مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2285
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13043948

پاورپوئینت ppt در مورد اصول ایجاد و بهبود کار تیمی (ازکتاب اصول سرپرستی تالیف سیدمهدی قرشی و سید مجید احدی شعار)- 34 اسلاید


پاورپوئینت ppt در مورد اصول ایجاد و بهبود کار تیمی (ازکتاب اصول سرپرستی تالیف سیدمهدی قرشی و سید مجید احدی شعار)- 34 اسلاید

پاورپوئینت ppt در مورد اصول ایجاد و بهبود کار تیمی

منبع: فصل ششم کتاب اصول سرپرستی تالیف سیدمهدی قرشی و سید مجید احدی شعار

34 اسلاید

سطح دانشگاهی

 

قسمتی از پاورپوئینت در مورد اصول ایجاد و بهبود کار تیمی

کشور ما یکی از کشورهایی است که دارای سابقه و فرهنگ کار تیمی است. در ساختار اجتماعی سنتی ما، به ویژه در جماعت های روستایی و عشایری که قرنها ستون های بنای اجتماعی بوده اند، بسیاری از کارها به شکل تیمی و با همکاری انجام شده است. اما فرهنگ و نگرش کار تیمی تا حدی که پاسخگوی نیازهای کنونی باشد قوام نیافته است.

یافتن راه حل های خلاق و جدید برای مسائل پیچیده هر روز دشوارتر می شود. افراد و بخشهای سازمانها دیگر به تنهایی قادر به حل مشکلات فرارو نیستند. ضرورت تشکیل تیم ها و کار گروهی در سازمانها، اهمیت مطالعه بر روی مقوله کار تیمی را آشکار می سازد. تیمها اغلب از افرادی با شخصیت ها و رفتارهای متفاوت تشکیل شده اند و گاه تخصص این افراد نیز متفاوت است. شاید ایجاد هماهنگی و دستیابی به یک ترکیب بهینه از افراد که از وظایف مدیر یا سرپرست است بتواند به عملکرد بالای تیمی منجر شود.

کار تیمی

در دو دهه اخیر، سازمانها به طور معناداری تغییر کرده اند و برای بقا در بازارهای جهانی رقابت می کنند. سازمان هایی که دارای ویژگی های عدم تمرکز و جهانی شدن هستند و توسط تکنولوژی اطلاعاتی و رهبری مبتنی بر تیم کارشان را تسهیل می کنند. یکی از قابل توجه ترین این تغییرات، تغییر از سمت کار به صورت انفرادی به کارهای با مبنای تیمی میباشد. از آنجایی که این سازمانها با فشارهای ثابتی جهت تطبيق مستمر با محیطهای تجاری مواجه اند، جهت پاسخگویی به این فشارها تیم های کاری می توانند مؤثر واقع شوند. از این رو چگونگی انتخاب اعضای تیم ها امری در خور توجه است.

هنگامی که تیم ها موفق باشند، دارای توان بالقوه جهت ارائه بسیاری از مزیت ها همانند انعطاف پذیری و خلاقیت فزاینده هستند و چنانچه با شکست مواجه شوند، منابع قابل توجهی را تلف کرده اند. از این رو، سازمان ها باید با حداکثر کردن احتمال موفقیت تیم ها توجه کنند. یکی از ساده ترین راه های انجام این امر، تمرکز بر اعضای تیم است. در واقع موفقیت یک تیر موکول به داشتن مدیری اثربخش و کارا و ترکیب بهینه از افرادی است که در همکاری با یکدیگر توانا باشند که از وظایف مدیر یا سرپرست است.

توصیف های متفاوتی از تیم وجود دارد؛

•همکاری تعدادی از افراد، به طوری که پیشرفتشان از مجموع «پیشرفت» تک تک افراد بیشتر باشد.

•گروهی فعال از افراد متعهد به دستیابی به اهداف مشترک، که به نحوی مطلوب باهم کار می کنند و از آن لذت می برند و به نتایجی با کیفیت بالا می رسند.

•یک تیم عبارت است از یک نیروی پویا که چند نفر را برای انجام یک کار یا پروژه مشترک دور هم جمع کرده است. اعضای یک تیم درباره دیدگاه های خود بحث می کنند. طرحها را بررسی می کنند، تصمیم می گیرند و برای رسیدن به هدف کارمی کنند.

•یک تیم شامل تعداد کمی از افراد با مهارت های مکمل است، که برای رسیدن به یک هدف مشترک در کارها مشارکت می کنند بطوریکه در این راه تمامی اعضای گروه خود را در مقابل یکدیگر و هدف نهایی مسئول می دانند.

تیم چیست؟

تیم های موفق می توانند از ۲ تا ۲۲ نفر یا حتی بیشتر تشکیل شوند. اما آنچه از تعداد نفرات تیم مهم تر است شکل تیم، الگو و روح تیم است، که همه اینها نتیجه چگونگی تعیین وظایف اعضای تیم است. وظایفی که باید به وسیله تیم ها انجام شود اساسا به سه دسته تقسیم بندی می شود :

1- وظایف تکراری: که احتیاج به افرادی از تیم دارد که تمایل دارند نقش ثابتی را در تیم بازی کنند. این وظایف معمولا راحت تر انجام می شوند و می توانند به طور مستقل و به نحو احسن انجام شوند.

۲- پروژه ها: که احتیاج به افراد خلاق دارد. اصلی ترین مشخصه آن همکاری افراد برای تولید یک محصول جدید است.

3- شرکاء و سهام داران : این افراد یک سری خواسته های مشخص و خلاق و همچنین طرح هایی برای انجام کارهای جدید ارائه می کنند. این نوع کار در سطح سرپرستان و مدیران است.

وظایف تیم

 

سازمانها در مورد تیم ها و کار تیمی تعریف مشخصی دارند. تیم های پروژه، نیروهای کاری، فعال، تیم های خود مدیریت شده، گروه های هدایت کننده، تیم های چند منظوره، ک دهای گروه های کیفیت، تیم های مجازی، تیم های مربوط به خدمات به مشتری، تیم های مدیریت، کمیته های ویژه، کمیته های منظم و مستمر، و تیم های جنگ طلب از انواع آن میباشد و این فهرست تمام ناشدنی است. اما مفید ترین چارچوب، احتمالا توسط کاتزنباخ و اسمیت با استفاده از واژگان ساده تری بیان شده است:

الف - تیم هایی که به وجود آورنده و انجام دهنده کار هستند

ب- تیم هایی که پیشنهاددهنده کار هستند

ج- تیم هایی که مدیریت و هدایت کار را به عهده دارند.

برای بهره وری کامل از یک تیم باید این چارچوب و تقسیم بندی را به کار گرفت تا متوجه شویم آیا به یک تیم نیازی هست یا نه و اگر هست، انتظار دارید که چه کاری برای شما انجام دهد. اگر برای یک تیم اهداف واضح و ملموسی لازم است بنابراین درک روشن و دقیقی از عملکرد یک تیم که جدا از انتظارات شما از عملکرد آن نیست، ضروری می نماید. بدون تبين این اهداف قادر به پیگیری و دیدن عملکرد تیم و برآورد تأثیر آن نخواهید بود .

انواع تیم

براساس نتایج یک کار تحقیقاتی در سال ۱۹۸۷، حدود ۲۸ ٪ از بزرگ ترین شرکتها کارهایشان را بر اساس تیمی انجام می دادند. در حالی که در سال ۱۹۹۶ این رقم به ۷۸ ٪ و در سال ۲۰۰۸ به بیش از ۹۱٪ افزایش یافته است. به طور کلی می توان مزایای کار تیمی را در موارد زیر خلاصه کرد:

• تیم های موفق و کار تیمی اهداف استراتژیک شما را برآورده می سازند.

• کار تیمی موفق سبب افزایش توان انجام کار هر کدام از کارمندان شما می شود و به شما کمک می کند بهتر به مشتریان خود خدمات بدهید.

• تیم ها نسبت به سازمان های سنتی دارای قدرت انعطاف بیشتر بوده و در برابر محیط در حال تغییر بهتر پاسخگو هستند.

• تیم های کاری موجب بهبود کیفیت زندگی کاری میشوند.

• در تیم های کاری اثربخش اعضا نسبت به اهداف تیم متعهدند.

• افراد با عضویت در تیم ها دانش و بینش خود را افزایش می دهند و در نتیجه این امر موجب افزایش خلاقیت در سازمان می گردد.

مزایای کار تیمی

طبق تعریف گلادستاین گروه می تواند به دو نفر یا بیشتر، دارای تعامل و وابستگی که برای دست یافتن به هدف خاص با یکدیگر کار می کنند اطلاق شود. از طرفی دیگر یک تیم یک نوع گروه است. یک تیم می تواند به جمعی از افراد با مهارت های مکمل که متعهد هدف خاص شده و مسئولیت متقابل انجام یکسری از اهداف یا وظایف را دارند، اطلاق شود.

بنابر این تیمی که خوب شکل گرفته و دارای عملکرد خوب است، باید داده هایی بهتر از داده های گروه ارائه دهد. این پدیده داده بهتر تیم که در مقابل داده ساده گروه قرار می گیرد، باید در نتیجه هم افزایی باشد، که به واسطه کار مکمل و جاه طلبی متحد اعضای تیم که برای تمام کردن وظیفه محوله ایجاد می شود، بدست آید.

تفاوت گروه با تیم

یکی از مهم ترین وظایف مدیر پروژه، توجه به بحث مدیریت منابع انسانی و تیم سازی است. ویرایش پنجم استاندارد PMBOK تیم سازی را یکی از شایستگی های اصلی رفتاری یک مدیر پروژه دانسته و یکی از ۴ فرایند حوزه دانش مدیریت منابع انسانی، مرتبط با تیم سازی و فرایند مدیریت تیم پروژه است. از طرفی استاندارد ICB نیز تیم سازی را به عنوان یکی از ۴۶ شایستگی مورد نیاز یک مدیر سبد، طرح یا پروژه میداند.

یکی از مواردی که مدیر پروژه در این فرایند باید به آن توجه داشته باشد مراحل رشد یک تیم است. رشد یک تیم معمولا از یک فرایند گام به گام تبعیت کرده و بیشتر تیم ها کم و بیش این مراحل را طی می کنند. اجماع نظر میان نظریه پردازان مبنی بر اینکه فرآیند توسعه گروه در مسیر مشخصی رخ می دهد وجود دارد.

از مشهورترین این مدل ها، مدل ۵ مرحله ای تاکمن است در سال ۱۹۶۵، تاکمن مدلی از مراحل توسعه و رفتار تیم ارائه داد. این مدل شامل چهار مرحله بود، که از تشکیل و شکل گیری تیم شروع می شد و تا زمانی که تیم به بالاترین مرحله بازدهی خود می رسید ادامه داشت. در ادامه به بررسی این ۵ گام خواهیم پرداخت:

تیم سازی و مراحل رشد یک تیم (مدل تاکمن)

1- سازگار و انعطاف پذیرند:

کار تیمی با خشکی و انعطاف ناپذیری سازگار نیست. جلو خشونت خویش را می توان گرفت، بر ترس می توان چیره شد و تنبلی را با حربه انضباط از خود دور کرد، اما خشکی دماغ علاجی ندارد، و بذر انهدام را در درون خود دارد، اگر بخواهید با دیگران کار کنید و در تیم عضوی مؤثر باشید باید از انطباق با تیم ابایی نداشته باشید. باشید.

2- هم دست و هم داستان اند:

اول باید با یکدیگر کار کرد، بعد با یکدیگر برنده شد. چالش های بزرگ، کار تیمی بزرگ می طلبد، و ضروری ترین صفتی که نیم را در کارهای دشوار موفق می سازد همکاری توأم با همدلی اعضای آن است. همکاری توأم با همدلی یعنی اینکه با دل و جان با یکدیگر کار کنیم.

هفده خصوصیت افراد برای کار تیمی

 

 

 

 


مبلغ قابل پرداخت 27,959 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1531

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما