مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1610
  • بازدید دیروز : 2064
  • بازدید کل : 13084363

شغل پلیس


قانون و پليس

1- عنوان شغل

2- تعريف شغل

3- گروه شغل

4- شرح وظايف

5- اهميت و ضروت شغل

6- مدارك لازم براي كسب اين شغل و مدارك تحصيلي

7- خصوصيات جسماني و توانايي هاي لازم براي كسب اين شغل

8- خصوصيات رواني و توانايي هاي ذهني

9- توانايي هاي لازم براي انجام اين شغل

10-ويژگي هاي فني و حرفه اي، سنجش هاي عاطفي، اجتماعي، رفتاري

11- محل اشتغال و استخدام جنبه هاي حقوقي مالي

12- ضوابط ارتقاع شغلي

13-مزايا و محدوديت هاي شغل

14- مراحل و جريان يك روز عادي.

 

عنوان شغل: پليس

تعريف شغل: جامعه و زندگي گروهي با وجود اهميتي كه براي افراد جامعه دارد، گاه پايگاهي مي شود كه او رد آن با ستيزه با ارزشهاي اجتماع و گروه بزرگتر بر مي خيزد و به سوي تخريب نظم اجتماعي سوق مي يابد، به عبارت ديگر چنين افرادي در ارتباط خويش با جامعه شيمشير دو دم هستند كه هم مي توانند جامعه خويش را تحكيم بخشند و براي آن مفيد باشند و هم مي توانند آن را تحريك كنند فرد هم مي تواند به پاسداري از ارزشهاي اجتماع بپردازد و هم مي تواند به فردي مخالف با جامعه تبديل شود. بنابراين جامعه مي تواند به وضعي دچار شود كه نه به نفع فرد است و نه به نفع جامعه برخي از گروه ها با انحراف از اهداف جامعه مي توانند جامعه و افراد آن را تا مرز نابودي بكشانند مانند: باندهاي قاچاق و معتادان وابسته به آن ها، گروه هاي خلافكار و افراد مجرم كه در كل نظم جامعه را بر هم مي زنند و باعث ايجاد هرج ومرج در جامعه مي شوند و نيز مانع پيشرفت اجتماع.

اين چنين افرادي نه تنها از اخلاق و ارزش هاي انساني بي خبرند بلكه به اصرار مي خواهند ديگران را نيز به بدبختي خود گرفتار سازند.

و از اين عمل نيز احساس خشنودي مي كنند. در حالي كه به اين ترتيب، خود و جامعه را به سوي نابودي و تباهي سوق مي دهند كه اين افراد بوسيله مأمورين پليس دستگيري مي شوند و با توجه به جرمي كه انجام داده اند حكم براي آن ها صاددر مي شود، پليس نقش بسيار مهمي را در جامعه ايفا مي كند و نظم و قانون را در جامعه كنترل مي كند، باندهاي خلافكار را كشف و ضبط مي كند و نمي گذارد جامعه به سمت نابودي و تباهي كشيده شود، پليس در جامعه آرامش ايجاد مي كند و مردم مي توانند با امنيت كامل زندگي كنند.

 

برداشتي از كل مطالب اين قسمت (تعريف شغل):

پليس باعث مي شود نظم و قوانين و آرامش و امنيت در جامعه برقرار باشد و با افرادي كه مي خواهند در جامعه بي نظمي ايجاد كنند مبارزه مي كند.

گروه شغلي: اين شغل در گروه دستگاه هاي قضايي و اداري قرار دارد.

شرح وظايف ومسئوليت هاي شاغل:

فردي كه اين شغل را بر عهده مي گيرد وظيفه دارد به جامعه تحكيم و استواري ببخشد و همان طور كه گفته شد اين چنين فردي بايد جامعه را در برابر بي نظمي، نا امني، ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم حفظ كند و در برابر جامعه و افراد ان مسئول است: در مقابل افراد مجرم و خلافكار كه به فكر منافع و سود خود هستند و اصلاً به جامعه فكر نمي كند و با خود خواهي خود جامعه را نابود مي سازند بايستد.

اهميت و ضرورت شغل:

در طول تاريخ هيچ جامعه اي نبوده است كه بدون نظم و قانون دوامي آورده باشد و نابوده شده باشد، پليس در جامعه هنجارها را ايجاد، و آن ها را كنترل مي كند حال فرض كنيم اگر پليس در جامعه نباشد هر كسي هر كار خلاف و نادرستي را كه به ضرر جامعه و افراد آن است را انجام مي دهد و كسي هم نمي تواند و هيچ كس هم حق اعتراض را ندارد و هميشه در مقابل روزگويي اين افراد بايد سكوت مي شد. و آن قانوني در جامعه برقرار مي شد كه افراد تبهكار مي ساختند.

نتيجه مي گيريم كه نظم و قانون بايد درست در جامعه حكمفرما باشد و بايد كسي باشد كه به اين قوانين نظارت داشته باشد و آن را نيز به درستي اجرا كند.

 

مدارك لازم براي كسب اين شغل و مدارك تحصيلي:

كسي كه مي خواهد پليس شود بايد وارد رشته علوم سياسي كه يكي از شاخه هاي رشته علوم انساني است برود و رشته علوم سياسي را در دانشگاه افسري ادامه بدهد و از اين رشته نيز بايد ليسانس داشته باشد تا بتواند در اداره هاي پليس مشغول به كار شود.

خصوصيات جسماني و توانايي هاي لازم براي كسب اين شغل:

فرد بايد جسمي سالم داشته باشد تا بتواند وظيفه اي را كه بر عهده گرفته است را به خوبي انجام دهد. و از توانايي هاي لازم براي كسب اين شغل اين است كه فرد نبايد ترسو و بزدل باشد، نبايد زود قضاوت كند، نبايد زود عصباني شود.

خصوصيات رواني و توانايي هاي ذهني:

يك پليس بايد صبر و تحمل زيادي را داشته باشد و از توانايي هاي ذهني او سياست است يك فرد پليس بايد به مقدار لازم سياست داشته باشد و سياسي عمل كند و با استفاده از سياست خود در پي دستگيري افراد مجرم باشد و يك پليس بايد سياست داشته باشد در برابر مجرمان و خلافكاران مقاومت كند.

توانايي هاي لازم براي انجام اين شغل:

يك پليس بايد فردي باشد كه ويژگي هاي زير را داشته باشد.

1) فردي باشد كه جسمي توانا و بدون عيب و نقص داشته باشد.

2) خود فردي سالم و درستكار باشد.

3) با استفاده از سياست پيش برود.

4) صبر و تحمل زيادي داشته باشد و فردي زيرك و باهوش باشد.

5)ساده لوح نباشد.

ويژگي هاي فني و حرفه اي، سنجش هاي عاطفي، اجتماعي، رفتاري.

ويژگيهاي فني و حرفه اي خاصي ندارد.

سنجش هاي عاطفي:

فردي كه مي خواهد در جامعه نظم و قانون را برقرار سازد، نبايد فردي عاطفي و احساسي باشد و نبايد از روي احساسات تصميم گيري و قضاوت كند، در برابر خلافكاران دلسوز نباشد.

اجتماعي:

فردي اجتماعي باشد، جامعه خويش را به خوبي بشناسد، كسي بايد اين شغل را انتخاب كند كه واقعاً اين توانايي را در خود مي بيند كه مي تواند جامعه را در برابر بي نظمي حفظ كند.

رفتاري:

رفتار خوبي با افرادي كه موافق نظم و قانون هستند داشته باشد، اخلاف مناسبي داشته باشد، با مردم مؤدبانه برخورد كند، اما در برابر افراد خلافكار نبايد رفتاري را از خود نشان دهد كه آن ها سو استفاده كنند بلكه بايد خيلي جدي باشد.

محل اشتغال و استخدام جنبه هاي حقوق مالي:

محل اشتغال: اداره هاي پليس و دستگاه هاي قضايي و اين شغل تقريباً از حقوق خوبي برخوردار است.

ضوابط اتقاء شغلي:

فردي كه مي خواهد در اين شغل درجه بالاتري را كسب كند بايد در همان رشته خاص ادامه تحصيل بدهد وفوق ليسانس يا دكترا را در اين زمينه كسب كند و اين فرد مي تواند براساس سابقه كاري خود درجه شغلي اش را بالا برود و به درجه سرتيپ وسرهنگ برسد.


مزايا و محدوديت هاي شغل:

مزايا: آرامش بخشيدن به جامعه، نظم را ايجاد كردن قوانين را به خوبي برقرار كردن در جامعه، جامعه را از دست افراد شيطان صفت و خطر ها نجات دادن.

محدوديت ها:

كسي كه اين شغل را انتخاب مي كند بايد از جان و دل كاري براي جامعه انجام دهد و حتي اگر لازم شد نيز جان خود را فدا سازد، زيرا ممكن است يك پليس در درگيري هاي با مجرمان و تبهكاران به شهادت برسد، بنابراين بايد از جان و مال و ناموس خود بگذرد.

مراحل و جريان يك روز عادي:

در يك روز ممكن است ده ها باند هاي خلافكار و در كل كساني كه ارزش هاي جامعه را رعايت نكردند و كارهايي انجام داده اند كه در قوانين جامعه نبوده است دستگير شوند ابتدا آن ها به اداره ي پليس برده مي شوند و اگر كار خلافي را كه انجام داده اند را اعتراف نكنند مورد بازجويي قرار خواهند گرفت اگر مأموريني كه در اداره پليس كار مي كنند تنوانند مشكل را حل كنند يا فرد خلافكار نتواند رضايت شاكي را بگيرد پرونده شخص مجرم به دستگاه هاي فضايي بالاتري داده مي شود و در آخر براي فردي كه كار خلاف را انجام داده است دادگاه تشكيل مي شود و قاضي با حكم درستي كه صادر مي كند آن فرد با توجه به كار خلافي كه انجام داده است مجازات مي شود.

 

 http://daneshjooqom.4kia.ir/

  انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1277

برچسب های مهم

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما