مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 477
  • بازدید دیروز : 3661
  • بازدید کل : 13106593

پاورپوئینت ppt در مورد اقتصاد مقاومتي راهبرد دفاع غيرعامل اقتصادي - 33 اسلاید


پاورپوئینت ppt در مورد اقتصاد مقاومتي راهبرد دفاع غيرعامل اقتصادي - 33 اسلاید

پاورپوئینت ppt در مورد اقتصاد مقاومتي راهبرد دفاع غيرعامل اقتصادي

شامل 33 اسلاید

سطح دانشگاهی

 

قسمتی از متن پاورپوئینت ppt در مورد اقتصاد مقاومتي راهبرد دفاع غيرعامل اقتصادي

دفاع در طول تاريخ هميشه جزء مهمي از زندگي بشر بوده است ؛ زيرا اقداما ت دفاعي انسان سبب دفع يا كاهش ميزان اثر تجاوز مهاجمان ميشود. اما چگونگي دفاع به عوامل و شرايط مختلفي بستگي دارد و انسا نها در دوران حيات خود سعي كر د هاند تا با استفاده از عقل و تدبير و اراده خود بهترين راه دفاع را در وضعي تهاي متفاوت، در مقابل تهاجم دشمنانشان انتخا ب و آن را به كار ببندند. با توسعه جوامع، تفاوتهاي زيادي در جنگ افزا رها و به همين نسبت در را ه و رو شهاي دفاعي صورت گرفته است. همچنين جنگ و دفاع از مفهوم نظامي آن فراتر رفته است، از جمله ميتوان به تهاجم فرهنگي، جنگ سايبري اشاره كرد.

تلاش اين مقاله آن است كه با استفاده از توسعه مفهومي جنگ و دفاع، مفهوم جنگ و دفاع اقتصادي را تشريح نموده و بر مبناي يك تحقيق كيفي و تحليل منطقي اين مفاهيم، چارچوبي تحليلي و نظري جهت عملياتي شدن اقتصاد مقاومتي فراهم نمايد. در نهايت، در پي پاسخ به سؤال اصلي در خصوص مفهوم اقتصاد مقاومتي، به دنبال اثبات اين فرضيه است كه اقتصاد مقاومتي در يك پارادايم نظامي در واقع راهبرد دفاع غيرعامل اقتصادي است. علاوه بر اثبات اين فرضيه، نتايج اين تحقيق الگويي عملياتي است كه مبتني بر جنگ اقتصادي و دفاع غيرعامل اقتصادي جهت عمليات يشدن اقتصاد مقاومتي طراحي و ارائه شده است.

چکیده

تضاد منافع، حرص و طمع ، استكبار و بسياري از عوامل ديگر، جنگ و تقابل را به يك پديده ي هميشگي حيات بشري تبديل كرده است. جنگ و نزاع از اول شروع زندگي انسان بر روي كر هي خاكي وجود داشته و شروع پايان آن با جنگ و تقابلي عقيدتي ميان حق و باطل يا طاغوت و الله همراه بوده است. تقابل تاريخي حق و باطل ريشه بسياري از جنگ هاي بشري بوده است. بدون نياز به استدلال، زماني كه جنگ جزء جداي يناپذير حيات بشري باشد، دفاع نيز امري اجتناب ناپذير است و تا زماني كه جنگ باشد، دفاع نيز هست. تاريخ گواهي عيني است كه طاغوت ها و سردمداران باطل همواره به دنبال ستم و ظلم به جنگ و تجاوز متوسل مي شوند و در حال حاضر نيز از اين دستاويز هم چنان استفاده مي كنند. در چنين شرايطي، دفاع و حمايت از مظلوم و عدم پذيرش ظلم موضوعاتي مقدس جلوه مي كنند كه مانند جنگ عنصري جدايي ناپذير از حيات بشري است.

دفاع يا پدافند اصطلاحي نظامي است كه دو نوع بسيار متداول آن در عصر حاضر دفاع (پدافند) عامل و دفاع (پدافند) غيرعامل است. در اصطلاح نظامي دفاع عامل به دفاعي اطلاق مي شود كه با استفاده از جنگ افزار صورت مي گيرد، اما در دفاع غيرعامل از جنگ افزار خبري نيست، بلكه نوعي از دفاع است كه در آن استفاده از جنگ افزار و سلاح جايگاهي ندارد.

تلاش اين تحقيق آن است كه با توسعه ي مفهوم جنگ، آسيب، دفاع و دفاع غيرعامل از يك مفهوم صرفاً نظامي، مصاديق جديدي براي جنگ و تقابل ارائه نموده و دفاع غيرعامل را در حوزه هاي ديگر نيز به كار گيرد. از اينرو، به روش تحقيق كيفي و تحليل منطقي به دنبال پاسخ اين سؤال اصلي است كه مفهوم اقتصاد مقاومتي در يك پارادايم نظامي چيست؟

تحقيق كيفي عبارت از مجموعه فعاليت هايي (مانند مشاهده، مصاحبه و شركت گسترده در فعاليت هاي پژوهشي) است كه هر كدام به نحوي محقق را در كسب اطلاعات دست اول، درباره موضوع و ردتحقيق ياري مي دهند. بدين ترتيب، از اطلاعات جمع آوري شده، توصيف هاي تحليلي، ادراكي و طبقه بندي شده حاصل مي شود. در روش مورد بحث دسترسي به اطلاعات؛ يعني زندگي كردن با مردم مورد پژوهش، يادگيري فرهنگ آنها، از جمله مباني ارزشي، عقيدتي و رفتاري، زبان و تلاش براي درك احساس، انگيزش و هيجان هاي آنهاست. محقق كيفي، رفتار اجتماعي را به اين دليل درك مي كندكه خود را به جاي ديگران قرار مي دهد.

روش تحقیق

پیشینه تحقیق

تحقيق هاي صورت گرفته در خصوص موضوع اين تحقيق را مي توان در دو دسته كلي مورد توجه قرار داد: دسته ي اول، تحقيق هايي هستند كه با نگاه كاملاً نظامي دفاع غيرعامل را مورد توجه قرار داده و به بررسي موضوعات مختلف پرداخته اند. نگاه نظامي و امنيتي در اين دسته از تحقيق ها غلبه دارد و غالباً توسط كارشناسان و متخصصان نظامي نوشته شده اند. براي نمونه، موحدي نيا ( 1386 ) در كتاب خود به بررسي اصول و مباني پدافند غيرعامل پرداخته است. در اين كتاب، واژگان مربوط تعريف شده و نمونه ها و تجاربي از دفاع غيرعامل در جنگ هاي قرن بيستم بيان شده اند. در ساير بخش هاي اين تحقيق، اهداف، حوزه هاي علمي مربوط، مانند دشمن شناسي و تهديدشناسي، آمايش سرزميني، مهندسي هاي فيزيك، شيمي، معدن، مواد، ساختمان، مكانيك، معماري، رزم،جامعه شناسي دفاعي، اقتصاد دفاعي، مديريت بحران و ... مورد بررسي قرار مي گيرد. اين تحقيق مفصل با پرداختن به جايگاه طبيعت در دفاع غيرعامل و هم چنين طرح راهبرد تمركززدايي كره ي شمالي به اهميت پدافند غيرعامل پرداخته و اصول و روش هاي مختلف را تشريح مي كند. در پايان اين كتاب، معيار هاي اولويت بندي مراكز ثقل را مورد بررسي قرار مي دهد.

توسعه مفهومي و چارچوب تحليلي تحقيق

عمده ترين نو آوري اين تحقيق به توسعه ي مفهومي جنگ، آسيب، دفاع و دفاع غيرعامل و استفاده از آنها جهت فراهم كردن يك چارچوب نظري و تحليلي مناسب براي موضوعات اقتصادي و ارائه ي روشي براي عملياتي نمودن اقتصاد مقاومتي است. توسعه مفهوم جنگ دربسياري از حوزه هاي فني و حتي علوم انساني صورت گرفته است و اين توسعه ي مفهومي دربسياري از حوزه ها، كاربرد نويي نيست و اصطلاحاتي چون جنگ نرم، جنگ سايبري، شبيخون و تهاجم فرهنگي و .... را مي توان به عنوان نمونه اي از اين گشترش مفهومي جنگ دانست. ازاين رو، به كار بردن اصطلاح جنگ در خارج از مفهوم صرف نظامي آن، پديده رايجي است كه نشان از تقابل در عرصه هاي مورد استفاده دارد. تقابل در عرصه فرهنگي بين دو تفكر وعقيده باعث به وجود آمدن جنگ فرهنگي شده و نتيجه آن تشكيل جبهه هاي فرهنگي و به تبع آن، جن گافزار ها و افسران اين جبهه مي شود. تهاجم فرهنگي و در مقابل آن دفاع فرهنگي نيز به تبع اين گسترش، مصداق هاي خاص خود را پيدا مي كنند.

با پذيرش شرايط جنگي و توجه به مفهوم جنگ اقتصادي و همچنين مفهوم توسعه يافته دفاع غيرعامل، مي توان اقتصاد مقاومتي را ترجمان دفاع غيرعامل اقتصادي تعريف كرد. با گرته برداري از دفاع غيرعامل با مفهوم نظامي، براي عملياتي كردن اقتصاد مقاومتي بايد بر روي سه عنصر اصلي نقاط ضعف و آسيب پذير اقتصاد، اقدامات خصمانه اقتصادي دشمن و ابزار ها و فرصت هاي مناسب جهت دفاع غيرعامل تمركز كرد. در ادامه با استفاده از اين چارچوب تحليلي فراهم شده، الگويي عملياتي در جهت اجراي اقتصاد مقاومتي ارائه مي شود.

اقتصاد مقاومتي راهبرد دفاع غيرعامل اقتصادي

الگوي عملياتي پيشنهادي، با تكيه بر عنصر زمان و ضرورت اقدام، سه سطح برنامه ريزي را پيشنهاد مي كند كه در هر سه سطح بر روي سه عنصر اصلي يادشده تمركز دارد:

1) سطح يك: دفاع غيرعامل اقتصادي كوتاه مدت؛

2) سطح دو: دفاع غيرعامل اقتصادي ميا نمدت؛

3) سطح سه: دفاع غيرعامل اقتصادي بلندمدت

وابستگي شديد اقتصاد كشور به نفت از حادترين مسائل كشور است كه علاوه بر جنبه ي اقتصادي، جنبه سياسي ، امنيتي و اجتماعي نيز دارد. در ميان اقتصاددانان از اوايل دهه 1980 توجه ويژه اي به روند توسعه كشورهاي داراي ذخاير طبيعي فراوان پيدا شد، زيرا پس از تكانه قيمتي نفت در جريان شوك اول نفتي در سال 1973 ، نشانه هاي كاهش رشد و يا تعميق توسعه نيافتگي، در اين كشورها پديدار گشت. اگر اقتصادها را به سه دسته پردرآمد، با درآمد متوسط و كم درآمد تقسيم نماييم، كشورهاي داراي منابع طبيعي فراوان ، در رده اقتصادهاي كم درآمد يا متوسط قرار خواهند گرفت .

مطالعه موردی (وابستگي شديد اقتصاد كشور به نفت) سطح بلندمدت

اين تحقيق كوشيده است با استفاده از مفاهيم جبهه، جنگ و دفاع در گفتمان نظامي و توسعه و تغيير در اين مفاهيم، تعريف كاربردي و عملياتي از جنگ و دفاع اقتصادي ارائه نمايد و با استفاده از اين مفاهم جديد الانتاج چارچوبي تحليلي و نظري را ارائه نمايد كه بتواند راهبرد دفاع غيرعامل اقتصادي را تفسير و تعريف نمايد. اين راهبرد دفاع غيرعامل ارائه شده نوعي تعريف عملياتي و چارچوبي اجرايي براي به كار انداختن اقتصاد مقاومتي در يك پارادايم نظامي است.

جمع بندي و پيشنهادات

بديهي است در كوتاه مدت با توجه به فرصت اندك و در اختيار نداشتن فرصت برنامه ريزي از قبل و هم چنين افشاي برخي از اقدامات خصمانه دشمن، بايد تمركز اصلي بر روي ابزار ها و فرصت هاي مناسب جهت دفاع باشد. بسياري از اقداماتي كه پيش تر در اقتصاد كشور به اجرا گذارده شده اند، مي توانند براي مديريت كوتاه مدت مورد استفاده قرار گيرند.

 


مبلغ قابل پرداخت 27,959 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1711

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما