دانلود مقاله،پروژه،جزوات دانشجویی و طرح لایه بازفتوشاپpsd

تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی، نمونه سوالات دانشگاه پيام نور،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

جزوه درسی- کتاب- نرم افزار- متفرقه

آمار سایت

نظرسنجی سایت

چه قسمتی از سايت برای شما مفيد بود؟***(آيا می دانيد با اولين خريد به شما كد تخفيف 30 درصدی جهت خریدهای بعدی تعلق ميگيرد؟)***

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 7203
  • بازدید دیروز : 6572
  • بازدید کل : 2339715

مقاله 84-ارزيابي استراتژي عملكرد سازمان بيمه ايران با كارت امتيازي متوازن90ص


مقاله 84-ارزيابي استراتژي عملكرد سازمان  بيمه ايران با كارت امتيازي متوازن90ص

مقاله 84-ارزيابي استراتژي عملكرد سازمان بيمه ايران با كارت امتيازي متوازن90ص

فهرست مطا لب

چکیده........ 1

فصل اول : كليات تحقيق

1.1مقد مه... 3

1-2. تعريف مسئله و بيان موضوع تحقيق

1-3 . تعاريف كليدي... 4

1-4 .ضرورت انجام تحقيق ... 4

1-5. سوالات تحقيق.. 5

1-6. فرضيات تحقيق .... 5

1-7. اهداف اساسي از انجام تحقيق.. 6

1-8 . نتايج مورد انتظار پس از انجام تحقيق.... 6

1-9. جنبه نوآوري و جديد بودن تحقيق.... 6

1-10. روش تحقيق..... 6

1-11. روش و ابزار گردآوري اطلاعات..... 6

1-12-1. تحقيقات داخلي.... 6

1-12-2. تحقيقات خارجي. 7

فصل دوم : ادبيات تحقيق

هشت

2-1. ارزيابي عملكرد.................................................................................................................................................11

2-1-1.تعاريف.......................................................................................................................................................... 11

2-1-2. ديدگاه هاي سنتي و نوين در ارزيابي عملكرد............................................................................................... 12

2-1-3. تاريخچه ارزيابي عملكرد.............................................................................................................................. 12

2-1-3-1. ارزيابي عملكرد در ايران.......................................................................................................................... 13

2-1-4. ضرورت و اهميت ارزيابي عملكرد............................................................................................................... 13

2-1-5. ويژگي هاي نظام ارزيابي عملكرد سازماني كار آمد..................................................................................... 14

2-2. مدل هاي ارزيابي عملكرد................................................................................................................................. 14

2-2-1. مدل هاي اندازه گيري عملكرد...................................................................................................................... 14

2-2-1-1. مدل سينك و تاتل.................................................................................................................................... 15

2-2-1-2. ماتريس عملكرد(1989)....................................................................................................................... 16
2-2-1-3. هرم عملكرد(1991) ............................................................................................................................ 16

2-2-1-4. تحليل ذي نفعان(2001)........................................................................................................................... 17

2-2-1-5. چارچوب مدوري و استيپل(2000)....................................................................................................... 18

2-2-1-6. الگوي فيشر براي ارزيابي عملكرد......................................................................................................... 19

2-2-2-7. كارت امتيازي متوازن...................................................................................................................................19

2-2-1-8. مدل تعالي سازماني اروپا....................................................................................................................... ......20

2-2-1-9-مدل دمينگ.......................................................................................................................................... ..... 21

2-2-1-10. مدل مالكولم بالدريج.......................................................................................................................... 21

2-2-1-11. مدل تعالي در كسب وكار.................................................................................................................. 21 2-3. بررسي سيستم ارزيابي عملكرد وانتخاب مناسب ترين سيستم......................................................................... 22

نه

2-3-1. دلايل انتخاب كارت امتيازي متوازن....................................................................................................... 23

2-4. معرفي مدل كارت امتيازي متوازن........................................................................................................ 25

2-4-1. روش امتيازي متوازن به عنوان يك سيستم ارزيابي عملكرد................................................................ 28

2-4-2.منظرهاي روش امتيازي متوازن............................................................................................................. 28

2-4-2-1. منظر مالي ...................................................................................................................................... 29

2-4-2-2. منظر مشتري................................................................................................................................... 29

2-4-2-3. منظر فرايندهاي داخلي كسب و كار............................................................................................. 29

2-4-2-4.منظر يادگيري و رشد..................................................................................................................... 30

2-4-3. روش ارزيابي متوازن به عنوان يك سيستم ارزيابي عملكرد............................................................... 30

2-4-4. چرا استراتژي ها در عمل پياده نمي شوند؟........................................................................................... 31

2-4-4-1.مانع مربوط به عدم انتقال استراتژي............................................................................................... 32

2-4-4-2. مانع مربوط به عدم هم سويي كاركنان با استراتژي...................................................................... 32

2-4-4-3. مانع مربوط به عدم تعهد مديريت ارشد....................................................................................... 33

2-4-4-4.مانع مربوط به عدم تخصيص منابع لازم........................................................................................ 33

2-4-5.بر طرف كردن موانع اجراي استراتژي به كمك روش ارزيابي متوازن.................................................... 33

2-4-5-1. بر طرف كردن مانع مربوط به انتقال استراتژي............................................................................. 33

2-4-5-2. برطرف كردن مانع مربوط به عدم هم سويي كاركنان.............................................................. . 34

2-4-5-3 . بر طرف كردن مانع مربوط به عدم تخصيص منابع لازم.............................................................. 34

2-4-5-4. برطرف كردن مانع مربوط به عدم تعهد مديريت ارشد................................................................. 35

2-4-6. توازن در ارزيابي متوازن................................................................................................................. 35

2-4-6-1. توازن بين سنجه هاي مالي و غير مالي.......................................................................................... 35

ده

2-4-6-2. توازن بين ذي نفعان داخلي و خارجي.......................................................................................... 35

2-4-6-3. توازن بين اهداف بلند مدت و كوتاه مدت...................................................................................... 36

2-4-6-4. توازن بين شاخص هاي هادي و توابع عملكرد................................................................................ 36

2-4-7. نقشه استراتژي................................................................................................................................... 36

2-4-7-1. وجوه نقشه استراتژي..................................................................................................................... 38

2-5.سيستم جامع مديريتي كارت امتيازي متوازن........................................................................................... 39

2=5=1. سيستم جامع مديريت كارت امتيازي متوازن براي متصل ساختن استراتژي به عمليات......................... 39

2-5-1-1. مرحله نخست : تنظيم استراتژي............................................................................................. 39

2-5-1-2. مرحله دوم :برنامه ريزي استراتژيك.................................................................................. 41

2-5-1-3. مرحله سوم : هم سويي سازمان با استراتژي........................................................................ 42

2-5-1-4. مرحله چهارم:برنامه ريزي عمليات.................................................................................... 42

2-5-1-5. مرحله پنجم:كنترل،نظارت و يادگيري......................................................................... 43

2-5-4-6. مرحله ششم :سنجش و ساز گار كردن استراتژي............................................................... 43

2-5-2. سنگ بناي موفقيت.............................................................................................................. 43

2-5-3. حمايت مديريت ارشد.......................................................................................................... 43

2-5-3. مديريت پروژه...................................................................................................................... 44

 

 

فصل سوم: روش تحقيق

1-3. بيان مسئله و هدف پژوهش ...... ..............................................................................................................48

3-3. تاريخچه بيمه ايران................................................................................................. ......................... .......49

یازده

3-4. وظايف و اختيارات..................................................................................................... ............. 52

3-5.جمعيت آماري ................................................................................................... ............................. 52

3-6. شيوه نمونه گيري................................................................................................. .......................... 52

3-7. روش محاسبه حجم نمونه..................................................................................... ...... . ............... 52

3-8. محاسبات مربوط به پژوهش................................................................................ ........................... 53

3-9.فرضيه ها................................................................................................................ ....................... 58

3-9-1. آزمون فرض وجه مالي .................................................................................... ........................ 58

3-9-2.آزمون فرض وجه مشتري....................................................................................................... 59

3-9-3.آزمون فرض وجه فرايندهاي داخلي........................................................................ ............... 60

3-9-4. آزمون فرض وجه رشد ويادگيري......................................................................... ................... 60

3-10. نتايج آزمون مربوط به چهار وجه كارت امتيازي متوازن........................................... . ............. 61

3-11. نتايج پس از فرضيه ها....................................................................................................................... 61

3-12. ويژگي هاي فردي و اجتماعي نمونه................................................................................................. 63

3-12-1. جنسيت افراد جامعه................................................................................................................... 63

3-12-2. سطح تحصيلات....................................................................................................................... 64

3-12-3.ميزان سن..................................................................................................................................... 64

3-12-4. سابقه كاري ............................................................................................................................... 66

فصل چهارم: نتيجه گيري و پيشنهادات

4-1. مقدمه............................................................................................................... .......................... 68

4-2. برنامه پياده سازي اهداف استراتژيك.......................................................................................... 68

4-3. پيشنهادات................................................................................................................ ...................... 70

دوازده

4-4. پيشنهادات كاربردي........................................................................................................................ 71

5-4. نتيجه گيري.................................................................................................................................... 71

5-4. منابع................................................................................................................................................. 73

سیزده


 

فصل اول:

 

كليات تحقيق

 

كليات تحقيق

1-1. مقدمه

امروزه مدیران ارشد بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها وقت و انرژی و منابع مالی قابل توجهی را صرف تدوین استراتژی‌های اساسی سازمان‌های خود می‌کنند ولی اکثر آن‌ها از عدم اجرای مطلوب استراتژی‌های خود سخن می‌گویند. چشم اندازی که این مدیران برای سازمان خود تصور می‌کنند برای خود آن‌ها کاملاً روشن است ولی آگاهی و درک کارکنان از این چشم انداز بسیار کم و هم‌سویی و همدلی آن‌ها برای تحقق اهداف منبعث از این چشم انداز بسیار کمتر است. بنابراین مدیران ارشد همواره در جست و جوی راه حلی برای حصول از اطمینان از اجرای استراتژی‌های خود بوده‌اند و در این میان روش‌های ارزیابی به عنوان ابزاری جهت کنترل اجرای استراتژی‌های خود برگزیده‌انددر عصر اقتصاد مبتنی بر دانش فعالیت ارزش آفرین سازمان‌ها متکی به دارایی‌های مشهود آن‌ها نیست. امروزه دانش و قابلیت کارکنان روابط با مشتریان و تأمین کنندگان کیفیت محصولات و خدمات فناوری اطلاعات و فرهنگ سازمانی دارایی‌هایی به مراتب ارزشمندتر از دارایی‌های فیزیکی‌اند و توانمندی سازمان‌ها در به کار گیری این دارایی‌های نامشهود قدرت اصلی ارزش آفرینی آن‌ها را رقم می‌زند و ارزیابی‌های مبتنی بر سنجه‌های مالی توانایی ارزیابی این دارایی‌های نامشهود و انعکاس تأثیر آن‌ها بر موفقیت سازمان‌ها را ندارند. در اوایل دهه 1990 روش ارزیابی متوازن توسط چند تن از محققین به دنیا معرفی شد. این روش معتقد بود که ارزیابی عملکرد نبایستی تنها به سنجه‌های (مالی) متکی باشد بلکه عملکرد را باید از منظر‌های مهم دیگری همچون منظر (مشتری) (فرایندهای داخلی) و (یادگیری و رشد) نیز مورد ارزیابی قرار داد.[1]

1-2.تعریف مسئله و بیان موضوع اصلی تحقیق

يکي از چالش‌هاي مديران ارشد در سراسر جهان، نحوه اجرا و پياده سازي استراتژي درسازمان متبوعشان مي‌باشد؛ و هر يک از مديران تلاش مي‌کنند با توجه به موقعيت سازمان، روش‌هاي کارا و اثربخش را جهت رسيدن به چشم انداز مورد نظر، به کار گيرند. با وجود اينکه روش‌هاي مختلفي، جهت پياده سازي استراتژي وجود دارد، رسيدن به پاسخ سوال‌هايي از قبيل: چه روشي براي پياده سازي استراتژي انتخاب گردد؟ و اينکه آيا روش انتخاب شده اثر بخش خواهد بود؟ از اهميت قابل ملاحظه‌اي برخوردار است.

مدل ارزيابي متوازن تکنيکي جهت تبديل استراتژي به عمل مي‌باشد، كارت امتيازي متوازن، شاخص‌های مالي سنتي را حفظ می‌کند، اما شاخص‌های مالي به تنهايي ناكافي هستند، كارت امتيازي متوازن، شاخص‌های مالي از عملكرد گذشته را با شاخص‌هایی از تعيين کننده‌های عملكرد آينده تكميل می‌کند. اهداف و شاخص‌های كارت امتيازي از استراتژي و چشم انداز سازمان تعيين شده‌اند. اين اهداف و شاخص‌ها به عملكرد سازمان در چهار منظر می‌نگرند: مالي، مشتري، فرآيندهاي داخلي، و رشد و يادگيري.كارت امتيازي متوازن علاوه بر این که یک ابزار سنجش عملکرد می‌باشد مدلی برای عملیاتی کردن استراتژی و تبدیل برنامه‌های عملیاتی و کنترل و پیشرفت آن در جهت تحقق استراتژی می‌باشد؛ و از آن‌جا که ارزیابی عملکرد مناسب‌ترین ابزار برای هر سازمان جهت اطمینان از صحیح بودن گام‌هایش به سوی اهداف بلند مدت و استراتژیک می‌باشد، این مدل می‌تواند به سازمان‌ها در جهت پیاده سازی استراتژی و اطمینان از اجرای بدون انحراف آن کمک شایانی نماید.بيمه ايران نيز، در جهت نیل به اهداف عالی خویش و رسیدن نیاز به پیاده سازی دقیق استراتژی دارد و به همین جهت نیاز به یک مدل جهت پیاده سازی استراتژی خویش دارد و به این علت که سازمان بيمه از لحاظ مأموریت، ، هدفش تنها جنبه اقتصادی صرف نمی‌باشد لذا با در نظر گرفتن موارد فوق سازمان بيمه چاره‌ای جز این ندارد که برای تحقق الزامات و موارد ذکر شده فوق، مدلی را پیاده سازی نماید که متناسب با ساختار، مأموریت، اهداف و چشم‌انداز آن باشد. پیاده سازی کارت امتیازی متوازن همراه با توسعه می‌تواند به سازمان بيمه کمک نماید تا هم استراتژی‌های خود را عملیاتی نموده، عملکرد مجموعه خود را جهت حصول اطمینان از کاهش انحراف در مسیر ارزیابی نماید و هم در رسیدن به نتایج مورد خواست خود توازن ایجاد نماید. به همین منظور در این تحقیق، پیاده سازی و عملیاتی نمودن استراتژی‌های بيمه ايران با استفاده از کارت ارزیابی متوازن (شاخص هاي چهارگانه مدل BSC ) مورد بررسی قرار می‌گیرد.[2]

1-3. تعاریف کلیدی

ارزیابی عملکرد:دستیابی به اهداف مطلوب که مشروط برمعیارهای مناسب با بهترین شاخص های عملکردی است.

کارت امتیازی متوازن : ارزیابی از چهار منظر مالی –مشتری –فرایندهای داخلی و یادگیری و رشد.

نقشه استراتژي: یک ساختار منطقی و جامع برای تشریح استراتژی.

1-4. ضرورت انجام تحقیق

آگاهي از عملكرد بيمه ايران از جمله عوامل مهمي است كه مي تواند بر فرآيند اجراي استراتژي و تصميم گيري در سنوات آتي تأثير گذار باشد. نظر به اين موضوع مهم در اين مطالعه تلاش مي گردد با استفاده از مدلBSC با مشخص شدن عملكرد سازمان بيمه ، نقاط قوت وضعف درحوزه هاي مختلف كاملا مشخص بستر مناسبي در جهت اصلاح روش هاي كاري به منظور بهبود عملكرد اين سازمان متناسب با اهداف واستراتژي هاي آن فراهم خواهد شد.

1- 5. سؤالات تحقیق

- آيا در اجراي مدل BSC (بيمه ايران) رضايتمندي مشتري با عملكرد سازمان رابطه دارد؟

- آيا در اجراي مدل BSC (بيمه ايران) به دست آوردن مشتري جديد با عملكرد سازمان رابطه دارد؟

- آيا در اجراي مدل BSC (بيمه ايران) افزايش و توسعه امكانات و خدمات جديد با عملكرد سازمان رابطه دارد؟

- آيا در اجراي مدل BSC (بيمه ايران) كارايي وراندمان وكيفيت فرايندهاي داخلي با عملكرد سازمان رابطه دارد؟

- آيا در اجراي مدل BSC (بيمه ايران) توسعه شايستگي ها از طريق آموزش با عملكرد سازمان رابطه دارد؟

- آيادر اجراي مدل BSC(بيمه ايران) زير ساختها ومنابع سازمان باعملكرد سازمان رابطه دارد؟

- آيا در اجراي مدل BSC(بيمه ايران) كاهش هزينه هاي غير ضروري باعملكرد سازمان رابطه دارد؟

1 - 6. فرضيات تحقیق

- در اجراي مدل BSC (بيمه ايران)رضايتمندي مشتري با عملكرد سازمان رابطه دارد.

- در اجراي مدل BSC (بيمه ايران) به دست آوردن مشتري جديد با عملكرد سازمان رابطه دارد.

- در اجراي مدل BSC (بيمه ايران) افزايش وتوسعه امكانات جديد با عملكرد سازمان رابطه دارد.

- در اجراي مدل BSC (بيمه ايران)كارايي وراندمان وكيفيت فرايندهاي داخلي با عملكرد سازمان رابطه دارد.

- در اجراي مدل BSC(بيمه ايران)توسعه شايستگيها از طريق آموزش با عملكرد سازمان رابطه دارد.

- در اجراي مدلBSC (بيمه ايران) زيرساختها ومنابع سازماني با عملكرد سازمان رابطه دارد.

- در اجراي مدلBSC(بيمه ايران) كاهش هزينه هاي غيرضروري با عملكرد سازمان رابطه دارد.

1 - 7. اهداف اساسی از انجام تحقیق

بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC )براي اجراي استراتژي.

1-8 . نتایج مورد انتظار پس از انجام تحقیق

رسیدن به یک مدل ارزیابی متوازن برای بيمه ايران که منجر به تحقق استراتژی‌های سازمان بيمه در راستای استراتژی‌های آن باشد.

1-9. جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق

با توجه به اینکه سازمان بيمه در جهت دستيابي به اهداف مورد نظر خود اقدام به تدوين برنامه استراتژيك نموده است و اميد است كه با اجراي آن در راستاي ارتقاء كيفيت كليه خدمات گام بردارد،لذا به ارزیابی عملکرد سازمان بيمه جهت پیاده سازی استراتژی به عنوان یک نیاز تحقیقاتی مي پردازد. [3]

1-10. روش تحقیق

اين تحقيق توصيفي و روش بكاررفته در آن پيمايشي است ضمناً در اين تحقيق از روش كتابخانه اي براي بخش هاي ادبيات و مباني نظري استفاد شده است.

1-11. روش و ابزار گرداوری اطلاعات

برای جمع آوری و تحلیل اطلاعات کمی از روش پرسش نامه استفاده گردیده است.


مبلغ قابل پرداخت 6,999 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 49

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما