مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1393
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13043056

چرا خوردن شکلات سگ ها را می کشد؟


این ماده شیمیایی موجود در شکلات خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و برای انسان ها محرک، نشاط آور و ضدسرفه است؛ اما خوردن مقدار ناچیزی از شکلات در کمتر از نصف روز و دوازده ساعت اثرات و عوارض بیماری و مسمومیت را در سگ ها ظاهر می کند.
چرا خوردن شکلات سگ ها را می کشد؟
 

شاید تصورش کمی دشوار باشد که شکلات خوراکی محبوب میلیون ها تن در سراسر جهان برای سگ ها تا جایی خطرناک باشد که مرگ آنها را رقم بزند، به خصوص اگر سگ کوچک و حجم شکلاتی که می خورد زیاد باشد، امکان مسموم شدنش بسیار بالا خواهد بود.


بنا بر این گزارش، شکلات حاوی ماده شیمیایی موسوم به تئوبرومین است؛ تئوبرومین که یک نوع آلکالوئید است در کاکائو و چای یافت می شود و ساختاری شبیه کافئين دارد. این ماده شیمیایی موجود در شکلات خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و برای انسان ها محرک، نشاط آور و ضدسرفه است؛ اما همین ماده باعث مسمومیت کشنده سگ ها می شود و خوردن مقدار ناچیزی از شکلات در کمتر از نصف روز و دوازده ساعت اثرات و عوارض بیماری و مسمومیت را در سگ ها ظاهر می کند.

بالا رفتن درجه حرارت بدن سگ، اسهال، افزایش سرعت تنفس و ضربان قلب، استفراغ، تشنج های عصبی از جمله این عوارض هستند.

چه زمانی شکلات کشنده خواهد بود؟

تئوبرومین موجود در شکلات بر اساس نوع و کیفیت شکلات متفاوت است. شکلات شیر ۰.۰۲ درصد تئوبرومین دارد اما این نسبت در شکلات تلخ ۱.۴ درصد است. اگر وزن سگ ۲۰ کیلوگرم باشد، خوردن ۲.۷ کیلوگرم شکلات شیر و ۴۵۰ گرم شکلات تلخ او را مسموم خواهد کرد.
اگر سگی مبتلا به مسمومیت با تئوبرومين باشد، باید او را به سرعت به دامپزشکی برد، در غیر این صورت می توان به سگ، مایع پیروکسید هیدروژن خوراند تا منجر به خالی شدن معده او شود.

  انتشار : ۷ دی ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1072

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما