مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1120
  • بازدید دیروز : 1990
  • بازدید کل : 13096433

پاورپوئینت PPT آشنایی با بتن خود ترمیم - 27 اسلاید


پاورپوئینت PPT آشنایی با بتن خود ترمیم  - 27 اسلاید

پاورپوئینت PPT آشنایی با بتن خود ترمیم

شامل 27 اسلاید

به همراه تصاویر مربوطه

سطح دانشگاهی

 

قسمتی از متن پاورپوئینت PPT آشنایی با بتن خود ترمیم 

مصالح بتنی را تصور کنید که در هنگام ترک ،خود به خود و بدون دخالت انسان شروع به ترمیم و بازسازی ،تنها توسط آب و دی اکسید کربن می نماید.

تنها چند روز بارانی برای ترمیم پلی که از این مواد بتنی جدید ساخته شده ، کافیست . این رخداد توسط بتن خود ترمیم شونده ممکن می گردد. مواد بتنی جدید (بتن خود ترمیم شونده) که در تحقیقات ماه اخیر (آوریل 2009) محققان ، معرفی و منتشر گردید در شرایط اعمال خشم ، در بتن خود ترمیم شونده تنها ترک های ریز خمشی حاصل می گردد، در حالیکه با وارد آمدن همان میزان تغییر شکل خمشی به بتن های غیر مسلح سنتی (معمولی ) شاهد شکست و فروپاشی عمده خواهیم بود.پاورپوئینت PPT آشنایی با بتن خود ترمیم 

با مثالي ساده به شرح و بسط موضوع مي پردازيم. اگر دست انسان خراش كوچكي بردارد مادامي كه ابعاد و عمق گسترش خراش كوچك باشد بدن مي تواند به آساني به ترميم خود به خود آن بپردازد ولي اگر جراحت تا حد زيادي گسترده و عميق باشد نياز به اعمال عمليات جراحي خارجي مانند بخيه بوجود مي آيد. عملكرد بتن هاي خود ترميم شونده نيز بر همين روال مي باشد، بدين گونه كه با ترميم مداوم و نگهداري از ترك هاي ريز حاصله، به هيچ وجه اجازه گسترش ترك و ايجاد شكاف عميق را نمي دهد. حتي اگر قطعه بتني مذكور بارها تحت بارگذاري قرار گيرد.

آزمايشات انجام شده روي نمونه بتن خود ترميم شونده نشان مي دهد اگر نيروي اصلي وارده تا ميزان 3% افزايش طول داشته باشد ، اين نمونه كليه ترك هاي حاصله را ترميم نموده و يا به عبارت ديگر در برابر اين ميزان كرنش استقامت مي كند و اين معادل آن است كه در يك قطعه مثلا 100 متري به ميزان تغيير طول، فولاد را به سختي تغيير شكل خواهد داد و بتن سنتي (معمولي ) را به طرز وحشتناكي از هم مي پاشد.

آزمايشات و نتايج حاصله :

شگفت آور آنكه درست پس از آْزاد كردن نيروهاي وارده و ترميم دوباره همان قطعه با همان سختي و مقاومت مانند قطعه اي نو و بارگذاري نشده عمل مي كند كه علت اين رويداد عمل خود ترميمي اين ماده اعجاب آور است.

محققان به اين نتيجه رسيده اند كه ميزان طول ترك ها مي بايست كمتر از 150 ميكرومتر نگه داشته شوند و براي نتيجه گيري بهتر خاصيت ترميم شونده ، حتي بهتر است كمتر از 50 ميكرومتر نگه داشته شوند.

اين بتن به گونه اي عمل مي كند كه به هنگام ايجاد ترك در آن ، مقداري از مواد سيماني خشكي كه در درز ترك ها موجود است در مجاورت دي اكسيد كربن و آب واكنش داده و لايه ي بسيار نازك سفيد رنگي از كربنات كلسيم عمل كرده و مانع از گسترش ترك مي گردد و در واقع ترك ها را ترميم مي كند. كربنات كلسيم تركيب بسيار مقاومي است كه در طبيعت به وفور در استحكامات محكمي مانند لاك ، لاك پشت و حلزون يافت مي شود. سيكل تر و خشك كردن بتن جهت ترميم درز ممكن است بين 4 تا 5 بار لازم گردد.

1- اطلاعات جامع تري از نحوه ي عملكرد و ريز نتايج آزمايشات اين طرح به زودي در شماره هاي بعدي چند نشريه علمي معتبر و همچنين پايگاه علمي دانشگاه ميشيگان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و پروفسور ويكتور لي ابداع كننده اصلي اين ماده در ماه ژانويه (ماه اخير سال 2009 ميلادي)در همايش بين المللي مواد خود ترميمي در شيكاگو تمام نتايج و ريز عملكرد اين ماده را تحت مقاله اي با عنوان روند ترميمي خودكار تركيبات سيماني در سيكل هاي تر و خشك سازي متعدد ارئه مي دهد.

امروزه طراحان و سازندگان جهت کنترل ترک ها در سایزهای کوچک بتن را با استفاده از میلگرد مسلح می سازند. اما این ترک ها باز هم انقدر بزرگ هستند که امکان ترمیم وجود نداشته، و در اثر ان آب و نمکی که برای ذوب یخ ها به کار می رود می تواند تا فولاد نفوذ کرده و با خوردگی بتن تضعیف بیشتر سازه را موجب می شود. بتن خود ترمیمی پروفسور لی جهت کیپ کردن و کنترل عرض ترکها به فولاد نیازی نداشته، بنابراین خوردگی از بتن حذف خواهد شد.

 پاورپوئینت PPT آشنایی با بتن خود ترمیم 

با معکوس کردن روند تخریب در بتن، اثرات زیست محیطی و هزینه های ساخت سازه های جدید می تواند کاهش یابد

عمر طولانی تر

دکتر جانکرس می گوید؛ برای حصول به دوام بیشتر و طولانی تر نمودن مدت زمان بهره برداری از ابنیه بتنی بایست به طریقی میکروترک های ایجاد شده به هم دوخته شده و التیام یابد.

بنابراین تا زمانی که آب باران در ترک ها راه خود را باز نموده، نفوذ کند و آنها را فعال سازد، هاگ خفته باقی می ماند. این باکتری های بی ضرر با تغذیه از مواد مغذی موجود در ترکیب بتن سنگ آهک تولید می کنند.

لاکتات کلسیم که از ترکیبات شیر می باشد نقش عمده ای در تغذیه باکتری های ترمیم کننده بتن دارد. باکتری هایی که نقش ترمیمی را دارند مقاومت خوبی در شرایط محیطی قلیایی از خود نشان می دهند.

پاورپوئینت PPT آشنایی با بتن خود ترمیم


مبلغ قابل پرداخت 25,368 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1167

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما