مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2000
  • بازدید دیروز : 1603
  • بازدید کل : 13041457

آموزش تصویری گوگل ترند (google trends) و استفاده از آن جهت افزایش فروش و فروشگاه اینترنتی


آموزش تصویری گوگل ترند (google trends) و استفاده از آن جهت افزایش فروش و فروشگاه اینترنتی

آموزش تصویری گوگل ترند (google trends) و استفاده از آن جهت افزایش فروش و فروشگاه اینترنتی

از آمار بیشترین کلمات جست و جو شده در گوگل به نفع خود استفاده کنید!

هشدار:قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود به تمایلات و نیاز های مردم توجه کنید و با توجه به آمار بیشترین کلمات جست و جو شده در گوگل کار خود را شروع کنید.

گوگل ،یک سرویس و ابزار فوق العاده به نام گوگل ترند (google trends) دارد.trend به معنی تمایل و علاقه است و شما با استفاده از این ابزار می توانید بیشترین کلمات جست و جو شده در ایران و جهان را پیدا کنید. همچنین با استفاده از گوگل ترند می توانید دو یا چند موضوع مختلف را با هم مقایسه کنید و ببینید کدام یک محبوبیت و جست و جوی بیشتری دارد.کلمات و شاخه های مختلف را با هم مقایسه کنید و ببینید چه خدمات و محصولاتی خواهان بیشتری دارد.شما در فروشگاه اینترنتی خود باید سعی کنید محصولات و خدماتی ارائه کنید که متقاضی داشته باشد.

این ابزار که به صورت رایگان در اختیار تمام مردم دنیا قرار دارد ،یک ابزار قدرتمند برای تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری است.روزی نیست که سراغ اینترنت بروم و سری به گوگل ترندس نزنم.

ما با استفاده از این ابزار ،موضوع ها ی مختلف را با هم مقایسه می کنیم.از اطلاعات اجتماعی گرفته تا موضوعات تخصصی سئو فروشگاه های اینترنتی.
بخشی از اطلاعاتی که در مشاوره هایمان در اختیار مشتریانمان قرار می دهیم از تجزیه و تحلیل اطلاعاتی است که از این ابزار فوق العاده بدست می آوریم.

در ادامه ی مقاله به شما آموزش می دهم که با استفاده از گوگل ترندس فارسی بیشترین سرچ ایرانیان را در گوگل پیدا کنید.(البته شما در مقیاس جهانی و بین المللی نیز می توانید از این ابزار استفاده کنید.)

چگونه بیشترین کلمات جست و جو شده در ایران را پیدا کنم؟

1-برای کار با گوگل ترند ابتدا عبارت google trends را در گوگل جست و جو کنید.و مطابق شکل نتیجه مشخص شده را انتخاب کنید.

گوگل ترند2-.سپس روی گزینه بالا سمت چپ که به صورت سه خط است کلیک کنید و سپس گزینه ی explore را انتخاب کنید.

بیشترین کلمات جست و جو شده گوگل ترندس

3- در صفحه ای که مشاهده می کنید پر جست و جو ترین موضوعات جهان به همراه کشور هایی که بیشترین جست و جو ها را انجام می دهند مشخص شده است.

4-برای اینکه موضوع مورد جست و جوی ایرانیان را پیدا کنید کافی است که در بخش World Wide کشور ایران را انتخاب کنید.

بیشترین کلمات جست و جو شده در گوگل

5-در تصویر زیر موضوعاتی که بیشترین موضوع جست و جو در ایران را دارند مشاهده می کنید.

بیشترین کلمات جست و جو شده در ایران

6-با کلیک بر روی هر کدام می توانید از جزییات و شهر هایی که در ایران بیشترین جست و جو برای هر کلمه دارند را مشاهده کنید.

آموزش گام به گام گوگل ترندس

اما مساله ی بسیار مهم کاربرد و استفاده ای است که google trends برای فروشگاه های اینترنتی دارد.

چگونه از google trends برای تجزیه و تحلیل اطلاعات مورد نیاز در فروشگاه اینترنتی استفاده کنید؟

فرض کنید که شما می خواهید یک فروشگاه اینترنتی پوشاک راه اندازی کنید و دقیقا نمیدانید چه محصولاتی را باید برای فروش انتخاب کنید.یکی از معیارهایی که در هنگام تصمیم گیری باید مد نظر قرار دهید نتایجی است که گوگل ترند به شما می دهد.

در قسمت بالای صفحه روی گزینه add a search Item کلیک کنید.

کلمات جست و جو شده در ایران

برای شروع مثلا دو گزینه لباس مردانه و لباس زنانه را وارد می کنیم.

همانطور که مشاهده می کنید میزان جست و جوی لباس زنانه بسیار بیشتر از لباس مردانه است.

google trends

در قسمت پایین صفحه نیز عبارت های مرتبط با لباس زنانه و لباس مردانه به صورت مجزا آورده شده است.همچنین مناطقی که این عبارت ها در آنجا جست و جو می شود مشخص شده است.

آمار سرچ گوگل در ایران

خب پس بنابراین تصمیم می گیرید که در حوزه لباس خانم ها که بسیار پر طرفدار تر است فروشگاه خود را راه اندازی کنید.

حالا عبارت های مرتبط با لباس خانم ها را بررسی می کنیم تا ببینیم کدام پر طرفدارتر است.

برای مثال عبارت پالتو زنانه را وارد می کنیم.در تصویر زیر مشاهده می کنید که روند جست و جوی این کلمه هر سال در حال افزایش است و هر سال در حوالی سرد شدن هوا جست و جو ها افزایش پیدا می کند.

گوگل ترند فارسی

خب حالا عبارت های چادر،لباس دخترانه را وارد می کنیم و با هم مقایسه می کنیم.

همانطور که در تصویر می بینید چادر به رنگ قرمز و لباس دخترانه با رنگ زرد مشخص شده است.با مقایسه نمودار خط شکسته و نمودار میله ای متوجه می شوید که لباس دخترانه حوزه ای بسیار کاربردی تر و پرطرفدارتر است و اگر روی این حوزه کار کنید مشتریان و در نتیجه فروش بیشتری خواهید داشت.

آموزش google trends

حالا اجازه بدهید کلمه ی مانتو را هم وارد کنیم و میزان جست و جویش را با گزینه های دیگر مقایسه کنیم.

شما هم حیرت زده شدید؟!نه؟

مانتو که با رنگ سبز مشخص شده است جست و جوی به مراتب بیشتری دارد و از سایر حوزه های دیگر فروش لباس زنانه پرطرفدارتر است.

آموزش قدم به قدم گوگل ترند

همانطور که متوجه شدید ابزار گوگل ترند که برای ما فارسی زبان ها بسیار کاربردی است،بیشتر به منظور مقایسه آمار جست و جوی کلمات مختلف با هم کاربرد دارد.اگر می خواهید که تعداد دقیق جست و جو یک کلمه یا عبارت را پیدا کنید مقاله چگونه آمار جست و جوی کلمات در گوگل را پیدا کنیم؟ را مطالعه کنید.

در این مقاله یاد گرفتید که چگونه با استفاده از گوگل ترند (که امکان بررسی میزان جست و جوی کلمات فارسی را نیز به شما می دهد.) آمار سرچ کاربران ایرانی را دریابید و بتوانید با مقایسه ی میزان جست و جوی کلمات مختلف با هم، به طور هدفمند و حساب شده برای افزایش موفقیت فروشگاه اینترنتی خود برنامه ریزی کنید.

امیدوارم که این مقاله به دردتان خورده باشد.اگر سوالی در ذهنتان دارید که مایلید بپرسید آن را در پایین همین صفحه و در بخش نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ شما را بدهیم.

فیلم آموزشی گوگل ترند را تماشا کنید:

با مشاهده ی این فیلم آموزشی می توانید بیشترین کلمات جست و جو شده در ایران و جهان را پیدا کنید.همچنین می توانید میزان جستجو ی عبارت های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.

 

 

چگونه آمار جست و جوی کلمات در گوگل را پیدا کنیم؟

در این مقاله می خواهم ابزار گوگل پلنر را به شما معرفی کنم که با استفاده از آن بتوانید بفهمید که یک کلمه به طور متوسط چند بار در ماه جست و جو می شود.بیشترین کاربرد گوگل پلنر در درک میزان جست و جوی کلمات ، برای سایت ها و فروشگاه های اینترنتی است که می خواهند بدانند برای جذب ترافیک هدفمند (جذب جامعه هدف) از چه کلمه ها و عبارت هایی باید در بهینه سازی سایتشان استفاده کنند.

برای افرادی نیز که می خواهند علاقه ی بازار را تشخیص دهند و بین گزینه های مختلف مقایسه کنند این ابزار کاربردی است.(اما به این دسته از افراد پیشنهاد می کنم که بعد از اتمام این مقاله، آموزش google trends را نیز مطالعه کنند.)

برای تجزیه و تحلیل کردن آمار جست و جوی کلمات در گوگل ، ابزار زیادی وجود دارد اما به جرات می توانم بگویم که در حال حاضر google keyword planner بهترین است.زیرا علاوه بر اینکه به صورت رایگان در اختیار عموم مردم است،برای تجزیه و تحلیل میزان جست و جوی کلمات فارسی از سایر ابزارها مفیدتر است.

در ادامه ی این مقاله به آموزش قدم به قدم google keyword planner می پردازیم.

قبل از اینکه شروع کنیم به دو نکته ی زیر دقت کنید:
1-حتما روی کامپیوتر خود فیلترشکن نصب کنید.به این دلیل روی نصب فیلترشکن تاکید می کنم چون این سایت فیلتر است و در حالت عادی و بدون استفاده از فیلترشکن نمی توانید وارد آن شوید.
2-یک حساب ایمیل یا جی میل برای خود باز کنید.

پیدا کردن آمار جست و جوی کلمات در گوگل با استفاده از ابزار گوگل پلنر ( google keyword planner ) :

ابتدا وارد گوگل شوید و عبارت google keyword planner را جست و جو کنید و مطابق شکل عمل کنید.
گوگل پلنر

سپس پنجره ای مشابه تصویر زیر را مشاهده می کنید.روی گزینه ی مشخص شده کلیک کنید و با حساب جی میل یا ایمیل خود در این سایت ثبت نام کنید.
آمار جست و جوی کلمات در گوگل
بعد از اینکه ثبت نام شما با موفقیت انجام شد تصویری مشابه تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.از زبانه ی tools گزینه ی keyword planner را انتخاب کنید.

 

میزان جست و جوی کلمات در گوگلگزینه ی مشخص شده در تصویر زیر را انتخاب کنید.

 

آمار جست و جوی کلمات در گوگل
اگر مراحل بالا را به درستی انجام داده باشید تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

 

میزان جست و جو یک کلمه در گوگل

 

در بخش اول کلمه ای که می خواهید میزان جست و جوی آن را بدست آورید وارد کنید.

در بخش دوم دقت کنید که گزینه ی all locations انتخاب شده باشد.این گزینه محدوده ی جغرافیایی که در آن می خواهید ببینید کلمه ی مورد نظر شما چقدر جست و جو می شود را مشخص می کند.متاسفانه ایران به صورت مجزا در این لیست وجود ندارد.اما چون عبارت های مورد نظر ما فارسی است با انتخاب گزینه ی all locations باز هم به نتیجه ی مورد نظرمان می رسیم.

در بخش سوم هر دو گزینه ی Persian و English را انتخاب کنید.گوگل یک سرویس جست و جوی انگلیسی دارد و یک سرویس جست و جوی اختصاصی برای زبان فارسی دارد.بعضی از مرورگرها در گوگل فارسی جست و جو می کنند و برخی نیز در گوگل انگلیسی.پس برای دقیق تر بودن نتایج جست و جو هر دو گزینه را انتخاب کنید.

در بخش چهارم گزینه ی google and search partner را انتخاب کنید تا علاوه بر جست و جوهایی که در گوگل می شود جست و جوی سایر موتورهای جست و جو مثل یاهو و بینگ نیز در نظر گرفته شود.

بعد از انجام مراحل بالا روی گزینه ی get ideas کلیک کنید.

برای ادامه کار،به عنوان مثال من کلمه ی عطر زنانه را در بخش اول وارد کردم و صفحه ای به شکل زیر نمایش داده می شود.

آموزش keyword planner

در بخش اول کلمه ای که می خواهید میزان جست و جوی آن را بدانید نمایش داده شده است.

در بخش دوم گزینه persian به معنای جست و جو ها در گوگل فارسی و english هم به معنای جست و جوها در گوگل انگلیسی است.در این مثال ما گزینه ی گوگل فارسی را انتخاب کرده ایم.

در بخش سوم میزان جست و جوی تمامی کلمه هایی که به شکلی هم خانواده و مرتبط با عطر زنانه هستند،نمایش داده شده است.لیست تمامی کلمات و میزان جست و جوی ماهیانه ی هر یک را می توانید در قسمت پایین صفحه مشاهده کنید.

در بخش چهارم keyword ideas نشان دهنده ی میزان جست و جو برای یک کلمه یا عبارت است.اما گزینه ی al group ideas نشان دهنده ی میزان جست و جو برای یک گروه از کلمات مشابه می باشد.

همانطور که مشاهده می کنید در بخش پنجم میزان جست و جوی ماهیانه ی کلمه ی مورد نظر (در اینجا عبارت عطر زنانه) نمایش داده شده است.

 

 

  انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 810

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما