دانلود تحقیق،مقاله،جزوات دانشگاهی،خلاصه کتاب و طرح لایه بازفتوشاپ

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...******* توجه مهم: به منظور افزایش سطح کیفیت سایت و رضایت شما بازدیدکنندگان گرامی لطفا درصورت رویت هر یک از موارد زیر سریعا به پشتیبانی سایت اطلاع دهید. ۱) در صورت مشاهده هر گونه مغایرت در محتویات فایل با عنوان موضوع جهت اصلاح فایل مورد نقص ۲) در صورت مشاهده هر گونه مغایرت با موازین جمهوری اسلامی ایران به منظور اصلاح یا حذف لینک مربوطه ۳) اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت *****با تشکر از همراهی شما***** دانشجو برای دانشجو

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

نظرسنجی سایت

چه قسمتی از سايت برای شما مفيد بود؟***(آيا می دانيد با اولين خريد به شما كد تخفيف 30 درصدی جهت خریدهای بعدی تعلق ميگيرد؟)***

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 689
  • بازدید دیروز : 19918
  • بازدید کل : 3643804

نشانه های کم‌خونی در كودكان


یکی از مشکلات سلامتی شایع امروز در میان گروه‌های مختلف سنی و نیز جنسیت‌های مختلف مشکل کم‌خونی است. همه کودکان با شروع تغذیه تکمیلی نیاز به دریافت قطره خوراکی آهن دارند تا ۱۵ میلی گرم آهن المنتال روزانه را برای کودک تامین کند. اما در مورد منابع خوراکی باید گفت که آهن در دو منبع حیوانی و گیاهی وجود دارد ولی بهترین آن منابع حیوانی است به خصوص گوشت قرمز.
 
علائم کم‌خونی در كودكان
 
علائم کم‌خونی در كودكان یکی از مشکلات سلامتی شایع امروز در میان گروه‌های مختلف سنی و نیز جنسیت‌های مختلف مشکل کم‌خونی است.
 
مشکلی که در کودکان و زنان بیش از دیگران دیده می‌شود و از کمبود یک ماده مغذی و مورد نیاز بدن یعنی آهن ناشی می‌شود. فقر آهن در افراد مختلف علائم و عوارضی را ایجاد می‌کند که با توجه به آنها می‌توان به وجود مشکل پی برد و نیز با تغییر رژیم غذایی یا مصرف مکمل زیر نظر پزشک می‌توان آن را برطرف کرد.
 
امروز قصد داریم درباره علائم کمی‌خونی در کودکان، راه‌های درمان آن و نیز منابع غذایی حاوی آهن اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم. به همین دلیل به سراغ نرگس جوزدانی، کارشناس تغذیه می‌رویم و از او در این باره راهنمایی می‌خواهیم.

علائم کم‌خونی چیست؟
 
این کارشناس تغذیه در ابتدا به علائم نشان‌دهنده فقر آهن اشاره می‌کند و می‌گوید: کمبود یک ماده مغذی اساسی در بدن همراه با عوارضی است که از مشاهده آن علائم می‌توان به مشکل پی برد. برخی از علائم کم خونی عبارتند از:
 
خستگی مفرط
بی‌قراری
تغییر در خلق وخوی کودک
کم اشتهایی
عدم وزن گیری
غش کردن
کوتاه بودن تنفس

 
 
چطور کم‌خونی را درمان کنیم؟
 
این علائم بسته به شدت کمبود می‌تواند گسترده شود. او تاکید می‌کند بهتر است بعد از مشاهده یک یا چند مورد از این علائم با پزشک مشورت کنید تا از فقر آهن کودک خود اطلاع پیدا کنید یا نسبت به سلامتی او مطمئن شوید. برای درمان کم‌خونی فقر آهن سه راه‌حل عمده وجود دارد:
 
1. تغییرات در رژیم غذایی کودک و افزایش دریافت غذاهای غنی از آهن
2. استفاده از مکمل‌های آهن تحت نظر پزشک
3. درمان عفونت‌ها.
مورد آخری بسیار حائز اهمیت است زیرا عفونت‌های درمان نشده در کودکان می‌تواند از علل ایجاد کم خونی باشد.

منابع آهن کدام‌ها هستند؟
 
همه کودکان با شروع تغذیه تکمیلی نیاز به دریافت قطره خوراکی آهن دارند تا ۱۵ میلی گرم آهن المنتال روزانه را برای کودک تامین کند. اما در مورد منابع خوراکی باید گفت که آهن در دو منبع حیوانی و گیاهی وجود دارد ولی بهترین آن منابع حیوانی است به خصوص گوشت قرمز.
 
منابع آهن عبارتند از؛
 
انواع گوشت قرمز، جگر، دل و قلوه
ماهی، ساردین، میگو
تخم مرغ
ترکیبات غلات مثل انواع سریل‌ها و کورن‌فلکس‌های غنی شده.
انواع مغزها مثل گردو، بادام زمینی، فندق، کنجد
سبزیجات برگ سبز مثل بروکلی و اسفناج
انواع حبوبات: لوبیا، نخود، عدس
میوه‌های خشک مثل کشمش، برگه زردآلو، آلو و انجیر
 
علائم کم‌خونی در كودكان
 
 
بهتر است ویتامین ث همراه با غذاهای حاوی آهن استفاده کنید، این کار به جذب بهتر آهن کمک می‌کند. به عبارت بهتر مصرف میوه و انواع سبزیجات حاوی ویتامین ث به همراه منابع آهن مانند گوشت. از طرف دیگر برای تامین آهن بدن بهتر است منابع حیوانی و گیاهی آهن را با هم میل کنید تا جذب آهن منابع گیاهی افزایش یابد. چای همراه غذا میل نکنید و همینطور از مصرف سبوس گندم خام نیز بپرهیزید، چون می‌تواند مانع جذب آهن شود.

ني ني سايت

  انتشار : ۳ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 403

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما