مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 459
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13042122

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به نماز جماعت علاقه مند کنم


اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به نماز جماعت علاقه مند کنم

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه. 1

بیان مسئله. 3

تعریف اصطلاحات... 5

روشهای جمع آوری اطلاعات... 6

تجزیه و تحلیل دادههای شواهد (1). 8

انتخاب راه حلها10

اجرای بهترین راهحل و اقدام. 11

گردآوری اطلاعات شواهد (2). 11

ارزشیابی و نتیجه گیری... 12

موانع و محدودیتها13

پیشنهادات و راهکارها13

منابع.. 17

 

مقدمه:

نماز میراث تمامی انبیاء است هر پیامبری که مبعوث به رسالت شد انسان­ها را به نماز دعوت کرد و به آن سفارش نمود. «قرآن کریم در سوره مریم آیه 31 از دعوت به نماز حضرت عیسی (ع) و در آیات بعد از دعوت، به نماز حضرت اسماعیل (ع) یاد کرده است. در سوره طه خداوند به پیامبر (ص) می­فرماید: « خانواده و پیروان خود را به نماز امر کن و در این دعوت شکیبا باش». نماز کشتی نجات است که همه افراد بخصوص کودکان و نوجوانان و جوان­ها را از طوفان­ها و خیزابها عبور می­دهد و به ساحل آرامش و رستگاری می­رساند.

نماز تقدیم حمد و سپاس به درگاه خالق­منان و کامل­ترین پاسخ به عالی­ترین نیاز انسان، فرصتی برای طراوات بخشیدت روح و پلی برای نیل به اوج کمال «نماز». یعنی کمال جویی است. یکی از اساسی­ترین ارکان حیات «نماز» مطلق و زینت بخش شخصیت و منش مؤمنان است، تمدن، فرهنگ، زندگی و تحرک جوامع انسانی است.

اگر چه دارای اهمیت فراوان است اما برگزار کردن نماز به جماعت اهمیت بیشتر دارد، زیرا نماز جماعت نمادی از با ارزش از جامعه مطلوب اسلامی است که عناصری مانند رهبری، اتحاد و نظم را دربر می­گیرد. این حقیقت که گوشه­هایی از رموز آن در عالم کشف و شهود برای عالمان راستین پدیدار گشته، در آیه شریفه 43 سوره بنی اسرائیل این گونه آورده شده است: «و ان من شیء الا یسبح بحمده و لکن لا تفقهون تسبیحهم».

«موجودی نیست که تسبیح گوی خداوند سبحان نباشد، لکن تسبیح آن­ها را متوجه نمی­شود»

بر پایی نماز در مدارس و وظیفه­ای خطیر و بسیار حساس است، زیرا مدارس جدای از ویژگی­های منحصر به فرد، محل تشویق، اضطراب، رقابت­های نگران کننده توأم با شکست و پدیده­های ناخوشایند دیگری است که هر کدام از آن­ها به تنهایی قادر به تبدیل محرک­های خنثی به محرک­های شرطی نیرومند فراخوان اضطراب و حالات ناخوشایند روانی می­باشند. بنابر این ایجاد اصلاحات بنیادی به منظور تغییر در نگرش دانش­آموزان نسبت به مناسک جاری به ویژه نماز جماعت می­تواند زمینه ساز تحولات اساسی در شخصیت دانش­آموزان شود و نه تنها نگرش آنها را نسبت به صورت ظاهری عبادات بهبود بخشد.

بلکه در جهت­گیری اصولی به سوی ارزش­های انسانی آن­ها را هدایت نماید. بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی کاهش یافته و تهاجم فرهنگی بیگانه به نسل نو چندان کاری از پیش نخواهد برد و در زمینه فکری و اخلاقی از انحراف مصون خواهند ماند.

در دین ما نماز به عنوان ستون دین تلقی شده و ملاک ارزش آدمی و قبولی کلیۀ اعمال و فرائض دیگر اوست و اگر درست اقامه گردد، به عنوان معراج مؤمن و رأس دین شمرده می­شود. که نیاز به مداومت و محافظت دارد.

من به عنوان پرورش مدرسه که در هدایت دانش­آموزان به سوی مسائل مذهبی و تربیت دینی آنان نقش مهمتری دارم، می­خواهم بدانم که راهکارهای ایجاد انگیزه در دانش­آموزان، برای شرکت در نماز جماعت چیست؟ و چگونه می­توانم آنان را نسبت به شرکت در نماز جماعت مدرسه ترغیب نمایم.

 


بیان مسئله:

توجه به این امر که نماز آرامش دهنده­ی دلها، اصلاح کنندۀ فرد و اجتماع و پرچم اسلام است و عاملی است که موجب رهایی افراد از تنبلی، گناه، تباهی و دیگر رفتارهای زشت می­شود، و یکی از راه­های تربیت دینی کودکان و نوجوانان، یاد دادن نماز و شرکت دادن آنها در نماز جماعت می­باشد، بر آن شدم تا در مدرسه نماز جماعت برگزار نمایم.

مطلوب این بود که اکثر دانش­آموزان در نماز شرکت نمایند اما این تصور من صحیح نبود و تعداد کمی از دانش­آموزان راغب به شرکت در نماز جماعت مدرسه بودند و این مهمترین مسئله­ای بود که توجه مرا به خود جلب کرد و باعث شد که اقدام به این پژوهش کنم.

مدرسه ولایت فقیه واقع در باجک دارای 19 دانش­آموز می­باشد که در پایه­های اول تا ششم که جمعاً دارای 6 کلاس درسی می­باشد.

ساختمان این مدرسه قدیمی است و از نظر فضای آموزشی دارای 20 اتاق می­باشد که 6 کلاس درس، 1 دفتر، 1 اجرایی، 1 پرورشی، 1 بهداشت، 1 کتابخانه، 1 آزمایشگاه، 1 نمازخانه نسبتاً بزرگ می­باشد. نماز خانه مدرسه از امکانات کافی برای برگزاری مناسب نماز جماعت برخوردار است.

من به عنوان پرورشی وظیفه دارم دانش­آموزان را نسبت به انجام و یادگیری رفتارهای مذهبی ترغیب نمایم و در تربیت دینی دانش­آموزان نقش مهم و تأثیرگذاری دارم که یکی از این رفتارها و راههای تربیتی دینی آنان، یادگیری و خواندن نماز است.

در متون دینی ما مثل قرآن کریم، نهج البلاغه و کتاب­های حدیثی زیاد به خواندن نماز تأکید شده و آمده:

نماز، وسیله­ای برای پاک شدن از خودبینی است. (نهج البلاغه: حکمت 252 به نقل از کتاب جامعه الاحادیث و روایات نماز جلد 1)

به درستی که نماز، انسان را از کار ناشایست باز می­دارد. (عنکبوت: 45 به نقل از کتاب جامع الاحادیث و روایات نماز جلد1).


مبلغ قابل پرداخت 18,554 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1552

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما