مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1104
  • بازدید دیروز : 2385
  • بازدید کل : 13086242

پروژه رشته مهندسی فناوری مکانیک خودرو : بررسی سیستم های رفاهی در خودروهای لوکس


پروژه رشته مهندسی فناوری مکانیک خودرو : بررسی سیستم های رفاهی در خودروهای لوکس

پروژه رشته مهندسی فناوری مکانیک خودرو : بررسی سیستم های رفاهی در خودروهای لوکس

شامل فایل ورد در 116 صفحه

 

فهرست

عنوان صفحه

چکیده1

فصلاول: مقدمهوبررسیسیستمهایهوشمندوتجهیزاتالکترونیکیخودرو

1-1- مقدمه. 3

1-2- مکانیابیا GPS. 4

1-3- کنترلپایداریالکترونیکی.. 4

1-3-1- مزایایESP. 7

1-4- دوربیندیدعقب.. 7

1-5- مقایسهسیستمدوربیندنده‌عقبکمپانی‌هایمختلف... 10

1-5-1- جنرالموتورز. 10

1-5-2- نیسان. 10

1-5-3- سوبارو. 11

1-5-4- فورد. 11

1-6- سیستمکنترلفشارتایر. 12

1-6-1- نحوهیعملکردکنترلفشارلاستیک(tpms)12

1-7- سقفهایمتحرک.. 14

1-8- سیستمکنترلدرسراشیبیوسربالایی.. 14

1-9- سامانههایدیددرشب.. 16

1-9-1- نحوهعملکردسیستمهایدیددرشبویژهخودروها17

1-9-2- تاریخچهسیستمدیددرشبدرخودرو. 18

1-10- حسگرباران. 21

1-10-1- مکانیزمعملکردسنسورباران. 22

1-11- سیستمپیشگیریازتصادف.. 23

1-12- AEB چیست؟. 25

1-12-1- تفاوت کروز کنترل تطبیقی. 26

1-13- سیستمپارکاتوماتیکخودرو. 27

1-14- صندلیالکترونیکیچندحالته. 30

1-15- انواعصندلیبرقی.. 31

1-15-1- ساختار فنی صندلی های برقی خودرو31

1-15-2- گرمایش و سرمایش صندلی ها31

1-15-3- سردکن صندلی‌های جلو32

1-15-4- صندلی‌های عقب مجهز به گرم‌کن. 32

1-16- سیستمتهویهمطبوع. 32

1-16-1- سیستم تهویه مطبوع صندلی خودرو چگونه کار می‌کند؟34

1-16-2- پوشش چرم صندلی‌ها36

1-17- سیستم‌هایایمنیفعال. 36

1-18- چراغ‌های مجهز به ال‌ای‌دی..................................................................................... 36

1-19- حالاتمختلفرانندگی.. 37

1-20- اتصالاتآنلاین.. 37

1-21- هدآپدیسپلی (نمایشگرشیشه‌یجلو)37

1-22- طرحالماسمانندپوششصندلی‌ها38

1-23- گرمکنغربیلکفرمان. 38

1-23-1- گرمکن فرمان خودرو در یک نگاه38

1-23-2- ساختار فنی گرمکن فرمان خودرو39

1-24- سیستمهشدارخواب.. 39

1-24-1- انواع سیستم های هشدار خواب آلودگی. 41

1-25- سیستمترمزهوشمند. 44

1-25-1- مکانیزم سیستم ترمز اضطراری هوشمند. 44

1-25-2- اهمیت استفاده سیستم ترمز اضطراری هوشمند. 45

1-26- سیستم PRE-SAFE. 45

1-27- آینهالکتروکرومیک... 47

1-28- سیستمشستشویچراغهایجلو. 49

1-29- 10 آپشنیاامکاناتاضافیخودرو‌‌هایمطرحبازار. 51

1-29-1- اتصال دهنده IPOD فراری 458 ایتالیا51

1-29-2- دریچه تهویه مطبوع رنگ شده پورشه51

1-29-3- جالیوانی فیبرکربنی فراری F1252

1-29-4- کیف گلف فراری F1252

1-29-5- سیستم صوتی 3D Burmester مرسدس S کلاس.. 52

1-29-6- سقف ستاره‌ای رولزرویس Wraith. 52

1-29-7- ترمزهای سرامیک-کربنی بنتلی کانتیننتال GT Speed. 53

1-29-8- رنگ Solarbeam مرسدس AMG GT. 53

1-29-9- لاستیک‌های مخصوص بوگاتی ویرون سوپراسپرت.53

1-29-10- بدنه تمام کربنی پاگانی هوآیرا54

 

فصل دوم: معرفی خودروهای کمپانیهای مختلف و مقایسه آنها

2-1- بهترینخودروهایلوکس 2018. 56

2-1-1-استون مارتین. 56

2-1-2-جگوار56

2-1-3- لکسوس.. 57

2-1-4- فراری. 57

2-1-5- آئودی. 58

2-1-6- کادیلاک. 59

2-1-7- پورشه59

2-1-8- رنجروور60

2-1-9- بی‌ام‌و60

2-1-10- مرسدس بنز61

2-1-11- مک لارن. 62

2-1-12- رولزرویس.. 63

2-2- بررسیومشخصاتفنیباموسری۷مدل۲۰۱۸. 64

2-2-1- نقاط قوت.. 65

2-2-2- نقاط ضعف.. 65

2-2-3- ابعاد ب ام و سری ۷ مدل ۲۰۱۸65

2-2-4- طراحی خارجی و بدنه66

2-2-5- طراحی داخلی و کابین. 67

2-3- تیپ‌هایمختلف... 69

2-3-1- ب ام و ۷۴۰i69

2-3-2- ب ام و ۷۵۰i71

2-3-4- ب ام و ۷۴۰e xDrive iPerformance. 72

2-3-5- ب ام و M760i xDrive. 73

2-3-6- ب ام و Alpina B773

2-4- موتوروپیشرانه. 75

2-4-1- موتور ۶ سیلندر خورجینی ۳.۰ لیتری توربو بنزینی:76

2-4-2- موتور ۸ سیلندر خورجینی ۴.۴ لیتری توربو بنزینی:76

2-4-3- موتور ۸ سیلندر خورجینی ۴.۴ لیتری آلپینا77

2-4-4- موتور ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری توربو بنزینی. 78

2-4-5- موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری هیبریدی. 78

2-5- موتورهایدیزلیباموسری۷. 79

2-5-1- موتور ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری دیزل (۲)80

2-5-2- موتور ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری دیزل (۳)81

2-6- ایمنیدرباموسریهفت۲۰۱۸. 81

2-6-1- تجربه رانندگی. 81

2-6-2- قیمت در بازارهای جهانی. 82

2-6-3- رقبا در بازارهای جهانی. 82

2-6-4- قیمت ب ام و سری ۷ ۲۰۱۸ در بازار ایران. 83

2-7- سخنآخر. 83

2-8- مشخصاتفنیباموسری۷۲۰۱۸دریکنگاه84

2-9- بررسیومشخصاتفنینیسانمورانو۲۰۱۸ (Nissan Murano)‌،شاسی‌بلندژاپنیمدرن. 85

2-9-1- تغییرات جدید برای سال ۲۰۱۸87

2-9-2- نقاط قوت.. 87

2-9-3- نقاط ضعف.. 87

2-9-4- ابعاد87

2-9-5- طراحی ظاهری. 88

2-9-6- طراحی داخلی و کابین. 89

2-9-7- فضای داخلی کابین و محفظه بار90

2-10- موتوروپیشرانه. 90

2-10-1- مصرف سوخت.. 91

2-10-2- پیشرانه هیبریدی. 91

2-11- تیپ‌هایمختلفنیسانمورانو 2018. 92

2-11-1- تیپ S. 92

2-11-2- تیپ SV. 94

2-11-3- تیپ SL. 95

2-11-4- تیپ Midnight Edition. 96

2-11-5- تیپ Platinum.. 96

2-12- ایمنیوتجهیزاتکمکیرانندگی.. 97

2-12-1- تجربه رانندگی. 98

2-12-2- قیمت در بازارهای جهانی. 98

2-12-3- رقبای نیسان مورانو ۲۰۱۸ در بازارهای جهانی. 98

2-12-4- قیمت نیسان مورانو ۲۰۱۸ در ایران. 99

2-13- سخنآخر. 100

2-14- مشخصاتفنینیسانمورانو۲۰۱۸دریکنگاه101

 

فصل سوم: بحث و نتیجه گیری

نتیجه گیری.. 104

پیشنهادات.. 104

منابع. 105

 

 

چکیده:

 

این پروژه دارای سه فصل است که فصل اول ان شامل: مقدمه انواع سیستم های رفاهی و ایمنی به کار رفته در خودرو و چگونگی کارکرد آن است.

درفصل دوم معرفی بهترین خودروهای لوکس سال2018 خودروهای کمپانیهای مختلف و مقایسه آنها را مشاهده میکنیم.

در فصل سوم هم نتیجه گیری و منابع آمده است.

 

 

فصل اول:

مقدمه و بررسی سیستمهای هوشمند و تجهیزات الکترونیکی خودرو

 

 

1-1- مقدمه

در صنعت خودروسازی جهان، کلاسی وجود دارد که در اکثر اتاق‌ها سهیم است و بیشتر به جای پرداختن به مسائل فنی، به بیان نوعی حس اقتصادی می‌پردازد Luxury Cars یا همان خودروهای لوکس، معیاری است که در هر کشوری معنای خاص خود را دارد. در برخی کشورها به خودرویی لوکس گفته می‌شود که برندی معتبر مثل ب‌ام‌و، بنز و لکسوس را داشته باشند. در برخی کشورها خودروهای بالای 75 هزار دلار را لوکس می‌دانند. در برخی دیگر وجود بعضی امکانات را در کنار برند ملاک قرار می‌دهند. هر چه که است، خودرو لوکس تعریفی دارد که به زیر کاپوت خودرو زیاد ربطی ندارد. بلکه معیارهایی را برای انتخاب این دسته از خودروها انتخاب می‌کنند که به موقعیت اجتماعی مالکان ربط پیدا کند. در کشور ما به خودروی لوکس نگاهی جدید صورت گرفت که تمام قواعد بالا را نقض می‌کند. طبق قوانین فعلی هر خودرویی که حجم موتورش از 2500 سی‌سی بالاتر باشد لوکس حساب می‌شود و طبیعی است خودروهایی که این ویژگی را ندارند، لوکس نیستند!

 

تعریف واژه لوکس در خودرو

خودروی لوکس واژه‌ای است که برای نامیدن گروهی از اتومبیلها به کار می‌رود که اشرافیت و حد اعلای راحتی و مرغوبیت را برای فردی که سوار می شود فراهم می‌آورد. سطح عملکرد، میزان تجهیزات، راحتی، زیبایی و تکنولوژی‌های بکار رفته در این کلاس خودرو به حدی است که تنها قشرهای خاصی از جامعه قادر به خرید آنها هستند.

سیستم های به کار رفته در خودرو های لوکس

 


 

1-2- مکان یاب یا GPS

به خاطر استفاده بسیار در موبایل ها و تبلت ها، یکی از معروف ترین سامانه های استفاده شده برای خودرو است. با فعال شدن این آپشن، ردیابی ماهواره ای با GPS انجام شده و توسط یک نقشه گرافیکی بر روی مانیتور خودرو نمایش داده می شود تا راننده بتواند مسیریابی درستی تا مقصد مورد نظرش داشته باشد.
در خارج از کشور برخی از رانندگان برای باخبر شدن از مسیرهای خلوت و بدون ترافیک از آن استفاده می کنند. استفاده از این آپشن برای پیدا کردن کوتاهترین مسیر نیز کاربردی است.
• موارد کاربرد: مسیرهایی که راننده آشنایی با آن ندارد- پیدا کردن کوتاه ترین مسیر
• استفاده شده در: دنا- هیوندای آزرا
• نوع آپشن: پرکاربرد

1-3- کنترل پایداری الکترونیکی

خیلی وقت ها شده که در پیچ به دلیل فرمان دهی کمتر یا بیشتر، راننده خودرو از مسیر خود منحرف می شود. در این موارد راننده کنترل خودرو را از دست می دهد و می تواند سبب چپ شدن خودرو شود. سامانه پایداری الکترونیکی، یک آپشن تمام دیجیتال است که در پیچ های جاده با استفاده از ترمزهای پیاپی به صورت هوشمند از منحرف شدن خودرو به خارج از جاده جلوگیری می کند. در برخی از مدل های پیشرفته این سامانه برای کنترل بهتر و دقیق تر در برخی از مواقع از قدرت و نیروی موتور کم می کند تا خودرو دچار انحراف یا چپ کردن نشود.
• موارد کاربرد: جاده های پرپیچ- پیچ های با زاویه بیش از 30
• استفاده شده در: تویوتا پرادو- کیاسراتو
• نوع آپشن: کم کاربرد


 

سیستم کنترل پایداری چگونه کار می کند؟

رانندگی ایمن از اواسط دهه نود میلادی با ظهور کنترل الکترونیکی پایداری یک گام بزرگ رو به جلو برداشته است. شرکت بوش برای اولین بار این سیستم را بر روی خودروی مرسدس بنز کلاس S و همچنین سری هفت خودروی BMW امتحان کرد.

Electronic Stability Control
بیش از یک دهه از معرفی سیستم کنترل پایداری گذشته است و کمپانی‌های گوناگون اسامی مختلفی بر روی آن گذاشته‌اند. به طور مثال شرکت Audi این سیستم رو ESPنامیده یا شرکتFord نام Advance Trac را انتخاب کرده است. شرکت GM عنوانStabilitrak را برای خود برگزیده است.
ولی تمامی این سیستم‌ها به دور از نحوه نام گذاری آنها، از سنسورهای با تکنولوژی بالا استفاده می‌کنند. رایانه مرکزی خودرو و عکس العمل های مکانیکی مناسب، رانندگی ایمن را برای شما به ارمغان می‌آورند. ما معمولاً در مورد خودروهای بر بازده می‌شنویم که دچار کم فرمانی و بیش فرمانی می‌شوند. این واقعیت وقتی سرعت از حدی بالاتر باشد یا جاده لغزنده باشد یک حقیقت اجتناب ناپذیر است. AMG stability control
کم فرمانی وقتی حاصل می‌شود که نیروی جلوبرنده مناسب برای خودرو مهیا نیست و خودرو بیشتر تمایل دارد که به راستای مستقیم حرکت کند تا دور بزند. بیش فرمانی درست مفهوم مقابل کم فرمانی است به طوری که خودرو بیشتر تمایل دارد که دور بزند تا اینکه به حرکت مستقیم رو به جلوی خود ادامه دهد. سیستم کنترل الکترونیکی پایداری برای حل کردن دو مشکل فوق دست به کار شده است. Program

نحوه عملکرد:
سیستم کنترل پایداری به تنهایی عمل نمی‌کند بلکه از دیگر وسایل ایمنی در نظر گرفته شده برای خودرو هم استفاده می‌کند. مانند ترمز ضد قفل و کنترل نیروی رو به جلو (Traction). مرکز خودرو در واقع قلب سیستم ESP می‌باشد، کنترل حرکت چرخشی حول محور قائم (Yaw). در واقع این سنسور در مرکز واقعی خودرو قرار دارد تا کوچکترین انحراف را احساس کنند. اگر شما جای راننده در خودرو بنشینید این سنسور در سمت راست راننده در پایین قرار دارد.
حال مفهوم واقعی Yaw (حرکت چرخشی حول محور قائم) چیست؟ به نظر می‌رسد که بیشتر این واژه در صنایع مربوط به دریا نوردی کاربرد داشته باشد. کشتی‌ها و خودروها هر دو Yaw را تجربه می‌کنند که در واقع چرخش حول محور z می‌باشد. اگر سنسورهای کنترلی این چرخش در سیستم ESP انحرافی را مشاهده نمایند آن را در کسری از زمان به رایانه مرکزی گزارش می‌دهد و اینجا است که این سیستم وارد عمل می‌شود.
در واقع ESP به این صورت وارد عمل می‌شود که کنترل تک تک ترمزهای چرخ‌ها را بر عهده می‌گیرد و همچنین دریچه گاز ورودی موتور را هم کنترل می‌کند. در واقع دریچه گاز (پدال) را کمتر می‌کند تا سرعت خودرو به مقدار مطلوب برسد. سنسورهای به کار رفته در این سیستم اختلاف موجود در زاویه خودرو و زاویه چرخش فرمان را احساس می‌کنند و دائما به رایانه مرکزی خودرو گزارش می‌دهند و این رایانه است که با ورودی‌های دریافتی خود، بهترین تصمیم را می‌گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

شکل 1-1: مقایسه عملکرد با و بدون سیستم ESP

 

سیستم کنترل پایداری در واقع با سه سنسور اصلی در ارتباط است:
سنسور سرعت دورانی چرخ: بر روی هر چرخی یک سنسور وجود دارد تا سرعت دورانی هر چرخ را محاسبه نماید. این سرعت چرخ با سرعت طولی خودرو در رایانه مرکزی خودرو مقایسه می‌شود و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.
سنسور زاویه فرمان: این سنسور زاویه چرخشی فرمان را اندازه گیری می‌کند. رایانه مرکزی خودرو جهت مورد نیاز راننده را از روی داده‌های این سنسور متوجه می‌شود.
سنسور چرخش حول محور قائم: این سنسور به نام سنسور Yaw معروف است. در وسط خودرو قرار دارد. این سنسور جهت واقعی خودرو را به رایانه مرکزی گزارش می‌دهد. رایانه مرکزی خودرو با توجه به داده‌های این سنسور و سنسور زاویه فرمان تصمیم مناسب را می‌گیرد.


شکل1-2: سنسور چرخش حول محور قائم

1-3-1- مزایایESP

مهم‌ترین مزیتی که می توان از این سیستم عنوان کرد کاهش چشم گیر تصادفات می‌باشد. هر راننده‌ای ممکن است در شرایط لغزنده مجبور به رانندگی باشد، خواه آب و هوا بارانی باشد یا برفی و یخبندان. سیستم ESP کمک شایانی به حفظ کنترل خودرو در شرایط بد آب و هوایی می‌کند. سیستم ESP بر طبق اظهارات موسسه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) می‌تواند از 9000 هزار تصادفات مرگبار جلوگیری به عمل آورد همچنین سازمان امنیت ترافیک ملی (NHTSA) اعلام کرده که توانسته 26 درصد تصادفات در خودروهای معمولی و نزدیک به 48 درصد تصادفات مربوط به خودروهای شاسی بلند را کاهش دهد.

 

1-4- دوربین دید عقب

دوربین دید عقب که بیشتر در دنده عقب گرفتن استفاده می شود، پیش از این بر روی شاسی بلندها نصب می شد. اما امروزه روی برخی خودروهای سواری و هاچ بک نیز نصب می شود. دوربین دید عقب برای پارک کردن بسیار کاربردی و مناسب است.

 

 


مبلغ قابل پرداخت 25,919 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1606

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما