مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 714
  • بازدید دیروز : 2064
  • بازدید کل : 13083467

پاورپوئینت PPT آشنایی با آنمی یا کم خونی - 19 اسلاید


پاورپوئینت PPT آشنایی با آنمی یا کم خونی - 19 اسلاید

پاورپوئینت PPT آشنایی با آنمی یا کم خونی 

شامل 19 اسلاید

سطح دانشگاهی

 

قسمتی از متن پاورپوئینت PPT آشنایی با آنمی یا کم خونی

آنمی

آنمی یا کم خونی وضعیتی است که در آن تعداد یا اندازه گلبول‌های قرمز و یا مقدار هموگلوبین موجود در خون کاهش می‌یابد و تبادل اکسیژن و دی اکسیدکربن بین خون و سلول‌ها دچار اختلال می‌شود. کمبودهای تغذیه‌ای (کم خونی فقر آهن، کم خونی مگالوبلاستیک)، خونریزی، ناهنجاری‌های ژنتیکی (تالاسمی، کم خونی سلول داسی شکل)، بیماری‌های مزمن و یا مسمومیت‌های دارویی از علل ایجاد کم خونی هستند. منظور از کم خونی‌های تغذیه‌ای کم خونی‌هایی است که بر اثر دریافت ناکافی مواد مغذی ایجاد می‌شوند. از مهم‌ترین مواد مغذی برای خون سازی که کمبود آنها موجب کم خونی می‌شود می‌توان به آهن، ویتامین «ب12» و اسید فولیک اشاره کرد.پاورپوئینت PPT آشنایی با آنمی یا کم خونی

علل فقر آهن را می توان در 4 دسته جای داد:

1. عللی که باعث افزایش اتلاف آهن موجود در بدن می‌شوند که قاعدگی یا عادت ماهیانه در رأس آنها است. همچنین آلودگی‌های انگلی مثل کرم‌های قلاب‌دار، شیستوزوما، کرم‌های شلاقی و آمیبیاز.

. عللی که باعث افزایش نیاز بدن به آهن می‌شوند مثل بارداری و دوران رشد سریع.

3. عللی که باعث کاهش جذب آهن از غذاها می‌شوند مانند زیست فراهمی، مصرف کم مواد فزاینده‌ی جذب آهن و نیز مصرف زیاد مهار کننده‌های جذب آهن.

4. دریافت ناکافی آهن در مقایسه با نیاز بدن که این مورد در کشورهای در حال توسعه اهمیت ویژه‌ای دارد در صورتی که آهن در غذای روزانه کافی نباشد باید بوسیله‌ی مکمل‌های دارویی تأمین شوند

علائم

- رنگ پریدگی پوست، زبان و مخاط داخل لب و پلک چشم‌ها

- خستگی زودرس

- سرگیجه و سردرد

- خواب رفتن و سوزن سوزن شدن دست‌ها و پاها

- حالت تهوع در کم خونی شدید

- گود شدن روی ناخن (ناخن قاشقی)

اتیولوژی

کم خونی براساس اندازه و محتویات هموگلوبین سلول‌ها تقسیم بندی می‌شود:

1. کم خونی هیپوکروم میکروسیتیک

2. کم خونی های نرموسیتیک

3. کم خونی ماکروسیتیک

پاورپوئینت PPT آشنایی با آنمی یا کم خونی

اپیدمیولوژی

کم خونی فقر آهن شایع‌ترین علت کم خونی در دنیا است که شیوع آن 9% در نوپایان، 11-9% در دختران نوجوان و کمتر از1% در پسران نوجوان است. آنمی فقر آهن در تقریباً یک سوم کودکانی که کمبود آهن دارند، روی می‌دهد. بعضی از اقلیت‌های محروم در امریکا ممکن است به علت دریافت ناکافی مواد غذایی در معرض خطر فقر آهن باشند. شیرخواران تغذیه شده با شیر مادر نسبت به شیرخواران تغذیه شده با شیشه کمتر در معرض خطر فقر آهن هستند چرا که اگرچه شیر مادر آهن کمتری دارد اما این مقدار آهن به طور مؤثرتری جذب می‌شود.

علل آنمی در نوزادان

1. از دست رفتن خون (اتصال نابجای بند ناف، پارگی یا بریدگی بند ناف، ارتباط عروق جفتی، برش جفت پارگی جفت، جفت سر راهی، دکولمان، بند ناف دور گردن)، از جنین به مادر، از جنین به جفت ناقل).

2. کاهش تولید (کمبود تغذیه‌ای مثل آهن و فولات، اختلالات مغز استخوان، عفونت‌های ویروسی و باکتریایی) کمبود مواد معدنی مثل مس سبب آنمی در شیرخوارانی که تغذیه کامل تزریقی دارند می‌شود.

3. خون ریزی داخلی (کبد، طحال و داخل مغز)

کم خونی فقر آهن در بارداری

شایع‌ترین نوع کم خونی در دوران بارداری و پس از زایمان است. در صورتی که میزان نیاز طبیعی به آهن از طریق جذب آهن از دستگاه گوارش جبران نشود کم خونی فقر آهن به وجود می‌آید. در دوران بارداری نیاز به آهن تا دو برابر قبل از بارداری افزایش می‌یابد، این میزان افزایش نیاز به آهن برای رشد جفت و جنین به حدی است که به هیچ وجه به تنهایی از طریق مصرف مواد غذایی تأمین نمی‌شود و عوارض ناشی از کمبود شدید و متوسط آن بر رشد و تکامل جنین و سلامت مادر از جمله مرگ و میر مادران، زایمان زودرس، رشد ناکافی جنین و افزایش خطر مرگ و میر جنین تأثیر دارد.پاورپوئینت PPT آشنایی با آنمی یا کم خونی

منابع غذایی آهن‌داررمان

منابع غذایی آهن‌دار عبارتند از: جگر، قلوه، گوشت قرمز، ماهی، زرده تخم مرغ، سبزی‌های دارای برگ سبز تیره مانند جعفری، اسفناج و حبوبات، مثل عدس و لوبیا همچنین میوه‌های خشک (برگه‌ها) بخصوص برگه زردآلو و دانه‌های روغنی، انواع مغزها مثل گردو، بادام، پسته و انواع خشکبار، کشمش و خرما نیز از منابع خوب آهن هستند.پاورپوئینت PPT آشنایی با آنمی یا کم خونی


مبلغ قابل پرداخت 27,960 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1176

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما