مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4474
  • بازدید دیروز : 2122
  • بازدید کل : 13101909

مقاله دستاوردهای نیروهای نظامی ایران بعد از انقلاب 19ص


مقاله دستاوردهای نیروهای نظامی ایران بعد از انقلاب 19ص

مقاله دستاوردهای نیروهای نظامی ایران بعد از انقلاب 19ص

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

 

مقدمه. 1

دستاوردهای نظامی ایران بعد از انقلاب... 4

مقایسه نیروهای نظامی ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی.. 6

پيشرفت هاي صنعت نظامي و دفاعي.. 7

خودکفایی در تولید و ساخت انواع هواپیماهای بدون سرنشین مدرن.. 7

مهم‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه نظامی؛ دفاعی.. 9

مروری بر مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه (نظامی؛ دفاعی و تسلیحاتی ) طی یک سال اخیر 10

دستاوردهای نظامی در نیروهای سه گانه. 13

نیروی هوایی.. 13

نیروی زمینی.. 15

نتیجه. 17

 

 دستاوردهای نیروهای نظامی ایران بعد از انقلاب

 

مقدمه

تردیدی نیست که شأن و شایستگی‌های مردم ایران به عنوان پایه گذار یکی از قدیمی‌ترین تمدن های جهان و خردمند ترین انسانهایی که بی هیچ تعصبِ غیر منطقی و جاهلانه، آخرین، برترین و کامل‌ترین دین آسمانی را برگزیده‌اند، بسیار بالاتر از چیزی است که هم اکنون به آن دست یافته اند، چرا که نه تنها برترین اصول و ارزشهای معنوی و اجتماعی به آنها تعلق دارد، بلکه خداوند به یُمن فضیلت‌های انسانی مردم این خِطه، نعمت را بر آنان تمام داشته و همگام با اعطای مسئولیت پرچمداری نهضت بیداری جهان اسلام و مبارزه با استکبار، ظرفیت‌های لازم برای الگوسازی و رشد و شکوفایی مادی و معنوی را نیز در این سرزمین، به ودیعه نهاده است.

در بُعد مادی؛ برخورداری از منابع طبیعی فراوان و استثنایی مانند؛ نفت و گاز و انواع مواد معدنی، فرصتهای کشاورزی، فرصت های مختلف برای رشد و توسعه صنعتی، دسترسی به انواع راه‌های هوایی، زمینی و دریایی و امکان تبدیل شدن به مرکز مبادلات تجاری و غیر تجاری منطقه، ظرفیت های متنوع و متعدد برای توسعه گردشگری و مهمتر از همه این موارد، بهره‌مندی از وجود دانشمندان و نخبگان متعهد و متخصص و جوانان مومن، خلاق، با انگیزه و مستعد که بارها توانایی‌های خود را برای فتح قله های علمی دنیا و در دست گرفتن پرچم عزت و افتخار و تولید علم و دانش اثبات نموده‌اند، تنها بخش اندکی از فرصت‌هایی است که در اختیار مردم ایران اسلامی قرار گرفته است.

بی‌شک از نظر معنوی نیز؛ برترین جایگاه در سطح جهان به ایران اسلامی تعلق دارد و لذا جامعه مؤمن، ولایی و متعهد ایرانی می‌تواند با اتکاء به عنایت الهی و بهره بردن از داشته‌های استثنایی خود، برجسته‌ترین نقش در احیاء مجدد ارزشهای انسانی و هدایت معنوی جهان به سوی تکامل و تعالی را بر عهده داشته باشد و بی‌شک برخورداری از این عناصر، بویژه مولفه‌های معنوی مانند؛ ولایت فقیه و ارزشها و مبانی مستحکم اعتقادی و دینی است که نگرانی‌های استکبار در مورد موقعیت و دستاوردهای آینده انقلاب اسلامی را مضاعف ساخته است.

این مفهوم بدان معناست که استمرار حرکت به سوی ایجاد دولت، جامعه یا کشور و در نهایت تمدن نوین اسلامی که بزرگترین آرمان انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، نمی‌تواند بدون توجه به مؤلفه‌های معنوی و ارزشهای فرهنگی محقق و به استفاده درست از ظرفیت های مورد اشاره منجر گردد و این در حالیست که هم‌اکنون با تشدید چالش های موجود در نظام سرمایه‌داری و شکست الگوهای غربی و شرقی که تمرکز بر مادی‌گرایی از اصول اساسی آنها به شمار می‌رود، ناتوانی این مدلها به اثبات رسیده است و متقابلاً با بروز انقلاب شکوهمند اسلامی و تحکیم پایه‌های اعتقادی و ارتقاء سطح دانش معنوی جامعه، نگاه جهانیان بیش از پیش به سوی اسلام ناب محمدی(ص) معطوف گشته است.

به عبارت دیگر، طی عمر پر برکت انقلاب اسلامی؛ دستاوردهای جهشی متکی به معنویت این نظام الهی از چنان گستردگی و تنوعی برخوردار بوده که امروزه نه تنها اندیشمندان و صاحبنظران بی‌طرف غربی و شرقی، بلکه دشمنان قسم خورده این مرز و بوم نیز بر عظمت آن اذعان داشته و به کارآمدی بالای آن اعتراف دارند.

به عنوان مثال «پاتریک سییل» تحلیلگر مسائل خاورمیانه در میدل ایست آنلاین ضمن تأکید بر اینکه ایران در حال تبدیل شدن به یک دموکراسی درخشان است، می‌نویسد: «این کشور تحت حاکمیت روحانیون، هم‌اکنون یکی از آزادترین، مدرن‌ترین و منسجم‌ترین کشورهای خاورمیانه محسوب می‌شود.»و اندیشکده نومحافظه کار «امریکن اینتر پرایز» نیز در گزارشی ضمن هشدار به مسئولین آمریکایی در مورد جایگاه آتی ایران به عنوان مرکز توازن قدرت در منطقه و تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در حال تثبیت دستاوردهای خود می باشد، اعلام می‌کند: «مهمتر از همه اینکه، ظاهراً آمریکا آماده است تا برتری ایران در منطقه را به رسمیت بشناسد.»

البته بیان دستاوردهای مورد نظر به معنای دستیابی کامل به تمام اهداف مورد انتظار نیست چرا که اولاً طی این سالها دشمنان اسلام از هیچ کوششی برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی فروگذار نکردند و با اجرای صدهها توطئه خُرد و کلان از جمله: بلوکه کردن دارائیها و تحریم که در سالهای اخیر شدت یافته، بمب گذاری و تخریب و ترور، ایجاد شورش‌های خیابانی و کودتای نوژه، جنگ تحمیلی، بمباران زیرساختهای اقتصادی و مراکز صنعتی، شبیخون فرهنگی، نسبت دادن اتهامات مختلف و اعمال فشار سیاسی و امثال آن تمام توان خود را معطوف توقف و یا کند نمودن حرکت کشور در مسیر اهداف انقلاب نموده اند و ثانیاً به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب در پاره‌ای از موارد مانند؛ عدالت اجتماعی و اخلاق فردی و عمومی، عملکرد مردم و بخصوص مسئولین نیز خالی از نقص و اشکال نبوده و همین مسئله سبب شده تا استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود میسر نگردد.

 

 

دستاوردهای نظامی ایران بعد از انقلاب

در طول 36 سال گذشته مردم ایران با تبعیت از رهبری های حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری و با پایداری و اتحاد مثال زدنی از دستاوردها و آرمان های انقلاب خود دفاع کرده اند و ایران امروز در تمامی عرصه های علوم و فناوری؛ یک کشور مقتدر و یک بازیگر تأثیرگذار در منطقه است به گونه ای که ایران طی این مدت از گردنه های سخت و خطرناکی مانند ظهور گروهک های تروریستی، بلوکه شدن اموال و دارایی ها در خارج از کشور، تحریم تمام عیار اقتصادی، اجنگ تحمیلی هشت ساله رژیم صدام علیه ایران، ترور دانشمندان هسته ای و .... مواجه بوده است.

اما ایران مقتدر و توانا با تکیه بر قدرت لایزال الهی و رهنمود های امام راحل و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و پشتوانه مردمی توانست همه موانع را پشت سر گذاشته و به عنوان یک دولت مقتدر و پایدار باقی بمانده و عقبه استراتژیک خود را به اقصی نقاط جهان گسترش دهد.

جمهوری اسلامی ایران از نظر قدرت دفاعی نظامی، در سطح بازدارندگی قرار دارد. پیشرفت‌های نظامی در کشور به‌ویژه در صنایع دفاعی، به گونه‌ای است که علاوه بر تأمین تمامی نیازمندی‌های نیروهای مسلح در حوزه‌های گوناگون، و ساخت کلاس های مختلف موشک‌های کوتاه‌برد، میان‌برد و بلندبرد و بالستیک، انواع تانک‌ها و سلاح‌های ضد تانک، کشتی‌های نظامی و ناوچه‌ها، انواع موشک‌ها و اژدرهای ساحل به دریا و دریا به دریا، انواع هواپیماهای نظامی با سرنشین و بدون سرنشین، سیستم های جنگ‌ الکترونیک و نبردهای سایبری، انواع سامانه‌های ثابت، متحرک و زیرزمینی برای پرتاب موشک‌ها، سامانه‌های فوق مدرن ضدهوایی و انواع رادارهای پیشرفته؛ قادر خواهد بود دستاوردهای خود در این حوزه را به سایر کشورها منتقل کند.

در واقع قدرت نظامی دفاعی ایران، نه تنها از عوامل بسیار مهم در تأمین امنیت ملی کشور است، بلکه دستاوردهای این حوزه معادله قدرت در منطقه را نیز به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر داده است.

ایران از 36 سال قبل تاکنون با اشکال مختلف تحریم های یکجانبه و چندجانبه مواجه بوده و تمامی این دستاوردها را در شرایط سخت تحریم بدست آورده است به گونه ای که امروز ایران مقتدر در بسیاری از عرصه های علوم و فناوری یک کشور پیشتاز است.

همزمان با این تلاش و برای مقابله با انواع تحریم ها، و بنا بر توصیه های مقام معظم رهبری راهبرد اقتصاد مقاومتی دردستورکار قرار گرفت که به معنی اتکا به توانمندی و ظرفیت های داخلی برای حفظ پویایی سیاسی و اقتصادی است.

در تحلیلی کلی می توان گفت: ایران در قبل از انقلاب، دارای سیاست خارجی و دفاعی مستقلی نبود و به عنوان یک کشور تابع، در قلمرو قدرت بلوک غرب با محوریت آمریکا در نظام دو قطبی حاکم بر روابط بین‌الملل عمل می کرد. ارتش ایران به خاطر نقشی که آمریکایی ها تحت عنوان سیاست دو ستونی برای ایران به عنوان «ژاندارم منطقه خلیج فارس» تعریف کرده بودند، کاملاً تحت کنترل ایالات متحده بود. هزاران مستشار نظامی آمریکایی در بخش‌های کلیدی ارتش حضور داشتند.

ایران قبل ازانقلاب درراستای تامین منافع غرب در منطقه، ایفای نقش می‌کرد. همین وضعیت موجب می شد تا کشورما که دارای تمدنی چند هزار ساله بود؛ از جنبه های مختلف اجتماعی؛ فرهنگی؛ علمی؛ فناوری؛ نظامی و تسلیحاتی دچار عقب ماندگی های شدید شود.

 

مقایسه نیروهای نظامی ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی

یک نگاه مقایسه‌ای به نتایج و کارکردهای انقلاب اسلامی در صحنه عمل نسبت به دوره قبل از انقلاب و کشورهای هم طراز، از یک طرف گویای تغییرات بزرگ و غیرقابل انکار و خیره کننده ناشی از انقلاب در 36 سال گذشته و از طرف دیگر ترسیم کننده یک دورنمای ایده‌ال و آرمانی برای آینده است و این همه در شرایطی بدست آمده که دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنان، همواره در تلاش بوده اند تا از هر اهرمی برای تحت فشار گذاردن کشور و ناکام گذاشتن طرح‌ها و برنامه‌های آن بهره گیرند.

با پیروزی انقلاب اسلامی ارتش ایران که کاملا وابسته و تحت نفوذ آمریکایی‌ها بود و کلیه تسلیحات نظامی را از غرب خریداری می کرد و هزاران مستشار نظامی در ارتش ایران حضور داشتند و قدرت نظامی دفاعی کشور در راستای تأمین منافع غرب تعریف شده بود. اکنون پس از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و از سر گذراندن فشارهای نظامی (جنگ تحمیلی) و تحریم های سیاسی و اقتصادی، سیستم دفاعی نظامی و امنیتی کشور به طورکلی متحول شد.


مبلغ قابل پرداخت 16,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1188

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما