مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2252
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13043915

معرفي طرح پرورش ماهی در قفس


معرفي طرح پرورش ماهی در قفس
آمار و اطلاعات جهانی حاکی از آن است که تقاضا براي مصرف آبزیان در سراسر دنیا رو به افزاش است . در کشور ا یران نیز که بیشتر جمعیت آن در نواحی دور از دریا زیست می کنند و ماهی و آبزیان دیگر جزو اقلام سفره آنها نبوده ، با توجه به رشد آگاهی مردم و انتشار اطلاعات در باره خواص استفاده از آبز یان مصرف آن رو به گسترش است . نکاتی مانند بالا رفتن رفاه عمومی و رشد تقاضای دسترسی به مواد و غذاهای متنوع تر و نیز مسایل اقتصادی در تولید و مصرف گوشت احشام و ما کیان باعث شده است به تدریج و با شیب ملا یمی مصرف ماهی و سایر آبزیان رو به توسعه باشد . به دلیل محدودیت منابع آبی در آب هاي داخلی و کاهش صید برخی از گونه هاي در یایی ، پرورش ماهیان و دیگر آبزیان دریایی به عنوان راه کار مطمئن ومقرون به صرفه در تامین پروتئین مورد نیاز معرفی شده است . قابلیت تولید منظم ، شرایط مناسب پرورشی ، عدم آلوده سازی محیط ، هزینه سرمایه گذاری نسبتا کم و بازدهی اقتصادی مناسب از دیگر مشوق های این امر هستند . به لحاظ تجاری نیز این روش می تواند محصول خود را با کمیت و کفیت مطلوب به بازار عرضه کند .
ترویج صنعت پرورش آبزیان در قفس می تواند شامل آبزیان حلال با هدف بازارهای داخلی و شورهای مسلمان باشد ، در عین حال بسیاری از گونه های غیر ماکول نیز با اهداف صادراتی می توانند در ا ین صنعت جایگاه داشته باشند . روند منظم و قابل برنامه ریزی تولید محصول به روش Cage Culture می تواند صنایع متعددی مانند کنسروسازی ، تولید پودر ، بسته بندی و فیله کنی را به خوبی تغذیه نموده و بازدهی این صنایع را به حداکثر برساند . به بیان دیگر ، این روش می تواند سنگ بنای ایجاد مجتمع ها و یا خوشه های شیلاتی شده و از نوسانات رایج در روش صید سنتی در امان باشد .
قابلیت دیگر روش Cage Culture اشتغالزایی آن بوده که به ویژه در مناطق محروم و توسعه نیافته می تواند برای گروه های بزرگی از مردم شغل و رفاه تامین کند . همچنین این روش می تواند جایگزین خوبی برای روش های منسوخی نظیر صید پره و یا استفاده از قایق ها و لنج های نامطمئن باشد .
پرورش ماهی در قفس مانند هر کسب و کار دیگر دربرگیرنده الزامات ، ظرفیت ها و فرصت ها یی است که مدیریت این موارد می تواند ضامن موفقیت طرح باشد . با توجه به ابعاد و ویژگی های طرح می توان آن را به صورت نامحدود گسترش داد و پیوند ساختاری از طریق نقاط تماس متعددی با کسب و کارهای دیگر ایجاد کرد . مدل مفهومی زیر نگاهی اولیه به ساختار خوشه می باشد که در برگیرنده پایه ای ترین نقاط تماس می باشد .
بررسي بازار تولید ماهی در قفس
مصرف کنندگان عمده: صنايع غذايي و خانوار
میزان تقاضا : درحال حاضر مصرف سرانه ماهي در كشور 8.5 كيلوگرم است.
پیش بیني ظرفیت و تركیب تولید هر طرح: 500 تن در سال
روش تولید و تکنولوژی تولید ماهی
در اين روش گونه هايي از ماهيان با بازار پسندي زياد شامل سوكلا، هامور، صبيتي و راشگو كه در درياي عمان وجود دارند انتخاب و بچه ماهي 2تا 3 گرمي از مراكز تكثير داخلي يا خارجي تامين و در ساحل در مراكز به وزن رساني به وزن 15 تا 20 گرم رسانده ميشوند و سپس در قفس هايي (10 قفس) از جنس پلياتيلن گرد تقويت شده (به قطر 20 متر) ذخيره سازي ميشوند.در اين طرح امكان غذادهي اتوماتيك و دستي وجود دارد.
مساحت زمین: 2 هکتار
سطح زیربنا :
- تولیدي و پشتیباني تولید: 1000 مترمربع
- اداري: 250 متر مربع
- محوطه سازي: 12500 متر مربع
تعداد و ترکیب نیروی انساني طرح تولید ماهی: حدود 15 نفر

  انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1206

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما