مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1152
  • بازدید دیروز : 751
  • بازدید کل : 13667727

جزوه مدیریت تحول سازمانی کارشناسی ارشد پیام نور + اسلاید خلاصه درس


جزوه مدیریت تحول سازمانی کارشناسی ارشد پیام نور + اسلاید خلاصه درس

جزوه مدیریت تحول سازمانی

نام منبع درس: بهبود و بازسازی سازمان

مولف: زهرا برومند

دو جزوه شامل:

1. جزوه  درس مدیریت تحول به صورت تایپ شده در برنامه WORD  در 43 صفحه

2. جزوه  درس مدیریت تحول به صورت اسلاید و تبدیل شده به PDF در 102 صفحه

 

 

قسمتی از متن تایپ شده

مديريت تحول سازماني

 

تاريخچه تحول سازماني

تحول سازماني كه نوعي استراتژي بهسازي است از اواخر دهه 1950 و اواخر دهه 1960 مطرح شد ؛ و بر اساس آن پويايي گروه تئوري و عمل مرتبط با تغيير مواردي استوار است. كاربرد و حاصل علوم كه تحول سازماني از آنها نشأت مي گيرند.براي بهبود سازگاري و تطبيق بين افراد و سازمان،‌بين سازمان و محيط و ميان عناصر و اجزاي سازماني نظير استراتژي، ساختار و فرآيندها، رهنمودهايي ارائه مي‏دهد كه اين رهنمودها از طريق برنامه‏ها و فعاليت‏هاي ايجاد تغيير كه هدف آن رفع مشكل در شرايط خاص و مشكل ساز است اجرا مي‏شود.

 

تعريف تحول سازمان

فرآيندي برنامه ريزي شده و اصولي (نظام‏مند) است كه با بهره گيري از ارزش‏ها و اصول علوم رفتاري كاربردي در سازمان‏ها در پي افزايش اثربخشي فردي و سازماني است

تعريف تحول سازمان: تحول سازمان فعاليت تا تلاش است 1) برنامه ريزي شده 2) در سراسر سازمان3) كه بوسيله مديريت عالي سازمان اداره شده و 4) اثر بخشي و سلامتي سازمان را از طريق 5) برنامه‌هاي تغيير برنامه‌ريزي شده در فرآيند‌هاي سازمان با استفاده از علوم رفتاري افزايش ميدهد

ü اهداف تحول سازمان :

1) افزايش سازگاري بين ساختار، فرآيندها، استراتژي، افراد و فرهنگ سازمان 2) ايجاد و توسعه راه‌حل نو و خلاقانه در سازمان 3) توسعه توانايي نوسازي خويشتن در سازمان (بيره 1980)

علت شكست بيشتر برنامه‌هاي تحول سازمان: مديريت عالي نسبت به آنها رفتاري حمايت گرانه ندارد يا اينكه تعهد كمتري در خود احساس مي‌كند و يا به علت درگيري با ساير وظايف از آن روي بر مي‌‌گرداند

سطوح عمده تحول

1- تحول تدريجي 2- تحول پيوسته 3- تحول گسسته

الف- تحول تدريجی:

اين تحول نشان دهنده تغيير نسبتاً ثابت و خطي در محيط است. واكنش مناسب به اين تحول، ارتقاء و بهبود تدريجي است .

2- تحول پيوسته: اين تحول شامل تغييريكنواخت و فزاينده در محيط در طي زمان است . واكنش مناسب به اين سطح از تحول، اصلاح و بهبود مستمر و پيوسته است. مديريت كيفيت «دمينگ»، كايزن، مهندسي مجدد (مايكل همر) و ... از فنون و رويكردهاي مناسب اين سطح از تحول اند.

3- تحول گسسته: اين تحول نشان دهنده تغييرات ناگهاني، غيرخطي و عميق در يك محيط است. اين تحول عملكرد را از يك سطح به سطح كاملاً متفاوت و با لاتر هدايت مي كند. اين تحولات که اصولاً بنيادين و ريشه ای است «نقطه عطف استراتژيك» يا «چرخش راهبردي» مي نامد. اين سطح از تحول مستلزم تحول اساسي در محصولات، خدمات ، فرايندها، نظام ها ،‌ساختارا و الگوهاست.

مجريان تحول سازماني

مشاوراني هستندكه در زمينه علمي و تئوريک آموزش‏هاي لازم و کافي را ديده وپويايي و تغييرسازماني را درك كردهاند.

1- مشاوران داخلي Internal Consultants

2- مشاوران خارجي external consultants

 

  • نقش مشاوران تحول سازمان: نظم دهي به فعاليت‌ها بمنظور كمك به اعضاي سازمان در حل مسائل و مشكلات خود كمك به آنها تا ياد بگيرند كه كار را بنحوي بهتر انجام دهد.
  • : جرياني مشخص از فعاليت‌هاي وابسته به هم است كه در جهت اهداف يا نتايج غايي حركت مي‌كند. تحول سازمان يك فرآيند است.

مكتب سيستمي: سازمان را بعنوان مجموعة پيچيده‌اي از عناصر درهم بافته و مرتبط بهم و پويا ميداند كه از اجزايي نظير نهادها، فرايندها، حلقه‌هاي باخرر. ستاره و محيطي كه سيستم در آن مشغول به فعاليت مي‌باشد تشكيل شده است، لاجرم تغييري در يك جزء موجب تغييراتي در ساير اجزاي سيستم مي‌شود.

v سازمانها، سيستم‌هاي هستند که با محيط خود در تعامل هستند، بسياري از مسائل و مشكلات سازمان‌هاي امروزي از تغييرات سريع و شتابان خواسته‌ها، تهديدات و فرصت‌هاي محيطي نشأت مي‌گيرند به موزات تغيير در محيط، سازمان بايد خود را با محيط تغيير يافته وفق دهد.

مدل تحقيق در عمل ... 1) شناخت يا تشخيص اوليه (مقدماتي) 2) جمع‌ آوري اطلاعات اوليه گذرنده متقاضي تحول 3) باز خورد اطلاعاتي به گروه متقاضي 4) بازيابي اطلاعات اوليه از طريق گروه متقاضي 5) برنامه‌ريزي انجام اقدامات به وسيله گروه متقاضي 6) انجام اقدامات به وسيله گروه متقاضي

مدل کرت لوینبه منظور پاسخگویی به شرایط محیطی 3 مرحله زیر در تحول باید رعایت گردد.

1. خروج از انجماد گذشته 2. اعمال تغییرات حال 3. انجماد مجدد برای آینده

  • هدف نهايي برنامه‌هاي تحول سازمان: بهينه سازي سيستم از طريق حصول اطمينان از هماهنگي در سازگاري اجزاي سيستم مي باشد.
  • بر اساس ديدگاه سيستمي تغيير يك جزء سيستم، تغيير در اجزاي ديگر سيستم از قبيل ساختار، فرآيند و فرهنگ را ضروري مي سازد.
  • ذينفع ‌ها: گروهي هستند كه تحت تأثير فعاليت‌هاي سازمان قرار مي‌گيرند و مي‌خواند در آنچه سازمان انجام مي‌دهد نقشي داشته باشند كه اين اين گروه‌ها شامل اتحاديه‌هاي كارگري، تدوين كنندگان مقررات حرارتي طرفداران محيط زيست و سرمايه گذاران مي‌باشند.

برنامههاي تحول سازمان: فعاليت‏ها و يا تلاش‏هاي بلند مدت و برنامه‌ريزي شده مستمر هستند.

مشاركت عموم سازمان؛ شرط اصلي تحقق تحول سازمان است

مهمترين عامل در‌تحول: 1- آموزش مهارت‏ها 2- ايجاد انگيزه

 

 

اهميت و ضرورت مديريت تحول

تحولات و تغييرات سريع ، بديع و شگرف دگرگوني‌هايوسيع، فراگير و عميقدر جوامع، سازمان‌ها و محيط‌هاي اقتصادي، اجتماعي، سياسي، فرهنگي، تكنولوژيكي و مديريتي

گام‌هاي دهگانه براي ايجاد تحول سازماني

آنچه كه در گام‌هاي دهگانه تحول سازماني و ايجاد تحول به دنبال آن هستيم، رسيدن از وضع موجود به وضع مطلوب است و در آن با مشخص كردن مطلوبيت‌ها، ارزش‌ها، مباني، اصول و شناخت داشته‌ها و نداشته‌ها شامل عوامل داخلي و خارجي و تعيين راهكارهاي دستيابي و تحقق مطلوبيت‌ها همراه با نهادينه‌سازي و اجرايي نمودن آن و پيش‌بيني ساز و كاري براي ارزيابي و كنترل، اين مأموريت به انجام مي‌رسد.

گامهاي 10 گانه براي ايجاد تحول

1- شناخت 2- شناخت چيست‌ها و چراهها 3- شناخت موانع،ضعف‌ها و... 4- مشخص كردن اهرم‌ها و... 5- آغاز حركت 6- برنامه ريزي براي ايجاد تحول 7- اجراي برنامه 8- تعيين مقياس 9- تثبيت تحول 10- به پايان رساندن تحول


مبلغ قابل پرداخت 14,375 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 2350

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما