مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 3017
  • بازدید دیروز : 2385
  • بازدید کل : 13088155

پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با شهر کاشان (جاذبه ها،آداب و رسوم،صنایع دستی و...) 25 اسلاید


پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با شهر کاشان (جاذبه ها،آداب و رسوم،صنایع دستی و...) 25 اسلاید

پاورپوئینت در مورد آشنایی با شهر کاشان

این پاورپوئینت شامل جاذبه های تاریخی و گردشگری شهر کاشان،آداب و رسوم شهر کاشان،صنایع دستی،سوغات و... می باشد

تعداد اسلاید پاورپوئینت آشنایی با شهر کاشان: 25 اسلاید

 

 قسمتی از متن پاورپوئینت در مورد آشنایی با شهر کاشان

موقعیت جغرافیایی

شهرستان کاشان با جمعیتی نزدیک به 400 هزار نفر و حدود 5000 کیلومتر مربع وسعت ،در طول 51 درجه و 27 دقیقه شرقی و عرض 33 درجه و 59 دقیقه شمال جغرافیایی قرار دارد . کاشان با آب و هوایی متنوع در اکثر فصول و ایام سال برای سفر مناسب می باشد.نواحی شمال و شرق کاشان را دشت کویر احاطه کرده ، آبادی ها و شهرهائی چون قمصر ،قهرود ،جوشقان ، نیاسر ،برزک ، کله ،ارمک ، رهق ،ازناوه ،اردهال ،استرک و دهها آبادی خوش آب و هوای دیگر در دامنه ها و ارتفاعات کرکس با مناظر زیبای طبیعی و آب و هوای ییلاقی و کوهستانی در انتظار مسافران و میهمانان شهر تاریخی کاشان است.

کاشان از شهرهای استان اصفهان بوده که در شمال آن واقع شده و دارای 3 بخش و 67 روستا است . فاصله این شهر تا تهران 230 کیلومتر ، تا قم 95 کیلومتر و تا اصفهان 202 کیلومتر می باشد.کاشان با قرار داشتن بر روی شبکه سراسری راههای کشور و استقرار بر سر راههای اصلی ارتباطی شهرها و استانهای شرقی ، شمالی و غربی کشور، با شهرها و استانهای مرکزی ،جنوب و جنوب شرقی همواره ازموقعیت ممتازی برخوردار بوده است .

 

وضعیت اقتصادی

منطقه کاشان از دیر باز از منابع مهمی برخوردار بوده به طوری که می توان از معادنی نظیر مس، آهن، سولفات باریم، زاج سبز، نمک طعام ،سنگهای مرمر و تراورتن در این منطقه نام برد که بعضی از این معادن بسیار مورد توجه بوده و دارای اهمیت ویژه ای در سطح کشور می باشد. کاشان در زمینه صنایع دستی از دیر باز زبانزد و مشهور بوده ولی با رشد فن آوری ماشینی در بخش صنایع ، برخی از صنایع دستی به تدریج به دست فراموشی سپرده شده است .در روزگاران گذشته صنایعی مانند قالی بافی ،شعربافی ،زری بافی،مسگری ،کاشیکاری ،سفالگری ،ابریشم بافی ،مخمل بافی و زیلو بافی ، در کارگاههای کوچک رواج داشته که با مرور زمان و همراه با تحولات “اقتصادی – اجتماعی “بعضی از آن صنایع مثل کاشی سازی و سفالگری به کلی به دیار فراموشی سپرده شده، اما بعضی از آنها مانند مخمل بافی ، پارچه بافی ، مسگری، قالیبافی در مجموعه های صنعتی بزرگ و کوچک هنوز فعال می باشند.

 

اطلاعات کلی در مورد کاشان

جمعیت: مطابق با آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، ۳۶۴,۴۸۲ نفر در شهر کاشان زندگی می کنند که ۱۸۴,۸۰۶ نفر آنها مرد و ۱۷۹,۶۷۶ زن هستند.

 

دین و مذهب: مردم کاشان مسلمان هستند و در منابع اسلامی همواره از کاشان در کنار قم به عنوان شهری شیعه مذهب نام برده شده است. برخی منابع این شهر را جامعه‌ای مهم از یهودیان و مرکز فرهنگی ایشان می دانند که زمان آن حداقل به دوره صفویه می رسد. البته احتمال می رود که یهودیان بیشتر در اطراف کاشان حضور داشته و در گذر زمان به اسلام روی آورده اند.

زبان: مردم کاشان به زبان فارسی و لهجه کاشانی، کاشی یا کاشونی سخن می گویند. این لهجه همچون بسیاری از لهجه های فارسی ویژگی‌های آوایی‌ خاصی دارد و فرایندهایی مانند هماهنگی مصوت‌ها، همگونی صامت‌ها، حذف‌ها و .. موجب شکل گیری آن شده است.

مشاهیر: سهراب سپهری، شاعر و نقاش نامدار ایرانی- کمال الملک، مشهورترین و پرنفوذترین شخصیت تاریخ هنر معاصر- باباافضل کاشانی، فیلسوف و حکیم بزرگ ایرانی- غیاث الدین جمشید کاشانی، بزرگترین ریاضی دان ایران و از نوابغ و نوادر علم ریاضی در جهان و ...

 

 

حقایق جالب در مورد کاشان

کاشان به عنوان مهد تمدن و فرهنگ سنتی ایران شناخته می شود و مشهور به دارالمومنین است.

این شهر حدود ۷۰۰۰ سال قدمت شهرنشینی دارد.

بسیاری از کارشناسان کاشان را یکی از زیباترین شهرهای ایران می دانند.

کاشان نقش پررنگی در صنعت گردشگری ایران دارد.

عده‌ای از مورخان بر این باورند که کاشان با اصالت‌ترین و اولین شهر ایران و جهان است.

این شهر میزبان یک اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو است که باغ فین نام دارد.

مراسم قالیشویان که نامش در فهرست میراث ناملموس یونسکو می درخشد، در حوالی این شهر برگزار می شود و قالی کاشان نیز در این فهرست جای دارد.

 

 

آداب و رسوم

در کاشان و اطراف آن شاهد برگزاری مراسم مختلفی هستیم که هر یک ریشه ای دارند و به دلیل خاصی اجرا می شوند. یکی از ویژگی های فرهنگی مردم کاشان اهمیت مناسبت های مذهبی برای آنهاست. اعیاد به شکلی ویژه در این شهر گرامی داشته می شوند و مراسم محرم و عزاداری های آن حال و هوایی خاص در این شهر دارد.

 

نخل گردانی: آیین نخل گردانی یکی از رسوم مذهبی در شهرهای کویری است و مردم کاشان نیز آن را به باشکوه ترین شکل اجرا می کنند. نخل نوعی سازه چوبی است که نماد تابوت حسین بن علی، امام سوم شیعیان به شمار می رود و توسط ده ها تن از مردم در روز عاشورا و دیگر ایام سوگواری بلند شده و در خیابان ها چرخانده می شود.

 

قالیشویان: هر ساله با نزدیک شدن به دومین جمعه ماه مهر، تکاپویی در میان مردم فین کاشان و ساکنان روستای خاوه اردهال می افتد که نشان از فرا رسیدن زمان برگزاری مراسم قالیشویان دارد. این مراسم برای زنده نگه داشتن یاد امامزاده سلطان علی بن محمد باقر (ع)، فرزند بلافصل پنجمین امام شیعیان حضرت محمد باقر ( ع)، در آستان مقدس این امامزاده بزرگوار در مشهد اردهال برگزار می شود.

قالیشویان تنها آیین مذهبی در دنیای اسلام است که زمان انجام آن به تاریخ شمسی مشخص شده و پس از گذشت سالیان بسیار، هنوز هم شکوه و عظمت خاصی را به نمایش می گذارد و به همین سبب نام آن از دسامبر ۲۰۱۲ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.


مبلغ قابل پرداخت 30,551 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1716

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما