مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2816
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13044479

مقاله 34- تاریخچه شیطان پرستی


مقاله 34- تاریخچه شیطان پرستی

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه. 1

معناي شیطـان‌پرستـی.. 2

تاریخچـه شیطان پرستـی.. 2

آیین شیطان پرستی نوین.. 3

انجیل شیطانی.. 4

علل گرایش برخی جوانان ایرانی به شیطان پرستی.. 5

زمینه های جذب به فرقه شيطان پرستي.. 7

نمادهای شیطان پرستی.. 9

وضعیت فعلی شیطان پرستی در ایران.. 16

عوامل ورود 18

حاملان شیطان گرایی در ایران 18

شیوه های تبلیغ 19

منابع. 22

 

مقدمه

در برهه زمانی کنونی بسیاری از خرده فرهنگ ها در جامعه ما در حال رشد و گسترش هستند و یکی از عوامل جذب قشر جوان جامعه به این فرقه ها، عدم شناخت کافی آنها از این جریانات است.

با وجود این که اغلب خاستگاه این خرده فرهنگ ها در ایران نبوده و همانند بسیاری دیگر از مد ها و فرهنگ های غلط از آن سوی مرز ها وارد کشور شده اند، اما متاسفانه به دلیل غفلت مسئولان امر به سرعت در میان جوانان جامعه برای خود جایی پیدا کرده و پس از آن شتابان در سطح جامعه گسترش یافته و اثرات مخرب خود را در طول زمان نشان می دهند.

یکی از این فرقه های انحرافی که در چند سال گذشته در ایران اسلامی رواج یافته است، شیطان پرستی می باشد که با توجه به اینکه ایرانیان در طول تاریخ همواره جامعه ای موحد و دیندار بوده اند، روند رو به گسترش این آیین در ایران جای تعجب دارد.

از این رو در این مقاله و با درک خطر رو به گسترش این فرقه انحرافی در جامعه سعی بر آن شده است تا به گونه ای هرچند مختصر به تبیین شیطان پرستی به عنوان یکی از این فرقه های انحرافی بپردازیم.

از این رو در ابتدا به تاریخچه شیطان پرستی و برخی اصول و قواعد آنان و پس از آن به بیان برخی علت های گرایش جوان ها به این گروه ها و در نهایت تحرکات شیطان پرستان در ایران می پردازیم.

 


معناي شیطـان‌پرستـی

شیطان پرستی به معنی پرستش شیطان به عنوان قدرتی فوق العاده قوی و بسیار نیرومند تر و موثرتر از نیروهای خوب دنیوی همچون خداست. در شیطان پرستی شیطان به عنوان نماد قدرت و حاکمیت بر روی زمین و به عنوان برترین قدرت دو جهان مورد توجه و پرستش قرار دارد.

در این آیین، غیر از استفاده از شیطان به عنوان قدرت تاریکی و قدرت مطلق از نیروها و اجنه و روح های پلید و شیطانی نیز برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌شود و در نهایت معنای شیطان پرستی، پرستش قدرت پلیدی است. شیطان‏پرستان معتقدند که شیطان به جهت حکومت 666 سال قبل از خلقت بشر، بر بشر برتری دارد و از این جهت این عدد در نزد آنان عددی مقدس می باشد.

 

تاریخچـه شیطان پرستـی:

شاید بتوان تاریخچه شیطان پرستی را به قرون اولیه پیدایش آدمی نسبت داد، البته شواهد به دست آمده این حرف را تصدیق می‌کند که شیطان پرستی در نواحی آمریکای لاتین، آمریکای جنوبی و آفریقای مرکزی به قرنها پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد.

در اکتشافات آمریکای جنوبی یکی از قبایل این قاره که اعتقاد بسیاری به خوب و بد داشتند، شیطان را می پرستیدند و حتی انسان هایی را برای شیطان قربانی می‌کردند. مکان های انجام مراسم قربانی هنوز وجود دارد و اجساد مومیایی به دست آمده و نوع کشته شدن ها نشانگر قربانی شدن این انسانها (که در آنها بیشتر زنان به چشم می‌خورند) است.

در آفریقای مرکزی و در دشت ها و کویرهای سوزان این قاره نیز در قبایلی که معروفترین آن قبیله اوکاچاست، شیطان به عنوان قدرت مطلق زمین و آسمان و پدید آورنده آن و خدای خشم و نفرت پرستش می‌شد و حتی قربانی هایی نیز در مواقع خاص به آن اهداء می‌شد.

 

آیین شیطان پرستی نوین:

در اوایل قرن نوزدهم بعضی از اشراف انگلستان که عضو گروه فراماسونری ( Ordo Temple Orientis) بودند به رهبری سر فرانسیس داشود، گروه شیطان پرستان به نام باشگاه آتش جهنم را در شهر لندن تاسیس نمودند و از اوایل قرن نوزدهم شهر لندن مرکز شیطان پرستان در اروپا گردید. استفاده از مواد مخدر و انجام مراسم مبتذل جنسی، فعالیت اصلی این گروه های شیطان پرست را تشکیل می داد.

در دهه 1960 شیطان پرستی توسط سرمایه داران یهود مورد حمایت قرار گرفت و چند گروه شیطان پرست را در انگلستان و ایالات متحده آمریکا به وجود آمد که معروف ترین آن ها تشکیل "کلیسای شیطان" در شهر سانفرانسیسکو می باشد.

بهترین تعریف ارائه شده از کلیسای شیطان، آن را دینی معرفی می کند که فلسفه لذت پرستانه را با اعمال جادوگری سیاه در هم آمیخته است. پایه گذار این شریعت آنتون زندر لوی بوده است. متون مقدس در این آیین عبارتند از: کتاب مقدس شیطانی (1969)، جادوی شیطانی (1970) و مناسک شیطانی (1972). تمامی این کتاب ها را لوی نوشته یا تدوین کرده است.

کتاب مقدس شیطانی فلسفه آنتوان لوی، موسس کلیسای شیطان را معرفی می کند. این نوشتار، دورنما و گرایشی دارد بر این مهم که هیچ خدایی بلند مرتبه تر از خود شخص نیست و از این رو خود شخص باید پرستش شود.

آنتون لوی می گوید: خدای با عظمت و با شکوهی وجود ندارد و جهنمی که در آن گناهکاران کباب می شوند هم نیست. اینجا و حالا روز شکنجه و سختی ماست! حالا و اینجا روز خوشی ماست! اینجا و حالا فرصت ماست! این روز، این ساعت را انتخاب کن که زندگی رهایی بخشی نیست.

 

انجیل شیطانی:

انجیل شیطانی نیز کتابی است که شیطان پرستان از آن برای عبادت و دعاهای خود و همچنین استفاده در مراسم خود استفاده می کنند. این کتاب شامل کلمات عبری، یونانی و انگلیسی است که معنای دقیق برخی از این کلمات هنوز کشف نشده است.

اما آنچه مسلم است اسامی شیطان و دعوت از او برای قدرت دادن به شیطان پرستان است. این کتاب شامل چهار بخش است: کتاب شیطان، کتاب لوسیفر، کتاب بلیل (Belial) و کتاب لویتان (Leviathan). در قسمتی از این کتاب می خوانیم: ای دوست و همدم شب، تو از صدای سگ ها و از ریختن خون شاد می شوی، تو در میان سایه قبور می گردی، تو تشنه خون هستی و بشر را تهدید می کنی، ماه هزار چهره، به قربانیان ما با نظر مساعد بنگر، دروازه های جهنم را بگشا و بیرون بیا ....

 

- اصول اعتقادی شیطان‌گرایی که توسط آنتوان لوی بیان شده، عبارت اند از:

1- شیطان سمبل لذت جویی و آزادی و افراط است و نه ریاضت کشی.

2- شیطان نماد وجود و زندگی شاداب و مادی است نه خوابی ناچیز ومعنوی (امور معنوی و غیر مادی، توهم و تظاهر است).

3- شیطان می گوید: کم عقلی و بی عفتی بهتر از ریاکاری و خودفریبی است.

4- شیطان می گوید: مهربانی با کسانی که شایسته آن هستند بهتر است از عشق ورزیدن از روی ظاهر و برای جلب توجه.

5- شیطان سمبل انتقام جویی است نه گرداندن آن طرف صورت.

6- شیطان سمبل مسئولیت پذیری برای مسئول است به جای دل مشغولی برای خون آشامان خالی (اشاره به ترس مومنان از معاد و جهنم و انجام اعمال خوب).

7- شیطان انسان را با دیگر حیوانات کاملا همانند می داند، گاه بهتر و اغلب بدتر از آن حیواناتی که بر چهار دست و پا حرکت می کنند.

8- شیطان تمام آنچه را که گناه نامیده شده است را مایه خرسندی و مسرت روانی، فکری و عاطفی می داند.

9- شیطان بهترین دوستی است که کلیسا تا کنون داشته ، چرا که در تمام این سال ها کلیسا را مشغول داشته است.


مبلغ قابل پرداخت 9,072 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1379

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما