مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1834
  • بازدید دیروز : 3600
  • بازدید کل : 13090572

26- پروژه کارآفرینی بسته بندی خرما39ص


26- پروژه کارآفرینی بسته بندی خرما39ص

فصل اول

کلیات

 

 

 

 

 

 

1- 1 مقدمه :

خرمامیوه ای است بهشتی و بسیار مقوی ، كه مواد معدنی بسیاری چون آهن ، پتاسیم ، روی ، منگنز و ویتامینهایA،B وE را داراست . تحقیقات درباره ی خرما نشان داده كه این میوه بهشتی می تواند از بسیاری از سرطان ها مانند سرطان كولون ، معده و غیره پیشگیری كند . یكی از خواص خرما ملین بودن آن است به شرطی كه 6 تا 7 عدد خرما را در 2 لیوان آب جوشخیس كرده و صبح و شب آن را به صورت گرم بنوشید و یا مقداری خرما میل كنید و بلا فاصله یك یا دو لیوان آب گرم روی آن بنوشید . خاصیت دیگر خرما ، خنثی كردن اسید اضافی معده است و از آنجا كه زیادی اسید معده باعث ترش كردن و دل درد می شود ، بنابراین هر وقت دل درد گرفتید می توانید از فرمول چینی ها درطب سنتی چینی استفاده كنید ، بدین طریق كه 2 تا 3 عدد خرمای تازه و له شده را در آب جوش بیاندازید و بعد آن را هم زده و بنوشید . خرما را بعنوان میوه نیز می توانید مصرف كنید .

خرما برای افراد سالمند و بچه ها بسیار مفید است. سعی كنید به جای قند و شكراز خرما برای نوشیدن چای استفاده كنید و یا در طباخی از آن استفاده بیشتری ببرید . ورزش كاران به علت فعالیت زیاد به طور حتم باید ازعصرانه ای مقوی كه با خرما تهیه شده باشد، استفاده كنند .

برای مثال خرما و شیر را به همراه نصف فنجان آب آناناس تازه، یك قاشق پودر نارگیل ، و یك قاشق آناناس خرد شده ، در مخلوط كن ریخته و معجون فراهم آمده را میل فرمایید .

صد گرم خرمای تازه دارای 163 كیلو كالری انرژی ، 9/0 گرم پروتئین ، 3/0 گرم چربی ، 38 گرم گلوسید ،30 میلی گرم فسفر، 3/1 میلی گرم آهن ، 51 میلی گرم كلسیم، 10 میلی گرم ویتامینC می باشد . صد گرم خشك آن دارای 300 كالری انرژی ، 2 گرم پروتئین ، 6/0 گرم چربی ، 73 گرم گلوسید ، 60 میلی گرم گوگرد ، 50 میلی گرم فسفر ، 650 میلی گرم پتاسیم ، 65 میلی گرم منیزیم ، 70 میلی گرم كلسیم ، 2 میلی گرم آهن ، 2/2 میلی گرم نیاسین می باشد. سدیم و ویتامینA آن قابل توجه نیست .

 

1 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

بسته بندی خرما با ظرفیت 5000 تن در سال

 

محل اجرا :

 

 

1 3 مشخصات متقاضیان :

نام

نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

تلفن

       

 

1 4 دلایل انتخاب طرح :

به دلیل فواید بسار زیادی که خرما دارد از جمله :

‏1ـ پایان نگاهداشتن کلوسترول خون و وقایه از گرفتگی رگها. چون خرما حاوی پاکتیین می باشد.‏

‏2ـ از مبتلا شدن به سرطان رودهء بزرگ جلوگیری میکند، از بواسیر بدن را وقایه میکند، مراحل ‏بارداری و ولادت برای زنان آسان میسازد. چون خرما دارای الیاف بسیار مفید و قند برای ‏سرعت هضم می باشد.‏

‏3ـ از کرم خوردگی دندانها جلوگیری میکند. چون دارای مواد فلور است.‏

‏4ـ مانع تسمم میگردد. چون سودیوم، پوتاسیوم و ویتامین های بسیار مفید دارد.‏

‏5ـ از نا توانی و قلت خون «أنیمیا» جلوگیری میکند. چون دارای آهن، جس و ویتامین B2 ‏است.‏

‏6ـ از نرمی و شگستگی استخوان جلوگیری میکند. چون دارای کلسیوم، فوسفور و ویتامین أ ‏است.‏

‏7ـ برای اشتهاء مفید است و از ضعف ترکیز ذهنی جلوگیری میکند. چون دارای پوتاسیوم است.‏

‏8ـ از ضعف عمومی بدن و خفقان قلب انسان را نگه میدارد. چون دارای مگنیسوم و جس ‏است.‏

‏9ـ برای علاج روماتیزم بهترین دواست. چون دارای پورون است.‏

‏10ـ برای مقابله با سرطان بسیار ضروری می باشد. از جهت آنکه سنیوم دارد. دیده شده است که ‏در مناطق صحرایی که خوراک مردم آن خرما است اصلا مرض سرطان وجود ندارد.‏

‏11ـ برای ضعف جنسی ضروریست. چون دارای پورون و ویتامین أ است.‏

‏12ـ از خشکی جلد، خشکی و سیاهی چشمان و مرض عشایی شبانه جلوگیری میکند.‏

‏13ـ برای جهاز هاضمه و اعصاب مفید است. چون دارای ویتامین أ، إن بی إس، است.‏

‏14ـ از زخم معده و التهاب جلوگیری میکند.‏

‏15ـ مانع مرض لثه میگردد و عضلات را تقویت میکند. چون دارای ویتامین جی است.‏

‏16ـ خرما بهترین خوراکی است که باید برای اطفال .

و همچنین به دلیل علاقه مردم ایران به خرما و مصرف زیاد آن این طرح دارای توجیه اقتصادی خوبی است.

 

1 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .

 

1 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 27 نفر میباشد .

 

 

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

خرما از ميوه هاي بسيار مفيد است که متاسفانه در برنامه هاي غذايي ما بطور مرتب قرار ندارد .خرما يکي از پرمصرفترين خوراکيهايي است که در ماه مبارک رمضان بر سر سفره افطار گذاشته ميشود.درخت خرما يا نخل از گياهان بسيار قديمي و مقدس است که نامش در قرآن مجيد 42 بار تکرار شده است و مسلمانان آن را از ميوه هاي بهشتي مي دانند. در ديانت مسيح برگ خرما سنبل و نشانه شهادت و روح شهلايي است که در راه ديانت حضرت مسيح جان باخته اند. يک ضرب المثل عربي ميگويد: "خواص درخت خرما به اندازه روزهاي سال است."

 

تاريخچه

خرما ميوه قديمي است، ميوه اي که از درختي به عمل ميآيد که جزو تيره نخل هاست و در مناطق نيمه گرمسيري و گرمسيري پرورش مييابد.عده اي خاستگاه آن را هندوستان ميدانند و باستان شناسان معتقدند کاشت اين درخت به پنج هزار سال پيش برمي گردد.گفته ميشود که نخل خرما از ايران به چين برده شده و در کشورهاي اروپايي مانند اسپانيا کشت شد.

 

ارزش غذائي

اين ميوه سر شار از انواع ويتامين از جمله E-C-B-A است همچنين داراي فلزات معدني مثل فسفر ، کلسيم ، آهن ، يد و منيزيم ميباشد که هر کدام از اين مواد در سلامتي انسان نقش بسزايي دارداين ميوه به خاطر داشتن منيزم ضد سرطان بوده . براي شنوايي ، بينايي ، درد کمر ، درد مفاصل ، درمان سينه و ريه مفيد است .استفاده از اين ميوه در ماه مبارک رمضان به دليل ارزش غذايي آن توصيه شده است، اين ميوه، قند کاهش يافته در دوران روزه داري را جبران ميکند، به علت دارا بودن فيبر و خاصيت ملين بودن آن، سيستم گوارشي را که به دليل روزه داري بي تحرک شده است،به تحرک وا ميدارد.خرما به علت داشتن منيزيم، انرژي عضلاني بدن را تقويت ميکند و نيروي عمومي بدن را افزايش ميدهد و به علت داشتن فسفر و منيزيم موجب تقويت حافظه ميشود.خرماي ايراني گونه هاي متعددي دارد که مصارف هر کدام از آنها متفاوت است، گونه هايي مانند مهتري، سلاني، شهمران، کلوته و که در ميان اين گونه ها شايد نام"مضافتي" براي ما از همه آشناتر باشد ، گونه اي از خرما که به شکل رطب در بازارهاي داخلي و خارجي با طعمي بسيار دلچسب به فروش ميرسد. با توجه به کوچکي هر عدد خرما، هر واحد آن شامل دو تا سه عدد خرما است که چنانچه بر اساس نياز روزانه دو تا سه واحد ميوه ميخوريد، ميتوانيد اين تعداد را به جاي يکي از اين واحدهاي ميوه استفاده کنيد.

افراد ديابتي و يا کساني که سابقه ديابت در خانواده آنان وجود دارد بايد تعادل را در مصرف خرما حفظ کنند.

 

مقدار کالري خرما

بلافاصله بعد از خوردن يک کيلوگرم خرما، 3470 کالري انرژي در بدن توليد مي شود. به همين دليل مصرف خرما در افطار مناسب است، زيرا گرسنگي شما را فرو مي نشاند.اين مقدار انرژي در مقايسه با ساير ميوه ها بسيار بالاست. مقدار انرژي توليد شده در يک کيلو گرم از مواد غذايي زير به شرح زير است.زرد آلو (520 کالري) پرتقال (480 کالري) برنج پخته (1800 کالري) نان گندم (2295 کالري) موز (970 کالري)گوشت بدون چربي (2245 کالري) ولي همانطور که گفته شد يک کيلو خرما بيش از 3000 کالري انرژي توليد مي کند.15 تا 30 در صد آن را آب تشکيل مي دهد . ميوه خرما 2 درصد پروتئين و کمتر از 2 درصد چربي و املاح دارد. پروتئين و آب موجود در آن بسته به نوع خرما و مرحله رسيدن آن فرق مي کند. سديم کمي نيز دارد.

 

تاثير خرما بر سلامتي

تاثير خرما بر سلامتي در تحقيقات متعددي بررسي شده است.از آنجا که خرما در گروه ميوهها طبقه بندي ميشوداز فوايد مصرف ميوه و سبزي برخورداراست.به علاوه خرما به علت چربي کمي که دارد به عنوان ماده غذايي کم چربي در نظر گرفته ميشود.به خاطر مقادير ناچيز سديم ، بيماران مبتلا به فشار خون بالا با مصرف آن مشکلي نخواهند داشت ، مگر اينکه با مصرف نامتعادل باعث اضافه وزن در آنها شود.بيشترين اهميت خرما به علت تامين فيبر گياهي است.به گفته دانشمندان مصري ، خوردن 80گرم خرما، 10 درصد نياز روزانه بدن به نياسين را جبران مي کند."نياسين" برطرف کننده مشکلات گوارشي، رواني و پوستي است.اين مقدار خرما همچنين پنج درصد نياز روزانه به ويتامينهاي B1 و B2 را که در سلامت اعصاب و دستگاه گوارش نقش دارند ، تامين ميکند.
فوايد خرما

1- پژوهشگران مي گويند خوردن خرما به تنهايي يا همراه با لبنيات از جمله شير براي کوفتگي و خستگي مفرط ناشي از روزه گرفتن يا فعاليتهاي سنگين بسيار مفيد است.

2- خرما اليافي دارد که در کاهش چربي و تامين پروتئين بسيار موثر است.

3- جديدترين تحقيقات علمي بيانگر موثر بودن خرما در رفع خشونت افراد و مايه آرامش روحي آنان است.

4- به علت دارا بودن موسيلاژ و مواد پکتيک ، آرام کننده سرفه مي باشد، و اثر رفع ناراحتي هاي سينه دارد. براي اين کار از جوشانده 50 گرم در نيم ليتر آب شيريني تهيه مي کنند که براي سينه درد مفيد است.

5- خرما مي تواند در بهبود فلج اعضا، کمردرد و ناراحتي هاي مفاصل موثر باشد.

6- مي گويند جوشانده خرما در شير سينه را نرم کليه ها را درمان و از التهاب و امراض عفوني و ريزش مو جلوگيري ميکند .

7- مخلوط خرما با شير تازه در بالا بردن و تقويت نيروي جنسي بسيار موثر است.

8- براساس شواهد، در مناطقي که مصرف خرما درآنها زياد است ، اين ميوه ميتواند در پيشگيري از سرطان موثر باشد.

9- در بعضي کتاب هاي طب سنتي از خرما به عنوان خون ساز ياد شده که براي افراد ضعيف المزاج بسيار مفيد ميباشد .

10- خرما اسيد اضافي معده را خنثي ميکند براي سالمندان و کودکان بسيار سود مند است .

11- اثرمعجزه آساي هسته خرما، از بين بردن تورم پلک هاي چشم است براي اين منظور پمادي از هسته خرما درست کرده و آن را روي چشم مي گذارند اين پماد براي رشد مژه هاي چشم نيز بهترين دارو است.

 

پیشینه کاشت

درخت خرما در نواحی گرمسیری و نیمه‌گرمسیری، از جمله ایران پرورش می‌یابد. با اینکه خاستگاه آن را میانرودان، عربستان و شمال آفریقا ذکر می‌کنند ولی بررسی‌های علمی، آن را به گونه‌ای به نام علمی P.H. Sivestris که در هندوستان می‌روید نسبت می‌دهند. باستانشناسان احداث نخلستان‌ها را به پنج هزار سال پیش نسبت داده‌اند زیرا نامی از آن بر لوحه‌های گلی ۵۰ سده پیش یافته‌اند.

در ایران نخل و خرما از دوران باستان و پیش از هخامنشی کشت می‌شده. در ادبیات ساسانی از جمله در کتاب بندهشن از نخل یاد شده‌است. منابع چینی از ایران (در زبان ایشان بوسی، تلفظ چینی پارسی) به عنوان سرزمین نخل خرما که در نزدشان به نام عناب پارسی و عناب هزارساله مشهور بوده، یاد کرده‌اند. در پایان سده نهم میلادی، نخل خرما را از ایران به چین برده و در آنجا کشت کرده‌اند.

در میان کشورهای اروپایی اسپانیا پیشینه بیشتری در کشت خرما دارد. خواجه نصیرالدین طوسی فرموده‌است: درخت خرما نزدیکترین تبات به حیوان است.

اختصاصات عمومی

گیاهانی به صورت درخت تنه‌ای بدون انشعاب (stipe) ، درانتهای تنه دارای یک دسته برگ با رگبرگهای شاخه‌ای و یا پنجه‌ای هستند. پهنکبرگها در طول رگبرگ ثانوی معمولا دارای پارگی و شکافهای طولی عمیق است. گل آذینمعمولا به شکل اسپادیس منشعب و به صورت سنبله‌ای مرکب است که بوسیله یک چمچمه مشترکو چمچمه ثانوی پوشیده می‌شود. گلها غالبا تک جنسه دارای 3 کاسبرگ ، 3 گلبرگ ، 6پرچم و 3 تا برچه هستند.

این تیره دارای 23 جنس و 1200 گونه است که روی همرفته تیره‌ای بزرگ و بسیار مشخص را در سراسر مناطق استوایی مرطوب تشکیل می‌دهند. مراکز اصلی انتشار نخلها عبارتند از: آفریقا ، آمازون ، سواحل استوایی آفریقا ،آسیا ، هند و مالزی. تیره نخل در دوره کرتاسه ظاهر شده و در طول دوره گسترش تنوعیافته است.

 

اختصاصات دستگاه رویشی

تنه خرما

تنه‌های راست و استوانه‌ای و به شکلستون: ارتفاع آنها در نارگیلها گاهی تا 80 متر می‌رسد و در انتها تاجیاز برگهای بسیار بزرگ دارند.

تنه‌های بالارونده یا پیچان: بسیارنرم و قابل انعطاف و طنابی شکل هستند، این ساقه‌ها گاهی بوسیله برگهای خادار بهتکیه گاه چسبیده و بالا می‌روند. طول این تنه‌ها که باریک هستند از 100 تا 400متغیر است.

تنه‌های تحلیل رفته و کوتاه: در بعضیاز نخلها که آنها را نخلهای بدون ساقه هم می‌گویند، طول تنه از چند سانتیمتر تجاوزنمی‌کند.

تنه یا ساقه‌های منشعب: در این گروهاستیپ به معنای واقعی وجود ندارد و این دسته از نخل‌ها بسیار نادرند و ساقه دارایانشعابات دو شاخه‌ای است.

 

برگ خرما

تیپ شانه‌ای یا تیپ نخل و نارگیل: دراین تیپ شاخکهای برگ نامنظم و غالبا پاره شده‌اند.

تیپ بادبزنی شکل: در این تیپ ، برگهاعمومی پایا هستند و چندین سال روی ساقه باقی می‌مانند. سقوط آنها مانند دو لپه‌ایهابه صورت یکپارچه صورت نمی‌گیرد بلکه پایین آنها پاره شده و به صورت رشته‌های فیبریبرای مدت طولانی و نامعلوم روی ساقه باقی می‌مانند در اصطلاح لیف خرما را تشکیلمی‌دهند.


اختصاصات تشریحی

استیپ خرما با آنکه قطر زیادی دارد، همیشه ساختار اولیه وبه عبارت دیگر ساختار اصلی ساقه تک لپه‌ایها را حفظ کرده است. دسته آوندی درحلقه‌های هم مرکز محیطی ساقه بسیار زیاد و کوچک هستند و به علت کمی آوندهای چوبی ونداشتنحلقهاسکلرانشیمی در اطرافشان سختی کمتری دارند. دسته‌های آوندی حاشیهساقهپس از پس طی چند میانگره به تدریجمتوجه بخش مرکزی آن شده و در چند گره بعدی وقتی در مرکز قرار گرفتند با یک خمیدگیمتوجه خارج ساقه گردیده وارد برگ می‌شوند. در ساختار برگ همپارانشیمییکنواخت وجود دارد و د زیر سطحرویی آنها پارانشیم نرده‌ای دیده نمی‌شود.

 

ساختار عمومی گل در نخلها

گلهادر اصلهرمافرودیتهستند. نخلها یک‌پایه هستند یا دو پایه. در گونه‌های یک‌پایه مانندنارگیل ،گلهای نر در انتهای اسپادیس یا محور گل آذین و گلهای ماده در قاعده آن قرارمی‌گیرند. گل نر و گلهای ماده خرما باهم تفاوت دارند. یعنی گلهای ماده از گلهای نردرشت‌ترند. میوه همیشه یک برچه‌ایاست و بر حسب حالات مختلف به صورت سته و شفتی است که غالبا با پولکهای همپوش پوشیدهمی‌شود. دانه دارای جنینی کوچکفاقد ریشه‌چه و سرشار از آلبومن است.

رده بندی تیره خرما

طایفه phytelephasieae که شامل دوگروه است و گل فاقد پوشش و میوه مرکب و گل دارای پوشش و میوه سادهاست.

طایفه carypheae که شامل دو گروه بهصورت برچه‌های آزاد و برچه‌های پیوسته است مانند جنسخرما


طایفه Lepidocarpeae که شامل دو گروه است و میوه محصور در پولکهای همپوش ومیوه برهنه و فاقد پولکهای همپوش است. مانند جنس رافیا

طایفه بوراسهکه شامل دو گروه ،‌برگها بادبزنی شل و دارای تقسیمات پنجه‌ای و برگها دارای تقسیمات شانه‌ای و پرمانند است. مانند جنس لاتانیا.

طایفه Cacoseae ، میوه شفت دارایهسته منفذدار مانند جنس نارگیل.

طایفه Areceae ، میوه شفت دارای هستهفاقد منفذ مانند جنس آرکا.

 

کاربرد و اهمیت اقتصادی گیاهان تیره خرما

نخلها نقش مهمی در اقتصاد ضعیفمردم مناطق استوایی دارند و از نظر تامین غذا و صنایع محلی حائز اهمیت فراوانهستند. میوه نخل یا خرما در الجزایر ، مصر ، ایران و برخی از کشورهای عربی خوراکیاست. از چوب و برگ نخلها در صنعت استفاده زیادی می‌شود. از شیره عده‌ای از نخلهامانند رافیا در تهیه نوشیدنیها استفاده می‌شود. در آمریکای گرمسیری از آلبومندانه‌های گون‌ای نخل به نامفیت الفاسماکروکارپابه عنوان عاج گیاهی استفاده می‌کنند.

 

کلیات گیاه شناسی

خرما میوه ای بسیار قدیمی است و نام آن درکتاب مقدس 42 بار تکرار شده است . این میوهپرخاصیت برای مردم شکورهایاروپایی وآمریکایی تا حدی ناآشنا است و آنرا فقط درکیک وشیرینی مصرف می کنند ولی درخاورمیانهو مخصوصا در کشورهای عربی بعنوانیک غذای اصلی بکار می رود .یهودیان معتقدند درخت خرما درفلسطینو یااسرائیلامروزی بفراوانی وجود داشته استبطوریکه در ناحیه بین دریایگالیله ودریای مرده جنگل بزرگی از درخت خرما بوده است .مسلمانان معتقدند کهحضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلماین درخترا خلق کرده اند . در دیانتمسیح، برگ درخت خرما سنبل و نشانه شهادت وروح شهدائی است که در راه دیانت حضرت مسیح جان باخته اند .

ترکیبات شیمیایی

خرما دارای 25 درصدساکاروز، 50درصدگلوکز ، و موادآلبومینوئیدی،پکتین و آب میباشد . بعلاوه دارای ویتامینهای مختلف منجمله ویتامین A,B,C,E و مقداری املاح معدنیمی باشد .

خواص داروئی: درخت خرما خواص بیشماری دارد و می توان گفتکه از تمام قسمتهای این درخت می توان استفاده کرد و یک ضرب المثل عربی می گوید کهخواص درخت خرما باندازه روزهای سال است.از برگ و شاخه درخت خرما سبد و فرش تهیه میکنند . از هسته آن نان و ازمیوه خرماشرابوعسل . همانطور که می دانیمخرما تنها میوه ایست که درصحرا وجود دارد و طبیعتاین درخت را به مردم صحرا داده است که تمام احتیاجات خود را از آنر فع می کنند . مردم صحرا هسته درخت خرما را در کرده و از آن نان می پزند یا در این هسته را بوداده و از آن بعنوانقهوه استفاده می کنندزیرا دم کرده آن بسیار مطبوع است و یا حتی این در را در آب برای چند روز خیس کرده وبعنوان غذای مقوی بهشترهای خود می دهند و معتقدندکه این غذا ازگندم و جو مقوی تر است . اعراب از قدیم اعتقاد داشتند که خرما انرژیخورشید راگرفته و در خود ذخیره می کنند و این انرژی با خوردن خرما به بدن آنها منتقل می شود . اعراب از خرمای کال نیز استفاده می کنند و معتقدند که اثرات درمانی بسیاری دردمنجمله خرمای سبز تقویت کننده اعمال جنسی وانرژی زا یم باشد . حتی هسته خرمای سبز را نیز دم کرده و پمادی از آن تهیه می کنند که برای زخمهایآلات تناسلی بکار می رود .


اثر دیگر معجزه آسای هسته خرما از بین بردنتورم پلک های چشم است برای این منظور پمادی از در هسته خرما درست کرده و آنرا رویچشم می گذارند این پماد برای رشد مژه های چشم نیز بهترین دارو است .زندگی پرمشغله وناراحتی های روانی که میل جنسی را در بعضی از اشخاص از بین می برد بهترین علاجشخوردن مداو م خرما است که میل جنسی را باین اشخاص باز می گرداند . در زمانهای قدیمهمواره خرما را برای قدرت و انرژی بکار می برده اند و هنوز بهترین میوه برایبازیافتن انرژی و قدرت جوانی است .گلهای درخت خرما نیز خاصیت دارویی دارند . طعمگلهای درخت خرما تلخ است و اثر مسهلی درد .


مضرات : مواظب باشید درخوردن آن افراط نکنید زیرا دارایقندزیادی است . در این صورت آنهایی کهلوزالمعدهحساس دارند و یا آنهایی که بیماریقند در خانواده آنها وجود دارد باید کمتر از این میوه استفاده کنند.

 

 

مجوز های قانونی :

تعریف: جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان ، تاسیسات و نصب ماشین آلات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش بهداشت صادر میگردد.

 

مراحل صدور جواز تاسیس :

1- پذيرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسيس فعاليتهای صنعتی و تكميل پرونده توسط مديريت بهداشت شهرستان .

2- بررسی پرونده از نظر مدارك و تطبيق با مصاديق والويتهای سرمايه گذاری در واحد صدور مجوز مديريت بهداشت .

3- تكميل پرسشنامه جواز تاسيس ( فرم شماره يك ) توسط متقاضی .

4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره يك به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائيد فرم پرسشنامه جواز تاسيس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تيپ و تجربيات كارشناسی و ارجاع پرونده به مديريت .

5- ارجاع پرونده توسط مديريت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسيس .

 

شرايط عمومي متقاضيان ( اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي ) دريافتجواز تاسيس

1- اشخاص حقيقی

-تابعيت دولت جمهوری اسلامی ايران

- حداقل سن 18 سال تمام

- دارا بودن كارت پايان خدمت يا معافيت دائم

 

2- اشخاص حقوقی

- اساسنامه ( مرتبط با نوع فعاليت )

- ارائه آگهی تاسيس و آگهی آخرين تغييرات در روزنامه رسمی كشور

 

مدارك مورد نياز:

1- ارائه درخواست كتبی به مديريت اداره بهداشت شهرستان.

2- اصل شناسنامه وتصوير تمام صفحات آن

3- تصوير پايان خدمت يا معافيت خدمت سربازی

4- تصوير مدرك تحصيلی و سوابق كاری مرتبط با درخواست

5- يك قطعه عكس از هريك از شركاء

6- تكميل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح صنايع تبديلی و تكميلی

7- پوشه فنردار

8-درصورت داشتن شركت ، ارائه اساسنامه ، آگهی تاسيس و روزنامه ، مرتبط با فعاليت مورد درخواست

 

اصلاحیه جواز تاسیس :

1- ارسال درخواست متقاضی توسط سازمان صنایع و معادن شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز.

2- دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند.

3- دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد.

4- اداره تخصصی پس از بررسی وتائید به دبیرخانه صدور مجوز ارجاع میدهد.

5- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید مدیر اقدام به صدور اصلاحیه جواز تاسیس نموده و رونوشت آنرا به بخشهای ذیربط ارسال می نماید.

 

 

 

تعریف:

پروانه بهره برداری مجوزی است که پس از اتمام عملیات ساختمان و تاسیسات و نصب ماشین آلات جهت تولید بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش بهداشت صادر می گردد.

 

صدور پروانه بهره برداری :

1- تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و تائید و ارسال آن توسط اداره بهداشت شهرستان به مدیریت.

2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی و کارشناس نواحی صنعتی و کارشناس تولید) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.

3- تائید رئیس اداره تخصصی و ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز.

4- اخذ استعلام از ادارات ذیربط.

5- تهیه پیش نویس پروانه بهره برداری و تائید مدیریت.

6- صدور پروانه بهره برداری و ارسال رونوشت به بخشهای ذیربط.

 

مراحل صدور توسعه طرح :

1-تکمیل فرم درخواست توسعه طرح توسط شهرستان (متقاضی) و ارسال به مدیریت.

2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بررسی و اظهار نظر و بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی و کارشناس تولید) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.

3- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید ادارات تخصصی در کمسیون بررسی طرحها مطرح می نماید و در صورت عدم تایید کمسیون به شهرستان و متقاضی اعلام مینماید و در صورت تایید از ادارات ذیربط استعلام می نماید.

4- ارجاع به اداره تخصصی جهت بررسی طرح توسعه.

5- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت صدور موافقت با توسعه طرح پس از تایید مدیر.

6- ارسال رونوشت به بخشهای و ادارات تخصصی و سازمانهای ذیربط.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل دوم

روش انجام کار

 

 

 

 

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از کارخانه بسته بندی خرما

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز بسته بندی خرما به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در کارخانه پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،

 

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش صنعت و بهداشت و در بسته بندی کالایی مانند خرما که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی یکی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

 

 

 

 

فهرست تجهیزات و ماشین آلات و برآورد قیمت آنها (ارقام به میلیون ریال) :

 

فهرست مواد مصرفی مورد نیاز :

 

 

 

 

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار (ارقام به میلیون ریال) :

 

روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت فروش کالا )

در زمینه فروش محصولاتی مانند خرما می توان از روش های مختلف بازاریابی استفاده نمود ، تبلیغات تلویزیونی ، استفاده از بنر های و تیزر های تبلیغاتی ، استفاده از چاپ پوستر های تبلیغاتی، تبلیغات اینترنتی و ارائه روش های تبلیغاتی دیگر برای جذب بازار فروش جزئی و استفاده از روش فرد به فرد برای فروش کلی محصولات در بازار داخلی .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل سوم

امور مالی طرح

 

 

 

 

1- سرمایه گذاری ثابت طرح :

1-1- زمین :

 

2-1- محوطه سازی :

 

 

 

 

 

3-1- ساختمانها :

 

4-1- ماشین آلات (ارقام به میلیون ریال) :

 

 

 

5-1- تأسیسات :

 

6-1- وسایط نقلیه (ارقام به میلیون ریال) :

 

 

7-1- تجهیزات اداری :

 

8-1- هزینه های قبل از بهره برداری (ارقام به میلیون ریال) :

 

 

 

جدول هزینه های ثابت طرح :

 

2- هزینه های جاری طرح :

1-2- مواد اولیه و بسته بندی :

 

2-2- حقوق و دستمزد (ارقام به میلیون ریال) :

 

3-2- هزینه نگهداری و تعمیرات (ارقام به میلیون ریال) :

 

 

4-2- هزینه استهلاک (ارقام به میلیون ریال) :

 

5-2- سوخت و انرژی :

 

 

 

جدول هزینه های جاری طرح :

 

 

 

 

 

 

 

سرمایه در گردش (دوره یک ماهه) :

 

جمع کل سرمایه گذاری طرح :

 

3- فروش :

 

 

برآورد هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی :

 

توجیه اقتصادی محصول :

 

 

 

 

محاسبه نقطه سر به سر ( در 100% تولید )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل چهارم

جمع بندی نتیجه گیری و پیشنهادات

 

 

نتایج حاصله از اجرای طرح :

با توجه به آمار و اطلاعات بدست آمده از کارخانه بسته بندی خرما و همچنین بر اساس مطالعات صورت گرفته می توان به این نتیجه رسید که این طرح جزء طرح های زود بازده و پربازده است و می تواند در لیست مشاغل مورد حمایت دولت قرار گیرد و در صورت اجرا می تواند از سوددهی مورد قبولی برخوردار باشد .

 

 


مبلغ قابل پرداخت 22,960 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 987

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما