مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 877
  • بازدید دیروز : 1603
  • بازدید کل : 13040334

طرح توجیهی کارآفرینی 3- تولید زنجیر غلطكی


طرح توجیهی کارآفرینی 3-  تولید زنجیر غلطكی

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول.. 1

چكيده نتايج‌هاي فني، مالي، اقتصادي طرح توليد.. 1

زنجير غلطكي.. 1

 

فصل دوم. 4

كليات... 4

مقدمه. 4

1-2. تعريف و مشخصات... 5

1-1-2. شكل ظاهري، اجزا در قطعات زنجير. 5

2-1-2. طبقه‌بندي.. 8

3-1-2. استانداردهاي ملي و بين‌المللي.. 10

4-1-2 حد استانداردهاي جهان.. 10

5-1-2. كاربرد زنجير. 15

6-1-2. شماره تعرف گمركي و شرايط ورود. 16

7-1-2. چگونگي بسته‌بندي محصول (زنجير). 17

2-2 چگونگي، ميزان بكارگيري و مقايسه كالاهي قابل جانشيني.. 17

3-2. ارائه ديدگاه‌هاي كلي در مورد قيمت و امكان فروش... 18

 

فصل سوم. 20

بررسي‌ها و برآوردهاي فني.. 20

مقدمه. 20

2-4-3. مشخصه عملكرد واحد.. 21

5-3. ميزان مصرف مواد اوليه. 22

6-3 تعداد و مشخصات فني دستگاه‌ها و تجهيزات خط توليد.. 23

1-6-3. نقشه استقرار ماشين‌آلات در خط توليد.. 26

7-3. خدمات و تأسيسات عمومي مورد نياز. 27

الف

1-7-3. تجهيزات آزمايشگاهي.. 27

2-7-3. لوازم تعميرگاهي و قطعات يدكي.. 28

3-7-3. گرمايش.... 28

4-7-3. سوخت... 28

5-7-3. سرمايش.... 30

6-7-3. آب... 30

8-7-3. هواي فشرده. 31

10-7-3. مصارف و تأسيسات برق.. 32

11-7-3. سيستم ترابري و حمل‌ونقل.. 35

12-7-3. اثاثيه و لوازم اداري.. 36

8-3. برآورد نيروي انساني مورد نياز. 36

1-8-3. مديريت:37

2-8-3. مهندس... 37

3-8-3. تكنسين.. 38

4-8-3. كارگر. 38

5-8-3. پرسنل تعميرگاه و آزمايشگاه. 39

6-8-3. پرسنل اداري، رفاهي و خدماتي.. 39

9-3. ساختمان، زمين و محوطه‌سازي.. 40

1-9-3. مساحت سالن توليد.. 41

2-9-3. مساحت انبارها41

3-9-3. مساحت تأسيسات، تعميرگاه و آزمايشگاه. 43

4-9-3. مساحت ساختمان‌هاي اداري، رفاهي و خدماتي.. 43

5-9-3. مساحت زمين و عمليات محوطه‌سازي.. 44

6-9-3. نقشه جانمايي ساختمان‌ها44

10-3. برنامه زمانبندي اجراي طرح.. 46

 

فصل چهارم. 47

بررسي‌هاي مالي و اقتصادي.. 47

مقدمه. 47

ب

2-1-4. هزينه‌هاي تأمين انرژي مورد نياز. 48

3-1-4. هزينه خدمات نيروي انساني.. 48

4-1-4. ساير اجزا سرمايه در گردش... 49

2-4. برآورد هزينه‌هاي مربوط به سرمايه ثابت... 49

1-2-4. هزينه تجهيزات خط توليد.. 49

2-2-4. هزينت تجهيزات و تأسيسات عمومي.. 51

4-2-4. هزينه وسائط نقليه عمومي و وسايل حمل‌ونقل.. 53

5-2-4. هزينه لوازم و اثاثيه اداري.. 53

6-4-4. هزينه‌هاي قبل از بهره‌برداري.. 54

7-2-4. هزينه‌هاي پيش‌بيني نشده. 54

4-4. هزينه‌هاي توليد.. 55

7-4. صورت‌هاي مالي و شاخص‌هاي اقتصادي طرح.. 57

8-4. ارزيابي مالي و اقتصادي طرح.. 57

فصل اول

چكيده نتايج‌هاي فني، مالي، اقتصادي طرح توليد

 

زنجير غلطكي

زنجيرهاي غلطكي از نوع اتصالات قابل انعطافي محسوب مي‌شوند كه به كمك آنها مي‌توان انتقال قدرت را از يك محور به محور ديگر ميسر ساخت كه اين امر را با درگير شدن با دندانه‌هاي چرخ دنده (اسپراكت‌ها) انجام مي‌دهند.

امروزه بيش از ده‌ها نوع زنجير شناخته شده‌اند كه هر يك مصرف خاص خود را برحسب قدرت پارگي، تحمل بار، ابعاد فيزيكي و .... دارند. تقسيم‌بندي آنها هم از جهت نوع كاربرد (اتومبيل، موتورسيكلت، دوچرخه، موتورهاي محركه صنعتي، زنجير نقاله و انتقال نيرو و...) و هم از جهت شكل (يك رديفه، دو رديفه يا دوبلكس، سه رديفه يا تريپلكس و...) قابل انجام است.

جنس زنجيرها را از فولادهاي كربن‌دار (حداكثر تا2% كربن) اختيار مي‌كنند كه از نظر شكل فيزيكي به صورت نوار (استريپ) و يا مفتول اختيار مي‌گردد كه از نوار فولادي تهيه كليه قطعات زنجير غير از پين استفاده مي‌شود. عمده‌ترين ماشين‌آلات مورد نياز در ساخت قطعات زنجير را، پرس، پانج، برش، مونتاژ و ميخ پرچ تشكيل مي‌دهند كه به منظور افزايش استحكام و قدرت قطعات عمليات حرارتي به مدت چندين ساعت بر روي آنها صورت مي‌گيرد، قبل از بسته‌بندي و به عنوان جلوگيري از زنگ‌زدن، آنها را گريس‌كاري مي‌كنند.

احداث واحدهاي توليد زنجير بدليل ماهيت ماشين‌آلات مورد نياز شرايط بازار فروش، توانايي در دسترسي به مواد اوليه و تغيير تنوع محصولات بهتر است در مقياس‌هاي كوچك توليدي سازماندهي شوند.

جهت محاسبات نمونه، انتخاب ظرفيت بر مبناي داشتن تنوع كافي محصول و بهره‌گيري از ماشين‌آلات اختصاصي و نيز استفاده بهينه از ماشين‌آلات خط توليد صورت گرفته است.

با توجه به نياز بازارهاي داخلي به محصول و نيز رشد اين نياز، توليد محصول عمدتاً جهت داخل كشور در نظر گرفته شده است اما با بررسي‌هاي لازم پيرامون بازار مصرف در كشورهاي همسايه مي‌توان نسبت به صادرات آن ابتدا به كشورهاي همسايه و در برنامه‌هاي درازمدت به ساير كشورها نيز اقدام نمود.

مطالعات مالي و اقتصادي مربوط به اجراي طرح كه چكيده نتايج آن در جدول (1-1) ارائه شده است، با توجه به برآورد هزينه‌هاي انجام شده و براساس فرم‌هاي متداول تهيه طرح‌هاي تيپ سازمان صنايع كوچك ايران و استعلام‌هاي بعمل آمده از صاحبان صنايع و فروشندگان و سازندگان ماشين‌آلات اين‌گونه واحدها انجام گرديده و با استفاده از محاسبات كامپيوتر جمع‌بندي شده كه نتايج حاكي از سودآوري طرح، حالت پايداري و شاخص‌هاي مطلوب اقتصادي آن مي‌باشد.

 

 


فصل دوم

كليات

 

مقدمه

انتقال قدرت از طريق رانش زنجيري يكي از روش‌هاي مهم و زنجير نيز از نوع اتصالات قابل انعطافي محسوب مي‌گردد. كه به كمك آن مي‌توان قدرت را از يك محور به محور ديگر انتقال داد انتقالي آرام، مفيد و مؤثر قدرت در فواصل مناسب از ويژگي‌هاي قابل توجه در استفاده از زنجير مي‌باشد.

امروزه انتقال قدرت از طريق زنجير به طور وسيعي در صنعت رايج شده است هر چند توليد آن گران‌تر از طرق ديگر انتقال قدرت تمام شود.

رانش زنجيري متشكل از يك اسپراكت گرداننده، دو يا چند اسپراكت گردنده و زنجير كه دندانه‌هاي آن با دندانه‌هاي اسپراكت درگير مي‌باشند بنابراين اين نوع رانش قادر است يك سرعت ثابت بين دو محور گرداننده و گردنده ايجاد نمايد.

به منظور شناخت دقيق محصول و مطالعه كليه زمينه‌هاي لازم پيرامون تعيين شرايط و ميزان توليد لازم است ابتدا كليه مشخصات و ويژگي‌هاي آن مورد بررسي و انواع آن نيز متناسب با استانداردهاي ملي و جهاني تعيين و مشخص شوند. مقايسه كيفي ميان اين محصول و ساير محصولات مشابه با توجه به ميزان كاربرد و ذكر خصوصيات مربوطه و بررسي چگونگي امكان جايگزيني از آنها با محصول اصلي از ديگر مسائلي است كه همراه با مطالعات مذكور از اهميت قابل توجهي برخوردار مي‌باشد.

تعيين توان جذب بازار براي مصرف و مشخص نمودن وضعيت فروش هر محصول نيز از مهمترين مسائلي هستند كه در بررسي‌هاي اوليه اجراي يك طرح مي‌بايست به منظور رسيدن به يك نتيجه مشخص در جهت ظرفيت و محل احداث واحد موردنظر قرار گيرند.

 

1-2. تعريف و مشخصات

زنجير ساده‌ترين روش انتقال قدرت آرام، مؤثر، مفيد و در فواصل مناسب مي‌باشد كه به ايجاد يك نسبت سرعت ثابت ميان دو يا چند محور گردنده مي‌پردازد.

 

1-1-2. شكل ظاهري، اجزا در قطعات زنجير

نماي ظاهري نوعي زنجير در شكل (1-2) نشان داده شده است كه از اجزاي ذيل ساخته شده است:

  1. بندگار خارجي و داخلي Roller link plate
  2. رولر Roller
  3. بوشBush
  4. پين Pin

زنجيرهاي غلطكي دو نوع بندگار (لينك) دارند يكي لينك غلطكي (Roller link) و ديگري لينك پين (Pin link) كه متناوباً در طول زنجير واقع شده‌اند. هر لينك از دوسري رولر و بوش تشكيل شده كه باشينگ‌ها بر صفحه‌ي لينك (link plate) با پرس جا زده مي‌شوند در مونتاژ دو عدد پين كوچك از داخل باشينگ‌ها عبور داده شده و آن را به صفحه لينك متصل مي‌كنند.

ابعاد اصلي لازم جهت تعيين زنجير غلطكي عبارت از گام، عرض زنجير و قطر رولر مي‌باشند فاصله مركز دو مفصل متوالي را گام گويند كه معمولاً يك زنجير با گام آن تعريف مي‌شود. عرض زنجير به كمترين فاصله بين دو صفحه مقابل لينك اطلاق مي‌شود با تعيين ابعاد يك زنجير مي‌توان اسپراكت همساز با آن را تعيين كرد.

شكل1-2

 

 

 

شكل2-2

2-1-2. طبقه‌بندي

انواع زنجيرها را مي‌توان به صورت ذيل طبقه‌بندي نمود:

الف) زنجيرهاي غلطكي (قرقره‌اي):

زنجيرهاي غلطكي در انواع مختلف و براي نيازهاي خاص صنعتي طراحي و ساخته مي‌شود، در اين نوع زنجيرها غلطك‌ها در فضاي بين زنجيرها واقع شده و مزيت مهم آنها اين است كه رولرها مي‌توانند در تماس با سطح دندانه اسپراكت حركت غلطكي داشته باشند. ممكن است اين نوع زنجيرها در يك يا چند رديف تهيه شوند كه به زنجيرهاي يك رديفهSimplex، دو رديفهduplex، سه رديفهtriplex و اصطلاحاً به زنجيرهاي چند رديفه multiplex اطلاق مي‌شود، در شكل(3-2) زنجير ساده و سه رديفه نشان داده شده است.

شكل(3-2) نماي زنجير ساده و سه رديفه

در انواع چند رديفه، در واقع چند زنجير يك رديفه بوسيله پين بهم اتصال يافته است.

در حالي حاضر زنجيرهاي غلطكي و اسپراكت مربوطه از استانداردهاي خاصي پيروي مي‌كنند. در كاربردهاي عمومي طراح مي‌تواند با توجه به استانداردهاي موجود، زنجير مورد نياز را از توليدات مختلف كارخانجات انتخاب كند.


ب) زنجير غلطكي با گام دوبله:

اين نوع زنجيرها شبيه زنجيرهاي ديگر بوده و تنها اختلاف آنها در طول گام است كه دقيقاً دو برابر است. در مواقعي كه سرعت كم مي‌باشد و طول زنجير نيز زياد است مي‌توان از زنجيرهاي با گام دوبله استفاده كرد. همان‌طور كه اشاره شد اين نوع زنجيرها دقيقاً مشابه زنجيرهاي معمولي بوده تنها فاصله مركز تا مركز دو سر آن دو برابر مي‌باشد. با استفاده از اين زنجيرها مي‌توان از هزينه و وزن زنجير كاست. اين زنجيرها براي زنجيرهاي نقاله ترجيح داده مي‌شود. مزيت ديگر در انتخاب اين نوع زنجيرها اين است كه مي‌توان در اين نوع زنجيرها از رولرهاي با قطر بزرگتر استفاده كرد.

ج) زنجير قابل جدا شدن:

دانه‌هاي اين زنجيرها (links) قابل جدا شدن مي‌باشند. هر يك از دانه‌ها داراي يك قلاب مي‌باشند. كه لينك مجاور در آن قرار مي‌گيرد. با حذف دانه‌ها مي‌توان طول زنجير را تغيير داد. اين زنجيرها معمولاً از جنس آهن ماليبل يا فولاد فشرده (pressed steel) ساخته مي‌شوند.

د) زنجيرهاي غلطكي ريختگي:

تمام يا برخي از قطعات اين نوع زنجيرها از طريق ريخته‌گري تهيه مي‌شوند، كاربرد اين زنجيرها براي سرعت‌هاي كم و بارهاي متوسط مي‌باشد. و در مواقعي كه نياز به دقت زياد نيست از اين نوع زنجير استفاده مي‌شود.

ه‍( انواع ديگر زنجيرها:

انواع مختلف ديگري از زنجيرها و در اشكال مختلف وجود دارند كه اين زنجيرها در اندازه‌ها و دقت‌هاي مختلف تهيه مي‌شوند. قطعات مربوط به اين زنجيرها ممكن است از طريق ماشين‌كاري،‌ آهنگري، سايش كاري و يا تلفيقي از روش‌هاي فوق تهيه شوند. اين زنجيرها ممكن است به نحوي ساخته شوند كه بتوان روي آنها اجزايي را افزوده و از آنها براي مقاصد خاص (نظير حمل قطعات و يا بسته‌ها، ماشين‌آلات مورد استفاده در كشاورزي و...) استفاده كرد. اين محلقات انواع مختلف داشته و بسته به نوع كار فرق مي‌كنند.

 

3-1-2. استانداردهاي ملي و بين‌المللي

از سوي مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران هيچ‌گونه استاندارد ملي پيرامون زنجير منتشر نگرديده است اما استانداردهاي بين‌المللي معتبري در مورد زنجير وجود دارد كه مهمترين آنها عبارتند از:

BS 228- BS 4687-BS(4116 (part 1,2,3,4)

ISO 606-ISO 1275-ISO 1977(part 1,2,3)-ISO 1395

DIN 8187-DIN 8188- DIN 8181

ASAB 29.1- ASA B 29.3

4-1-2 حد استانداردهاي جهان

در جدول1-2 ابعاد و بار قبال تحمل (پارگي) انواع زنجير نشان داده شده است، راهنماي معرف اين جدول در شكل (4-2) ارائه گرديده است.

جدول1-2. ابعاد، بارهاي اندازه‌گيري و پارگي زنجيرها (بر مبناي واحد اينچ و پوند)

شكل4-2

ضمناً هر يك از سازندگان معتبر زنجير مشخصات ابعادي و مقاومتي مربوط به زنجيرهاي ساخت واحد خود را در اختيار فروشندگان قرار مي‌دهند تا مصرف‌كنندگان بر مبناي آن بتوانند به انتخاب زنجير موردنظر خود بپردازند. در جدول(2-2) مشخصات ابعادي و مقاومتي يكي از سازندگان آسيايي زنجير (شركتTEC تايوان) ارائه گرديده است. به عنوان مثال زنجيري ساده با شمارهISO معادل O8A داراي مشخصات ذيل است:

- گام زنجير: 5/0 اينچ

- قطر رولر: 313/0 اينچ (ماكزيمم)

- سوراخ بوش: 158/0 اينچ (مينيمم)

- ابعاد لينك اتصال: 208/0 اينچ (حداقل)

- عرض صفحات دروني: 44/0 اينچ (ماكزيمم)

- بار اندازه‌گيري: 38 پوند

- عرض با احتساب بين: " 7/0

- بار پارگي: 3100 پوند (حداقل) (ماكزيمم)

 

جدول(2-2)

5-1-2. كاربرد زنجير

برحسب تعداد رديف‌ها و ابعاد بكار رفته در ساخت زنجير، كاربردها و مصارف متنوعي را براي آن مي‌توان در نظر گرفت.

زنجيرهاي يك دريفه (simplex يا single strand) از عموميت بيشتري برخوردار بوده كه مصارف عمده‌ي آن به شرح دول (3-2) مي‌باشند كه منطبق بر استاندارد ژاپن (JIS) بيان گرديده است.

جدول(3-2). كاربردهاي زنجير يك رديفه (ساده)

Width

Pitch

Nominal nc.

زنجير دوچرخه

" 32/3

" 8/1

" 2/1

" 2/1

408#

410#

زنجير موتورسيكلت

"16/3

"4/1

"16/5

"16/5

"4/1

"16/5

"8/3

" 2/1

" 2/1

" 2/1

" 2/1

"8/5

"8/5

"8/5

415#

421#

425#

428#

520#

525#

530#

زنجيرهاي صنعتي

"16/5

"8/3

" 2/1

"8/5

"4/3

"1

" 2/1

"8/5

"4/3

"4/3

"4/1 و1

" 2/1 و1

40#

50#

60#

80#

100#

120#

 

6-1-2. شماره تعرف گمركي و شرايط ورود

در تجارت و مبادلات بين‌المللي دو نوع طبقه‌بندي كالا مورد استفاده قرار گرفته كه يكي از اين طبقه‌بندي‌ها سيستم بروكسل (BTN) و ديگري طبقه‌بندي استاندارد بين‌المللي(SITC) مي‌باشد. روش طبقه‌بندي مورد استفاده در بازرگاني خارجي ايران همان طبقه‌بندي بروكسل است كه با توجه به نيازها و كاربردهاي خاص، بعضاً تقسيمات بيشتري نيز در زير تعرفه‌هاي آن انجام گرفته است.

شماره تعرفه گمركي مربوط به انواع زنجير با توجه به طبقه‌بندي مذكور و قانون مقررات واردات و صادرات گمرك جمهوري اسلامي ايران به شرح جدول (4-2) مي‌باشد.

 

جدول 4-2. مشخصات گمركي انواع زنجير

نامگذاري بروكسل

درصد حقوق درصد سود

شماره تعرفه شماره آمار شرح تعرفه كالا گمركي بازرگاني

29/73 ____ زنجير به هر اندازه و اجزا آنها

از چدن يا از آهن يا از فولاد

الف) زنجير ويژه چرخ اتومبيل 10 40

ب) زنجيره ويژه چرخ پايي و

موتورسيكلت 10 40

ج) زنجير نقاله و انتقال نيرو 10 40

د) زنجير براي موتورهاي محركه صنعتي 10 40

ه‍( زنجيره موتور ساير خودروها 10 40

و ) ساير 10 40

واردات انواع زنجير مشمول شماره تعرفه 29/73 منوط به اخذ موافقت وزارت‌خانه‌هاي بازرگاني و صنايع سنگين مي‌باشد.

 

7-1-2. چگونگي بسته‌بندي محصول (زنجير)

همان‌گونه كه در شكل(5-2) نشان داده شده است. ابتدا زنجيرها را بصورت متراكم شده در آورده و ضمن قرار دادن در پوشش نايلوني، آن را در جعبه مقوايي خاص خود و نهايتاً مجموعه‌هايي از آنها را در كارتن، بسته‌بندي نموده و جهت مصرف در اختيار مصرف‌كنندگان قرار خواهد گرفت.


مبلغ قابل پرداخت 15,940 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1372

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما