مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2175
  • بازدید دیروز : 3600
  • بازدید کل : 13090913

40- گزارش تخصصی علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی16ص


40- گزارش تخصصی علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی16ص

فهرست مطالب

عنوان صفحه

 

مقدمه. 1

بیان مساله و توصیف وضع موجود. 2

تعریف عملیاتی مفاهیم و واژگان کلیدی.. 4

یافته های علمی و گرد آوری داده‌ها جهت ارائه راه حل‌ها (شواهد یک). 4

پیشینه تحقیق.. 6

اهداف تحقیق.. 6

نتایج و پیشنهادات تحقیق.. 6

تجزیه وتحلیل وتفسیر داده های اولیه. 9

انتخاب و اجرای راه حل.. 10

توصیف وضع مطلوب(شواهد دو). 14

نتیجه گیری.. 15

موانع ومشکلات احتمالی15

پیشنهادات... 15

منابع ومآخذ.. 16

 

 

 

 

گزارش تخصصی علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی

 

 

مقدمه:

درس ریاضی بدون شک یکی از مهم ترین درس هایی است که دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی به دانستن و درک آن احتیاج دارند. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس آموزگار، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و اضطراب می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند. در حالی که امروزه با توجه به تسلط رشته ریاضی بر علوم و تکنولوژی جدید ضرورت بیشتری برای یادگیری این علم و فهم و درک قوانین آن حس می شود. از این رو آنچه آموزگاران نیاز به دانستن آن دارند، ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین ها و مثال های گوناگون است ومهم تر از همه اینها ایجاد انگیزه است و بهترين انگيزه که مخصوصا در يادگيري و علاقه به رياضي نقش عمومي ايفا مي کند بيان ريشه هاي تاريخي و بيان تارخ رياضيات در پيشرفت رياضي مي باشد.به طور خلاصه می توان گفت که مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی می‌باشد. به طوری که مبینی(۱۳۸۰) به نقل از ریچارد کورانت، در این زمینه می‌گوید: «ریاضیات یکی از عالی ترین تراوش‌های اندیشه ی آدمی است که منعکس کنندهی ارادهی انسان و نشان دهندهی سیر عقل و برهان و همچنین بیان کنندهی میزان علاقهی بشر به کمال و زیبایی است.» نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدف‌های آموزشی در زمینهی ریاضی موجب ضعف ، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود.( مبینی،۱۳۸۰،ص۱۵)

 

 

 

بیان مساله و توصیف وضع موجود:

اینجانب ........ با میزان تحصیلات ......... در رشته ........ و ...... سابقه ی خدمت، در سال تحصیلی.........با سمت آموزگار پایه ........ مدرسه ........ واقع در شهر .......، مشغول به انجام وظیفه هستم. این آموزشگاه، دارای ......کلاس و......نفر دانشآموز می باشد.

شواهد من حاکی از این است که از نقطه نظر اقتصادی و فرهنگی و همچنین میزان سواد، خانواده‌های دانش‌آموزان در وضعیت نسبتاً خوب یا متوسطی قرار دارند. بر این اساس، دانش‌آموزان کلاس اینجانب نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای وضعیت خانوادگی مشابه با دیگر دانش‌آموزان این آموزشگاه هستند.

مساله ای که ذهن اقدام‌پژوهان را به خود مشغول کرده ، به شرح زیر است:

از اوایل سال تحصیلی یاد شده، همواره رفتار دانش‌آموزان در زنگ ریاضی، توجه ما را به موضوعی از این قرار به خود جلب میکرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهرههای درهم رفته و بی حوصلهی آنان بودیم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت میکردند، برخی از آن ها بی مورد اجازهی بیرون رفتن از کلاس را میگرفتند، چند تا ازدانشآموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می زدند.گاهی اوقات کتاب ریاضیشان را نمیآوردند و هنگام انجام تمرینها و دائم در کلاس راه میرفتند . در واقع آن چه بیش از هر چیز ما را متعجّب می‌کند، کمتحرکی و بیتوجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود. زیرا آنها در زنگ‌های دیگر فعال و پرتحرّکند و برای انجام دادن فعالیّت‌های مربوط به درسهای دیگر میل و رغبت زیادی از خود نشان ‌داده و فعالیتهای مورد نظر را به خوبی، کامل و تمیز انجام میدهند، اما درکلاس ریاضی علاوه بر این که غیرفعال هستند، تکالیف و فعالیتهای مربوطه را نیز کامل و مرتب انجام نمی دهند! همچنین، برای حل تمرین روی تختهی کلاس،کسی داوطلب نمی‌ شود، و زمانی که دانشآموزی را صدا می‌زنیم تا تمرینی را حل کند، چندان رغبتی برای انجام تمرین از خود نشان نمی دهد. در صورت نوشتن پاسخ نادرست هم، هیچ کس نظری نمیدهد! فراگیران یاد شده نه تنها به تمرین‌های انجام شده روی تختهی کلاس توجهی نمی کنند، بلکه به کتاب خود هم توجهی ندارند تا پاسخ‌های ناصحیح را اصلاح کنند.

این امر نشان دهنده ی آن بود که اصلاً دقت و توجه کافی را ندارند. با توجه به تذکرات زیادی که به آن ها می دهیم باز هم شاهد پاسخ های نادرست و ناقص تمرین های ریاضی هستم. از این رو، وضعیت موجود واقعاً برایم رنج آور است. از نتایج آزمون های مداد-کاغذی نیز رضایت چندانی نداریم، به جز تعداد اندکی، بقیه دانش آموزان، پاسخ سؤالات آزمون را ناقص یا نادرست می نویسند، با اینکه بیشتر سؤالات در کلاس، تمرین میشود، ولی باز هم بی دقتی یا عدم یادگیری مفاهیم ریاضی کاملاً مشهود است. زمانی که فعالیتهای عملکردی ارائه میشود تا انجام دهند، مشاهده میکنیم که بیحوصله، بیدقت و نامرتب انجام می دهند. از این که آن‌ها از اول سال این قدر نسبت به درس ریاضی بیتوجه هستند، متأثر شدیم. احساس میکنیم که حتماً مشکلی هست که به درس مورد نظر بیاعتنا هستند، به همین دلیل توجه ما به این مسأله بیشتر جلب شد.بنابراین پس از تبيين وضع موجود به تعيين مساله خود مي پردازيم. عنوان تحقیق خود را اینگونه بیان می داریم:

"چگونه می توانیم میزان علاقه مندی شاگردانمان به درس ریاضی پایه ..... دبستان را افزایش دهیم؟"


مبلغ قابل پرداخت 17,774 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1159

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما