مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 234
  • بازدید دیروز : 3600
  • بازدید کل : 13088972

پاورپوئینت ppt در مورد رابطه بین انگيزش، يادگيري و آموزش - 32 اسلاید


پاورپوئینت ppt در مورد رابطه بین انگيزش، يادگيري و آموزش - 32 اسلاید

پاورپوئینت ppt در مورد رابطه بین انگيزش، يادگيري و آموزش 

شامل 32 اسلاید

سطح دانشگاهی

 

قسمتی از متن پاورپوئینت ppt در مورد رابطه بین انگيزش، يادگيري و آموزش 

چكيده

«انگیزش» عاملی است که رفتار مشخصی را تحریک و هدایت می‏کند و پاسخی است به این سؤال که اساس یادگیری علم چیست؟ روان‏شناسان برای انگیزش اهمیت بیشتری نسبت به هوش قائل می‏شوند. آنان انگیزش را حاصل عواملی مانند مشوّق‌ها، نیازهای درونی،کنجکاوی، برانگیختگی و علت‏هایی می‏دانند که فرد برای رویدادها و نتایج اعمال می‏کند.

در این مقاله، به عوامل بنیادین مؤثر بر انگیزه از قبیل فرهنگ، خانواده، معلم، ویژگی‏های یادگیرنده، جوّ کلاس و متغیّرهای آموزشی اشاره و به دنبال آن، به اصل انگیزش در سیرة معصومان(ع)، پرداخته می‏شود. در پایان، برخی راه‏کارهای ایجاد انگیزش در دانش آموزان بیان می‏گردد.

کلید واژه‏ها: انگیزش،یادگیری، مشوق، معلم، خانواده، فرهنگ، سلسله مراتب نیازها.

چه عاملی دانش‏آموز را وادار به یادگیری می‌کند؟ چرا دانش‏آموزان با توانایی و استعداد یادگیری بسیار شبیه به هم، پیشرفت تحصیلی بسیار متفاوتی دارند؟چرا بسیاری از دانش‏آموزان با وجود توانایی و ظرفیت یادگیری، ترک تحصیل می‏کنند؟ چرا برخی از معلمان پس از مدتی از حرفه خود احساس نارضایی می‏کنند؟دربارة یادگیری شرایط بسیاری مطرح شده است.

برخی از آنها، که بیشتر مورد توجه هستند، عبارتند از: شخصیت و توانایی‏های دانش‏آموز، آمادگی، انگیزه، تجارب گذشته، موقعیت و محیط یادگیری، روش تدریس معلم، رفتارهای آموزگار، تأثیر تمرین و تکرار، خصوصیات تکالیف خاص یادگیری، مشوق‏ها و... انگیزش میان همة عوامل مؤثر بر یادگیری، اهمیت بیشتری دارد تا آنجا که گفته شده است، سه عامل مهم در یادگیری عبارتند از: 1. انگیزش؛ 2. انگیزش؛ 3. انگیزش.

تعريف انگيزش

«انگیزش» اسم مصدر از «انگیزیدن» بوده و در لغت به معنای «تحریک»، «ترغیب»، «تحریض» و «هیجان» آمده است. در تعریف انگیزش آمده است:واژه انگیزش در انگلیسی از کلمه لاتین Mover گرفته شده است. این اصطلاح همان گونه که از معنای رایج آن برمی‏آید، به علت و چرایی رفتار اشاره دارد.

انگیزش را می‏توان عامل نیرو دهنده، هدایت کننده و نگهدارنده رفتار تعریف کرد. به زبان ساده، انگیزش چیزی است که فرد را به پیش رفتن وا می‏دارد؛ در حال پیش رفتن نگه می‏دارد و تعیین می‏کند که به کجا باید رفت.

اهميت و ضرورت انگيزش

انگيزش مهمترين شرط يادگيري است .علاقه به يادگيري محصول عواملي است كه به شخصيت و توانايي دانش آموز ،ويژگيهاي تكاليف ،مشوقها و ساير عوامل محيطي مربوط مي شود.چه عواملي باعث مي شود كه برانگيختگي دانش آموزان براي والدين و معلمان با ارزش باشد.دانش آموزان با انگيزه به راحتي شناخته مي شوند.آنها به يادگيري اشتياق داشته ،علاقمند، كنجكاو،سختكوش و جدي هستند. اين دانش آموزان به راحتي موانع و مشكلات را از پيش پاي خود بر مي دارند ،زمان بيشتري براي مطالعه و انجام تكاليف مدرسه صرف مي كنند ،مطالب بيشتري مي آموزند و پس از پايان دوره دبيرستان به تحصيلات ادامه مي دهند.

نقش انگیزش در یادگیری

بسیاری از معلمان ویژگی‏های دانش‏آموزان خوب را در خصوصیاتی نظیر سخت‏کوشی، همکاری و علاقه‏مندی می‏دانند و بعضی از آنان این ویژگی‏ها را به داشتن انگیزش دانش‏آموز منحصر می‏کنند. بسیاری از معلمان از دانش‏آموزان سخت‏کوشی صحبت می‏کنند که ترم تحصیلی را آهسته، ولی پیوسته به پایان می‏رسانند.

گرايشي بادوام و گسترده براي تلاش در جهت كسب دانش و تسلط ير مهارتهاي مربوط به يادگيري است.جنبه با دوام بودن بسيار مهم است زيرا انگيزش عمومي وقتي ايجاد شد ، در تمام دوره مدرسه ،دانشگاه،محيط كار و موقعيتهاي زندگي واقعي ادامه خواهد يافت.ويژگي گسترده نيز حايز اهميت است زيرا انگيزش عمومي نقش ميانبر زدن را در برنامه درسي دارد.و هر چند ممكن است از يك كلاس تا كلاس ديگر متفاوت باشد فانگيزش مثبت نوعا فراتر از يك موضوع كلاسي خاص است.

پاورپوئینت ppt در مورد رابطه بین انگيزش، يادگيري و آموزش

§انگيزش عمومي براي يادگيري

گرايشي بادوام و گسترده براي تلاش در جهت كسب دانش و تسلط ير مهارتهاي مربوط به يادگيري است.جنبه با دوام بودن بسيار مهم است زيرا انگيزش عمومي وقتي ايجاد شد ، در تمام دوره مدرسه ،دانشگاه،محيط كار و موقعيتهاي زندگي واقعي ادامه خواهد يافت.ويژگي گسترده نيز حايز اهميت است زيرا انگيزش عمومي نقش ميانبر زدن را در برنامه درسي دارد.و هر چند ممكن است از يك كلاس تا كلاس ديگر متفاوت باشد فانگيزش مثبت نوعا فراتر از يك موضوع كلاسي خاص است.

§انگيزش عمومي براي يادگيري

نظریه برانگیختگی

اصطلاح برانگیختگی به حالت تهییج، توجه یا گوش به زنگ‏بودن اشاره می‏کند. برانگیختگی از معدود متغیرهای انگیزشی است که برای آن شاخص‏های قابل مشاهده و قابل اندازه‏گیری فیزیولوژیکی وجود دارد. معلم در کلاس درس نقش محرک را بازی می‏کند و میزان تحریکاتی را که یادگیرندگان دریافت می‏کنند، تاحدودی فراوانی در اختیار دارد.

معنادار بودن مطالب، پیچیدگی و سهولت گفتارهای معلم، طرز نگاه کردن و کیفیت نوشته‏های او بر روی تابلو همه به طور مستقیم توجه بر می‏انگیزد. همچنین معلم ممکن است از طریق ارائة مطالب کسل کننده و روش یکنواخت آموزشی، سطح برانگیختگی دانش‏آموزان را پایین آورد. از آنجا که سطح برانگیختگی با معناداری، ازگی و پیچیدگی محرکات نسبت مستقیم دارد،هر نوع تغییر در رفتار معلم، که به افزایش این عامل بیانجامد،توجه دانش‏آموزان را بالا خواهد برد.

ارتباط انگيزه پيشرفت با ساير جنبه هاي زندگي

الف) ارتباط انگيزه پيشرفت با شيوه هاي فرزند پروري

ب) ارتباط انگيزه پيشرفت و پيشرفت تحصيلي

ج) ارتباط انگيزه پيشرفت و شغل

د) ارتباط انگيزه پيشرفت و جنسيت

ه) ارتباط بين انگيزه پيشرفت و منبع کنترل

پ) ارتباط انگيزه پيشرفت و فرهنگ جامعه

ت) ارتباط انگيزه پيشرفت با يادگيري و عملکرد

پاورپوئینت ppt در مورد رابطه بین انگيزش، يادگيري و آموزش

راهکارهای مقابله با مشکل

کمبود انگیزش یادگیری

انگیزش از دیدگاه‏های گوناگون مورد بحث قرار داده شد. روشن است که هیچ یک از آنها به طور کامل و جامع پاسخگوی مسألة انگیزش نیست. هر کدام ویژگی‏های مهمی دارد که به انگیزش کمک می‏کند. در این بخش، ضمن اشاره به عناصر کلی در ایجاد انگیزش، کاربردی‏ترین عناصر قابل استفاده از دیدگاه‏های مطرح می‌شود.عناصر بنیادی فرهنگ، جامعه و خانواده، ویژگی‏های معلم و یادگیرنده و متغیرهای مربوط به جوّ کلاسی و متغیرهای آموزشی به طور کلی در انگیزش دانش‏آموزان تأثیرگذارند. وقتی این عناصر به صورت کامل به کار روند، انگیزش دانش‏آموز می‏تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

راهکارهای ایجاد انگیزش در دانش‏آموزان

به دانش‏آموزان کمک شود تا نیازهای کمبود خود را برطرف کنند.

* به دانش‏آموزان کمک شود تا علاقه به پاسخ‌گویی به نیارهای وجود را در خود ایجاد کنند. (ابراز وجود کند)

* احساس کامیابی در دانش‏آموران ارتقا یابد.

* در آغاز درس دانش‏آموزان از اهداف آموزشی آگاه شوند.

* در موقعیت‏های مقتضی از تشویق‏های کلامی استفاده شود.

* از آزمون‏ها و نمره‏ها به صورت وسیله‏ای برای ایجاد انگیزش در یادگیرندگان استفاده شود.

* از خاصیت برانگیختگی مطالب استفاده شود.

* از ایجاد رقابت و هم‏چشمی میان دانش‏آموزان جلوگیری شود.

پاورپوئینت ppt در مورد رابطه بین انگيزش، يادگيري و آموزش

 


مبلغ قابل پرداخت 30,551 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 908

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما