مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 819
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13042482

انتخابات از دیدگاه امام خمینی


انتخابات از دیدگاه امام خمینی
انقلاب اسلامی ایران یکی از کم نظیرترین انقلابهای دنیا است که بدون حمایت آشکار یا پنهان قدرتهای بزرگ وعلی رغم عناد شدید استکبار جهانی ، با بالاترین حمایت از طرف توده های مردم در لبیک به دعوت رهبر کبیر انقلاب به پیروزی رسید .اتکال به عنایت خداوند و اتکا به توده های مسلمان و مومن یکی از بارزترین صفات امام خمینی(ره) در رهبری این انقلاب بزرگ بود .امام خمینی (ره) برخلاف تفسیر و تعبیر عده ای هیچگاه از روی مصلحت اندیشی اقدامی برخلاف باور و ایمان خود انجام نمی داد .اطلاعیه ها و اعلامیه های قبل از پیروزی نهضت آن مرد بزرگ تاریخ حاضر، مملو از تأکید و توجه به حضور مردم ، رأی مردم ونظر مردم است .هنوز صدای ملکوتی آن عزیز سفر کرده در اولین ساعات ورودش به میهن و در گلزار شهیدان بخون خفتۀ انقلاب اسلامی بگوش می رسد که فریاد می زد (( من دولت تعیین می کنم ،من به پشتوانۀ این ملت دولت تعیین می کنم ...،من به واسطۀ اینکه ملت مرا قبول دارد ،دولت تعیین می کنم ... )) حضرت امام با آن همه ایمان و استواری که به معنای تمام کلمه همچو جبل راسخ و از کوه هم استوارتر بود قدرت خویش را بواسطه این می داند که مردم او را قبول دارند .حضور مردم و رأی مردم یکی از واژه هایی است که مکرر و از عمق جان از زبان آن رجل الهی شنیده می شد.
ملتی که از خرداد 42 تا بهمن 57 برای پیروزی انقلاب اسلامی سختیها کشید و زندانها، شکنجه ها ، اسارتها، شهادتها و .... دید در اولین ماههای جشن پیروزی انقلاب باید به پای صندوقهای رأی حاضر شوند که جمهوری اسلامی را می خواهند یا نه؟ رأی آری یا خیر به جمهوری اسلامی ؟! مگر درودیوار شهرها و روستاهای کشور ناظر بر شعار این ملت به تبعیت از رهبر عظیم الشأن حضرت امام (ره) نبود که یکپارچه فریاد می زدنند آزادی ، استقلال ، جمهوری اسلامی ؟
آری چنین بود و در راه این شعار خونها ریخته شد و خون دلها خورده شد ، اما از آنجائیکه معمار بزرگ انقلاب در پی ریزی این حکومت الهی بفکر استحکام آن بود بار دیگر نظر ملت را در یک رأی گیری در حساسترین شرایط انقلاب به جهانیان نشان داد وعهد مجددی از مردم برای حمایت و پشتیبانی از نظام نوپای جمهوری اسلامی گرفت .
پس از تأیید جمهوری اسلامی توسط بیش از 98% ملت ،انتخابات تعیین خبرگان برای تدوین قانون اساسی و پس از تدوین ،اخذ رأی بمنظور پذیرش یا رد قانون اساسی و.....
بنا به فرمودۀ حضرت ,آیت ا... کروبی ،حضرت امام و یاران باوفایش بنحوی بنای جمهوری اسلامی را نهادند که این نظام همیشه و در همۀ مراحل به نظر وتأیید مردم نیازمند است .
بر همین اساس امام خمینی (ره) حساسیت خاصی به حضور مردم در همۀ انتخاباتها داشت تا جایی که بعنوان یک سفارش برای زمان خویش و پس از آن به ملت می فرماید :
(( وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات ،چه انتخاب رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخابات خبرگان ... در صحنه باشند .)) ایشان استقلال ،آزادی ،پیشرفت در امور وعدم وابستگی به شرق یا غرب را منوط به حضور همۀ مردم در صحنه های مختلف اجتماع بخصوص در انتخاباتهای مختلف که علیترین نوع حضور و تصمیم گیری مردم در سرنوشت خویش است می داند و می گوید :
(( مردم اگر اسلام را ،استقلال و آزادی را ، نبودن تحت اسارت شرق و غرب را می خواهند ، همه در انتخابات شرکت کنند .))
امام خمینی بعنوان یک رهبر الهی بزرگ با عنایت به سنت و سیرۀ پیامبر عظیم الشأن (ص) و ائمه اطهار (ع) به حضور مردم در تعیین سرنوشت خویش توجه ویژه و خاصی داشت و پس از توکل بر خداوند ،بزرگترین تکیه گاه انقلاب را مردم می دانستند لذا خطاب به ملت جهت حضور جدی در پای صندوقهای رأی می فرماید : ( همۀ شما،همۀ ما ،زن ومرد،هر مکلف همان طور که باید نماز بخواند ، همان طور باید سرنوشت خودش را تعیین کند .))و روزهای برگزاری انتخابات را روز تعیین سرنوشت اعلام می نماید .
قرآن مجید تحول ودگرگونی و اصلاح امور جامعه را بجز از طریق تحول و دگرگونی افراد جامعه ،ممکن نمی داند زیرا خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمی دهد مگر آن قوم خود در اصلاح امور خود بکوشند و به تبعیت از احکام پیامبران الهی در جامعۀ خویش با قیام و حضور در صحنه اجتماع تحول ایجاد نمایند .
از دیدگاه امام (ره) روز انتخابات روز تعیین سرنوشت است : (عزیزان من که امید نهضت اسلامی به شماست !در روز تعیین سرنوشت کشور بپاخیزید و به صندوقها هجوم آورید و آرای خود را در آنها بریزید .))
روز سرنوشت ، بپا خواستن ، هجوم آوردن ،همۀ این عبارات بمعنی حضور با شور و شوق و نشاط و از سر عشق و ایمان به نظام است به بیان دیگر امام (ره) می فرماید همیشه با عشق و علاقه حامی نظام و انقلاب باشید و با حضور در صحنه انتخابات از آن دفاع و محافظت نمائید .
از دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ملت هیچ عذر و بهانه ای برای گوشه گیری و عدم دخالت در سرنوشت خویش را ندارند واصولاً ملتی که نسبت به سرنوشت خویش بی تفاوت باشد و درعین اینکه زمینه و شرایط برای تعیین سرنوشت برایش مهیا است گوشه گیری در پیش گیرد و اجازه دهد دیگران برای او تعیین سرنوشت نمایند ،ملت زنده ای نخواهد بود .



امام (ره) انتخابات را مال همۀ مردم می داند و می فرماید (( انتخابات در انحصار هیچ کس نیست ،نه در انحصار روحانیت است ،نه در انحصار احزاب است ، نه در انحصار گروه ها، انتخابات مال همۀ مردم است .))
بر همین اساس که انتخابات آزاد حق مردم است امام برای کناره گیری مردم هیچ عذری را پذیرفتنی نمی داند و حضور در انتخابات را یک تکلیف تلقی نموده ،می فرماید: (( این تکلیف آقایان است که راجع به مسائل اسلامی که پیش می آید ،چه وکیل بخواهید تعیین بکنید و چه –عرض بکنم که – رئیس جمهور بخواهید تعیین بکنید ،باید در صحنه باشید ،عذری ندارید که بروید و کنار بنشینید .))
حضرت امام (ره) تمام حساسیتی که نسبت به انتخابات ،انقلاب و ... دارند برای پیاده کردن احکام نورانی اسلام و حفظ اسلام می دانند یکی از راهکارهای حفظ نظام اسلامی و شرایطی که بدور از حکومت و سلطۀ طاغوت بتوان احکام اسلامی را پیاده نمود حضور یکپارچه مردم در صحنه است .باید اذعان نمود برای ایجاد انگیزه و رغبت درمردم بمنظور حضور در صحنه های مختلف انقلاب که یکی از مهمترین این صحنه ها ، صحنۀ انتخابات است می باید مسئولین دولتی ، نهادهای نظارتی ،احزاب وگروهها بنحوی عمل نمایند که این رغبت و انگیزه در مردم تقویت شود .
اگر مردم مشاهده کنند که یکی از عوامل فوق الذکر برای پیروزی خود یا گروه و باند خویش از مسیر اسلام و احکام اسلام خارج شده است و با انگ و برچسبهای نا چسب سربازان واقعی و راستین حضرت امام (ره) و رهبر معظم را تخریب یا از صحنه خارج می کنند با کدامین انگیزه در صحنه ای حاضر شوند که شاهد بی عدالتی از طرف گروه و جمعیتی (چه رسمی یا غیر رسمی) در آن هستند .
مگر نه اینست که امام (ره) می فرماید همۀ این امور و هدف از انتخابات درنهایت حفظ اسلام است اگر مردم شاهد باشند چهره های نورانی و بزرگان دین مورد هجوم تبلیغات مسموم و ناعادلانه از طرف گروه واشخاص برای پیروزی باند خویش قرار می گیرند چه تکلیفی دارند؟
تخریب ،تهمت و ... خلاف دستورات الهی و احکام نورانی اسلام است حضرت امام (ره) در اینمورد می فرماید : ( باید توجه داشت هدف از انتخابات در نهایت ،حفظ اسلام است . اگر در تبلیغات حریم مسائل اسلامی رعایت نشد ،چگونه منتخب حافظ اسلام می شود ؟))
کسانی که با انواع تهمت ،افترا،انگ و برچسبهای ناروا حامیان و وفاداران به اسلام ، انقلاب و راه امام (ره) و رهبری نظام را از صحنه فعالیتهای اجتماعی حذف می کنند، اینان براستی دشمنان انقلاب و اسلام هستند یا دوستان انقلاب و مملکت ؟
امام امت رحمه اله علیه می فرماید (( اگر در این نظام کسی یا گروهی – خدای ناکرده – بی جهت در فکر حذف یا تخریب دیگران بر آید و مصلحت جناح و خط خود را بر مصلحت انقلاب مقدم بدارد ، حتماً پیش از آن که به رقیب یا رقبای خود ضربه بزند ، به اسلام و انقلاب لطمه وارد کرده است )) توجه به فرمایشات نورانی حضرت امام (ره) و رعایت آنها توسط مسئولین امر مطمئناً یکی از راهکارهای حضور پر شور مردم در پای صندوقهای رأی در همۀ انتخاباتهای موجود در سیستم نظام جمهوری اسلامی است .
هیچ فرد مسئول و علاقمند به انقلاب عدم نظارت به صلاحیت اشخاصی که مردم می خواهند آنان را برگزینند را نمی پسندد ، اما حذف فرد یا گروهی که در گذشته زندگی آنان چه پیش و یا پس از انقلاب جز تلاش و خدمت صادقانه و حرکت در مسیر امام (ره) و رهبری نظام و بالاتر از همه تعبد و تقید به احکام شرع دیده نشده است ،چگونه قابل هضم و درک است ؟
خمینی کبیر (ره) می فرماید : (( باید درست متوجه باشید و اشخاصی که انتخاب می کنید سوابقشان را مطالعه کنید ،بدانید .... در زمان سابق چه جور بودند ، در زمان انقلاب چه جور بودند ، از اول انقلاب تا حالا چه جور بودند و سوابق خانوادگیشان چه هست ،عقایدشان چه هست و مقدار معلوماتشان چه هست .))
حال اگر شخصی که گذشته قبل از انقلابش مبارزه با طاغوت و دفاع از دین و قرآن بوده است ، در دوران انقلاب در دفاع از آرمانهای حضرت امام و اوامری مقام معظم رهبری خون دلها خورده است ،از اول انقلاب تا به امروز سرباز وفادار احکام نورانی اسلام و شاگردی از شاگردان مکتب امام صادق (ع) بوده است ، از خانواده ای مومن واز طبقه پائین و زحمتکش جامعه بوده ، در حمایت از انقلاب، خط امام ، ولایت فقیه ،اندیشه های مقام معظم رهبری زخم زبانها شنیده و خون دلها خورده است ،در حد عالی سواد دانشگاهی دارد ،مجتهدی مقید و متعبد و عارف است ، تا به امروز عضو خبرگان رهبری و عضو هیأت رئیسه این مجلس معظم است ،امروز صلاحیت او زیر سئوال برود ،مردم چگونه این اقدام را با فرمایش امام راحل تطبیق دهند ؟
اگر چنین اقدامی از طرف فقهای عالیقدری باشد که منصوب حضرت امام (ره) و مورد تأیید رهبر معظم انقلاب باشند ، باعث دلسردی ،یأس و نا امیدی قومی دلیر ،دلسوز و حامی انقلاب و دیگران نخواهد شد ؟
لذا برای تحقق نظر و دیدگاه حضرت امام (ره) در حضور جدی و پر شور مردم در انتخابات و سرنوشتشان ازیک سو مسئولین امر نظارت و اجراء با شیوۀ عملکرد خوب و بر اساس اصول و فرمایشات امام راحل و با حفظ و حراست از رأی مردم و از سوی دیگر مردم با حضور پرشورشان در تعیین سرنوشت خویش و عدم کناره گیری و دلسردی به هر عنوان


باید بکوشند تا نمایندگان منتخب وواقعی مردم برگزیده شوند و ملت اطمینان داشته باشند که خود در سرنوشت خویش موثر و تعیین کننده هستند و بنا به فرمودۀ حضرت امام (ره) ((اشخاصی که انتخاب می شوند واقعاً منتخب مردم باشند ))
آنچه مسلم است کسانی که به ایران عزیز افتخار می کنند و برای استقلال و سربلندی این کشور می کوشند و به انقلاب اسلامی و تمامیت این کشور بزرگ علاقمندند ،می کوشند تا با ایجاد شرایط مناسب و بدور از تنگ نظریهای گروهی و خطی شرایط حضور همه علاقمندان به انقلاب اسلامی و کشور را فراهم آورند .آیا اگر شرایطی ایجاد شود که گروهها و شخصیتهای برجسته انقلاب و نظام امکان معرفی کاندیدا برای انتخابات آتی را نداشته باشند وتنها نامزدهای یک گروه و قشر خاص در بعضی مناطق و شهرستانها در صحنه حضور داشته باشند ، امکان حضور پرشور و با انگیزه در انتخابات وجود دارد ؟ آیا اگر بر خلاف سفارشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و بر خلاف احکام و اخلاق اسلامی به تخریب شخصیتها پرداخته شود و مانعی برای جلوگیری از پخش شبنامه ها و... نباشد سفارشات امام (ره) برای ایجاد زمینه حضور با نشاط مردم فراهم گردیده است ؟
امید است با ایجاد شرایط مناسب از سوی مسئولین و عشق و علاقه ای که ملت به نظام و انقلاب خویش دارند و به استقلال و آزادی کشور خویش علاقمند هستند ،با حضور گسترده خویش در شرایط فعلی کشور باعث شادی روح امام راحل و شهدای انقلاب گردند و به این پیام حضرت امام که درابتدای این نوشته آمد لبیک گویند که فرمود :
(( مردم اگر اسلام را ، استقلال و آزادی را ، نبودن تحت اسارت شرق و غرب را می خواهند، همه در انتخابات شرکت کنند ))

 

منابع :

http://www.etemademelli.ir/news/detail.php?ID=1459

  انتشار : ۴ دی ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1354

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما