مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1026
  • بازدید دیروز : 3600
  • بازدید کل : 13089764

سياست ايالات متحده در عراق


سياست آمريکا در عراق

يک هيات تحقيق آمريکايی تغيير در سياست های راهبردی ايالات متحده در عراق از جمله همکاری با ايران و سوريه را توصيه کرده اما مقامات آمريکايی بر ادامه حمايت از دولت عراق تاکيد نهاده اند.

روزنامه آمريکايی لس آنجلس تايمز گزارشی را به نقل از نتيجه تحقيقات يک گروه تحقيق انتشار داده که از سوی جورج بوش، رييس جمهوری آمريکا، برای بررسی سياست اين کشور در عراق تشکيل شده و در آن تغييراتی اساسی شامل خروج تدريجی ارتش ايالات متحده و همکاری با ايران و سوريه برای استقرار امنيت در عراق توصيه شده است.

 

به نوشته اين روزنامه، رياست هيات تحقيق ده نفره را که در ماه مارس سال جاری تشکيل شد، جيمز بيکر، وزير خارجه پيشين و از سياستمداران ارشد حزب حاکم جمهوريخواه آمريکا، بر عهده داشته و هدف از آن يافتن راه حلی برای مشکلات کنونی در عراق بوده است.

 

اعضای هيات، که گفته می شود از شخصيت های برجسته آمريکايی هستند، در ارزيابی گزينه های مختلف در يک اصل به توافق رسيده اند و آن لزوم تغيير در سياست آمريکا در عراق بوده است.

 

براساس مقاله لس آنجلس تايمز، يکی از اعضای هيات تحقيق گفته است که آنچه که مشخص شده اين است که سياست آمريکا درعراق نمی تواند به شکل کنونی ادامه يابد زيرا با موفقيت همراه نبوده و لازم است در آن تغييراتی داده شود.

 

گفته می شود که اگر هيات تحقيق در گزارش نهايی خود خواستار تغييرات اساسی در سياست دولت آمريکا در عراق شود، اين توصيه باعث تقويت موضع منتقدان سياسی رييس جمهوری و همچنين آن گروه از مقامات دولت می شود که از چنين تغييراتی حمايت کرده اند.

 

به نوشته روزنامه آمريکايی، هيات تحقيق در مطالعات خود عمدتا دو گزينه را به طور اساسی بررسی کردند.

 

خروج يا همکاری با ايران و سوريه

لس آنجلس تايمز می نويسد که دو گزينه ای که هيات تحقيق به عنوان تغييراتی اساسی در سياست کنونی آمريکا مورد توجه قرار داده خروج مرحله ای نيروهای آمريکايی از عراق يا همکاری با ايران و سوريه در تلاش برای خاتمه دادن به خشونت های جاری در اين کشور بوده است.

اين توصيه در حالی مطرح می شود که آمريکا دولت سوريه را به خودداری از اقدام موثر برای جلوگيری از عبور شورشيان مخالف دولت عراق از مرز دو کشور و حمايت از تروريسم متهم می کند و روابط ايالات متحده و ايران به دليل برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی همچنان تيره است.

 

همچنين، مقامات دولت آمريکا خارج کردن نظاميان اين کشور از عراق در حال حاضر را مردود دانسته و از تعيين جدول زمانی معينی برای چنين اقدامی نيز خودداری کرده اند.

 

بنابراين عمل به توصيه های هيات تحقيق به منزله تغييراتی بنيادی در سياست خارجی دولت آمريکا خواهد بود و به نظر نمی رسد که رييس جمهوری آمادگی دست زدن به چنين تغييراتی را داشته باشد.

 

جيمز بيکر در يک مصاحبه تلويزيونی در هفته گذشته گفت که احتمالا در گزارش اين هيات مواردی وجود خواهد داشت که ممکن است دولت با آنها موافق نباشد اما افزود که به نظر وی، در صورتی که روشی به نتيجه نرسيده، بهتر است متوقف شود و تغيير يابد.

 

سياست کلی آمريکا در عراق که بر بهبود شرايط امنيتی در بغداد، آموزش نيروهای عراقی و فشار بر دولت عراق برای دستيابی به توافق بين جناح های متخاصم مبتنی است تا کنونی پيشرفتی چشمگير نداشته است.

 

مقامات دولت آمريکا هنوز نسبت به اين گزارش واکنشی نشان نداده اند و انتظار نمی رود که متن گزارش تا چند ماه ديگر انتشار يابد.

 

ادامه حمايت از دولت عراق

در همانحال، مقامات آمريکايی بر ادامه حمايت خود از دولت کنونی عراق و تعهد به حفظ امنيت اين کشور تاکيد نهاده اند.

در پی انتشار گزارش روزنامه لس آنجلس تايمز، رابرت کيميت، معاون وزارت خزانه داری آمريکا، در مصاحبه با بی بی سی گفت که دولت ايالات متحده کاملا از دولت کنونی عراق حمايت می کند.

 

در عين حال، وی افزود که بديهی است که دولت عراق بايد مسئوليت حفظ امنيت اين کشور را هر چه بيشتر بر عهده بگيرد.

 

انتشار گزارش هايی در مورد بررسی خروج نيروهای آمريکايی از عراق ظاهرا باعث نگرانی مقامات عراقی شده است.

 

به گفته سخنگوی کاخ سفيد، روز دوشنبه، 16 اکتبر، جورج بوش، رييس جمهوری آمريکا، در تماس تلفنی با نخست وزير عراق از وی خواست شايعات حاکی از تعيين يک جدول زمانی برای خروج نيروهای آمريکايی از عراق را ناديده بگيرد.

 

در اين گفتگو که پانزده دقيقه به طول انجاميد، نخست وزير عراق گفت که شايعه تعيين ضرب الاجلی برای خارج کردن ارتش آمريکا از عراق باعث تضعيف تلاش های جاری برای خاتمه دادن به خشونت در آن کشور می شود.

 

سخنگوی کاخ سفيد گفته است که رييس جمهوری آمريکا در اين گفتگو تاکيد کرد که دولت عراق ای حمايت کامل وی برخوردار است.

 

  انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1339

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما