مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1900
  • بازدید دیروز : 3600
  • بازدید کل : 13090638

گرفتن دست همسر درد را آرام می کند


گرفتن دست همسر درد را آرام می کند

این پژوهشگران دریافتند که گرفتن دست همسر در هنگام تولد کودک به شکل قابل توجهی احساس درد را در زنان کاهش می دهد. گرفتن دست یک غریبه و یا حضور همسر در اتاق زایمان بدون گرفتن دست او، تأثیر چندانی در کاهش درد زنان باردار ندارد.
 

گرفتن دست همسر درد را آرام می کند

گرفتن دست همسر درد را آرام می کنداختصاصی «تابناک با تو»؛ پژوهشگران در دانشگاه کلرادو ایالات متحده ی آمریکا دریافتند که زنان باردار زمانی که همسرانشان در اتاق زایمان باشند و دستهای آنها را با محبت و مهربانی بگیرند درد کمتری را احساس می کنند.

این پژوهشگران دریافتند که گرفتن دست همسر در هنگام تولد کودک به شکل قابل توجهی احساس درد را در زنان کاهش می دهد. گرفتن دست یک غریبه و یا حضور همسر در اتاق زایمان بدون گرفتن دست او، تأثیر چندانی در کاهش درد زنان باردار ندارد. این پژوهش بین ۲۳ زوج با میانگین سن بین ۲۳ تا ۳۳ سال انجام شد. البته نکته ی جالب توجه درباره ی زنان مذکور این بود که آنها احساسات واقعی داشتند و چه قبل و بعد از ازدواج فضای رمانتیک مستمری را با همسرانشان تجربه کرده اند.

گرفتن دست همسر درد را آرام می کند

محققان درد در تحقیق اخیرشان دریافته‌اند، هنگامی که زوج‌ها در هنگام درد دست یکدیگر را می‌گیرند، امواج مغزی آنها با یکدیگر هماهنگ می‌شوند و درد آنها کاهش می‌یابد. ساینس دیلی گزارش داد، محققان دانشگاه "کلرادو بولدر" (Colorado Boulder) در مطالعه ای که به تازگی انجام داده اند دریافتند، هنگامی که یکی از زوجین زمان درد کشیدن شریکش با او همدردی می‌کند، امواج مغزی آن دو با یکدیگر هماهنگ می شود و هرچه آن امواج مغزی بیشتر با هم هماهنگ شوند، درد کمتر و کمتر می شود.

  انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1111

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما