مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2163
  • بازدید دیروز : 3600
  • بازدید کل : 13090901

66- پروژه کارآفرینی تولید حوله38ص


66- پروژه کارآفرینی تولید حوله38ص

فصل اول

کلیات

 

 

 

 

 

 

1- 1 مقدمه :

حوله، روپاک یا آب‌چین تکه‌ای از الیاف جذب‌کننده از جنس پشم، پارچه و یا کاغذ است که برای خشک کردن یا پاک کردن به کار می‌رود. حوله‌ها معمولاً دارای پُرز هستند تا خاصیت آبگیری آن‌ها بیش‌تر شود.

انواع حوله

  • حوله حمام
  • حوله شنا
  • حوله لباسی (گونه‌ای ربدشامبر)
  • حوله پالتویی
  • حوله کاغذی
  • حوله پارچه‌ای (کهنه)

هم‌چنین نوع بافت حوله می‌تواند دابی‌باف یا ژاکارد باشد.

 

 

1 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

تولید حوله

 

 

محل اجرا :

 

 

1 3 مشخصات متقاضیان :

نام

نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

تلفن

       

 

1 4 دلایل انتخاب طرح :

توجه به خودکفایی این صنعت و همجنین نیاز بازار داخلی به تولید این محصول با توجه به این که تولید حوله می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های تولیدی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.

 

1 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .

 

1 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 46 نفر میباشد .

 

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

درباره ریشه واژه حوله دو دیدگاه در دست است:

  1. واژه حوله واژه ایست پارسی-ترکی؛ساخته شده از دو بخش خواب (یا خو) به همراه پسوند ترکی ـلی که روی هم رفته معنای خوابدار را می‌دهد که اشاره به پرزهای روی حوله است. ولی چون در زبان ترکی استانبولی واک «خ» نداریم به جای خولی به آن حولی یا هولی می‌گفتند. در بازگشت این واژه به پارسی به ریخت حوله یا هوله درآمد.
  2. واژه حوله از ریشه حَوَلَ عربی است که در زبان عربی معنای نیرو می‌دهد ولی در پارسی به معنای پیرامون و گرداگرد درآمده است. پس واژه حوله با این دید به معنای ابزار در برگرفتن یا چیزی که انسان به دور خود می‌پیچد معنا می‌شود.

آنچه کهنیاز است در مورد حوله بیشتر بدانیم

1 حوله را هیچگاه بدون بسته بندی خریداری نکنید.

2 بمنظور حفظ سلامتی خود از استفاده حوله بطور مشترک جداً خودداری فرمائید.

3 بمنظور گندزدایی و از بین بردن میکروبها در طول زمان استفاده ، حوله سفید را انتخاب نمائید.

4 در هنگام شستشو حوله های رنگی از بکاربردن سفید کننده خودداری نمائید .

5 در هنگام شستشو از شستن حوله با سایر البسه تا حد امکان خودداری نمائید.

6 درجه حرارت مناسب آب لباسشوئی را برای شستشوی حوله حداکثر40 درجه راانتخاب نمائید .

7 حوله های یکطرف مخمل زیباتر است و لیکن حوله های دو طرف آبگیر ( بدون مخمل ) قدرت جذب آب بیشتری را دارد.

8 آیا می دانید مصرف سرانه حوله در اروپا و آمریکا 5 kg و در ایران 1 kg می باشد.

9 برای حفظ سلامتی خود به طول عمر مفید حوله که کالای بهداشتی می باشد توجه فرمائید.

الف طول عمر مفید حوله دستی با ضریب 3 به یک برای هر نفر حداکثر 6 ماه می باشد.

ب - طول عمر مفید انواع حوله استخر و سونا با ضریب 3 به یک برای هر نفر حداکثر یکسال می باشد.

ج - طول عمر مفید حوله حمام با ضریب 3به یک برای هر نفر حداکثر 15 ماه می باشد.

د طول عمر مفید انواع حوله پوشیدنی ( پالتوئی ) با ضریب 2 به یک برای هر نفر حداکثر دو سال می باشد.

10 ضریب استفاده حوله در هر گروه بشرح ذیل می باشد :

الف یک تخته حوله در حال استفاده

ب یک تخته حوله در کمد

ج یک تخته حوله در رختشور خانه

 

عکس نزدیک از یک حولهٔ حمام از جنس تری‌کلوث (آب‌چین) که در آن الیاف آبگیر و الگوهای تزئینی دیده می‌شوند.

یک حولهٔ ساحلی.

نساجی

نساجی،دانشی است كه درباره موارد زیر به تحقیق می‌پردازد:

الیاف کاربردی در صنایع نساجی،

نخ های کاربردی در صنایع نساجی،

پارچه های بافنه شده،

منسوجات بی بافت،

پوشاک،

کاربردهای غبر پوشاک از تولیدات نساجی،

روشهای تولیدی و کنترل کیفی مرتبط.

 

صنعت نساجی در بخش‌های زیر فعال است:

تولید الیاف نساجی مصنوعی،

تولید نخ از الیاف نساجی طبیعی یا الیاف نساجی مصنوعی و یا ترکیبی از آنها،

تولید پارچه بافته شده از نخ،

تولید منسوجات بی بافت از الیاف یا نخ،

رنگرزی پارچه، چاپ پارچه و تکمیل پارچه،

تولید منسوجات خاص مورد نیاز در سایر صنایع،

فعاليت‌هاي مشترك تحت عنوان خوشه، يكي از رويكردهاي توانمندسازي اين صنعت است.

تولید حوله :

از آغاز پیدایش انسان ، همواره چگونگی پوشش و نجات او از سرمامطرح بوده است. مصریها نزدیک به 5500 سال پیش هنر ریسندگی و بافندگی پنبه راآموختند و چینیها با پرورشکرم ابریشمدر حدود 3600 سال پیشمشکلات پوشش خود را حل کردند. در سده هفدهم دانشمند انگلیسی به نامرابرت هوک "Robert- Hooke" پیشنهاد کرد که می‌توان الیاف را با توجه به شیوه‌ای کهکرم ابریشم عمل می‌کند تولید نمود.

پس از آن ، یک بافنده انگلیسی به ناملویزشواب Lois- Schwabe توانست الیاف بسیار ظریفشیشهرا با عبور شیشه مذاب از منافذ بسیارریز تهیه نماید. پس از چندی ، سایر دانشمندان موفق به استخراج سلولز چوب و در نتیجهتولید الیاف شدند در سده‌های هجده و نوزدهم، همراه باانقلابصنعتی ، رسیدگی و بافندگی مبدل به تکنولوژِی تهیه پارچه از الیاف گوناگون طبیعیو مصنوعی شد.

 

رده بندی الیاف در صنعت نساجی

در صنعت نساجی الیاف به سه دسته تقسیممی‌شوند که عبارتند از:

الیاف طبیعی "Natural fibers" الیافطبیعی شامل دو بخش الیاف نباتی و الیاف حیوانی می‌باشند.

الیاف نباتیمانند: پنبه،کتان،کنف،رامیو الیاف حیوانی مانند: پشموابریشم

الیاف کانی "Mineral fibres": الیافکانی الیافی هستند که مواد اولیه آنها از کانیها بدست می‌آیند مانندالیافشیشه‌ایوالیاف فلزی.

الیاف مصنوعیکه شامل دو دسته می‌باشند: یکیالیافی که منشا طبیعی دارند ولی توسط انسان دوباره تهیه می شوند مانندویسکوز،استاتوتری استاتکه هر یک ریشه سلولزی دارند. و دیگری الیافسینتتیک یا مصنوعی که از مشتقات نفتی تولید می‌شوند مانند: نایلون ،داکرون،ارلونیا بطور کلیپلی آمیدها،پلی استرها،پلی اورتانها،پلی اکریلونیتریل،پلی وینیل کلرایدو ... .

مقدمات تکمیل کالای نساجی

تمام پارچه‌های نساجی پس از خروج از سالنبافندگی کم و بیش دارای مقادیری ناخالصی و عیوب می‌باشند. لذا لازم است به منظورآماده کردن پارچه برای عملیات تکمیل اصلی آنرا تحت عملیات مقدمات تکمیل قرار داد. مانند توزین و متراژ پارچه ، کنترل عیوب پارچه ، گره گیری ، رفوگری و گرفتنناخالصیها بخصوص در مورد پارچه‌های پشمی که دارای ناخالصیهای سلولزی و خرده چوب و ... می‌باشد.

 

روشهای تکمیل کالای نساجی

عملیات و کارهای تکمیل در نساجی برای افزایشنرمی زیر دست ، درخشندگی و بطور کلی افزایش مرغوبیت پارچه می‌باشد. عملیات تکمیلبستگی به چند عامل مهم دارد که عبارتند از: نوع الیاف ، ویژگی فیزیکی الیاف ، ابلیتجذب مواد گوناگون شیمیایی ، حساسیت الیاف نسبت به مواد تکمیل. عملیات تکمیل درمجاورت رطوبت ، دما و فشار معمولا به سه روش انجام می‌گیرد:

روشهای مکانیکی: مانند تراش پارچه ، خار زدن ، اطو کردن ، پرس کردن و ... .

روشهای شیمیایی: مانند تکمیل رزین ، سفید کردن و مقاوم کردن پارچه دربرابر آتش و غیره. در این روش معمولا در اثر فعل و انفعالات شیمیایی حاصل بین لیف وماده شیمیایی مصرف شده عمل تکمیل بدست می‌آید و یا اینکه ماده شیمیایی مصرف شده دراثر رسوب کردن و یا اضافه شدن در روی پارچه ، باعث تغییر در خواص پارچه می‌شود،مانند آهار دادن پارچه پنبه‌ای با محلول مواد پلیمری.

روشهای مکانیکی- شیمیایی: در این حالت از روشهای مکانیکی و شیمیایی بطورتوام بهره گرفته می شود، مانند بشور و بپوش کردن پارچه و یا تثبیت حرارتی پارچه.

انواع تکمیل

تکمیل موقت

در این نوع تکمیل ، کالا را به منظور خاصی تحت عملیات تکمیلیقرار می‌دهند بطوری که اثر تکمیلی آن در عملیات بعدی مثل شستشو و غیره از بین میرود، مانند آهار دادن پارچه‌های پنبه‌ای برای عملیات بافندگی و شستشوی آهار پس ازخاتمه عملیات بافندگی.

 

تکمیل دائم

در این نوع ، اثر تکمیلی تا زمانی که پارچه حالت خود را از دستندهد (مخصوصا در مقابل شستشو و پوشش) باقی خواهد ماند، مانند رسوب دادن رزینهایمصنوعی مثل استرها و اترهای سلولز در روی پارچه و یا کلرینه کردن کالای پشمی یاتکمیل بافرمالدئیدها.

 

تکمیل ثابت

در این نوع ، اثر تکمیل مادام العمر در روی کالا باقی می‌ماندو حتی بعد از اینکه پارچه حالت و ماهیت خود را به عنوان پارچه خارجی از دست بدهد،آثار تکمیل در آن باقی خواهد ماند. مانند پلیمریزه کردن بعضی از منومرهای اکریلیکیدر روی زنجیرهای اصلی مولکولهای پارچه‌های سلولزی و یا پروتئینی

شستشوی کالای نساجی

عمل شستشو ، اولین عمل تکمیل مرطوب می‌باشد و به منظوربر طرف کردن مواد خارجی مانندروغنهای ریسندگی،واکسهاو ناخالصیهای قابل حل در محلولهایشستشو انجام می‌گیرد. عملیات شستشو عبارتست از عمل کالا با پاک کننده‌های مناسبهمراه با مواد قلیایی و یا در غیاب مواد قلیایی. در صورت استفاده ازصابون برایعملیات شستشو ، احتیاج به آب نرم می‌باشد. ولی برای پاک کننده‌های مصنوعی چگونگیسختی آب اهمیت ندارد. همچنین برای اصلاح سفیدی پارچه و شفافیت رنگ الیاف آن عمل شستشو انجاممی‌گیرد.

 

آهار زنی و آهار گیری

به منظور افزایش استحکام در برابر پارگی ، کاهشنیروی سایشی و خواباندن پرزهای سطحی الیاف نخهای تار را آهار می دهند. مواد آهاری ،ماکرومولکولهایی هستند که ممکن است بر اثر پیوند بین خود و یا با الیاف تشکیل پوششیبه دو نخ دهند. آهار طبیعی عبارتند از: نشاسته‌ها و مشتقات آنها ،مشتقات سلولزی و(پروتئینها)). آهارهای مصنوعی عبارتند از: انواع پلی وینیل الکلها ، انواع پلیاکریلات و انواع کوپلیمراستایرین و مائیک اسید.

قبل از انجام عملیات تکمیلمرطوب لازم است آهار نخ تار پارچه با اندازه کافی بر طرف شود تا در مراحل شستشو ،سفیدگری و رنگرزی یا چاپ ، مزاحمت و نایکنواختی ایجاد نکند و در ضمن مقداری از مواددر تکمیل رنگ را به خود جذب نکند. روشهای آهارگیری عبارتند از: آهار گیری با اسید ،آهار گیری با روش تخمیر ، آهار گیری با اکسید کننده‌ها ، آهار گیری با آنزیمها.

مرسریزاسیون

یکی از عملیاتی که روی پنبه انجام می شود،عمل مرسریزهمی‌باشد که شامل تماس پنبه (اعم از الیاف نخ یا پارچه) بامحلول سود سوزآورو سپس شستشوی محصول درمحلول رقیق اسید و سپس آب سرد به منظور خنثی کردن قلیایی و سرانجام خشک کردن محصولاست. بر اثر مرسریزاسیون درخشندگی و جلای پنبه افزایش می‌یابد و ویژگیهای فیزیکی وشیمیایی آن تغییرات زیادی پیدا می‌کند. معمولا پارچه‌های مرغوب پنبه‌ای پیراهنی ،رومیزی ، ملحفه‌ای و همچنین نخهای قرقره مرسریزه می‌شوند.

 

سفیدگری

هدف ازسفیدگری، از بین بردن رنگدانه‌ها وناخالصیهای دیگر و در نتیجه سفید جلوه دادن الیاف می‌باشد. البته سفیدگری پنبهبسیار مهم تراز سفیدگری پشم می‌باشد، چون درصد بالایی از پشم بصورت کالای رنگی بهبازار عرضه می‌شود. ولی در مقابل ، مقدار زیادی از پارچه‌های پنبه‌ای بصورت سفید ویا پارچه‌های چاپ شده با زمینه سفید مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارچه‌های ملحفه‌ای، رومیزی و پیراهنی نمونه‌هایی از پارچه‌های پنبه‌ای هستند که احتیاج به سفیدگریدارد.
سفیدگری پنبه بیشتر با مواد اکسید کننده مثلکلریت سدیموهیپوکلریت سدیموآباکسیژنه و مواد احیا کننده مانند هیدروسولفیت و سفیدگری پشم با اکسید کننده آباکسیژنه همراه باآمونیاک یا سیلیکات قلیایی و مواد احیا کننده ،اکسید گوگردو یا بی سولفیت سدیم واسیدسولفوریک و سفیدگری الیاف مصنوعی با اکسید کننده آب اکسیژنه ، کلریت سدیم وهیپوکلریت سدیم و احیا کننده ، هیدروسولفیت و در صورت لازم مواد سفید نوری به همراهسفید کننده قبلی انجام می‌گیرد.

تکمیل ضد آب و دور کننده آب

تکمیل ضد آب پارچه به دو صورت امکان پذیرمی‌باشد.

پوشش کل سطح پارچه توسط مواد هیدروفوب (موادی که آب را به خود جذب نمی‌کنند)است، به نحوی که تمام منافذ پارچه مسدود گردد. این روشتکمیل ضد آبنامدارد. پارچه با کاربردهای خیمه و چادر ماشین با این روش تکمیل می‌گردد.

الیاف و یا نخ از مواد ضد آب پوشیده می‌شوند، به این ترتیب فضای بین نخها درپارچه کاملا باز می‌ماند و امکان انتقال هوا وجود دارد. این روش تکمیل دور کننده آبنام دارد و بیشتر پارچه‌های لباس مثل بارانی ، لباس ورزشی و کاربردهای مشابه با اینروش تکمیل ضد آب می‌گردند. بعضی از مواد ضد آب و دور کننده آب عبارتند از: موادهیدرولیز کننده نمکهای زیرکونیوم ، استره کردن سطح الیاف بااسیدهایچرب ، استفاده از رزینهای هیدروفوب مثل رزین کاربومید ، Permel، Paraf fion وغیره ، ترکیبات آلی سیلیکونی و اسیدهای چرب کمپلکس گرم.

 

تکمیل ضد آتش

یکی از روش های تکمیل ضد آتش کالای نساجی ، پوشش آن بوسیلهنمکهای آمونیوم می‌باشد که در گرما تولید آمونیاک نموده و بدین ترتیب با محبوس کردنآتش در خود باعث خاموش شدن و عدم پیشرفت آن می‌گردد. مناسبترین نمکهای آمونیوم ، دیآمونیوم فسفات وکربنات آمونیوممی‌باشد. سایر تکمیلکننده‌های ضد آتش عبارتند از: اکسیدهای نامحلول قلع ، آنتیموان و تیتان ، استرهکردن سطحی سلولز بااسید فسفریکو یا دی آمونیوم در حضور اورههیدروکسی متیل فسفونیوم کلراید(THPC)و غیره.

 

تکمیل ضد باکتری و ضد قارچ

مواد تکمیل کننده ضد باکتری بعنوان محافظتکننده از عرق عمل کرده و از تاثیر باکتریها و یا قارچها بر آن جلوگیری می‌کنند لذاچنانچه لباسهای ورزشی و یا لباس زیر با این مواد تکمیل گردند، از تخمیر عرق بدنتوسط باکتریهای موجود در هوا و در نتیجه تجزیه و بوی بد آن جلوگیری می‌کنند. برخیاز این تکمیل کننده‌ها عبارتند از: ترکیبات آمونیوم چهارتایی ، IrgasanDP300 ،Dodigen226 ، پیوند زدن سلولز با نمکهای مس و نقره توسط گروههای کربوکسیلاسید آکریلیکو یااسید متاکلریلیکو غیره.

 

نرم کننده‌ها

نرم کننده‌ها مایه لطافت و نرمی زیر دست پارچه می‌شوند و دراثر بیشتر کارهای چاپ ورنگرزیو عملیات تکمیل مانند ضد آتش کردن وضد چروک کردن پارچه زیردست، حالت خشک و شکننده‌ای پیدا می‌کند که آنها را بوسیلهنرم کننده‌ها ، نرم و لطیف می‌نمایند.

متداولترین نرم کننده‌ها عبارتند از: استرهای اسیدفتالیک و بنزیل فتالاتها برای نرم کردن اغلب رزینها بویژه PVC ، تریملیتانها برای نرم کردن رزینهای مصرفی در ساخت کابلهای سیم و برق و ساخت سایرعایقها ،هیدروکربنهای نفتیبا وزن زیاد که دارای اتم N , S , O می‌باشند در ساخت لاستیکها بکار می‌روند، نرمکننده‌های مقاوم در برابر آتش سوزی مانند فسفاتهای آلی و پارفینهای کلردار ، نرمکننده‌های اپوکسی و پلی اورتان و غیره.

 

مجوز های قانونی :

تعریف: جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان و تاسیسات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه فعالیت های تولیدی بخش سازمان صنایع صادر میگردد.

 

مراحل صدور جواز تاسیس :

1- پذيرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسيس فعاليتهای صنعتی و تكميل پرونده توسط مديريت سازمان سازمان صنایع شهرستان .

2- بررسی پرونده از نظر مدارك و تطبيق با مصاديق والويتهای سرمايه گذاری در واحد صدور مجوز مديريت سازمان صنایع .

3- تكميل پرسشنامه جواز تاسيس ( فرم شماره يك ) توسط متقاضی .

4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره يك به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائيد فرم پرسشنامه جواز تاسيس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تيپ و تجربيات كارشناسی و ارجاع پرونده به مديريت .

5- ارجاع پرونده توسط مديريت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسيس .

 

 

شرايط عمومي متقاضيان ( اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي ) دريافتجواز تاسيس

1- اشخاص حقيقی

-تابعيت دولت جمهوری اسلامی ايران

- حداقل سن 18 سال تمام

- دارا بودن كارت پايان خدمت يا معافيت دائم

 

2- اشخاص حقوقی

- اساسنامه ( مرتبط با نوع فعاليت )

- ارائه آگهی تاسيس و آگهی آخرين تغييرات در روزنامه رسمی كشور

 

مدارك مورد نياز:

1- ارائه درخواست كتبی به مديريت سازمان سازمان صنایع شهرستان.

2- اصل شناسنامه وتصوير تمام صفحات آن

3- تصوير پايان خدمت يا معافيت خدمت سربازی

4- تصوير مدرك تحصيلی و سوابق كاری مرتبط با درخواست

5- يك قطعه عكس از هريك از شركاء

6- تكميل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح صنايع تبديلی و تكميلی

7- پوشه فنردار

8-درصورت داشتن شركت ، ارائه اساسنامه ، آگهی تاسيس و روزنامه ، مرتبط با فعاليت مورد درخواست

اصلاحیه جواز تاسیس :

1- ارسال درخواست متقاضی توسط سازمان سازمان صنایع شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز.

2- دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند.

3- دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد.

4- اداره تخصصی پس از بررسی وتائید به دبیرخانه صدور مجوز ارجاع میدهد.

5- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید مدیر اقدام به صدور اصلاحیه جواز تاسیس نموده و رونوشت آنرا به بخشهای ذیربط ارسال می نماید.

 

تعریف:

پروانه بهره برداری مجوزی است که پس از اتمام عملیات ساختمان و تاسیسات جهت فعالیت بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش سازمان صنایع صادر می گردد.

 

صدور پروانه بهره برداری :

1- تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و تائید و ارسال آن توسط سازمان صنایع شهرستان به مدیریت.

2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.

3- تائید رئیس اداره تخصصی و ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز.

4- اخذ استعلام از ادارات ذیربط.

5- تهیه پیش نویس پروانه بهره برداری و تائید مدیریت.

6- صدور پروانه بهره برداری و ارسال رونوشت به بخشهای ذیربط.

 

مراحل صدور توسعه طرح :

1-تکمیل فرم درخواست توسعه طرح توسط شهرستان (متقاضی) و ارسال به مدیریت.

2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بررسی و اظهار نظر و بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی ) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.

3- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید ادارات تخصصی در کمسیون بررسی طرحها مطرح می نماید و در صورت عدم تایید کمسیون به شهرستان و متقاضی اعلام مینماید و در صورت تایید از ادارات ذیربط استعلام می نماید.

4- ارجاع به اداره تخصصی جهت بررسی طرح توسعه.

5- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت صدور موافقت با توسعه طرح پس از تایید مدیر.

6- ارسال رونوشت به بخشهای و ادارات تخصصی و سازمانهای ذیربط.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل دوم

روش انجام کار

 

 

 

 

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از محل تولید حوله

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز تولید حوله به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در محل پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،

 

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش تولید نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی و استفاده از شیوه های نوین تولیدی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

 

 

 

 

فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :

 

 

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :

حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی :

 

 

حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی :

 

روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت جذب مشتریان)

در زمینه جذب مشتراین می توان از روش های مختلف بازاریابی استفاده نمود ، تبلیغات تلویزیونی ، استفاده از بنر های و تیزر های تبلیغاتی ، استفاده از چاپ پوستر های تبلیغاتی، تبلیغات اینترنتی و ارائه روش های تبلیغاتی دیگر .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل سوم

امور مالی طرح

 

 

 

 

1- سرمایه گذاری ثابت طرح :

1-1- زمین محل اجرای طرح :

 

2-1- محوطه سازی :

 

 

 

 

3-1- ساختمان ها :

 

4-1- تأسیسات و تجهیزات :

 

 

 

5-1- ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی :

 

6-1- وسایل نقلیه و وسایل حمل و نقل داخل کارخانه :

 

 

 

 

7-1- تجهیزات اداری و کارگاهی :

 

8-1- هزینه های قبل از بهره برداری :

 

 

 

 

جدول هزینه های ثابت طرح :

 

 

 

 

 

 

 

2- هزینه های جاری طرح :

1-2- حقوق و دستمزد :

حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی :

 

حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی :

 

 

2-2- مواد اولیه و بسته بندی :

 

3-2- هزینه سوخت و انرژی :

 

 

 

 

4-2-استهلاک و تعمیر و نگهداری (ارقام به میلیون ریال) :

 

جدول هزینه های جاری طرح :

 

 

جدول هزینه های ثابت و متغیر تولید :

 

سرمایه در گردش :

 

 

 

جدول سرمایه گذاری :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل چهارم

جمع بندی نتیجه گیری و پیشنهادات

 

 

نتایج حاصله از اجرای طرح :

با توجه به آمار و اطلاعات بدست آمده از محل تولید حوله و همچنین بر اساس مطالعات صورت گرفته می توان به این نتیجه رسید که این طرح جزء طرح های زود بازده و پربازده است و می تواند در لیست مشاغل مورد حمایت دولت قرار گیرد و در صورت اجرا می تواند از سوددهی مورد قبولی برخوردار باشد .


مبلغ قابل پرداخت 22,960 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 752

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما