مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1315
  • بازدید دیروز : 2385
  • بازدید کل : 13086453

مقاله سيماي پيامبر


مقاله سيماي پيامبر

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه. 1

چكيده. 2

رهروان پيامبر اعظم (ص). 3

اقدامات فرهنگي دستگاه هاي فرهنگي.. 3

سال جديد فرصتي براي تجديد عهد با پيامبر اعظم«ص»3

وحدت ميان شيعه و سني.. 5

گفتگو با فرماندار مهاباد. 7

سيره وسيماي پيامبر اعظم (ص). 8

اخلاق و سيره پيامبـر اكرم (ص). 10

صفات و ويژگيهاى پيامبـر اكـرم (ص). 13

تلاش براى تحقق انسانيت... 15

اخلاق فرماندهى رسـول اكرم (ص). 15

نظافت... 17

آداب معاشرت... 18

بخشايـش و گذشت... 18

حريـم قانون.. 19

احتـرام به افكار عمـومـى.. 20

فهرست منابع. 25

مقدمه

امروز چشم‌ها از سراسر جهان به اسلام دوخته شده مي‌خواهند اسلام را از نو بشناسند حتي خود مسلمانان و اين به دلايل مختلفي است كه از جمله انقلاب اسلامي كشور ما و جنبش‌هاي اسلامي در نقاط مختلف ديگر جهان را مي‌توان نام برد كه افكار همه مخصوصاً نسل جوان را تشنه‌ي شناخت هرچه بيشتر اسلام ساخته است.

و براي شناخت اسلام هر كس مي‌داند نزديك‌ترين راه و مطمئن‌ترين وسيله غور و بررسي بيشتر در متن قرآن مجيد كتاب بزرگ آسماني ما است.

به تعبير ديگر هر كس به مقدار عمق فكر خويش و به اندازه‌ي فهم و آگاهي و شايستگي‌اش از قرآن استفاده مي‌كند بي‌آنكه عمق كرانه‌هاي آن بر كسي جز ائمه‌ي معصومي(ع) آشكار باشد ولي مسلماً هيچ‌كس از كنار چشمه‌ي قرآن محروم باز نمي‌گردد.

البته مفسران بزرگ و محققان عالي قدر اسلام از نخستين قرون اسلامي تاكنون تلاش‌ها و كوشش‌هاي بسيار ارزنده و شايان تقديري در اين زمينه كرده‌اند كه در پرتو آن به گوشه‌اي از شگفتي‌هاي اين كتاب بزرگ آسماني مي‌توان راه يافت. ولي اين نكته نيز قابل ملاحظه است كه با گذشت زمان مسائل تازه‌اي براي مردم حق طلب و حقيقت‌جو مطرح مي‌شود و سوالاتي از برخورد و تضاد مكتب‌ها و گاه از وسوسه‌هاي منافقان و مخالفان و زماني در چگونگي تطبيق تعليمات اين كتاب بزرگ و آسماني بر نيازهاي زمان پيش مي‌آيد كه بايد تفسيرهاي امروز پاسخ‌گوي آن‌ها باشد.

«و من الله توفيق»

 

 

چكيده

در ميهن ما درخت آموزش و پرورش از يك‌سو ريشه در تاريخ پرعظمت فرهنگ و تمدن اسلامي داشته و از سرچشمه‌ي زلال وحي الهي سيراب گرديده و از سوي ديگر بدست دانشمنداني كه در طول تاريخ مشعل‌داران فضيلت و دانش و روشني‌بخش راه انسان‌ها در ظلمت جهل و ناداني بوده‌اند آبياري شده است.

اينك نظام تعليم و تربيت ما بايد متكفل تربيت انسان‌هايي باشد كه از يك‌سو به زيور تعهد و تقوا و از سوي ديگر به زينت دانش و بينش آراسته باشند و مسلماً تربيت انسان‌هاي پرهيزگار قافله‌ي بشريت را به سوي كمال و فضيلت رهنمون مي‌كند كه اين كار تنها به دست معلمان متعهد، دلسوز، دانا و توانا ميسّر مي‌گردد.

شناخت هرچه بيشتر دنياي كودكاني كه آموزگاران رهبري آن را به عهده دارند بعد ديگر مطالعات همكاران را مشخص مي‌كند. آموزگاري كه صرفاً به اين قناعت كند كه مطالب درسي را به دانش‌آموزان انتقال دهد مسلماً از ديدگاه دانش‌آموزان داراي شخصيتي خشك و ناكامل خواهد بود. بديهي است كه براي چنين معلمي برخوردهاي فكري و علل بروز پديده‌هاي مثبت و منفي در رفتار دانش‌آموزان به صورت معما باقي مي‌ماند و او در چنين شرايطي نمي‌تواند از نظر روحي با دانش‌آموزان خود ارتباطي داشته باشد. بدين جهت است كه مطالعات اعتقادي و اجتماعي آموزگار به عنوان كسي كه با داشتن شغلي همانند انبيا رهبري فكري انسان‌ها را به عهده دارد و فرزندان جامعه را به عنوان امانت‌هاي الهي در اختيار دارد ضرورت پيدا مي‌كند.

 

رهروان پيامبر اعظم (ص)

«ما درس اخلاق پيغمبر، درس عزت پيامبر اعظم(ص)، درس علم آموزي و درس رحمت و كرامت و درس وحدتي را كه ايشان به ما داد و درس هاي زندگي ماست بايد در برنامه زندگي خودمان قرار بدهيم.» اين بخشي از پيام نوروزي مقام معظم رهبري است كه بر همين اساس سال 5831 را با نام مبارك پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد مصطفي «ص» مزين نمودند.

اما نكته حائز اهميت اين است كه مسئولين اعم از دولت و مجلس چه نقشي را در عملي كردن درس هاي پيامبر اعظم«ص» در زندگي فردي و اجتماعي مردم خواهند داشت و چگونه به ابعاد فرهنگي، اجتماعي و سياسي اين موضوع در سطح كشور و جهان اسلام توجه خواهند كرد.

اقدامات فرهنگي دستگاه هاي فرهنگي

در روزهاي نخست سال جديد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از تشكيل ستاد بزرگداشت سال پيامبر اعظم«ص» در كشور خبر داد و اعلام نمود كه اين ستاد با هدف شناسايي راه هاي ترويج فرهنگ نبوي، تقويت حضور معنوي پيامبر اكرم«ص» و اشاعه سيره نبوي در جامعه اسلامي ايران تشكيل مي شود و در ابعاد فرهنگي، هنري و مذهبي فعاليت خواهد كرد و در ارديبهشت ماه هم نمايشگاه بين المللي با عنوان پيامبر اعظم«ص» در كشور برپا مي شود.

در اولين جلسه كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در سال جديد هم پيشنهاداتي جهت پيشبرد امور فرهنگي مرتبط با سال 5831 به نام پيامبر اعظم«ص» و ارتباط آن با مسايل فرهنگي داده شده كه اين پيشنهادات به كميته هاي كميسيون جهت بررسي ارجاع گرديده است.

سال جديد فرصتي براي تجديد عهد با پيامبر اعظم«ص»

دكتر حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي در روز سه شنبه 51 فروردين در اولين جلسه مجلس به نامگذاري سال جديد از سوي مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: «ما اميدواريم ملت ايران و هم جهان اسلام در سال جديد با تكريم پيامبر گرامي «ايمان» و «وفاداري» خود را نسبت به آن وجود مقدس تحكيم كنند و به اثبات برسانند.»

وي با بيان اين كه پيامبر عظيم الشان اسلام تبلور عيني همه ارزش ها و اعتقادات و جهان بيني ما مسلمانان است، گفت: «نامگذاري اين سال به نام پيامبر اعظم«ص» فرصتي دست مي دهد تا ما با ارزش هاي الهي و اسلامي اسلام تجديد عهد كنيم و يك يادآوري گسترده صورت گيرد، اميدواريم علماً و عملا به ارزش هاي سفارش شده از سوي پيامبر عظيم الشان نزديك شويم و دستگاه هاي دولتي، مجلس، مسئولان و مردم اين نامگذاري را فرصت مغتنمي براي آشنايي بيشتر با اسلام كه در وجود پيامبر اسلام متجلي است بدانند.»

رئيس مجلس از نمايندگان هم خواست تا در مجلس تدبير كنند و حق اين نام مبارك را در سال جديد ادا نمايند.

وي در همين رابطه افزود: «از نمايندگان محترم مي خواهم تدبيري بينديشند تا اين كه اين نامگذاري صرفاً يك نام نباشد و سبب رشد و ارتقاء معنوي ما در سال 5831 شود و كميسيون فرهنگي مجلس با صرف وقت مناسب تصميماتي اتخاذ كند تا براي اداي حق پيامبر گرامي اسلام در سال 5831 از آنها بهره گرفت.»

در خبرهاي چند روز اخير نيز آمده بود كه مركز رسيدگي به امور مساجد هم با توجه به نامگذاري سال جديد از سوي رهبر معظم انقلاب به سال پيامبر اعظم«ص» در حال برنامه ريزي جهت تبيين شخصيت و سيره ايشان است و در اين ارتباط تاكنون دو جلسه با نمايندگان ائمه جماعات برگزار كرده و قرار است طي جلسات آينده برنامه مشخصي جهت اين امر تبيين و تدوين شود.

ابوالقاسم رئوفيان، دبيركل جامعه اسلامي فرهنگيان هم اعلام كرده كه تشكل متبوعش در جهت تبيين شخصيت پيامبر اعظم«ص» در حال برنامه ريزي است و سعي دارد مركزي را جهت اين امر تبيين و مشخص كند.

وي در همين رابطه مي گويد: «در كشور ما كمتر به حوزه نبوي پرداخته شده است، اما نامگذاري امسال به اين نام مبارك مي توان در جهت تببين شخصيت فرهنگي، سياسي و اخلاقي پيامبر اسلام«ص» قدم برداشت، در حال حاضر مشاهده مي كنيم كه اهانت هايي به پيامبر اعظم«ص» مي شود و حتي در كشورهاي غربي تلاش هايي در اين زمينه صورت مي گيرد، پس بجاست كه جهان اسلام، جهان شيعه و به ويژه ايرانيان در راستاي تبيين شخصيت پيامبر اعظم«ص» تلاش كنند.»


مبلغ قابل پرداخت 9,072 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 2085

برچسب های مهم

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما