مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1618
  • بازدید دیروز : 1990
  • بازدید کل : 13096931

آبشار قطبی که از آن خون می خروشد!


در یک یخچال قطبی در قطب جنوب، آبی به رنگ خون از ترکی به بیرون می خروشد و سال هاست دانشمندان را به زحمت انداخته که دلیل این رویداد نادر چیست؛ اما کشف دانشمندان می تواند به معنای یافتن زندگی روی سیارات دیگر باشد.
 
آبشاری که از آن خون می خروشد!
 
 
آبشاری که از آن خون می خروشد! اختصاصی «تابناک باتو»؛ ریزش آب در دمایی که معمولا آب باید یخ زده باشد، منظره ی نادری است اما ریزش خون چه می گوید؟

بنا بر این گزارش، در یک یخچال قطبی در قطب جنوب، آبی به رنگ خون از ترکی به بیرون می خروشد و سال هاست دانشمندان را به زحمت انداخته که دلیل این رویداد نادر چیست؛ اما کشف دانشمندان می تواند به معنای یافتن زندگی روی سیارات دیگر باشد.

در سال ۲۰۱۵ تیمی از دانشمندان بین المللی پی بردند که دلیل سرخی آب این آبشار، وجود آب نمک مالامال از آهن است. وقتی که آهن با اکسیژن آب ترکیب می شود، به سرخی می گراید؛ همان گونه که زنجیر دوچرخه ی شما در مواجهه با آب باران به تدریج قرمز رنگ می شود.
 
آبشاری که از آن خون می خروشد!
 
در سال ۲۰۱۷ چند تن از این محققان به یافته هایی دست یافتند. آنان متوجه شدند، با اینکه محل این آبشار در میان دره های خشک مک موردو است ـ که طبیعتا به دلیل شرایط صحرایی این منطقه به این اسم نامگذاری شده است ـ آب سرخ از منبعی از آب شور در زیر یخچال سرچشمه می گیرد؛ البته جالب است، بدانید که جریان های آب بسیار زیادی زیر این یخ ها در جریان هستند.

گفتنی است، این منابع آب شور بسیار بیشتر از چیزی است که تا کنون تصور می شده است. تمامی دریاچه های سطحی و جداگانه روی سطح قطب زیر زمین به هم متصل می شوند؛ این یعنی احتمال وجود یک اکوسیستم زیرزمینی گسترده.
 
آبشاری که از آن خون می خروشد!
 

آب معمولا از میان یخ عبور نمی کند؛ اما این آب شور قرمز آبشارهای خونی به محض یخ زدگی گرم می شوند. دقیقا مثل وقتی که آب مایع یخ می زند و انرژی آزاد می کند. در نتیجه گرمایی که هنگام یخ زدگی تولید می شود، کافی است تا بخش میانی آب شور را مایع و جاری نگه دارد.

آب شور بهترین مکان برای یافتن زندگی میکروبی است و اگر می تواند بین لایه های یخ جریان داشته باشد، به این معناست که زندگی میکروبی ممکن است درون دنیای یخی منظومه ی شمسی و فراتر از آن موجود باشد.
آبشاری که از آن خون می خروشد!
 

منبع:Atlasobscura.com

  انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 530

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما