جزوه روان شناسی با رويکرد کاربرد در تعليم و تربيت
تأليف: مجتبی کوثری
جزوه روان شناسی با رويکرد کاربرد در تعليم و تربيت به صورت تایپ شده در 114 صفحه و در قالب فایل PDF تهیه شده است.
فهرست مطالب جزوه روان شناسی با رويکرد کاربرد در تعليم و تربيت
بخش اول: مفاهيم و كليات. . . .
مقدمه . . .
روان شناسى چيست؟ . .
روان شناسى چه است ولى چه نيست؟ .
تعريف روان شناسى. . .
تعريف روان شناسى بر اساس پيشينه تاريخى .
تعريف غايتى از روان شناسى. .
هدف روان شناسى. . . .
كاربرد روان شناسى در زندگى . .
نگاه مقايسه ای به نقش روان شناسى و دين.
كار ويژه روان شناسى. . .
روان شناسى از پيدايش تا پيشرفت . .
روان شناسى فلسفى و روان شناسى نوين )تشابهات و تمايزات( .
تاريخچه روان شناسى . . .
دوره فلسفى روان شناسى . . . .
دوره علمى شدن روان شناسى. . .
مكتب ها و رويكردهاى پيش برندۀ روان شناسى
مراد از مكتب . .
مكتب ساخت گرايى. .
مكتب كنش گرايى . . .
مكتب رفتارگرايى. . . . . .
مكتب گشتالت. . . . . .
مكتب روان تحليلىگرى . . .
مكتب انسان گرايى. . .
مكتب شناخت گرايى . .
عصر پسا مكتب . . . .
حوزه هاى تخصصى و گرايش های روان شناسى . .
1 . روان شناسى فيزيولوژيک. .
2 . روان شناسى آزمايشى. . .
3 . روان شناسى بالينى . . . .
4 . روان شناسى مشاوره . .
5 . روان شناسى تربيتى )يادگيرى و آموزش( . .
6 . روان شناسى صنعتى يا سازمانى. . .
7 . روان شناسى شخصيت. . . . .
8 . روان شناسى رشد )تحولى( . .
9 . روان شناسى اجتماعى . .
رواشناسى سلامت: . . .
روان شناسى دين: . . .
روان شناسى دينى: . . . . .
روان شناسى اسلامى: . . . .
روان شناسى اسلامى از امكان تا ضرورت)برای مطالعه( . .
نقض روان شناسى غربى )برای مطالعه( . . . .
روش تحقيق در روان شناسى. . .
پژوهش هاى بنيادى. . . . .
استفاده از آزمون . . . . .
بخش دوم: روان شناسى با رويكرد كاربرد در تعليم و تربيت .
1 - روان شناسى ارتباطات . . .
مفهوم شناسى ارتباط. . . . .
جايگاه و اهميت ارتباط. . . .
ابعاد ارتباط. . . . . . . . . . . .
ابزار يا كانال ارتباط. . . . .
باروری و خلاقيت در برابر ركورد ) 35 تا 55 سالگى(: .
انسجام من در برابر نا اميدی ) 55 سالگى به بعد(: . .
) جدول 2 ( مراحل روانى اجتماعى اريكسن 1 .. ..
4 . رشد اخلاقى 1 .. .
سطح اخلاق پيش قراردادی: . .
سطح اخلاق قراردادی: .
سطح اخلاق فرا قراردادی: . 61
) جدول 3 ( مراحل رشد اخلاقى از نظر كلبرگ.
4 . روانشناسى يادگيری. . .
تعريف يادگيری . . . . . . . .
اهميت و ضرورت يادگيری. . . .
شكل گيری و اقسام يادگيری. . .
ديدگاه ها ورويكردهای يادگيری: .
انواع محرک. .
صور مختلف شرطى سازی . . .
يادگيری از طريق شرطى سازی )يادگيری از طريق ايجاد تداعى و پيوند( . .
آزمايش يادگيری از طريق شرطى سازی كلاسيک. . . . . . .
مراحل يادگاری از طريق شرطى سازی كلاسيک )پاولفى(: . .
يادگيری از طريق شرطى سازی كنشگر . . . .
يادگيری شناختى)يادگيری از طريق ايجاد بينش( . .
عوامل مؤثر در يادگيری بهتر . . . . .
برخى شيوه های يادگيری كارآمد . .
يادگيری معنادار)برای مطاله بيشتر( . .
معنادارسازی يادگيری. . . . . . . . . . . .2
ساخت شناختى. . . تاثيرات فشار روانى بر انسان )تاثيرات جسمانى و روانى( . . . .
عوامل ايجاد كننده استرس )استرسورها( . .
تعارض.
انواع حالات تعارض. . . .
انواع واكنش ها در برابر فشار روانى. . . . . .
روش های مقابله با فشار روانى از ديدگاه اسلامى .
ناكامى و تعارض. . . .
ريشه يابى بروز ناكامى )موانع درونى/ روانى ( .
واكنش به ناكامى . .
ناكامى )يک رويداد فعال كننده( . . . .
ارگانيزم و راههای كنار آمدن با اضطراب )مكانيزم های دفاعى(
نشانه ها و پيامد های اختلالات روانى.
انواع اختلالات شخصيت. .
خود پنداره؛ نشانه ها و علايم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
مبلغ قابل پرداخت 8,348 تومان
برچسب های مهم