مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2437
  • بازدید دیروز : 3600
  • بازدید کل : 13091175

39-اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل مات زدگی و حواس پرتی ملیکا را مرتفع سازم27ص


39-اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل مات زدگی و حواس پرتی ملیکا را مرتفع سازم27ص

فهرست مطالب

 

چکیده1

مقدمه. 2

توصیف وضع موجود. 3

گردآوری اطلاعات(شواهد1)4

پرسشنامه مدیریت زمان. 5

ادبیات و پیشینه تحقیق.. 7

تعریف و تبیین واژه های کلیدی.. 8

شیوه های گردآوری اطلاعات.. 9

تجزیه و تحلیل داده ها9

حواس پرتی.. 10

علل بی دقتی و حواس پرتی.. 10

چگونگی یافتن و انتخاب راه حل ها12

مراحل اجرای راه حل ها و چگونگی نظارت بر اجرای آنها18

شواهد2. 19

چگونگی ارزیابی و اعتبار یابی راه حل ها19

تجدیدنظرها،پیشنهادها و تصمیم گیری.. 19

پیشنهاداتی جهت برخورد با دانش آموزان مات و مبهوت در کلاس.. 20

توصيه هايي براي معلمان در برخورد با دانش آموزان مات و مبهوت.. 22

منابع. 24


چکیده

معلمان بیشترین وقت را برای تماس با دانش آموزان، مشاهده آنان و کمک به جریان رشد و تکامل آنان در اختیار دارند. معلم باید در روابط با شاگردان از اصول حسنه انسانی آگاه باشد و آنها را به کار بندد و محیطی را به وجود آورد که دانش آموزان، مشکلات خود را با او در میان گذاشته و او در حد توان به اصلاح و تغییر رفتار آنها اقدام نماید.معلم به این موضوع ایمان داشته باشد که رفع موانع تربیتی و کاهش مشکلات دانش آموزان، خود مقدمه ای برای آماده سازی ذهنی دانش آموزان و ارائه مطالب درسی می باشد.

معلم متعهد، در طریق حفظ و تامین منافع واقعی شاگرد است، در حل مسائل و مشکلات کوشاست . روحیه اش به گونه ای است از خدمت لذت می برد، از ساختن و به عمل آوردن دانش آموز و قراردادنش در مسیری که مورد هدف است خرسند است.

لذا با با توجه به تعهد و مسئولیت خود در کلاس، با مشاهده ی حواس پرتی و عدم تمرکز ملیکا در کلاس سعی در حل کردن مشکل او شدم . زیرا بدون داشتن دقت و تمرکز حواس یادگیری صورت نمی گیرد.تمرکز حواس هنگام مطالعه کلید اصلی و اساسی درک و فهم مطالب است و کلید اساسی تمرکز حواس استفاده از روشهایی است که باعث تقویت و پرورش و مهارت در برقراری تمرکز حواس هنگام مطالعه می شوند.

ابزار گردآوری اطلاعات شامل مصاحبه، پرسشنامه، مشاهده و اسناد و مدارک می باشد.با اطلاعات به دست آمده، مشخص شد مشکل دانش آموز حواس پرتی یا عدم تمرکز در کلاس است که به دنبال عوامل ایجاد کننده ی آن بر آمدم و راهکار های مناسب با توجه به اطلاغاتی که در کتابها، تحقیقات در این زمینه و تجربیات شخصی خودم که در رابطه با رشته تحصیلی ام (روانشناسی) بود ارائه شد.

مقدمه

از جمله عواملی که در افزایش بهره وری در مطالعه و درک بهتر درسها و موفقیت در تحصیل بسیار موثر است، داشتن تمرکز حواس به هنگام مطالعه است یعنی فرد در خود این توانایی را ایجاد کند که با اختیار و توجه دقت خود را بر روی موضوع یا کاری که انتخاب کرده با میل و اراده متمرکز نماید و از توجه به سایر موضوعات و کارها جلوگیری کند.

تمرکز نسبی است؛ یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند و کسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است و یا همیشه تمرکز حواس دارد. فراموش نکنیم تمرکز کارایی حافظه را افزایش می دهد. تمرکز یک امر اکتسابی است و با مهارت های لازم افزایش می یابد.

تمرکز حواس یعنی عوامل حواس پرتی را به حداقل رساندن.پس برقراری تمرکز حواس به میزان کاهش عوامل حواس پرتی بستگی دارد. یعنی هر چه عوامل مزاحم و مخل تمرکز بیشتر باشند توانایی حفظ تمرکز حواس کمتر است و برعکس.

لذا حواس پرتی یعنی خارج شدن از روند مطالعه یا جریان کاری و فرورفتن در افکار و تخیلات و یا انجام کار دیگر.برای ایجاد تمرکز حواس باید عواملی را که مانع از تمرکز می شود شناخت و در جهت رفع آنها اقدام کرد.


توصیف وضع موجود

اینجانب .........، لیسانس، با ...... سال سابقه تدریس می باشم.اکنون در مدرسه ....... پایه ...... مشغول هستم.

کلاسهای این مدرسه، تقریبا بطور میانگین ...... نفر در هر کلاس، می باشد ضمن اینکه فضای خوبی نیز دارند،دارای تخته های وایت برد، دیتا، سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب و نور کافی هستند.

بعضی از خانواده ها از نظر تحصیلات و شرایط اقتصادی در سطح خوبی هستند و بعضی از آنها نیز از طبقه متوسط جامعه هستند.

بعد از دو سه هفته تدریس در این کلاس چهارم، نکته ای توجه من را به خودش جلب کرد و آن حواس پرتی و مات زدگی ملیکا در کلاس بود.او دانش آموز کلاس ششم است.مدرسه دارای یک کلاس ششم است.

او در حین تدریس گاهی سرش را روی میز می گذاشت یا به من نگاه می کرد اما مشخص بود به کلاس و درس فکر نمی کند و تمرکز ندارد.گاهی هم خودش را مشغول کارهای دیگر مثل نقاشی کشیدن یا خط خطی کردن کتابش می کرد و یا گاهی به مدت طولانی به گوشه ای از کلاس خیره می شد.

یک جلسه در حین تدریس وقتی فهمیدم حواسش در کلاس نیست برای جلب توجه او سئوالی پرسیدم، عذر خواهی کرد . گفت : ببخشید حواسم نبود.

ضمن اینکه ملیکا دختری مودب،مرتب می باشد.از همان ابتدای سال تحصیلی خیلی مشتاق بود به عنوان معلم یار در کلاس باشد. و مرتب سئوال می کرد اگر درکلاس کاری هست و یا نیاز به مرتب شدن دارد من انجام می دهم .در فعالیتهای علمی و درسی علاقمند و فعال هست اما نمره هایی پایانی که کسب می کرد کمی پائین بود.

لذا با توجه به تعهد و مسئولیت معلمی و نیز برگزاری کلاس اقدام پژوهی،ویژگی های خوب اخلاقی ملیکا و توجه او به من، انگیزه ای در من ایجاد کرد که یکی از اولویتهای من حل مشکل او باشد.تا تغییراتی در رفتار از لحاظ بهبود یادگیری به عمل آورم.

 

گردآوری اطلاعات(شواهد1)

نمرات ملیکا در پرسشهای شفاهی درس نشاندهنده ضعف او در درسها بود.بعد از اینکه نصف کتاب تمام شد وامتحان کتبی از دانش آموزان گرفته شد باز هم ملیکا نمره کمی گرفت.موضوع را با همکاران در میان گذاشته،آنها نیز معتقد بودند که مشکل او به دلیل عدم تمرکز او در کلاس می باشد.

یکی از برنامه های های مدیریت و معاونین مدرسه این است که قبل از امتحانات ترم اول از معلمین خواسته می شود اسامی دانش آموزان ضعیف در کلاس درسشان را مشخص کرده و بنویسند و این اسامی را در اختیار آنها بگذارند تا کسانی را که در همه ی درسها مشترک هستند یا در بیشتر درسها مشکل دارند با دعوت از والدین آنها به مدرسه مشکلات درسی یا اخلاقی دانش آموزان را با آنها در میان گذاشته تا بتوانند با همفکری آنها برای حل مشکل آنها اقدام شود تا برای امتحانات مشکل نداشته باشند.

اتفاقا ملیکا یکی از دانش آموزان بود که اسمش در لیست من بود. استعداد و هوش خوبی داشت اما معلوم نیست چرا درس نمی خواند؟

مادر ملیکا به مدرسه آمد . از مدیریت و معاون خواستم که من به دنبال مشکل او باشم. بنابراین من با مادر ملیکا صحبت کرده و از شرایط خانوادگی و مشکل او پرسیدم. مادرش در جواب گفتند:ما در خانواده مشکلی نداریم.من و پدرش هر دو تحصیلکرده هستیم.پدرش کارمند است، شرایط اقتصادی خوبی داریم.خانواده ما مذهبی است. یک فرزند دختر دیگر هم داریم که ملیکا فرزند اول ماست،امکانات خوبی را برایش فراهم کرده ایم،اتاق جداگانه دارد و تکالیف و درسهایش را در اتاقش انجام می دهد.اما من هم نمی دانم چرا نمره هایش کم است و نگران ملیکا بود و دوست داشت هر چه زودتر مشکلش حل شود او حتی خواست که به او مشاوری معرفی شود تا ملیکا را نزد او ببرد،اما من به او قول دادم تمام تلاش خود را به کار ببرم تا مشکل ملیکا حل شود.

طی صحبتهای اولیه با ملیکا از او پرسیدم:مشکلت چیست که درس نمی خوانی؟اصلا انتظار نمره های پایین را از تو نداشتم، تو را دانش آموزی زرنگ و فعال فرض می کردم.خودش هم از این موضوع ناراحت بود پاسخ داد:خودم هم خیلی دوست دارم نمرات بالا کسب کنم اما تمرکز لازم را در کلاس و موقع درس خواندن ندارم.


مبلغ قابل پرداخت 17,774 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1134

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما