مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 607
  • بازدید دیروز : 1657
  • بازدید کل : 13079292

آبگرمکن خورشیدی


آبگرمکن خورشیدی

به طور کلی آبگرمکن های خورشیدی دو دسته اند 1- صفحه ای 2- استوانه ای

در سیستم صفحه ای که قدیمی تر است و بازده کمتری دارد باید اشعه آفتاب عمود بر صفحه بتابد تا بیشترین جذب را داشته باشد.

اما در سیستم لوله ای استوانه های موازی در هر فصل و هر ساعتی از روز در هر زاویه ای که اشعه خورشید دارد می توانند اشعه آفتاب را جذب کنند و بنابراین حتی تا دمای جوش قابلیت افزایش دما دارند . سیستم صفحه ای کم کم از دور خارج می شود .

 

مکانیزم عمل آبگرمکن

اصلی ترین قسمت آبگرمکن خورشیدی مجموعه لوله هایی است به نام کلکتور collector که تشکیل شده از یک استوانه شیشه ای که روی سطح آنرا یک ترکیب خاص تیره رنگ پوشانده که اشعه آفتاب آنرا بشدت داغ می کند.

در داخل این استوانه آب جریان دارد که گرمای استوانه را جذب کرده و گرم میشود برای جلوگیری از دست رفتن گرمای استوانه تیره رنگ، آنرا در داخل استوانه شیشه ای بزرگتری قرار داده اند که شفاف است و بین این دو استوانه خلا است .خلا عایق کاملی است و اجازه نمی دهد گرمای استوانه داخلی به استوانه خارجی برسد و تلف شود .

آیا در زمستان که دمای هوا پایین است باز هم آب را گرم می کند؟

در زمستان با سه مسئله روبرو هستیم :

الف)زاویه مایل تابش خورشید

ب)دمای پایین هوا

ج) روزهای کوتاه

زاویه قرار گیری تیوبها نسبت به افق طوری است که در زمستان اشعه مایل خورشید کاملاً بر آن عمود می شود و بنابراین حتی بهتر از تابستان در واحد زمان اشعه خورشید را جذب می کند.

این آبگرمکن به دلیل سیستم عایق بندی قوی مشکلی با دمای پایین هوا ندارد با وجود وکیوم یا خلا بین دو جداره تیوبها و لایه ضخیم پلی اورتان جداره تانکها تقریباً هیچ گرمایی از سیستم خارج نمی شود .

اشعه زمستان با اشعه تابستان فرقی نمی کند ،اما بدلیل کوتاهی طول روز ها و ابر بیشتر دمای حداکثری آب نسبت به تابستان پایین تر و حدود 70 تا 75 درجه خواهد بود .

 

در هوای ابری

در هوای ابری باز هم کلکتور ها اشعه پراکنده در فضای روز را جذب می کنند و طبق آمار هوا شناسی تعداد روزهایی کاملا ابری در سال در حدود 13 درصد است که با توجه به قابلیت حفظ دمای آبگرمکن بعلت عایقبندی پیشرفته آن هرگز آب این آبگرمکن سرد نمیشود حتی شبهای زمستان .

آیا گرمای آب از سایر قسمت ها هدر نمی رود؟

قسمتهای دیگر آبگرمکن مخزن های ذخیره است که با عایقبندی ضخیم و پیشرفته ای بنام پلی اورتان پوشانده شده و تا 72 ساعت آب راحتی در سرمای 20- داغ نگه می دارد .

 

بازده این آبگرمکن

گنجایش 300 لیتری این آبگرمکن در پر مصرف ترین حالت برای استحمام و شستشو در تابستان روزانه و برای هفت نفر و در زمستان برای چهار نفر کاملا کافی است .

 

آیا آبگرمکن خورشیدی می تواند سیستم گرمایش ساختمان را هم تامین کند؟

بله اما گنجایش های بیشتری مورد نیاز است که بسته به مکان و زیر بنای ساختمان وسیستم تاسیسات باید طراحی ، محاسبه و اجراشود .

این آبگرمکن باید کجا نصب شود و چه فضایی اشغال می کند؟

در مکانی آفتابگیر معمولا در پشت بام یا در سطح شیروانی و یا در بالکن یا حتی در حیاط در جهت جنوب قابل نصب است و مساحتی حدود 4 متر مربع اشغال می کند .

 

استهلاک تعمیر و نگهداری این آبگرمکن به چه صورت است؟

چون قطعات مکانیکی - الکتریکی و الکترونیکی در آن بکار نرفته استهلاکی ندارد .برای کارایی هر چه بیشتر بهتر است پس از بارش برف یا جمع شدن غبار روی سطح کلکتور ها تمیز شود .

 

آیالوله های شیشه ای در اثر یخ زدگی نمی ترکد؟

هرگز آبگرمکن در مقابل یخ زدگی ضمانت مادام العمردارد.

 

چگونه آبگرمگن خورشیدی درهزینه ها صرفه جویی می کند؟

با نصب یک آبگرمکن خورشیدی شش ماه از سال می توانید کاملا موتور خانه یا پکیج را خاموش کنید در شش ماه دیگر هم بین 50 تا 70 درصد صرفه جویی در مصرف گاز خواهید داشت بگذارید قبض گاز شما را خورشید بپردازد! ضمناً طول عمر سیستم گرمایش شما افزایش میابد .

 

چرا تا بحال این آبگرمکن خورشیدی با این همه مزایا فراگیر نشده است؟

1- سوبسید بسیار بالا در قیمت گاز و گازوییل تا اوایل سال 1390

2- ناشناخته بودن این انرژی نزد مردم که هنوز هم ادامه دارد.

3- گران بودن انواع خارجی آبگرمکن خورشیدی حتی نمونه های چینی کم کیفیت بدلیل نرخ ارز و هزینه حمل و نقل بین المللی،نسبت به نمونه ایرانی که در حال حاضر منحصر به این کارخانه است .

4- مشترک بودن کنتور گاز در خیلی از مجتمع های مسکونی و عدم توافق تمام واحدها برای نصب آن البته کلیه ساختمانهای جدید و همچنین در آینده نزدیک تمام ساختمانهای قدیمی تر ملزم به نصب کنتور مجزای گاز می شوند

  انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 402

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما