مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2181
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13043844

پروژه بررسی و طراحی یک سیستم انبارداری در شرکت تولیدی -55صفحه


پروژه بررسی و طراحی یک سیستم انبارداری در شرکت تولیدی -55صفحه

پروژه بررسی و طراحی یک سیستم انبارداری در شرکت تولیدی -55صفحه

فهرست مطالب

مقدمه. 1

 فصل اول :کلیات و مفاهیم

1-1 ضعف برنامه هاي انبار موجود.. 3

1-2 انگيزه تحقيق.. 3

1-3 هدف پروژه. 4

1-4 روش انجام پروژه. 4

 

فصل دوم :مروري بر فرآيند انبار داري

2-1 انبار. 6

2-2 دلايل استفاده از انبار. 6

2-3 انواع موجودي هاي انبار. 7

2-4 سازمان انبار. 7

2-5 سیستم انبارداری و مزیت‌های آن :8

2-6 وظايف انبار دار. 9

2-7 دياگرام جريان اطلاعات در انبار. 10

2-8 دياگرام جريان اطلاعات انبار. 11

 

فصل سوم :طراحي نرم افزار انبارداری

3-1 شناخت سيستم و اطلاعات اولیه سیستم.. 13

3-2 چارت سازماني.. 15

3-3 آناليز فرم ها17

3-4 نمودار FRD... 18

3-5 نمودار هاي DFD... 19

3-6 نمودارهاي UML.. 22

3-7 نمودار هاي Class Diagram... 23

3-7-1 نمودار Class Component. 23

3-7-2 نمودار Class Call Caboration.. 23

3-7-3 نمودار Class Relation.. 24

3-7-4 نمودار State diagram... 24

3-8 نمودار ERD... 25

3-9 پیاده سازی بانک اطلاعاتی.. 26

 

فصل چهارم :پياده سازي نرم افزار انبارداری

4-1 مقدمه. 31

4-2 تعريف چند واژه. 32

4-3 چند نکته پیرامون پیاده سازی نرم افزار. 32

4-4 مستندات مشترك كليه فرم ها32

4-5 حداقل امکانات مورد نیاز برای اجرای نرم افزار. 41

پیوستها:فرم های طراحی شده برنامه. 42

منابع. 51

 

 طراحی یک سیستم انبارداری رایگان دانلود رایگان پروژه طراحی یک سیستم انبارداری هدف از استقرار یک سیستم انبار دانلود رایگان پروژه طراحی سیستم انبارداری مراحل مختلف طرح یک مجتمع انبار دانلود رایگان مقاله انبارداری مقاله سیستم انبارداری تحقیق درباره سیستم انبارداری

قسمتی از متن پروژه  طراحی یک سیستم انبارداری در شرکت تولیدی

مقدمه

فنون و تخصصهای اداری در زمره مسائلی است که آگاهی از آن برای کارشناسان و صاحبان مشاغل امری ضروری است. هر اندازه دانش مدیران و کارگزاران در زمینه مدیریت و فنون اداری بیشتر و ابعادي گسترده تر داشته باشد ، اعمال مديريت و سرپرستي با كمال و نيروي بيشتري تحقق خواهد پذيرفت و نتيجتاَ كارايي سازمان ها و كاركنان در جهت نيل به هدفهاي سازماني فزوني خواهد يافت.

براي دستيابي به هدف فوق تهيه متون آموزشي مناسب مورد تاكيد خاصي قرار گرفته و با توجه به اهميت كامپيوتر در دنياي امروز ، بخصوص در تصميم گيري هاي كشوري با حجم زياد اطلاعات و نقش مهمي كه اين تكنولوژي در دستيابي به ساير تكنولوژي هاي پيشرفته ايفا مي كند ، استفاده از آن و ايجاد بانك هاي اطلاعاتي به كمك نرم افزار هاي پايگاه داده مفيد واقع خواهد شد.

در اين پايان نامه به مباحث زير اشاره شده است :

o فصل اول : کلیات و مفاهیم ، كه به معرفي كل سيستم مي پردازد.

o فصل دوم : مروري بر فرآيند انبار داري ، كه به نكاتي در مورد اصول انبارداري اشاره ميكند.

o فصل سوم : طراحي نرم افزار ، كه ساختار و چگونگي تشكيل پايگاه دادة سيستم را مورد بررسي قرار مي دهد.

o فصل چهارم : پياده سازي نرم افزار ، كه در آن به نحوة پياده سازي نرم افزار پرداخته ايم.

o پیوستها : که فرمها و صفحاتی که توسط کدها در برنامه ایجاد شده است را نشان می دهد.

 

فصل اول :

کلیات و مفاهیم

  1-1 ضعف برنامه هاي انبار موجود

با آمدن سيستم عامل ويندوز ، سيستم عامل داس رفته رفته از دور خارج شده است و برنامه هاي قديمي از جمله برنامه هاي انبارداري تحت سيستم عامل داس بوده اند قابل مقايسه با برنامه هاي تحت ويندوز نمي باشد بنا به دلايل زير :

- محيط گرافيكي ويندوز

محيط متن داس در مقابل محيط گرافيكي و دوستانه كه كاربر كمتر احساس خستگي مي كند و با سليقه خود زمينه كاري را عوض مي كند كه تاثيرات رواني بهينه اي بر روي كاربر دارد.

 

- قابليت چند وظيفه اي ويندوز

در محيط داس در هر لحظه فقط يك عمل را مي توانيد انجام دهيد ولي در محيط ويندوز شما قابليت چند وظيفه اي را داريد و چند كار را با هم انجام مي دهيد. مثلاَ در حين كار با برنامه خود نامه هاي الكترونيكي خود را دريافت كنيد ، فايل ها را از اينترنت دريافت كنيد ، منابع خود را براي ديگران به اشتراك گذاشت و موسيقي نيز گوش كرد بدون اينكه برنامه خود را قطع كنيد.

 

- استفاده از موتور هاي پايگاه داده

نرم افزار هاي تحت ويندوز امكاناتن بهتري براي استفاده از پايگاه داده مختلف دارد مثلاَ در محيط Visual Foxpro علاوه بر استفاده از جداول Foxpro امكان استفاده از جداول Access ، Excell ، Oracle ، DB و...

را دارد. كه اين قابليت براي برنامه نويس مفيد واقع مي شود و جداول طراحي شده در هر نرم افزار ديگر قابل استفاده است. كه اين امكان در محيط داس خيلي ضعيف مي باشد.

 

- استفاده از قابليت بهينه شبكه

در محيط شبكه ويندوز هر ايستگاه كاري مي تواند داده ها و منابع خود را در اختيار ديگر ايستگاه ها بگذارد ولي در محيط شبكه ناول اين امكان فقط در سرور وجود دارد و امكانات بيشمار شبكه ويندوز قابل قياس با شبكه هاي قديمي نيست.

 

1-2 انگيزه تحقيق

با توجه به وجود برنامه هاي انبار كه تا حدودي نيازهاي انبارداري را پاسخ مي دهد ولي در بيشتر موارد با توجه به نوع انبار و محل آن نياز به برنامه خصصوصي كه نياز هاي كامل انباردار راپاسخ دهد نيز وجد دارد. در برنامه هاي انبارداري جديد مسؤل انبار يا مدير با دادن فاكتور هاي خاص به برنامه تصميم گيري براي مقدار ورود و خروج كالا را براي توليد و غيره را به عهده خود برنامه مي گذارد.

 

1-3 هدف پروژه

اين پروژه در نظر دارد كه ايده هاي اين شركت را جهت استفاده بهينه از برنامه انبارداري برآورده سازد كه مهم آنها عبارتند از :

v خصوصی بودن برنامه برای شرکت کفش مشکین

v محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل شرکت

v بالا بردن امنیت برنامه در مقابل دستکاری داده ها و کاربران غیر مجاز

v یکپارچه سازی برنامه

 

1-4 روش انجام پروژه

در ابتدا با دريافت فرمها و فاكتور ها و همچنين نياز هاي برنامه از سوي كارفرما مراحل آناليز برنامه صورت گرفته است. براي تهيه اين يرنامه از شش جدول استفاده شده است كه براي تهيه اين جداول از نرم افزار Accessاستفاده شده است و براي پياده سازي فرم ها از بسته نرم افزار ي Visual Basic 6 استفاده شده است.

 

فصل دوم :

مروري بر فرآيند انبار داري

 

2-1 انبار

به محل يا فضايي كه يك يا چند نوع كالاي بازرگاني ، صنعتي ، مواد اوليه و يا فرآورده هاي مختلف كه بر اساس يك سيستم صحيح طبقه بندي مي گردد ، انبار گفته مي شود.

انبار از نظر فرم به سه شكل مي باشد :

- انبار هاي پوشيده : اين امكان از تمام اطراف بسته و داراي سقف و وسايل ايمني كامل مي باشد.

- انبار هاي سر پوشيده : اين انبار داراي سقف است ولي چهار طرف آن باز و فاقد حفاظ جانبي مي باشد. اين نوع انبار ها كالا ها را از باران و آفتاب حفظ مي كند.

- انبار هاي باز يا محوطه : اين انبار ها به صورت محوطه مي باشد و معمولاَ براي نگهداري ماشين آلات و لوازم سنگين مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

2-2 دلايل استفاده از انبار

در امور تداركات و كار پردازي ، سيستم انبارداري از اهميت خاصي برخوردار است و همكاري اين دو واحد خدماتي با يكديگر اجتناب ناپذير است. سيستم صحيح انبارداري داراي متضمن مزاياي زير مي باشد :

- دريافت ، حفاظت و دسترسي قرار دادن كالا ، مواد و وسايل مورد نظر به سهولت و سرعت انجام مي شود.

- با اعمال كنترل دقيق ، از ازدياد خارج از حد موجودي ها كه ممكن است بر اثر تغيير قيمت ها باعث زيان گردد ، جلوگيري مي شود.

- با استفاده صحيح از سيستم انبارداري ميزان موجودي كالا در انبار و ميزان مصرف آن در هر واحد ، كه پايه و اساس حسابداري صنعتي مي باشد ، محاسبه مي گردد.

- كنترل ميزان موجودي در انبار از نظر قيمت به سهولت صورت مي گيرد.

- صدور قبض انبار ( رسيد انبار ) موجبات تسعيل پرداخت مبلغ كالا به فروشنده و عمليات حسابداري مي گردد.

- چون ميزان موجودي ها معمولاَ به قيمت تمام شده در انبار ها نگهداري مي شود ، لذا در صورت خسارت ناشي از آتش سوزي و ساير ضايعات تعيين خسارت وارد شده به سهولت محاسبه مي گردد.

 

 2-3 انواع موجودي هاي انبار

اجناس و كالاهاي موجود در انبار اعم از موسسات توليدي را مي توان به پنج دسته تقسيم نمود:

1) مواد خام و يا مواد اوليه: از اين مواد براي توليد كالا استفاده مي شود.

 

2) مواد و لوازم مصرفي و غير مصرفي

مواد و لوازم مصرفي به موادي اطلاق مي شود كه به طور غير مستقيم در انجام كار موسسه دخالت دارد و يا در سازمان هاي توليدي براي انجام خدمات جانبي مورد استفاده قرار داده مي شود.اين مواد بر اثر مصرف از بين مي روند مانند كاغذ و مواد و وسايل دسته بندي در سازمان هاي توليدي.

مواد غير مصرفي كه در انجام كار دخالت غير مستقيم دارد ولي مصرف نمي شود و به مرور زمان كهنه و فرسوده مي شود. مانند گوشي تلفن ، ميز و صندلي.

 

3) مواد و لوازم در جريان ساخت

به موادي كه مقداري تغييرات در مواد اوليه آن داده شده ولي هنوز به صورت كامل ساخته نشده است ، مواد و لوازم در جريان ساخت گويند.

4) كالايي كه از نظر ساخت به مرحله تكميلي رسيده و قابل عرضه مي باشد.

 

5) اجناس خريداري شده جهت فروش: اين سري اجناس شامل اجناسي هستند كه بدون هيچ گونه تغييري به بازار جهت فروش عرضه مي گردد و به طور موقت در انبار نگهداري مي شود ، مانند فروشگاه ها و موسسات بازرگاني.

 

2-4 سازمان انبار

انبار قطعات و مواد اوليه در واحد هاي توليدي معمولاَ زير نظر مدير فني كارخانه قرار دارد و در بعضي از موسسات ، انبار مستقيماَ زير نظر مدير موسسه انجام وظيفه مي نمايد.

در سازمان هاي بزرگ ، واحد انبار داري مديريت مستقلي است كه زير نظر مدير عامل قرار دارد ، وتحت نظر مدير انبار نيز انبارهاي مختلفي كه هر يك از آن ها داراي مسؤل مي باشد ، انجام وظيفه مي كند. مثلاَ در واحد هاي توليدي ، انبار مواد ، قطعات و ابزار آلات و در دانشگاه ها ، انبار دانشكده ها تحت نظر مدير انبار مي باشند.

در سازمان هاي دولتي و غير انتفاعي ، معمولاَ واحد انبار تحت نظر تداركات و يا كار پردازي كه خود اين ها نيز يكي از واحد تابعه امور اداري محسوب مي شود ، مي باشد.

طراحی یک سیستم انبارداری رایگان دانلود رایگان پروژه طراحی یک سیستم انبارداری هدف از استقرار یک سیستم انبار دانلود رایگان پروژه طراحی سیستم انبارداری مراحل مختلف طرح یک مجتمع انبار دانلود رایگان مقاله انبارداری مقاله سیستم انبارداری تحقیق درباره سیستم انبارداری


مبلغ قابل پرداخت 25,919 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما