مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 880
  • بازدید دیروز : 3600
  • بازدید کل : 13089618

تجارت الكترونيك افقهي


عناوین مطالب

  • چرا تجارت الکترونیک ؟
  • شش دليل براي اينکه وب سايت شما براي تجارت شما حياتي است
  • ده درس مهم در زمينه تجارت اينترنتي
  • تجارت الکترونیک چیست ؟
  • بازرگانی الکترونیک( e-business) چیست ؟
  • بانکداری الکترونیک چیست ؟
  • نقش موتور هاي جستجو در بازاريابي اينترنتي
  • بازاریابی از طریق موتور جستجو
  • تبليغات در دنياي مجازي چگونه است؟
  • آشنايي با گونه هاي تجارت الكترونيكي

 

چرا تجارت الکترونیک ؟

روشهای مختلف تجارت

انسان از ابتدای خلقت تاکنون روشهای تجاری متفاوتی را تجربه کرده است .

در ابتدا سیستم تبادل کالا رایج بود . شکارچی گوشت را با سلاح عوض می کرد . این سیستم اشکالات فراوانی داشت . مثلا ممکن بود شکارچی نتواند سلاح سازی را پیدا کند که به گوشت احتیاج داشته باشد. در این صورت گوشتها فاسد می شدند .

در بعضی تمدنها سیستم کالای محبوب به وجود آمد . در سرزمینی که گندم غذای اصلی مردم آن بود ، شکارچی گوشت را با گندم وگندم را با سلاح تعویض می کرد . این روش هم مشکلات زیادی داشت. کالای محبوب در سرزمینهای مختلف متفاوت بود . از طرف دیگرمعیاری برای سنجش ارزش آن وجود نداشت و حمل و نقل آن هم مشکل بود .

بدون شک اختراع پول اولین انقلاب در زمینه تجارت بود . ارزش آن مشخص بود ، حمل آن آسانتر بود ، فاسد نمی شد و همه طالب آن بودند.

فواید استفاده از پول به اندازه ای بود که حتی تا چند دهه قبل کمتر کسی انتظار یک انقلاب دیگر را داشت. اما این انقلاب رخ داد : پول الکترونیک انتقال این پول باز هم ساده تر شده بود . اما مهمتر آن بود که پول الکترونیک تجارت منطقه ای را به تجارت جهانی تبدیل کرده بود .فروشگاهی که تا به حال اجناس خود را تنها در شهر خود به فروش می رساند حالا از آن سوی دنیا سفارش می گیرد و مبلغ آن را در چندثانیه دریافت می کند .

 

تجارت الکترونیک در ایران

تجارت الکترونیک در ایران هنوز به طور جدی شکل نگرفته است . دلیل اصلی این موضوع هم عدم وجود پول الکترونیکی در ایران می باشد. تنها چند شرکت ، آن هم به طور واسطه ای ، به کار ارائه کارت اعتباری مشغولند . در ضمن هزینه تهیه یک کارت اعتباری آنقدر زیاداست که اکثر افراد نمی توانند از آن استفاده کنند.

در این میان شاید یکی از بهترین گزینه ها برای ما ایرانیها استفاده از امکانات سایتهایی مانند ایگولد باشد و این کاری است که ما انجام می دهیم . برای اطلاعات بیشتر در این مورد بخش نگاهی اجمالی به راه و روش ما در تجارت الکترونیک را مطالعه کنید .

 

 

تجارت الکترونیک راهی به سوی ثروتمند شدن

آیا می دانید که حدود سه چهارم از ثروتمندترین افراد دنیا ثروتشان را خودشان به دست آورده اند و فقط یک چهارم آنها ثروتشان را به ارث برده اند ؟ و آیا می دانید که آنها که ثروتشان را خودشان کسب کرده اند نه شاخ داشته اند و نه از فضا آمده اند ؟! بله ، آنها انسانهایی مثل من و شما هستند . اما اگر کتابهای آنها را بخوانید می بینید که اکثر آنها سه نکته مشترک داشته اند :

آنها سخت کوش و آینده نگر بوده اند . شاید نمونه بارز آنها همین بیل گیتس معروف ) موسس شرکت مایکروسافت ( باشد . او با آینده نگری کار خود را شروع کرد و با سخت کوشی آنرا ادامه داد . شاید دلیل اصلی موفقیت او این است که او در مناسبترین زمان محصولاتی را ارائه داد که تمام دنیا به آنها احتیاج داشتند .

حال ما هم تقریبا همان موقعیت چند سال پیش بیل گیتس را داریم . در کشور ما هم تا چند سال دیگر بازار تجارت الکترونیک به شدت رونق می گیرد و در آن زمان کسانی در این عرصه موفق خواهند بود که از امروز به این کار روی بیاورند .

تجارت الکترونیک راهی به سوی ثروتمند شدن است . این یک شعار نیست . این را آمار کسانی می گوید که از این راه به ثروت های کلان دست پیدا کرده اند.

 

شش دليل براي اينکه وب سايت شما براي تجارت شما حياتي است

به عنوان يک طراح وب سايت، گمان مي کنم که همه مردم در مورد اهميت وب سايت براي تجارت خود آگاه هستند. هر از گاهي نيز به خود مي گويم که شايد هنوز کساني باشند که اين آگاهي را نداشته باشند. شش دليل که در اينجا عنوان مي کنم در واقع از دلايل ابتدائي اهميت وب سايت شما است.

دليل اول : وجود وب سايت، اعتبار شما را افزايش مي دهد.

وب سايت تائير قوي بر اعتماد مشتري هاي بالقوه دارد. يک طراحي حرفه اي، متن مناسب با نوشتار خوب، اطلاعات مفيد از محصولات و اطلاعات تماس مناسب باعث افزايش اعتماد مشتريان به شرکت شما مي شود. به مردم مي فهماند که شما داراي دانش و به روز هستيد. اگر شما در طراحي يک سايت با کيفيت و داراي اطلاعات مفيد هزينه کنيد، مردم حتما تحت تاثير قرار خواهند گرفت.

دليل دوم : وب سايت باعث مي شود شرکت شما در هر زمان و از هر مکان قابل دسترس باشد.

تا آوريل سال 2002 ميلادي، فقط در آمريکا، 166 ميليون نفر از مردم روي خط بوده اند. برخي از آنها در جستجوي محصولات و خدمات شما هستند. با داشتن يک سايت وب، شما شرکت خود را براي دنيايي از فرصتها براي دسترسي مردمي که غير از سايت شما راهي ديگر براي رسيدن به شما ندارند آماده مي کنيد. با کليک ساده موس، هر کسي مي تواند در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز به شرکت شما دسترسي داشته باشد.

دليل سوم : وجود وب سايت سهولت ارجاع مشتريان جديد به شرکت شما را فراهم مي کند.

براي بسياري از تجارتها، يک منبع حياتي براي يافتن مشتريان جديد، ارجاع سايرين است. داشتن وب سايت اين امکان را فراهم مي کند که مردم به راحتي سايت شما را به ديگران ارجاع دهند. آدرس وب سايت راحت تر از شماره تلفن به خاطر مي ماند به علاوه دادن راه هاي مختلف تماس با شما به مردم، امکان برقراري تماس را بيشتر مي کند.

دليل چهارم: وب سايت يک ابزار قوي فروش است.

فروش محصولات از طريق يک فروشگاه اينترنتي يک راه بسيار عالي براي افزايش فروش است. شما يک ويترين دائمي و سهل الوصول که هزينه آن خيلي کمتر از يک فروشگاه آجري است داريد ضمن اينکه مردم بيشتري امکان دسترسي به آن را دارند. وجود اطلاعات فروش موثر در وب سايت شما، امکان وادار شدن مردم به کليک روي دکمه خريد را افزايش مي دهد. هرچند که شما از طريق اينترنت نتوانيد فروش انجام دهيد، وب سايت شما يک سرمايه مهم است. وب سايت شما يک شروع براي متقاعد کردن بازديد کنندگان به نياز آنها به محصولات شما است. شما آنها را براي خريد تحريک مي کنيد سپس از آنها دعوت مي کنيد که با شما تماس بگيرند.

دليل پنجم : وب سايت باعث افزايش ارزش تبليغات شما مي شود.

اضافه کردن آدرس وب سايت در تبليغات، کارت تجاري و امضاء شرکت، يک راه خوب براي جلب مشتري به شرکت شما است. داشتن آدرس سايت به مردم کمک مي کند که هر زمان که در مورد شما مي شنوند و يا تبليغات شما را مي بينند، به پيام شما عکس العمل نشان دهند. مراجعه به وب سايت شما راحت تر از نوشتن نامه يا رفتن به مغازه يا حتي تلفن زدن به شما است. مردم اطلاعات شما را به راحتي دريافت مي کنند و نيازي نيست براي آقاي فروشنده براي کمک صبر کنند. همچنين بازديد از وب سايت خيلي راحت است چون هيچ معذوريتي وجود ندارد و بازديد کنندگان تحت فشار نيستند.

دليل ششم : وب سايت به شما کمک مي کند با مشتريان بالقوه در ارتباط باشيد.

مردم زيادي وجود دارند که به آنچه شما ارائه مي کنيد علاقمند هستند ولي ممکن است هم اکنون براي خريد آمادگي نداشته باشند. شما بايد با آنها در ارتباط باشيد تا زماني که آنها براي خريد آمادگي يافنتد، با خبر شويد. وب سايت يک روش عالي براي تسهيل اين فرايند است. شما مي توانيد از طريق وب سايت خود آدرس تماس مشتريان بالقوه را جمع آوري کنيد. سپس مي توانيد به تناوب، نامه يا خبرنامه برايشان ارسال کنيد. در ارتباط ماندن با مردم به تازه ماندن شرکت شما در اذهان کمک مي کند.

خوب، شما هر شش راهي را که وب سايت شما به تجارت شما کمک مي کند را مي دانيد. آيا مي خواهيد اين فرصت را براي رقيبان خود رها کنيد ؟ حتما جواب شما منفي است. هر روز که صبر کنيد، به رقبا اين اجازه را که در حيطه فعاليت شما روي خط باشند داده ايد. همين امروز اين اجازه را از آنها صلب کنيد.

 

ده درس مهم در زمينه تجارت اينترنتي

درس اول

يکي از کارهائي که بايد اولويت بالائي براي شما داشته باشد، جمع آوري آدرس پست الکترونيک بازديد کنندگان سايت شما است. از زمان شروع سايت، به جمع آوري آدرسها بپردازيد. تهيه يک ليست از مشتريان بالقوه خدمات شما، يک بايد است. هر چند ارائه يک خبرنامه الکترونيک بسيار عالي است ولي خيلي ضروري نيست. شما مي توانيد به ليست خود، تغييرات سايت، محصولات جديد يا هرچيز ديگري که دوست داريد ارسال کنيد.

توجه داشته باشيد که تا زماني که ليست شما کوچک است، مي توانيد آنرا توسط نرم افزار پست الکترونيک موجود در رايانه خود پيش ببريد ولي وقتي ليست شما بزرگ شود، مثلا از 100 آدرس بيشتر شود، ديگر بايد به دنبال ابزارهاي مخصوص مديريت ليست باشيد و يا از سايت هاي مخصوص اين کار استفاده کنيد. هرچند شخصا تمايلي به نام بردن از سايت خاصي براي اين کار ندارم، ولي چون خدمات سايت www.ymlp.com کمک بزرگي در اين زمينه براي من بوده، هميشه آن را به ديگران پيشنهاد مي کنم. سايت ياهو هم خدمات مناسبي در اين زمينه ارائه مي کند.

درس دوم

سايت شما ممکن است باعث پيروزي يا شکست شما شود. يک سايت با ظاهر حرفه اي نقش اساسي در موفقيت شما دارد. اگر در طراحي يک سايت حرفه اي چندان مهارت نداريد، حتما يک نفر حرفه اي براي اين کار استخدام کنيد. توجه داشته باشيد که سايت حرفه اي به معني يک سايت با امکانات گرافيکي بالا و بخشهاي متحرک و يا حتي بخشهاي Flash نيست. سايت حرفه اي در نگاه اول ممکن است خيلي هم ساده به نظر آيد ولي ساختار مناسب، راحتي حرکت در سايت، دسترسي سريع به اطلاعات، سرعت بالا آمدن مناسب )مخصوصا با خطوط نه چندان مناسب ما(، وجود خدمات مناسب، خدمات پشتيباني مناسب، پشتيباني مناسب از زبان هاي مختلف و پارامتر هاي متعدد ديگري در حرفه اي شدن سايت شما موثر هستند. وجود يک مشاور در اين زمينه در کنار شما، خيلي به شما کمک مي کند.

درس سوم

اگر مي خواهيد پول زيادي بدست آوريد، بايد يک بازار خاص را انتخاب کنيد که نياز ويژه اي از مشتري را پاسخ دهد. مردم محصولات و خدماتي که نياز شخصي آنها را پاسخ دهند خيلي دوست دارند. اگر شما نفر اول در برآوردن اين نياز باشيد، برنده هستيد. سعي نکنيد در سايت خود همه جور خدمات يا محصولات را ارائه کنيد. مثلا براي خريد کتاب، يک سايت فرهنگي که روي فروش کتاب متمرکز است را انتخاب مي کنيد يا يک سايت که از فروش گل و اسباب بازي گرفته تا فروش لوازم منزل و شوکلات و کتاب ؟ حتي آمازون که همه چيز مي فروشد، هنوز به عنوان يک کتاب فروشي شناخته مي شود تا يک اسباب بازي فروشي.

درس چهارم

ايجاد ترافيک بالا براي سايت شما نياز به صرف وقت و هزينه دارد. کليد ايجاد ترافيک بالا براي سايت شما، برقراري هرچه بيشتر ارتباط از ساير سايتها به سايت شما است. هرچند ليست شدن در موتورهاي جستجو اولين قدم شما بايد باشد ولي نبايد به آن اکتفا کنيد.

دو روش خوب براي ايجاد ترافيک به سايت شما عبارت است از :

- برنامه همکاري فروش ( Affiliate program ): چنين برنامه اي به برقراري صدها و حتي هزاران ارتباط از ساير سايتها به سايت شما کمک مي کند. موضوع از اين قرار است که شما برنامه اي طراحي مي کنيد که هرکس که خدمات و محصولات شما را از طريق سايت خود بفروشد، درصدي از فروش به او تعلق مي گيرد. حتي برخي برنامه ها، در جلب مشتري، حتي اگر فروشي هم صورت نگيرد، پول مي دهند.

- ارائه خدمات و محصولات رايگان : ارائه چنين امکانات رايگاني به جذب ترافيک زياد به سايت شما کمک خوبي مي کند. مثلا ارائه مقالات رايگان که ديگران بتوانند در سايت خود از آنها استفاده کنند و به سايت شما ارتباط دهند. کتاب هاي الکترونيک رايگان، نرم افزار، فايل هاي صوتي که بتوانند در Flash از آنها استفاده کنند، ملودي هاي طراحي شده براي گوشي هاي موبايل و خيلي چيزهاي جذاب ديگر.

درس پنجم

فروش محصولات و خدمات خودتان خيلي از فروش براي بقيه، سود آورتر است. برخي از برترين اقلام قابل فروش در اينترنت عبارتند از :

- نرم افزار

- اطلاعات

- سايت هاي اختصاصي

- خدمات اينترنت

درس ششم

معمولا مردم دوست ندارند که در معرض فروش قرار گيرند و در مقابل آن مقاومت مي کنند. شما خيلي موفق تر خواهيد بود اگر در جهت ارائه کمک به مشتريان خود حرکت کنيد. اين کار با نوشتن مقالات مفيد، دوره هاي آموزشي و يا حتي با حضور فعال در اتاق هاي گفتگوي مناسب با خدمات شما حاصل مي شود. اعتماد، حرف اول را در تجارت اينترنتي مي زند. شما بايد در ميان مخاطبين خود، اعتبار کسب کنيد. اگر مشتري احساس کند که شما قبل از فکر کردن به فروش به او و بدست آوردن پول،
مي خواهيد مشکل او را شناسائي کنيد و به او در رفع نيازش، کمک کنيد، خيلي راحت تر به شما اعتماد مي کند.

درس هفتم

خودکار کردن کارها، وقت با ارزش شما را حفظ مي کند. هرچند در تجارت، خيلي کارها را بايد شخصا انجام دهيد و درگير آنها شويد، خيلي کارها را هم مي توان خودکار کرد، مثل :

- مديريت ليست آدرسها

- پيگيري ها با مشتري

- پيام هاي خوش آمد گوئي

- پيغام هاي تشکر

- پيگيري سفارش ها

- تاييد سفارش ها

اين کار با استفاده از سيستم هاي پاسخ گوي خودکار، کدها و برنامه هاي نرم افزاري قابل حصول است.

درس هشتم

سازمان مناسب کار، يک دليل اصلي موفقيت تجارت شما است.

- يک برنامه کاري زمان بندي شده براي هر روز خود تنظيم کنيد.

- از برنامه دريافت پست الکترونيک با قابليت طبقه بندي نامه هاي دريافتي در زير شاخه هاي مختلف استفاده کنيد.

- فايل ها و شاخه هاي موجود در رايانه خود را براي دسترسي راحت تر و سريع تر، تنظيم کنيد.

- يک صفحه «سوال و جواب هاي مکرر » براي سايت خود طراحي کنيد.

- براي پيام هائي که بصورت متناوب ارسال مي کنيد، يک ساختار مشخص تعريف کنيد.

- در رايانه خود يک صفحه شامل اطلاعات ورود به سايت هائي که با آنها همکاري داريد و آدرس وب آنها براي دسترسي راحت تر، تهيه کنيد.

درس نهم

بالاترين اولويت براي شما بايد خدمات پس از فروش مناسب و رضايت کامل مشتري باشد. هرچند داريم در مورد دنياي اينترنت صحبت مي کنيم ولي با مردمي که در دنياي واقعي زندگي مي کنند سروکار داريم. خيلي هم به ارتباط هاي مصنوعي و نرم افزاري و پست الکترونيک تکيه نکنيد. خيلي از بازديد کنندگان سايت شما مي خواهند با يک نفر در بخش خدمات مشتري شما حرف بزنند و بعد خريد کنند. از امکانات پشتيباني زنده ( Live Agent ) در سايت خود استفاده کنيد.

درس دهم

براي بدست آوردن پول، بايد پول خرج کنيد. شما بايد در موارد زير با دست باز سرمايه گذاري کنيد:

- رايانه

- دسترسي به اينترنت

- نرم افزار

- ثبت دامنه

- ميزباني سايت

- آموزش شامل کتاب، سي دي و غيره

- تبليغات

درس يازدهم

هرچند قرار ما فقط ده درس مهم بود، ولي هميشه به خاطر داشته باشيد که خطرناک ترين تهديد براي موفقيت شما و غير حرفه اي ترين کار در اينترنت، SPAM است. هميشه از آن دوري کنيد.

مطالب بالا، ليست کاملي نيست و فقط به عنوان شروع و راهنما مي تواند مفيد باشد. مطمئنا مسائل و نکات بسياري هستند که بايد مورد توجه قرار گيرند و شما بسياري از آنها را مي شناسيد و به آنها عمل مي کنيد.


تجارت الکترونیک چیست ؟

تجارت به معنی عرضه هرگونه کالا برای خریدار م یباشد. با شروع دهه 90 میلادی تجارت با توجه به رشد روزافزون کامپیوتر و اینترنت حالتی جدید به خود گرفت. تجارت الکترونیک یا Electronic Commerce به فرایند خرید، فروش، ارائه خدمات، در یک سیستم الکترونیکی مثل اینترنت یا شبکه های کامپیوتری گفته می شود.

در سال 1994 تجارت الکترونیک به طور کامل معرفی شد، و بسیاری از کارشناسان تجارت الکترونیک را بخش بزرگ اقتصادی آینده عنوان نمودند. با این حال 4 سال تا ایجاد امنیت معطل شد و در سال 1998 با ایجاد پروتکل امنیتی https کلیه راه حلهای تجارت الکترونیک ایمن برای همه ایجاد شد. و بدین ترتیب بود که در اروپای غربی و امریکا بین سالهای 1998 تا 2000 شاهد میل بسیار زیاد به ایجاد سایتهای اینترنتی و هجوم به سوی تجارت الکترونیک بودیم.

در سال 2005 تمامی کشورهای اروپا، امریکا و کانادا از تجارت الکترونیک بهره می بردند و اکنون وسعت تجارت الکترونیک و رشد آن در آسیای شرقی وسعت چشمگیری داشته است. اما کشورهای جهان سوم رشد بسیار کمی در این زمینه داشتند و حتی در برخی از این کشورهای تجارت الکترونیک به ندرت انجام می گیرد.

 

بازاریابی به چه معناست؟

به اعتقاد فلیپ کاتلر ( PHILIP KOTLER ) که به پدر علم بازاریابی معروف است، بازاریابی (Marketing ) به معنی کار با بازارهاست، برای فراهم ساختن مبادلات با هدف تامین خواسته ها و نیازهای انسان. بازاریابی فرایندی است که طی آن افراد و گروهها، با تولید و مبادله کالا و ایجاد مزایا به دیگران، خواسته ها و نیازهای خود را تامین می کنند. اصولاً وظیفه بازاریابی شناسایی نیازها و خواسته ها و تعیین بازارهای هدف برای خدمت به آنهاست، و همچنین طراحی کالاها و خدمات و برنامه زمان بندی شده برای ارائه خدمت به این بازارها و بالاخره فراخوانی کلیه افراد درون سازمان به اینکه به مشتریان فکر و به آنان خدمت کنند.

فلیپ کاتلر معتقد است، بازاریابی ؛ دانش و هنر یافتن، نگهداری و رشد دادن مشتریان سودآور است.

بازاریابان دیروز تنها در اندیشه یافتن مشتری بودند. گروه فروش در پی شکار مشتریان تازه بود و رشد دادن مشتری مفهومی نداشت. اکنون وضع دگرگون شده است. نگهداری و رشد دادن مشتریان هدف نخستین است. هر مشتری را که از دست بدهید برای خرید تمام عمر وی، زیان خواهید کرد. هزینه جلب یک مشتری تازه پنج برابر هزینه خشنود نگهداشتن مشتری کنونی است. نکته منفی دیگر اینکه چند سال طول می کشد تا مشتری تازه درحد و اندازه مشتری پیشین از شما خرید کند.

بازاریابی الکترونیک چیست؟

بازاريابي الکترونيک همان اهداف بازاريابي سنتي را دنبال مي کند با اين تفاوت که بازاريابي الکترونيک با بکارگيري ابزارها و روشهاي بديع فناوري نوين به دنبال نوآوري مي باشد. در واقع باید گفت که اینترنت، به عنوان نقش اصلی تسهیل كننده تجارت الكترونیك ، اصول پایه ای تجارت را دچار تغییر و تحول كرده است. یكی از اصول فعالیت های تجاری كه به شدت تحت تاثیر قرار گرفته، بازاریابی است.

فرآیند بازاریابی الکترونیک صرفا بر استفاده از فن آوری اینترنت اصرار نمی ورزد، بلکه در عین فراهم کردن امکاناتی که بازاریابی سنتی فاقد آن است، از همه روشهای بازاریابی بهره برداری می کند. که یکی از آنها روش بازاریابی تک به تک ( one to one ) و یا ارتباط مستقیم با مشتریان است.

در حقیقت بازاریابی الکترونیکی و سنتی تکمیل کننده یکدیگر می باشند. و همواره ارتباط کلامی و رو در رو ( face to face ) از ارکان اصلی موفقیت در بازاریابی است.

 

بازرگانی الکترونیک ( e-business ) چیست ؟

« به تمامی فعالیتهایی که یک شرکت برای خرید و فروش محصولات و خدمات خود با استفاده از رایانه ها و فناوریهای ارتباطی انجام می دهد ، بازرگانی الکترونیک ( e-business ) گفته می شود. در معنی گسترده تر ، بازرگانی الکترونیک دربردارنده تمامی فعالیتهای مرتبطمانند خرید و فروش آنلاین ، تکنیک های افزایش فروش به کمک اتوماسیون ، مدیریت چرخه تامین کالا ) ،(supply-chain management ) تبلیغات وب و مدیریت سفارشات می باشد. }در حالی{که تجارت الکترونیک
( e-commerce ) به معنی خرید و فروش کالا و خدمات در اینترنت است. بر اساس این تعریف ، تجارت الکترونیک بخشی از بازرگانی الکترونیک می باشد. در هر حال ، در بسیاری موارد این دو واژه بجای یکدیگر بکار می روند. »

« بازرگانی الکترونیک ، به عنوان یک عامل مهم افزایش مقبولیت سیستم های اطلاع رسانی جهانی ، (global information systems) سیستمی نه تنها متمرکز بر خرید و فروش کالا و خدمات به منظور کسب سود است بلکه دربردارنده تمامی عملکردهایی که این فرایند را حمایت می کنند نیز می باشد. این فعالیتها شامل ، ایجاد تقاضا برای محصولات و خدمات ، ارائه خدمات پس از فروش و سرویس مشتری یا تسهیل کننده ارتباط بین شرکای بازرگانی هستند. «با توجه به اهمیت فوق العاده بالای مباحث تجارت و بازرگانی الکترونیک و با وجود تعاریف بسیار متعدد و بعضا نادرستی که از این دو واژه و علم ارائه شده است،دو پاراگراف فوق را از کتاب تجارت الکترونیک )اصول و تمرین( نوشته دانشمند گرانمایه پروفسور حسین بیدگلی استاد ارشد مدیریت تجاری و اطلاع رسانی دانشگاه کالیفرنیا ، عینا و کلمه به کلمه ترجمه و ارائه نمودیم ، تا جای هیچگونه شک یا تردیدی در مورد صحت و منبع این تعریف نباشد. (فصل دوم ، صفحه 45 ، بخش 4- 2)

 

بانک داری الکترونیک چیست ؟

به طور کلی می توان گفت بانکداری الکترونیکی عبارت است از فراهم آوردن امکاناتی برای کارکنان در جهت افزایش سرعت و کارایی آنها در ارائه خدمات بانکی در محل شعبه و همچنین فرآیندهای بین شعبه ای و بین بانکی در سراسر دنیا و ارائه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری به مشتریان که با استفاده از آنها بتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک، در هر ساعت از شبانه روز
( 2۴ ساعته) از طریق کانا لهای ارتباطی ایمن و با اطمینان عملیات بانکی دلخواه خود را انجام دهند.

به عبارت دیگر بانکداری الکترونیکی استفاده از فناوری های پیشرفته نرم افزاری و سخت افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و نیازی به حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیست.

 

خدمات بانکداری الکترونیک (بانکداری اینترنتی)

بانکداری الکترونیک شامل سیستمهایی است که مشتریان موسسات مالی را قادر می سازد تا در سه سطح اطلاع رسانی، ارتباط و تراکنش از خدمات و سرویس های بانکی استفاده کنند:

الف اطلاع رسانی : این سطح ابتدایی ترین سطح بانکداری اینترنتی است. بانک اطلاعات مربوط به خدمات و عملیات بانکی خود را از طریق شبکه های عمومی یا خصوصی معرفی می کند.

ب ارتباطات : این سطح از بانکداری اینترنتی امکان انجام مبادلات بین سیستم بانکی و مشتری را فراهم می آورد. ریسک این سطح در بانکداری الکترونیک بیشتر از شیوه سنتی است و کنترلهای مناسبی را برای عدم دسترسی به شبکه اینترنت بانک و سیستم های رایانه ای نیاز دارد.

ج تراکنش : این سیستم متناسب با نوع اطلاعات و ارتباطات خود از بالاترین سطح ریسک برخوردار است و با یک سیستم امنیتی کنترل شده قادر است، صدور چک، انتقال وجه و افتتاح حساب را انجام دهد.


شاخه های بانکداری الکترونیک

انواع مختلف بانکداری الکترونیک عبارتند از:

* بانکداری اینترنتی

* بانکداری مبتنی بر تلفن همراه و فناور یهای مرتبط با آن

* بانکداری تلفنی

* بانکداری مبتنی بر نمابر

* بانکداری مبتنی بر دستگا ههای خودپرداز

* بانکداری مبتنی بر پایانه های فروش

* بانکداری مبتنی بر شعب ههای الکترونیکی

کانالهای بانکداری الکترونیک

برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک کانال های متعددی وجود دارد که برخی از آنان عبارتند از:

* رایانه های شخصی

* کیوسک

* شبک ههای مدیریت یافته

* تلفن ثابت و همراه

* دستگاههای خودپرداز

* پایانه های فروش - POS

در روش شبک ههای مدیریت یافته، بانک ها برای ارتباط با مشتریان خود از شبک ههایی که ایجاد شده؛ استفاده می کنند. در روش اینترنت با رایان ههای شخصی، بانک از طریق ایجاد یک پایگاه اینترنتی و معرفی آن به مشتریان با آنها ارتباط متقابل برقرار کرده و ارائه خدمت می کند. در روش بانکداری تلفنی، تلفن )اعم از تلفن ثابت و همراه( وسیله ارتباطی بانک با مشتریان خود بوده و از این طریق خدمات بانکی عرضه می شود. با استفاده از ماشی نهای خودپرداز نیز بانکها می توانند خدمات متنوعی از قبیل برداشت نقدی، سپرده گذاری، انتقال وجوه، پرداخت صورتحساب، قبوض و غیره را به مشتریان خود ارائه دهند.

 

پول

پول از هزاران سال پیش در تمد نهای مختلف وجود داشته است. دوران توسعه و پیشرفت پول را می توان به چند گروه اصلی تقسیم نمود. اول ؛ عبارت است از استفاده از تمام اشیا به عنوان پول (پایاپای). دوم ؛ عبارت است از تجارت با اشیاي ارزشمند. سوم ؛ سکه ها. چهارم ؛ اسکناس. پنجم ؛ حسا بهای سپرده و جاری (چک). ششم ؛ پرداخت الکترونیکی و انتقال الکترونیکی وجوه و هفتم ؛ کارت های دیجیتالی.

تداوم توسعه و پیشرفت پول به ميزان زیادی به رشد تجارت جهانی ارتباط دارد. با شروع انقلاب صنعتی، تجارت داخلی و بین المللی به نحو وسیعی افزایش یافته و مبادله و سیستم پول به سرعت توسعه پیدا کرده است. زمان شروع پرداخت الکترونیکی را می توان سال 1918 دانست، يعني هنگامی که بان کهای فدرال رزرو آمریکا به انتقال وجوه از طریق تلگراف م يپرداختند.

پرداخت الکترونیکی اشکال گوناگونی دارد که می توان آن را به دو دست هي اصلی تقسیم كرد:

الف- سیستم های پرداخت معاملات عمده : پرداخ تهای عمده فروشی از طریق سه سیستم اصلی انتقال وجوه بین بانکی انجام می شود که عبارتند از: . Fed wire-Swift-Chips

ب- سیستم های پرداخت معاملات خرد : سیستم های پرداخت خرده فروشی شامل معاملات مصرف کننده می شوند. پرداخت های این معاملات از طریق مکانیسم هایی نظیر کارت های اعتباری- ماشی نهای پرداخت الکترونیکی ( ATM )- کار تهای بدهی- پایان هي فروش( POS )- بانکداری خانگی و سروی سهای پرداخت صورت حساب به صورت تلفني، انجام می شود.

 

پول الکترونیکی چه مفهومی دارد ؟

بانکداری الکترونیکي و پول الکترونیکی مفاهیمی عام و کلی هستند و ما باید مشخص كنیم که آنها دقیقاً از چه چیزی صحبت می کنند. امروزه اين مسئله پذیرفته شده است که بانکداری الکترونیکي می تواند به دو جریان مجزا تقسیم شود : یکی عبارت است از محصولات پول الکترونیکی، به ویژه در شکل محصولاتی که ارزش را ذخیره می کنند و دیگری عبارت است از تحویل یا دسترسی الکترونیکی به محصولات.

ای نها محصولاتی هستند که به مصرف کننده این امکان را می دهند تا از وسایل ارتباطی الکترونیکی استفاده کرده و به اين ترتيب به خدمات پرداخت قراردادی دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال: استفاده از یک کامپیوتر شخصی و یا شبک هي کامپیوتری (نظیر اینترنت) برای پرداخت کارت الکترونیکی یا ارسال دستوری براي انتقال وجوه بین حسا بهای بانکی.

جامع هي اروپا در پیش نویس دستورالعمل خود، پول الکترونیکی را بدی نگونه توصیف نموده است:

الف- بر روی قطعه اي الکترونیکی همانند تراش هي کارت و یا حافظه ي کامپیوتر به صورت الکترونیکی ذخیره شده است.

ب- به عنوان یک وسیله پرداخت برای تعهدات اشخاصی غیر از مؤسسه صادر کننده، پذیرفته شده است.

ج- بدین منظور ایجاد شده است که به عنوان جانشین الکترونیکی برای سکه و اسکناس در دسترس و اختیار استفاده کنندگان قرار گيرد.

د- به منظور انتقال الکترونیکی وجوه و پرداختهای با مقدار محدود ایجاد شده است.

مشاور امور مصرف کنندگان فدرال رزرو آمریکا، پول الکترونیکی را به این عنوان توصیف نموده است :

پولی است که به صورت الکترونیکی حرکت کرده و به گردش درمی آید و می تواند به صورت کارت هوشمند و یا کار تهایی که در آ نها ارزش ذخیره شده، یا کیف پول الکترونیکی ارايه شود. همچنین می تواند در پایان هي فروش استفاده شده و یا بدون دخالت هیچ شخص دیگری و مستقیماً به صورت شخص به شخص مورد استفاده قرار گیرد و نيز می تواند از طریق خطوط تلفن به سوی بان کها و یا دیگر ارايه دهندگان خدمات یا صادرکنندگان (پول الکترونیکی) به حرکت درآمده و یا خرج شود.

 

نقش موتور هاي جستجو در بازاريابي اينترنتي

چند سال پیش، موتورهای جستجو به عنوان ابزاری محدود و ضعیف برای بازاریابی، فروش و جذب بازدیدكنندگان به وب سایت مورداستفاده قرار می گرفت.

اما در چند سال اخیر، موتورهای جستجو هر 3 هدف بالا را قویاً برآورده می كنند.

موتورهای جستجوگر امروزه موقعیت و شانس موثری را برای بازاریابان بوجود آورده اند و جریان میلیونی كاربران را به سوی خود جذب كرده اند.

موتورهای جستجو بهترین روش برای یافتن محصولات و اطلاعات مورد نیاز توسط کاربران و متقاضیان از یک سو و از سوی دیگر بهترین راه برای تبلیغات و جذب مشتریان توسط تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات است.

علیرغم تمام این تفاسیر، هنوز هم بدست آوردن نتیجه مطلوب (کسب جایگاه مناسب) از طریق موتورهای جستجوگر پیچیده و طاقت فرسا است و نیاز به بررسی ها و اندازه گیری های دقیق دارد.

برای موفقیت در بازاریابی توسط موتورهای جستجو گر نكات زیر را در نظر داشته باشید.

1- قدرت موتورهای جستجوگر

ایده اصلی كار به این صورت است كه شما كلمات كلیدی خود را انتخاب می كنید و در موتورهای جستجویی مانند MSN یا Google عضو می شوید.هنگامی که کاربران آن کلمات را برای جستجو وارد کنند سایت شما در صفحات حاصل از نتایج جستجو به نمایش گذاشته می شود و مشتریان را به سایت شما هدایت خواهد کرد.

در موتورهای جستجویی که از روش پرداخت به ازای هر کلیک استفاده می کنند، تنها هنگامی از شما پول دریافت می شود که کاربری روی نام سایت شما کلیک کند و به آن وارد شود. حداقل میزان این پرداخت ها به کلمات انتخاب شده توسط شما بستگی دارد. ضمناً هر چه پیشنهاد شما برای پرداخت در مقایسه با رقبا بالاتر باشد، رتبه بالاتری در صفحه نتایج کسب خواهید کرد.

باید سعی کنید که رقبای خود را پشت سر بگذارید و مشتریانی که به دنبال محصولات شما هستند را جذب کنید.

2- تبلیغات هدفدار

پدیده جدیدی که در دنیای موتورهای جستجوگر به وجود آمده است، جستجوی مرتبط با متن یا تبلیغات هدفدار است. در این پدیده به جای این که لینک سایت شما در صفحات نتایج نمایش داده شود، به درون سایت های مرتبط می رود. برای مثال اگر کاربر به سایتی مراجعه کرده و وضعیت آب و هوایی سواحل میامی را چک می کند احتمالا مایل است اطلاعاتی در مورد هتل ها یا آژانس های اتومبیل آن منطقه نیز به دست آورد. این لینک ها توسط موتورهای جستجو در همان صفحه در اختیار او قرار می گیرند. به این ترتیب شما در همان لحظه ای که مشتری در فکر یافتن محصولات و خدمات شما است او را غافلگیر می کنید و به سایت خود می برید.

3- عوامل موفقیت

استفاده از موتورهای جستجو می تواند با توجه به نیاز شما در زمینه های مختلف شما را یاری کند.

- شناساندن و به نمایش گذاشتن نام شرکت شما در سطحی بسیار وسیع.

- جذب مشتریان جدید.

- افزایش ترافیک (میزان بازدید کننده) وب سایت شما در نتیجه افزایش درآمد.

- شناسایی مراجعین دائمی به وب سایت.

- تبلیغات و پیشنهادات فروش.

- تبلیغات عمومی.

- بازاریابی برای محصولات.

- افزایش فروش الکترونیکی.

 

 

از اشتباهات زیر اجتناب کنید

1- اشتباه در انتخاب کلمات کلیدی

یکی از اشتباهات بازاریابان الکترونیکی آن است که از ابتدای کار کلمات بسیار جزئی و تخصصی را انتخاب می کنند. بهتر است ابتدا تعداد محدودی کلمه کلی تر را انتخاب کنید و نتایج را بررسی کنید. ببینید که مشتریان حقیقی شما از چه کلماتی بیشتر استفاده می کنند و به دنبال چه هستند. سپس می توانید کلمات تخصصی دیگری را به کلمات کلیدی خود اضافه کنید و از ورود کاربران غیرمرتبط جلوگیری کنید. معمولا » شرکت ها اصطلاحات تخصصی خود را به عنوان کلمات کلیدی بر می گزینند که مشتریان هرگز آن ها را برای جستجو وارد نمی کنند. سایت wordtracker.com ابزاری است که به شما کمک می کند تا موفقیت کلمات کلیدی خود را بسنجید و در صورت لزوم آن ها را تغییر دهید.

2- اصرار برای مدیریت همه امور توسط شخص شما

مدیریت مسائل مربوط به موتورهای جستجو یک کار تمام وقت است. بررسی و اندازه گیری نتایج، تغییرات ضروری و کنترل رتبه های به دست آمده در موتورهای جستجو احتیاج به زمان فراوان و افراد متخصص دارد. بهتر است که مدیریت بازاریابی توسط موتورهای جستجو را به دست یک مشاور خبره یا برنامه های نرم افزاری مخصوص این کار بسپارید.

3- عضویت در فقط یک موتور جستجو

اعتماد به یک موتور جستجوی بزرگ و مشهور موفقیت شما را محدود می کند. سرمایه گذاری روی یک روش خاص، یک موتور جستجو و یک پیام تبلیغاتی اشتباه است. در عوض بهتر است سرمایه خود را بین گروهی از پیام های تبلیغاتی و ترکیبی از موتورهای جستجو تقسیم کنید تا مشتریان بیشتری را جذب کنید.

4- نا امیدی

از موتورهای جستجو انتظارات منطقی داشته باشید. ممکن است حدود 8 هفته طول بکشد تا موتور جستجو شما را در لیست خود قرار دهد. برای به دست آوردن نتیجه مطلوب ممکن است لازم باشد در گروهی از موتورهای جستجو عضو شوید و متدهای مختلف را پیش بگیرید. باید کمی صبر داشته باشید تا به اهداف خود برسید.

5- اشتباهاتی که در سایت وجود دارند

اگر صفحات سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه نشده باشند، تمام کلمات کلیدی دنیا هم نمی توانند به شما کمک کنند. یکی از اشتباهات رایج، جدا شدن یک صفحه از سایت است. برای مثال در اثر تغییراتی که در سایت اعمال می کنید ممکن است لینکی را که به صفحه مورد نظر وارد می شده است را از بین ببرید. به این ترتیب موتور جستجو صفحه مورد نظر را مشاهده نخواهد کرد. اشتباه دیگر این است که کلمات کلیدی فراوانی را در صفحات سایت خود جای بدهید. وقتی که موتور جستجو 100 ها کلمه و عبارت مختلف را در یک صفحه می بیند نمی تواند درجه اهمیت هر کدام را تشخیص بدهد و در نتیجه در هیچ کدام از آن کلمات رتبه خوبی به دست نخواهید آورد. بهتر است سایت خود را برای یک یا دو کلمه کلیدی بهینه سازی کنید.

امروزه تجارت های گوناگون برای کسب موفقیت باید همیشه و همه جا حضور داشته باشند و پیشنهادات قابل توجهی را به مشتریان ارائه کنند. موتورهای جستجو می توانند شما را برای جلب نظر بازدیدکنندگان اینترنتی یاری کنند.

 

بازاریابی از طریق موتور جستجو

بازاریابی از طریق موتور جستجو به قدر کافی برای رشد بازاریابهای B2B موثر است ؟ شرط بندی می کنید؟ این هم دلیل آن ، همیشه دانش متداولی بوده که سریعترین و کارامدترین راه برای تحقیق محصولات و قیمتها در وب وجود دارد . طی تحقیقات و بررسیهای مستند Enquiro به عنوان یک قانون در موتورهای جستجو برای مبادلات B2B در آمده است.

همانطور که می دانید مبادلات B2B از بیشتر مبادلاتی که صرفا با مصرف کننده سروکار دارد متفاوت است زیرا این مبادله قطعا هماهنگی میان یک تعدادی از افراد متفاوت را قبل از ایجاد مبادله نهایی نیاز دارد . از این رو فرایند به یک دوره زمانی میان بررسی محصول و سفارش خرید نیاز دارد ، این بیش از یک تصمیم گیری سریع است. » نقش جستجو در تصمیمات خرید B2B یک مطالعه دقیق بر روی حدودا پاسخ 1500 شرکت کننده در یک نمونه ۴0 سوالی است که با یک تست قبل از اجرا تایید
می شود . شما می توانید گزارش کامل آن را به صورت رایگان از آدرس http://www.enquiro.com/Downloads دانلود نمایید و در اینجا یک سری از نکات برجسته آن ارائه می گردد :

زمانی که از شرکت کنندگان نحوه خرید به طریقه B2B سوال شد پاسخ 93.2 درصد آنها این بود که خرید آنلاین را با بررسی قبلی انجام می دهند.زمانی که در مورد استفاده از یک موتور جستجو برای این کار سوال شد 9۵.۵ درصد آنها به سوال ، جواب مثبت دادند.زمانی که از آنها در مورد اینکه جستجوی اطلاعات را از کجا را شروع می کنند سوال شد مشخص شد که ۶3.9 درصد از شرکت کنندگان یک موتور جستجو را در میان سایتهایی که مشتریان بازدید می کنند انتخاب کردند ، سایتهای تجارت الکترونیک ، سایتهای تولید کنندگان ، و پرتالهای صنعتی .زمانی که پرداخت بودجه مورد بررسی قرار گرفت ، سایتهای تولیدکنندگان و پرتالهای صنعتی بعنوان محل شروع مورد توجه واقع شدند. هر چند 8۶.9 درصد شرکت کنندگان مذکور آنهایی هستند که پس از دیدن آن سایتها از یک موتور جستجو نیز بازدید می کنند .مطالعات در مورد موضوع این مقاله زیاد است ولی مهمترین این موارد به شرح زیر
می باشد :

موتورهای جستجو یک نقش برجسته ای در خریدهای B2B ایفا می کنند .موتورهای جستجو در ابتدا یا در مراحل میانی تحقیقات در چرخه خرید استفاده می شوند.گوگل از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر موتورهای جستجو برخوردار است .تصمیم گیری برای خرید معمولا یک تا دو ماه پس از بررسی از طریق موتور جستجو انجام می شود.تعادل خوب میان ساختار سایت و هزینه جستجو ضروری است . 70 درصد کلیکها از نحوه بهینه سازی ساختاری موتور جستجو حاصل می شود.موقعیت قرار گرفتن سایت در موتور جستجو یک عامل مهم است چرا که بیش از ۶0 درصد کلیکها روی سه مورد اول فهرست می باشند.بسیاری از بازدیدکنندگان خیلی سریع نسبت به اینکه روی چه لیستی از صفحات جستجو کلیک کنند تصمیم می گیرند.با تمام ترافیک ایجاد شده بواسطه موتورهای جستجو، مطلب مهم تر این است که تمامی بازاریابهای B2B ، عمده فروشان و مبادله کنندگان B2B باید مطمئن باشند که وب سایتشان از لحاظ قرار گرفتن در موقعیت مناسبی از نتایج جستجو ،به درستی بهینه شده است همچنین بهینه سازی موتور جستجو و مدیریت موتور جستجو به عنوان یک ابزار بازاریابی که کار کاربران را آسانتر می کند اهمیت دارد .

 

بازاریابی تنها از طریق موتور جستجو

ترافیک موتور جستجو هدف برتر است به این دلیل که خریداران بالقوه ای که پیشنهادات B2B شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند در حال جستجوی محصولات و خدمات شما برای خودشان هستند بنابراین آنها در انتظار شنیدن پیام بازاریابی شما هستندشما نمی توانید شرایط را بیش از این پیش بینی کنید.دلایل متفاوت بودن بازاریابی به وسیله موتور جستجو با سایر روشهای تبلیغات (بازاریابی از طریق تبلیغات) به شرح زیر است :

غیر ارادی : بازاریابی جستجو یک ابزار بازاریابی غیر ارادی است بیشترین تبلیغات چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین مشتریان را گمراه می سازد اگر چه کاربر برای گرفتن اطلاعات به یک وب سایت مراجعه می کند بدون هیچگونه مقدمه ای و به صورت ارادی روی یک بنر کلیک می کند روزنامه می خوانید؟ تبلیغات باعث ادامه دار بودن مقالات صفحات بعدی می شود. با بازاریابی موتور جستجو ، کاربر فعالانه محصولات ،خدمات و اطلاعات شما را جستجو می کند آن تبلیغات و مقالات سبب می شوند که کاربر با ذوق و شوق به سایت شما وارد شود .

ارادی : بازارایابی جستجو نتیجه رفتار واقعی کاربر است .

بازدید کنندگان شما از طریق موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی به صورت ارادی روی لیست شما بیشتر از سایر رقبا کلیک می کنند بدین معنی که آنها برای مرور پیشنهادات شما تحریک شده اند .

چگونه بازدهی سرمایه خوب می شود ؟ چقدر بازاریابی و بهینه سازی موتور جستجو برای B2B موثر است؟نقاط کلیدی برای بررسی در خصوص بهینه سازی موتور جستجو و طرح بازاریابی B2B چه هستند

 

تبليغات در دنياي مجازي چگونه است؟

وقتي كليكها از پول ميگويند

روزگاري است رايانه همه زندگي بشر قرن 20 را به خود اختصاص داده است و شايد اقرار نباشد كه بگوييم همه چيز از يك وسيله بيجان به نام رايانه شروع ميشود.

خيلي از ما روز خود را با رايانه آغاز مي كنيم اين امر يا به دليل نوع كارمان است كه وابسته به اين موجود بيجان اما احساساتي و دوست داشتني است يا به واسطه نيازهايي كه فقط آ نها را ميتوان با رايانه پاس خداد.

اما موضوعي كه بعد از خريد اينترنتي و دنياي تجارت الكترونيك شكل كامل تر و اقتصادي به خود گرفت تبليغات آنلاين است. شايد كسي باور نميكرد كه اين جعبه هاي كوچك تبليغاتي آن قدر براي خود جايگاه توام با پول ايجاد كند كه بر سر آن دعوا شود و شرك تهاي بزرگ از جمله گوگل و مايكروسافت كه شايد سرمايه شان با 20 كشور دنيا برابري كند، حاضر شوند 3 برابر قيمت واقعي آن پول هزينه كنند تا صاحب سايت ها و جعبه هاي بيشتر تبليغاتي در دنياي مجازي باشند.

اين اشتياق زياد بيانگر اهميت اين تبليغات آنلاين در جهان مجازي است. در اين مقاله به بررسي موضوع تبليغات آنلاين در جهان مجازي مي پردازيم تا شما بدانيد در پس پرده تبليغات ساي تها كه شايد سرعت كار در اينترنت و باز شدن صفحات را از شما ميگيرد و خيلي از اين موضوع شكايت داريد، چه ميگذرد.

 

تبليغات آنلاين، رق مهاي نجومي

لازمه يك فروش خوب يك توليد مناسب و با كيفيت است و لازمه يك فروش فوق العاده تبليغات است. اين امر در دنياي رقابتي امري انكار ناشدني است به طوري كه اين روزها تبليغات آنلاين بيشترين حجم تبليغات در كشورهاي پيشرفته را در اختيار دارند. با نگاهي به آمار و تحقيقات مختلف انجام گرفته در اين زمينه، رشد تبليغات آنلاين به حد چشمگيري بوده و اين روند رو به افزايش در جهان همچنان ادامه دارد. از ديد كارشناسان موسسه تحقيقاتي IDC كاهش قيمت آگهي هاي آنلاين، رواج تبليغات آنلاين رايگان و افزايش ضريب نفوذ اينترنت مهم ترين دلايل رشد فزاينده تبليغات آنلاين به شمار مي آيد. براساس جديدترين گزارش IDC حجم درآمد حاصل از تبليغات آنلاين در ايالات متحده در سال 2007 برابر 25 / 5 ميليارد دلار بوده است و پي شبيني م يشود كه اين رقم تا سال 2012 به 51 / 10 ميليارد دلار برسد. به اين ترتيب تحقيقات نشان مي دهد كه تبليغات آنلاين تا چهار سال آينده در جايگاه دوم و بعد از تبليغات مستقيم در رد هبندي انواع تبليغات در دنيا قرار م يگيرد اين در حالي است كه اين تبليغات آنلاين اين روزها جايگاه پنجم را در اختيار دارد، اما تبليغات ويدئويي آنلاين توانست هاند طرفداران بيشتري را به خود جلب كنند.

 

خداحافظ تبليغات چاپي

كارشناسان IDC پي شبيني كرد هاند كه صنعت تبليغات آنلاين در فاصله سا لهاي 2006 تا 2009 به رشد 85 درصدي مي رسد و در مقابل تبليغات چاپي در روزنامه ها در كشورهاي پيشرفته رو به كاهش بوده و انتظار مي رود حجم اين آگه يها تا پايان سال 2009 تا 35 / 2 درصد كاهش پيدا كند. در اين بين نبايد جايگاه نمايشگرهاي ديجيتالي بزرگ را فراموش كرد. اين نمايشگرها شايد جد يترين رقيب تبليغاتي آنلاين باشند. تبليغات در اين نمايشگرها تا سال 2009 به رشدي برابر 5/ 9 درصد م يرسد. با اين توضيحات بايد گفت؛ تا سا لهاي آينده صنعت تبليغات، به يك صنعت مجازي پر سود تبديل خواهد شد.

 

رقابت بر سر 17 ميليارد دلار

با مرور رخدادها و دعواهاي بين غول هاي بزرگ رايانه يعني مايكروسافت، گوگل و ياهو به يك موضوع واحد خواهيم رسيد و آن چيزي نيست جز درآمد براي بقاء.

مايكروسافت و گوگل از ديرينه ترين دشمنان دنياي مجازي به شمار مي آيند و اين رقابت آن قدر مهم و حيثيتي است كه هر كدام حاضرندرقم هاي هنگفتي را براي از دور خارج كردن رقيب خود بپردازند. براي اين مدعا م يتوان به اقدام عجيب گوگل براي خريد شركت تبليغاتي Double Click با پرداخت 1/ 3 ميليارد دلار اشاره كرد اين در حالي است كه درآمد سالانه اين شركت حدود 150 ميليون دل

  انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1015

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما