مي دادند .

62% دختران ايراني بطور متوسط 11 ساعت در هفته چت كرده و حداقل 30% نيز 20 ساعت در هفته مشغول چت كردن و دوستيابي مي باشند .

روش پژوهش : اين مطالعه توصيفي بصورت مقطعي با هدف كلي تععين ميزان فراواني ، تنوع كاربردي و بررسي پيامدهاي روانشناختي استفاده از چت در شيراز در كاربران زن انجام گرفته گرديد . جامعه پژوهش را زنان كاربر شهر شيراز تشكيل مي دادند. كه پس از يك مطالعه آزمايشي با اطمينان 95% و با استفاده از فرمول آماريتعداد نمونه ها برآورد و 258 نفر از كاربر زن مراجعه كننده و به 5 كافي نت در شيراز در طول مدت 6 ماه بطور تصادفي انتخاب و بوسيله پرسشنامه ايكه متناسب با اهداف طراحي شده بود ، مورد بررسي قرار گرفت .

از ميان 238 پاسخگو در فاصله سني48-16 سال كه اكثر مجرد ( 88% ) و دانشجو

( 78% ) بودند .68%30-10 ساعت در هفته آن لاين بوده كه 62% هر روز چت ميكردند . بيشترين ميزان استفاده كاربران ار اينترنت به ترتيب چت (72%) ، پست الكترونيك (62%)، سايت هاي پرونو(32%) ، يافتن اطلاعات علمي (50%) و بازي يارانه اي (6%) بود . انگيزه كاربران از چت به ترتيب عبارت بود از : دوست يابي (82%) ، سرگرمي(74%)، ازدواج(41%) فرار از مشكلات (33%) كنجكاوي نسبت به جنس مخالف(31%) ،در 47%كاربران دوستان اينترنتي آنان بيش از دوستان واقعي شان بوده ، 32% علاقه مند به چتهاي شهواني بودند ، 43% روابط اينترنتي آنان به روابط حقيقي مبدل شده بود و 18% با دوستان اينترنتي خود روابط جنسي داشتند . 78% در صحبت هاي اينترنتي خود اطلاعات نادرست به طرف مقابل داده بودند و47% بدليل اعتماد به اطلاعات گرفته شده از اتاقهاي چت دچار مشكل شده بودند . در مورد اثرات روانشناختي اين نتايج بدست آمده :

38% براي بدست آوردن رضايت خاطر بايد وقت بيشتري را پاي اينترنت مي ماندند . 43% در هنگام استفاده از اينترنت گذشت زمان را احساس نمي كردند . 66% هنگام قطع ارتباطي دچار افسردگي و عصبانيت مي شدند ، 78% از ساعت خواب و استراحت خود براي اتصال به اينترنت استفاده مي نمودند .26% ارتباط در چت روم را به ارتباط حقيقي ترجيح مي دادند . 32% به دليل استفاده از اينترنت از انجام مسوليت هاي شغلي و تحصيلي بازماند بودند . 12% چت كنندگان زنان خانه دارمتاًهل بودند كه علت روي آوردن به اين فناوري را به ترتيب نارضايتي از همسر، انتقام از همسر و سرگرمي ذكر نمودند .معمولاً افرادي كه از ضعف شديد در روابط اجتماعي رنج مي برند، به ارتباط با اينترنت پناه مي برند . ارتباطات در اتاق چت ، فرصتي را براي فرد فراهم مي آورد كه خودش نباشد و يا كسي كه دوست دارد باشد . اين تغيير شخصيت در دنياي مجازي راهي براي گريز از واقعيتها بوده و براي مدت محدودي فرد از نظر رواني تخليه مي گردد . برخي از محدوديتها ي رايج نسبت به زنان از جاهاي ديگري مانند چت رومهاسرباز زده است و چت بعنوان جايگزين كمبود زنان ايراني انتخاب و در حال گسترش است.

در اين فصل در ارتباط با چهارچوب نظري تحقيق بحث مي كنيم و نظريه هايي كه به موضوع تحقيق بررسي ما نزديكتر است را ذكر مي كنيم ، نظريه ها به تحقيق جهت داده و نشان دهنده اين است كه از كدام جهت بايد حركت كرد . در اين پژوهش از نظريات مختلف جامعه شناسان بهره گرفته شده و نيز از دو نظريه انباشت و نظريه پذيرش نوت زني استفاده شده است .

1-3 گيدتر: اظهار مي دارد كه امروزه در شرايط نوگرايي غيرارادي ،در بيشتر جنبه هاي روزمره تئوريهاي اساسي وجود دارند .كه براي شخصيت ، به عنوان طرحي نمادين ، پي آمدهاي مهمي داشته است . دست كشيدن از قدرت هاي بي چون و چرا به اين معني است كه در هر لحظه زماني، افراد نمي توانند دوباره شيوه ادامه طرح شخصيتي خود پاسخ روشني ارائه دهند . سيستم هاي ارجاع دروني همواره مورد ترديدقرار گرفته ، ضعيف شده و گاهي از هم مي پاشند . ( اسلوين ، 1380، ص146،145 )

زندگي در جهان نوگرايي نوين مستلزم آن چيزي است كه گيدتر در كتاب نوگرايي و هويت فردي خود از آن به عنوان چهار « معضل شخصيتي » ياد مي كند اگر افراد بخواهند به روايتي متجانس از شخصيت خويش دست يابند . بايد درباره اين چهار معضل تصميم گيري نمايند :

1) وحدت در برابركثرت : در نوگرايي كثرت نيز نوعي وحدت است .

2 ) ضعف در برابر تصاحب : ما به شدت به اثبات حكمي كلي نياز داريم ، چرا كه با آمدن موسسات نوين اغلب افراد نسبت به زمان هاي قبل ، احساس ضعف بيشتري مي كنند ... همه انواع سلب مالكيت ها لزوما به مالكيت دوباره نمي انجامد .

3 ) در شرايط نوگرايي غيرارادي ، هيچ اقتدار تعيين كنده اي ، جز جمعي مدعي قدرت ، وجود ندارد .


مبلغ قابل پرداخت 13,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1049

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما