مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 920
  • بازدید دیروز : 3600
  • بازدید کل : 13089658

34-گزارش تخصصی معلم ابتدایی (دوم ابتدایی)حل مشکل افسردگی یکی از دانش آموزان به علت فوت پدر با راه حل های مناسب17


34-گزارش تخصصی معلم ابتدایی (دوم ابتدایی)حل مشکل افسردگی یکی از دانش آموزان به علت فوت پدر با راه حل های مناسب17

فهرست مطالب

چکیده3

نکات کلیدی :3

مقدمه (بیان مساله )4

ارزیابی از وضع موجود. 5

اهداف گزارش تخصصی :5

هدف اصلی :5

اهداف جزئی:6

مقایسه با شاخص :6

جمع آوری اطلاعات.. 6

1 - مشاهده7

2 - صحبت خصوصی با دانش آموز7

3-وضعیت خانوادگی.. 8

4- نظر همکاران. 8

5 - ارتباط با خانواده8

تجزیه و تحلیل داده ها9

انتخاب راه حل موقتی.. 10

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 11

ارزیابی بعد از اجرای طرح. 14

نقاط قوت اجرای طرح. 15

نقط ضعف اجرای طرح :15

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی.. 15

پیشنهادها16

منابع. 17

چکیده

تفاوت عمده ی همه ی مکتب های مادی با ادیان الهی در نوع نگرش آنها به انسان و ابعاد وجودی اوست. و هر کدام از آنها برنامه ها و سیاست های خود را بر اساس برداشت خود از ماهیت انسان طراحی می کنند. وقتی انسان را موجودی فراتر از جسم و ماده بدانیم و اعتقاد داشته باشیم که انسان نه تنها اشرف مخلوقات بلکه هدف و غایت کل هستی بر محور انسان می چرخد تا انسان به کمال برسد، بررسی مسائل او دیگر تنها در بعد مادیات نیست.

فلسفه آموزش و پرورش نیز تربیت و هدایت انسان است. به عبارت دیگر وظیفه اصلی نظام تربیتی ایجاد زمینه مناسب برای توسعه انسانی است. چرا که انسان محور توسعه است. انسان توسعه یافته باید از لحاظ جسمانی سالم و از نظر روحی و روانی وضعیت مطلوبی داشته باشد.

متن گزارش تخصصی زیر مربوط به یک نفر از دانش آموزان یتیم است که محرومیت او از نعمت پدر موجب افسردگی در او شده و علاوه بر آنکه وضعیت روحی او تحت تأثیر این مسئله قرار گرفته وضعیت درسی و ایجاد رابطه با کلاس، معلم و مدرسه را نیز در ابعاد مختلف تحت تأثیر قرار داده است. لذا از نظر پژوهشی قابل تأمل و بررسی است. در جریان بررسی و پیگیری این مشکل پس از تشخیص مسئله تلاش شده است ضمن استفاده از کتاب های مرتبط با موضوع استفاده از نظر همکاران و کادر آموزشی، تربیتی و پرورشی مدرسه و همچنین درگیر کردن دانش آموز مورد نظر با فعالیت گروهی و فردی و با اجرای طرح هایی به حل مسئله پرداخته شود.

نکات کلیدی :

دانش آموز – افسردگی – راه حل ها

 

 

 

مقدمه (بیان مساله )

افسردگی یک اختلال شایع است بر خلاف تصور افراد که اغلب خود را سالم تلقی می کنند هر یک به نحوی از اختلالات روانی رنج می برند و جوانان در وضعیت حادتری قرار دارند.

یکی از مسائل محدوده ی تدریس وجود دانش آموزانی است که بنا به دلایل گوناگون از نظر درسی دارای افت بسیار شده و دچار مشکلاتی می باشند. بخشی از تدریس هر معلم خواسته یا ناخواسته مربوط به نکات اخلاقی است. معلم می تواند آموخته های خود را جهت ترکیب نمودن و آنها را در مسیر رضایت دانش آموزان قرار دهد و این بستگی به میزان خلقیات ذاتی و اکتشافی او دارد.[1] به هر حال پیش از دانش آموز معلم باید حکمت و فلسفه و نارسائی های زندگی را بداند و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم آنها را به فراگیران خود منتقل کند چنانکه پیامبران علاوه بر شناساندن معروف و منکر خود نیز در همه حال مجری آن بودند و این دو از شئونات پیامبران است.(2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارزیابی از وضع موجود

اینجانب فهیمه قربانی به عنوان معلم پایه دوم ابتدایی در سال تحصیلی 96-95 مشغول به تدریس در مدرسه ابتدایی سید الشهدا هستم .

در بین دانش آموزان که تعداد آنها حدود 30 نفر بود یکی از دانش آموزان نظر من را به خودش جلب کرد. دارای جثه ای ضعیف، نگا ه های بی روح و نا امید بود. پاهایش را تکان می داد و یک حالت نگرانی در صورت او موج می زد. در حالی که بچه ها از هر فرصتی برای صحبت کردن با هم استفاده می کردند او یک تک صندلی در ته کلاس گذاشته بود و در طول این مدت یا بر یک جا خیره می شد و یا ناخن هایش را می جوید.

سؤالاتی که از بقیه ی دانش آموزان پرسیدم از او نیز کردم و زمانی که نام و شغل پدر را از او پرسیدم اشک در چشمانش حلقه زد و چیزی نگفت. یکی از بچه ها گفت خانم پدر ندارد. از صمیم قلب احساس ناراحتی در وجودم ریشه دواند و بسیار متأثر شدم.

جو کلاس وضعیت روحی معلم را تحت الشعاع خود قرار می دهد و من را بر آن داشت که به عنوان یک مسئله ملموس و حساس در مورد آن بیاندیشم و به فکر کاهش ناراحتی این دانش آموز باشم.

توجه به اصلاح و بهبود وضعیت از لزومات هر سازمانی است به عبارتی هر سازمانی در جریان شکل گیری خود به سوی اهداف تعیین شده خود با موانع گوناگون روبرو می شود که گاهی ممکن است موجب انحراف یا توقف آن شود. پس برای انکه در مسیر تحقق اهداف خود گام بردارد یک مکانیزم نظارت و کنترل مبتنی بر معیارهای اهداف خاص و مشخص که حافظ بنای سازمان نیز باشد ضروری است(3)

اهداف گزارش تخصصی :

هدف اصلی :

حل مشکل افسردگی دانش آموز


مبلغ قابل پرداخت 17,774 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1150

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما