مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2632
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13044295

پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با آناتومی استخوان شانه بازو و ساعد دست و انگشتان - 19اسلاید


پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با آناتومی استخوان شانه بازو و ساعد دست و انگشتان - 19اسلاید

پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با آناتومی استخوان شانه بازو و ساعد دست و انگشتان 

شامل 19اسلاید

سطح دانشگاهی

به همراه تصاویر مربوطه

 

قسمتی از پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با آناتومی استخوان شانه بازو و ساعد دست و انگشتان

 

شانه یکی از پیچیده‌ترین مفصل‌های بدن است که بیشترین دامنه حرکتی را دارد. حرکت سراسری شانه اجازه می‌دهد تا دست را در هر موقعیت دلخواه قرار دهیم. شانه از سه استخوان کتف، ترقوه و بازو تشکیل می‌شود. دو مفصل اخرمی ـ ترقوه‌ای و مفصل گلنوهومرال حرکت آن را ممکن می‌کند؛ مفصل اخرمی ـ ترقوه‌ای در محل تلاقی بالاترین نقطه از استخوان کتف (زائده اخرمی یا آکرومیون) به ترقوه قرار دارد. این مفصل‌ها برای امکان‌پذیر شدن این دامنه حرکتی وسیع باید آزادانه حرکت کنند، به همین دلیل شانه در مقایسه با دیگر مفصل‌های بدن ناپایدار است. البته مجموعه‌ای از رباط‌های پیچیده و عضله مفصل را در جای خود نگه می‌دارد.

آناتومی شانه

•عمیق‌ترین لایه شامل استخوان و مفصل‌های شانه می‌شود.
•لایه بعدی از رباط‌های مفصل‌ها تشکیل می‌شود.
•تاندون‌ها و عضلات در لایه بعدی قرار دارد.
•عصب‌ها به تمام ساختارهای فوق حس می‌دهد و آنها را به عمل وا می‌دارد.

لایه‌های مختلف شانه

•سه استخوان تشکیل دهنده‌ی کمربند شانه‌ای عبارت‌اند از: ترقوه، کتف و بازو

کتف

•استخوان کتف نسبتاً پیچیده است و محل اتصال عضلات بی‌شماری است که به حرکت و پایداری شانه کمک می‌کنند. کتف گاهی مفصل "کتف ـ صدری" نیز نامیده می‌شود، هرچند عملاً یک مفصل نیست. کتف حفره کم‌عمقی در سمت خارجی دارد که سر استخوان بازو داخل آن قرار می‌گیرد تا مفصل گلنوهومرال شکل بگیرد.

ترقوه

•ترقوه استخوانی S شکل و رابط اصلی بین بالای بازو و بقیه استخوان‌بندی محوری است. همچنین ترقوه محل مهمی برای اتصالات عضلانی زیر است:

استخوان‌های شانه

مفصل گلونوهومرال (مفصل گوی و کاسه‌ای شانه)

مفصل گلونوهومرال مفصلی گوی و کاسه‌ای است که بخش بزرگی از حرکت کمربند شانه را ممکن می‌کند. اما چون سر بازو نسبت به گودی کتف نسبتاً بزرگ است، در هر زمان فقط یک سوم تا نیمی از سر بازو در تماس با گودی قرار دارد. هر دو سطح مفصل‌بندی با غضروف مفصلی پوشیده می‌شود که غضروفی سخت و براق است و از استخوان زیرین محافظت می‌کند.

مفصل اخرمی ـ ترقوه‌ای

مفصل اخرمی ـ ترقوه‌ای (آکرومیوکلاویکولار ACJ) از سر کناری ترقوه تشکیل می‌شود که با بخش میانی زائده اخرمی (آکرومیون) قدامی مفصل‌ را شکل می‌دهد. مفصل اخرمی ـ ترقوه‌ای برای انتقال نیروها از راه بالای بازو و شانه به استخوان‌بندی محوری بسیار مهم است. توانایی حرکتی این مفصل به دلیل رباط‌های نگهدارنده‌ی آن حداقل است.

•رباط آکرومیوکلاویکولار
•رباط کوراکوکلاویکولار (غرابی ـ ترقوه‌ای)

مفصل‌های شانه

استخوان بازو Humerus bone یک استخوان بلند است که در ناحیه شانه با استخوان کتف یا اسکاپولا Scapula و در آرنج با استخوان های ساعد یعنی زند بالایی (رادیوس) Radius وزند زیرین ( اولنا) Ulna مفصل میشود. این استخوان بزرگترین استخوان اندام فوقانی است و در وسط عضلات بازو قرار گرفته است

قسمت بالایی استخوان بازو به شکل یک برجستگی کروی است که به آن سر استخوان بازو Humeral head میگویند. در کنار سر استخوان بازو دو برجستگی به نام های توبروزیته بزرگ Greater tuberosity و توبروزیته کوچک Lesser tuberosity وجود دارد. توبروزیته یا توبرکل بزرگ در قسمت خارجی محل اتصال سر به تنه بوده و توبروزیته یا توبرکل کوچک در جلو یا قدام محل اتصال سر به تنه است.

بین توبروزیته کوچک و بزرگ یک شیار به نام شیار یا ناودان بی سیپیتال Bicipital groove وجود دارد. روی این شیار یک بافت لیفی محک قرار دارد که به آن لیگامان عرضی بازو Transverse humeral ligament میگویند. به این صورت ناودان و لیگامان یک تونل میسازند که سر بلند تاندون عضله دوسر از درون آن عبور میکند.

آناتومی بـازو و ساعد

دست مهمترین ابزار حرکتی است که انسان به توسط آن میتواند محیط اطرافش را تغییر دهد. دست هم میتواند برای کارهایی که نیاز به نیروی زیادی دارند بکار رود (مانند گرفتن اشیاء سنگین و جابجا کردن آنها) و هم برای کارهای ظریف مانند خلق آثار هنری از آن استفاده میشود. نوک انگشتان انسان بیشترین و متراکم ترین پایانه های حسی را نسبت به دیگر مناطق بدن دارد و نوک انگشتان دست بیش از هر جای دیگر بدن انسان میتواند در موقعیت های دلخواه فضایی قرار گیرد.

دست قسمت انتهایی اندام فوقانی است و تشکیل شده از یک کفی پهن (کف دست Palm) )و پنج انگشت.

در انتهای کف دست چهار انگشت قرار گرفته که میتوانند روی کف دست خم شده و توانایی گرفتن Grasping را به انسان بدهند. انگشت نزدیک شست انگشت دوم است و به آن انگشت اشاره Index finger هم میگویند. انگشت وسطی Middle finger ، انگشت سوم یا بلندترین انگشت دست است. انگشت چهارم انگشت حلقه یا انگشتری Ring finger است و انگشت پنجم انگشت کوچک Small finger است. شست یا انگشت اول به کناره کف دست متصل شده و مهمترین انگشت دست است. شست در مقابل چهار انگشت دیگر قرار میگیرد و تقریبا در همه کارهایی که با دست انجام میدهیم شرکت میکند.

آناتومی دست و انگشتان

 

 

 


مبلغ قابل پرداخت 25,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1496

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما