مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2368
  • بازدید دیروز : 5020
  • بازدید کل : 13104823

نادانسته هایی جالب از کشور مغرب الاقصی (مراکش)


برج لندن در زمان حکومت هنری سوم ۱۲۱۶_۱۲۷۲ساخته شده اند. این برج یکی از ترسناک ترین ساختمان های دنیاست که بی شک ناشی از تعداد زیاد اعدام ها، قتل ها و شکنجه هایی است که در هزار سال گذشته در پس دیوارهای این محل صورت گرفته است.

مغرب «مراکش» در زبان انگلیسی Morocco و در زبان عربی، مغرب الاقصی نامیده می شود. مغرب الاقصی یعنی مغرب دور. مغرب از نظر مختصات جغرافیایی غربی ترین کشور در جهان عرب است.

به گزارش «تابناک باتو»، مغرب فقط هشت مایل، ۱۳کیلومتر با اروپا فاصله دارد و تنگه جبل الطارق این کشور را به قاره اروپا متصل می کند.
کشور مغرب یکی از معروف ترین پیست های اسکی قاره ی آفریقا را دارد، در حالی که ریزش برف در سال از ۷.۸۷ اینچ ،۲۰ سانتیمتر تجاوز نمی کند.

مغرب مراکش

در کشور مغرب برداشتن غذا با دست چپ حرکتی بی ادبانه محسوب می شود و در مهمانی ها اگر مهمان غذایی که در آن گوشت باشد را نخورد به میزبان بی احترامی کرده است.

لباس عزا در کشور مغرب سفید است و وقتی کسی از دنیا می رود مردم در تشییع جنازه ی او، لباس سفید به تن می کنند. زنان بیوه ی مغربی چهل روز پس از مرگ همسرانشان لباس سفید می پوشند.


مغرب مراکش

شیر بربر که به نام های شیر اطلس ونوبه هم شناخته می شود، حیوان ملی مغرب است. شواهد DNA به دست آمده از جمجمه شیرها که در برج لندن یافت شده، ثابت می کند که خانواده ی سلطنتی انگلستان در فواصل زمانی قرن ۱۳ و ۱۵ دو شیر اطلس نگهداری می کرده اند. برج لندن در زمان حکومت هنری سوم ۱۲۱۶_۱۲۷۲ساخته شده اند. این برج یکی از ترسناک ترین ساختمان های دنیاست که بی شک ناشی از تعداد زیاد اعدام ها ،قتل ها و شکنجه هایی است که در هزار سال گذشته در پس دیوارهای این محل صورت گرفته است.

زنان روستایی در مغرب هنوز هم شکل های هندسی را روی صورت خود خالکوبی می کنند. این خالکوبی ها که قدمتی طولانی دارد، معمولا روی پیشانی، گونه ها و گردن انجام می شود و به نوعی هویت زن مغربی را و این که به کدام قبیله و روستا تعلق دارد، نشان می دهد. این خالکوبی ها تا چند صد سال پیش برای زنان مغربی ضروری بود و یکی از راه هایی بود که در جنگ ها می توانستند تشخیص بدهند، آن زن به کدام قبیله تعلق دارد.

مغرب مراکشیک زن مغربی و آنجلینا جولی در سفر به مراکش مغرب مراکش

کلمه genie به معنای جن در زبان انگلیسی مستقیم از زبان عربی وارد شده است. مردم مغرب بر این باورند که جنی یا همان جن می تواند در زندگی مردم نقش مهمی ایفا کند. آن ها معتقدند که جن ها در جایی که آب باشد رفت و آمد می کنند؛ از وان حمام گرفته تا زهکشی مزارع، سینک ها و استخرها... .

نام دیگر دارالبیضا که به معنای سرای سفید است کازابلانکاست. فیلم کازابلانکا بهترین فیلم عاشقانه تاریخ سینما نام خود را از این شهر مغربی گرفت؛ کازابلانکا عروس شهرهای آفریقاست و طبیعتی افسونگرانه دارد.

مردم مغرب به پول «وسخ الدنیا» می گویند؛ یعنی چرک دنیا، که همان چرک کف دست هم می توان به آن گفت. پول مغرب درهم است و در کل به آن فلوس می گویند.

مغرب مراکش

بازار در زبان مغربی سوق نامیده می شود. جالب است بدانید که در بازارهای قدیمی و سنتی مغرب هنوز هم کم و بیش افرادی هستند که به عنوان ساحر فعالیت می کنند و به پیش بینی آینده و فروش ابزارهای جادوگری مثل طلاسم و نفرین می پردازند. برخی روستاهای مغرب ممکن است هنوز هم پیشگو داشته باشند که به پیشگوی مرد، شوف و به پیشگوی زن شوفه گفته می شود؛ هر چند بازار شوف ها و خرافه های آنان با گذر زمان و آگاهی مردم رونق ندارد و کساد شده است. رباط، کازابلانکا، فاس و طنجه مهمترین شهرهای مغرب هستند.

مغرب مراکش

یکی از مهمترین اعیاد مردم مغرب عید قربان است که به آن عید الکبیر نیز می گویند. دین غالب در مغرب اسلام است و در این کشور اقلیت های یهودی و مسیحی نیز زندگی می کنند.

استودیو فیلم اطلس در ۴ مایلی ورزازات مغرب قرار گرفته و به هالیوود مغرب شهرت دارد. فیلم های سینمایی معروف از جمله گلادیاتور و لورنس عرب در این شهر ساخته شده است.
مترجم: سعیده ملایی

http://daneshjooqom.ir/

  انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 583

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما