مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 52
  • بازدید دیروز : 1760
  • بازدید کل : 13155317

43-کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچرها 50 ص


43-کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچرها  50 ص

فهرست مطالب

رديف صفحه

مقدمه..... ..... 1

فصل اول:تاریخچه.. .... 2

خلاصه تاریخچه...... . 3

سالنامه.... .... 4

آرشیو....... 6

توان تولید. ... 10

شرکتهای تجاری... . 11

انتقال تکنولوژی.. ... 11

فصل دوم:آشنایی با قیدوبندها........ 25

مقدمه... .. 26

تعریف جیگ و فیکسچرها... ..... 27

دسته بندی جیگ و فیکسچر... .. 28

تقسیم جیگ و فیکسچرها ..... .. 28

فصل سوم:انواع روبندها.. .... 30

بوستر........ 31

گوه های مخروطی . .... 31

روبندهای زانویی..... 31

روبندهای مکانیزه (هيدروليكي و پنوماتيكي) ... ..... 32

گیره ها و سه نظام ها..... .... 32

روبندهای غیر مکانیکی ... 32

روبند مکشی... 32

روبندچرخشی...... .. 33

روبند ناخنی..... ... 33

روبند بادامکی...... .. 33

روبند دیسکی دایره ای لنگ................................................................................................................................ 33

روبند بادامکی اسپیرال........................................................................................................................................... 33

روبند گوه ای............................................................................................................................................................ 34

گوه ای تخت............................................................................................................................................................. 34

فصل چهارم:طراحی جیگ و فیکسچرهای پنوماتیکی(در واحد نمونه سازی)........................................ 35

مشاهدات.................................................................................................................................................................... 36

shop demerit.................................................................................................................................................... 38

تسترگان ها............................................................................................................................................................... 39

روبات ها..................................................................................................................................................................... 39

مدارات پنوماتیکی................................................................................................................................................... 40

طراحی فیکسچرهای جوشکاری پنوماتیکی..................................................................................................... 41

فصل پنجم :فیکسچرهای کن.............................................................................................................................. 42

فیکسچرهای جوشکاری و فیکسچرهای کنترلی............................................................................................. 43

فیکسچرهای کنترل................................................................................................................................................ 43

فیکسچرهای مدولار پین دار................................................................................................................................ 45

گیره های ماشینی بر روی صفحات مغناطیسی.............................................................................................. 45

ششم :بررسی جوانب طراحی.............................................................................................................................. 47

طراحی ابزار............................................................................................................................................................... 48

بررسی اقتصادی....................................................................................................................................................... 48

اصول اقتصادی بودن طرح.................................................................................................................................... 48

درجات آزادی........................................................................................................................................................... 48

قاعده1;2,3............................................................................................................................................................... 49

دستگاه مختصات مرجع......................................................................................................................................... 49

بدنه جیگ و فیکسچرbody............................................................................................................................... 50

قطعات پیش ساخته............................................................................................................................................... 50

منابع............................................................................................................................................................................ 51

نقشه های modeling جیگ.................................................................................................................................

 

مقدمه:

بهترين راه پيش بيني آينده، ساختن آن است.

اين جمله زيبا پيام اراده، عزم و سازندگي دارد. انسان مصمم، عازم و سازنده، مقهور دست سرنوشت نيست بلكه سرنوشتش را خود رقم مي زند. اين عزم، انسان را از در افتادن در گرداب انفعال خارج نموده و در مقابل تن دادن به روز مرگي رويين تن مي‌گرداند. پس بجاست با گذراندن اين دوره ي كارآموزي خود را از لحاظ ارتقاي عملي بالا برده تا بتوان ميان علوم دانشگاهي گذرانده و نياز صنعت اشتراكي يافته و به پروراندن آن اشتراكات بپردازيم. اين جانب در اين دوره ي 240 ساعت با بهره گيري از دانش و تجربه ي صاحبان فن توانستم به آشنايي با اصول اوليه طراحي جيك و فيكسچرها و مدل سازي يك جيگ توسط نرم افزار CATIYA دست يابم و پس از آن با اندازه برداري توسط دوربين ATOS به فايلهاي ايجاد شده ي ابر نقاط موجود در سيستم هاي كامپيوتري دست يافتم و بدين ترتيب با نحوه‌ي مدل كردن فايلهاي ابر نقاط آشنا شدم.

فصل اول:

تاریخچه

 

 

 

 

 


خلاصه تاريخچه:

 

 

شركت سايپا ديزل در سال 1342 با انعقاد قرارداد انحصاري با شركت ماك تراكس و با نام ايران كاوه فعاليت خود را با مونتاژ كاميون هاي ماك و ساخت انواع تريلر آغاز نمود.

تعداد كاميون هاي توليدي ايران كاوه طي مدت همكاري با شركت ماك تراكس تا سال 1357 به 5700 دستگاه بالغ گرديد.

به دنبال توقف توليد كاميون هاي ماك در سال 1357، شركت سايپا ديزل به منظور بهره گيري ازظرفيت هاي موجود در ايجاد اشتغال، مونتاژ ساير وسايل نقليه دربخش حمل و نقل جاده اي بار و مسافر را در دستور كار خود قرار داد.

در سال 1363 پس از بررسي هاي انجام شده در خصوص راه اندازي خط جديد توليد كاميون، قرارداد ساخت و توليد ولوو F12 در مدل هاي 4×6 ، 2×6 و 2×4 با شركت ولوو تراكس منعقد گرديد، انعقاد قرارداد توليد تريلرهاي كفي با شركت گوشا يوگسلاوي، از ديگر اقدامات برجسته سايپا ديزل طي اين سال بود.

در روند توليد مطمئن طي سال هاي 1363 تا 1380، توليد كاميون هاي ولوو NL12 و F12 به ميزان بيش از 1000 دستگاه و با حدود 52% خودكفايي حاصل گرديد.

اما در پي وضع استانداردهاي زيست محيطي موسوم به استانداردهاي يورو توسط اتحاديه اروپايي و عدم تجهيز كاميون هاي شركت هاي حمل و نقل بين المللي ايران به موتورهاي داراي اين استاندارد آلايندگي، شركت سايپا ديزل به عنوان ركني اساسي در صنعت حمل و نقل جاده اي با قريب به نيم قرن تجربه در اين صنعت، با درك صحيح از شرايط و با عنايت به نقش خطير خود در فائق آمدن به بحران حاصل از عدم مجوز تردد كاميون ها در جاده‌هاي اروپايي، با هدف بازسازي ناوگان حمل ونقل جاده اي كشور به ويژه در بخش ترانزيت، اقدامات گسترده اي را آغاز نمود و سرانجام پس از انجام بررسي ها و مذاكرات مقدماتي و انعقاد قرارداد جديد با شركت ولوو تراكس، كاميون هاي ولوو مدل FH12 و NH12 كه هم اكنون مجهز به موتورهاي با استاندادرهاي آلايندگي يورو 3 مي باشد، در خط توليدي محصولات سايپا ديزل جاي گرفتند.

فناوري روز اروپا، كيفيت، ايمني، راحتي، قدرت و استحكام كاميون هاي جديد ولوو، اختصاص بالغ بر 90% از سهم بازاردربخش كاميون هاي كشنده سنگين درسال81 را براي شركت سايپا ديزل و بازار ايران به ارمغان آورد.

از طرف ديگر خلاء موجود در بخش نيمه سنگين و احساس نياز مبرم به بازسازي ناوگان فرسوده داخل در اين بخش از بازارمعرفي كاميون هاي به روز ولوو مدل FM9 و رنو MIDLUM را به دنبال داشته تا بدين ترتيب شركت سايپا ديزل امروزه با تنوع محصول گسترده و با عرضه كاميون در تمامي بخش هاي سبك، متوسط، نيمه سنگين و سنگين در بيش از 23 مدل و همچنين انواع تريلر و اتاق بار، با سربلندي قادر به پاسخگويي به اطمينان مشتريان و جلب رضايت ايشان باشد.

ظرفيت توليد سايپا ديزل در حال حاضر، ساخت سالانه 20000 دستگاه انواع كاميون و 6000 دستگاه انواع تريلر و اتاق بار مي باشد.

سرمايه گذاري و ظرفيت سازي در زمينه هاي توليدي و تكنولوژيك، توسعه و ايجاد شركت هاي تابعه، همكاري با شركت هاي طراز اول جهاني در صنعت خودروهاي تجاري، بازسازي ناوگان فرسوده حمل و نقل داخلي و ترانزيت و عرضه محصولات به روز منطبق با استانداردهاي جهاني به بازارهاي صادراتي، كسب دو بار عنوان واحد نمونه صنعتي، استقرار سيستم مديريت يكپارچه و اخذ گواهينامه هاي تطابق با استانداردهاي استقرار سيستم مديريت يكپارچه و اخذ گواهينامه هاي تطابق با استانداردهاي 20000: 9001 ISD ، 2004: 14001 ISO و 18001 OHSAS و دريافت جايزه هاي ملي بهره‌وري و تعالي سازماني در سطح تقديرنامه و كسب عنوان برترين شركت گروه سايپا نه تنها جايگاه شركت سايپا ديزل را به عنوان شركت بلامنازع پيشروي بازار داخلي در بخش كاميون و تريلر تثبيت نموده بلكه دورنماي روشني را در بازارهاي منطقه براي اين شركت ترسيم نموده است.

هم اكنون نيز اين شرکت در راستاي نوسازي ناوگان حمل و نقل مسافري با ارائه محصولات به روز MIDIBUS و MINIBUS گامي مطمئن در راستاي عرضه محصولات مسافري برداشته است.

 

سالنامه:

1357-1342

×تاسيس شركت با نام ايران كاوه

×آغاز عمليات ساخت و مونتاژ كاميون هاي ماك

×توليد تعداد 7152 دستگاه انواع مدل هاي كاميون هاي ماك

1363-1357

×توقف توليد كاميون هاي ماك به دليل قطع روابط سياسي با ايالات متحده آمريكا

×توليد محصولاتي همچون وانت پيكان و ماشين آلات كشاورزي به منظور جلوگيري از توقف توليد كارخانه و ايجاد اشتغال زايي

×انعقاد قرارداد با شركت گوشا يوگسلاوي سابق به منظور انتقال فناوري و توليد تريلر

1375-1363

×انعقاد قرارداد با شركت ولووي سوئد به منظور توليد محصول كاميون ولوو F12

×راه اندازي خط توليد كاميون ولوو F12 با سرمايه اي بالغ بر 4000 ميليون ريال

×توليد تعداد 10015 دستگاه كاميون ولوو F12

×انتقال خط توليد كاميون هاي ولوو NL12 از شركت زامياد به شركت ايران كاوه

×توليد تعداد 441 دستگاه كاميون ولوو NL12

×تاسيس شركت كاوه خودرو به منظور ساخت و تامين قطعات محصولات توليدي شركت

×اخذ گواهينامه ISO 9002 براي اولين بار در صنعت خودروي كشور در زمينه ساخت و مونتاژ كاميون ولوو F12

×اخذ گواهينامه ISO 9001 در زمينه:

×ساخت و مونتاژ كاميون F12

×طراحي ، ساخت و مونتاژ تريلر كفي و چادري

×انعقاد قرارداد با شركت رنوتراكس در اسفندماه 1376 به منظور ساخت كاميون هاي سبك بادسان

1380-1375

×طراحي كاميون سبك بادسان با همكاري فني شركت رنوتراكس در سال 1376

×توليد اولين نمونه كاميون بادسان در آذرماه سال 1376

×خريد اولين پارتي 500 دستگاهي قطعات منفصله كاميون هاي بادسان در سال 1377

×انتخاب شركت به عنوان صادر كننده نمونه در سال 1377

×دريافت لوح تقدير از رياست محترم جمهوري به عنوان شركت صادركننده برتر در سال 1377

×توليد انبوه كاميون هاي بادسان در سال 1377

×توليد ميدي باس 25 نفره مهسان با بهره گيري از پلت فرم مشترك كاميون بادسان در سال 1378

1383-1380

×صادرات 500 دستگاه كاميون و 50 دستگاه تريلر به همراه قطعات يدكي به كشور عراق و كسب درآمد ارزي چشمگير به ميزان 35 ميليون دلار

×راه اندازي خط توليد كاميون ولوو FH12 در سال 1380

×انعقاد موافقت نامه همكاري انتقال دانش فني با شركت ولوو تراكس به منظور توليد كاميون هاي ولوو مدل FM9 در سال 1380

×انعقاد موافقت نامه انتقال تكنولوژي كاميون هاي رنوميدلام با شركت رنوتراكس در تاريخ 29 آذرماه سال 13812004 : 14001 ISO

×صادرات تعداد 129 دستگاه كاميون ولوو و قطعات يدكي به ارزش حدود 10 ميليون دلار به كشورهاي كويت و ايتاليا در سال 83

×ثبت بهترين ركورد توليد تاريخ شركت به ميزان 13540 دستگاه انواع كاميون سبك، نيمه سنگين و سنگين

×ايجاد و راه اندازي خط رباتيك نقاشي

×استقرار سيستم جديد مديريت انبارها به منظور سهولت بخشيدن به بخش توليد و جابجايي مواد

×استقرار سيستم مديريت ايمني و بهداشت شغلي و كسب گواهينامه OHSAS 18001

×اخذ گواهينامه سيستم هاي مديريت يكپارچه IMS

×اخذ تنديس زرين گروه سايپا در تعالي سازماني و اخذ رتبه برترين شركت گروه در اين زمينه

×اخذ گواهينامه و تقديرنامه جايزه ملي بهره وري و تعالي سازماني

×همكاري با شركت رنو – نيسان در قالب قرارداد همكاري با شركت چيني دانگ فنگ به منظور ارايه كاميون هاي نسبتا ارزان قيمت در بخش نيمه سنگين

×همكاري با شركت چيني يوتانگ به منظور توليد ميني بوس و ميدي باس

 

آرشيو:

سال 1342

- تاسيس شركت با نام ايران كاوه

سال 1344

- آغاز فعاليت توليد و مونتاژ كاميون ماك

- ثبت سرمايه اوليه شركت به ميزان 80 ميليون ريال

سال 1348

- انتقال كارخانه به محل فعلي خود واقع در كيلومتر 14 جاده مخصوص كرج

- افزايش توليد به ده دستگاه كاميون ماك در روز

- ساخت محصولات متفرقه از جمله ميني بوس جي ام سي (G.M.C) و اتوبوس به سفارش ارتش و شهرباني

سال 1357

- توليد تعداد 7152 دستگاه كاميون ماك طي سالهاي 1344 تا 1357

- توقف توليد كاميون ماك بدليل قطع روابط سياسي با ايالات متحده امريكا

سال 1358

- افزايش سرمايه شركت از مبلغ 80 ميليون ريال به 1080 ميليون ريال

-توليد وانت پيكان و تجهيزات تراكتور براي مصارف كشاورزي جهت جلوگيري از توقف توليد كارخانه و ايجاد اشتغال زايي

سال 1360

-انعقاد قرارداد توليد 3100 دستگاه تريلر سه تن كشاورزي و 3000 دستگاه تيغه تراكتور با بنگاه توسعه ماشين هاي كشاورزي

- مونتاژ كاميون هاي ولوو مدل N

سال 1361

- اداره كارخانه توسط مديريت دولتي

سال 1362

- انعقاد قرارداد با شركت گوشا يوگسلاوي سابق بمنظور ارتقاي سطح كيفي توليد تريلر كفي

 

سال 1363

- انعقاد قرارداد با شركت ولوو سوئد براي توليد محصول كاميون ولوو F12 در ايران

سال 1364

- توقف توليد شركت به دليل كاهش قيمت نفت در بازارهاي جهاني و بحران ارزي كشور

سال 1368

- انجام اقدامات لازم در جهت برنامه ريزي، تكميل و راه اندازي مجدد خط توليد ولوو F12

سال 1369

- آغاز فعاليت هاي دريافت سفارش و شروع عمليات توليد و مونتاژ كاميون هاي ولوو F12 و تريلر

سال 1370

- توليد 1600 دستگاه كاميون F12 و ثبت بالاترين آمار توليد اين كاميونها در مقايسه با سالهاي پيش

سال 1371

- تبديل شركت از سهامي خاص به سهامي عام

- افزايش سرمايه شركت از 1080 ميليون ريال به مبلغ سه ميليارد ريال

- توليد 1240 دستگاه تريلر كفي و ثبت ركورد در توليدات اين محصول

سال 1372

- پذيرفته شدن شركت در سازمان بورس اوراق بهادار تهران

- آغاز سير نزولي فعاليت هاي توليدي شركت به دليل وضع سياستهاي انقباضي در بخش مالي و ارزي

سال 1373

- آغاز بررسي هاي فني در خصوص توليد كاميون سبك

سال 1374

- ورود به بازار آسياي ميانه با صادرات 50 دستگاه كاميون ولوو F12 به كشور تركمنستان

 

سال 1375

-تخصيص ارز از سوي بانك مركزي به منظور گشايش اعتبار مجدد جهت واردات قطعات منفصله كاميون هاي ولوو F12 و بهبود نسبي فعاليتهاي شركت

- انتقال خط توليد محصول كاميون ولوو NL12 از شركت زامياد به شركت سايپا ديزل

- توليد نمونه مدل هاي جديد تريلر از جمله تريلر جامبو و سه محور در جهت تنوع سازي محصولات تريلر

- افزايش سرمايه شركت از مبلغ 3 ميليارد ريال به 10 ميليارد ريال

- دريافت پروانه ايجاد واحد تحقيق و توسعه از وزير صنايع

سال 1376

- ساخت نمونه محصول جديد كاميون بادسان با همكاري فني شركت رنو تراكس

- تاسيس شركت طرحي، مهندسي و تامين قطعات كاوه خودرو (سهامي خاص) با سرمايه اوليه يك

- صد ميليون ريال به منظور ساخت و تامين قطعات محصولات توليدي شركت در داخل كشور

- اخذ گواهينامه ISO 9002 براي اولين بار در صنعت خودروي كشور در زمينه ساخت مونتاژ كاميون ولوو F12

سال 1377

- توليد انبوه محصولات جديد كاميون بادسان با بيش از 50% ساخت داخل

- اخذ گواهينامه ISO 9001 در زمينه:

- ساخت و مونتاژ كاميون ولوو F12

  1. طراحي، ساخت و مونتاژ تريلر كفي و چادري

- انتخاب شركت به عنوان شركت صادر كننده نمونه كشور و دريافت لوح تقدير از رياست محترم جمهور

سال 1378

- توليد تعداد 441 دستگاه كاميون ولوو NL12 طي سالهاي 1375 تا 1378

- توقف توليد كاميون هاي NL12

سال 1379

- توليد محصول جديد ميني بوس 25 نفره مهسان با حداكثر توان ساخت داخل

-انعقاد قرارداد جديد با شركت ولوو تراكس و اضافه نمودن محصولات جديد FH12 و NH12 به دامنه محصولات شركت

- ساخت نمونه محصول جديد تريلر كفي سه محور تك چرخ با زيربندي بادي

-عقد قرارداد همكاري با سازمان پايانه ها به منظور ارائه تسهيلات بانكي ويژه به مشتريان و نوسازي ناوگان حمل و نقل جاده اي ترانزيتي كشور

- آغاز پروژه اخذ تسهيلات از بانك توسعه اسلامي

سال 1380

- توليد تعداد 10015 دستگاه كاميون هاي ولوو F12 طي سالهاي 1363 تا 1380

- توقف توليد كاميون هاي F12

- توليد انبوه محصول كاميون ولووي FH12

-صادرات 500 دستگاه كاميون و 50 دستگاه تريلر به همراه قطعات يدكي به كشور عراق و ارزيابي قابل توجه به ميزان 35 ميليون دلار

- افزايش سرمايه شركت از مبلغ 9/36 ميليارد ريال به 4/67 ميليارد ريال

- اخذ گواهينامه ISO 9001/1994 در زمينه ساخت و مونتاژ محصول FH12

- احراز رتبه اول در بين شركت كنندگان سومين نمايشگاه بين المللي خودرو و قطعات تهران

سال 1381

- انعقاد قرارداد انتقال تكنولوژي محصول ولوو FM9 با شركت ولوو تراكس

- انعقاد قرارداد انتقال تكنولوژي محصول رنو ميدلام با شركت رنو تراكس

- راه اندازي سيستم رنگ ED (الكتروديپ)

- راه اندازي پروژه هاي ايجاد سالن اتاق سازي و تريم براي محصولات سبك و سنگين

- راه اندازي پروژه بهسازي و بالندگي منابع انساني در سطح گسترده

- افزايش سرمايه شركت از مبلغ 226/67 ميليارد ريال به 150 ميليارد ريال

- انتقال بخش تريلر سايپا ديزل به شركت ايران كاوه و آغاز به كار اين شركت

- اتمام پروژه اخذ تسهيلات از بانك توسعه اسلامي و جذب مبلغ 10 ميليون دلار

- ثبت بهترين ركورد توليد شركت با تعداد 3559 دستگاه انواع محصولات

سال 1382

-خريد زمين شركت هاي كفش ملي و كفش جم به منظور توسعه فضاهاي اداري، توليدي و تمركز شركت هاي تابعه

- انتقال بخش فروش شركت به محل كارخانه كفش ملي و آغاز به كار بخش جديد با نام سايپا ديزل 2

- آغاز توليد انبوه كاميون هاي ولوو FM9

- آغاز توليد انبوه كاميون هاي رنو ميدلام

- افزايش سرمايه شركت به ميزان دو برابر

- افتتاح خط توليد كاميون ميدلام توسط وزير صنايع و معادن و آغاز توليد انبوه كاميون هاي ميدلام

-اخذ گواهينامه هاي سيستم مديريت كيفيت در انطباق با استاندارد ISO9001 , 2000 و سيستم مديريت زيست محيطي در انطباق با استاندارد ISO 14001

سال 1383

- انتقال شركت كاوه خودرو از سايپا ديزل به سايپا ديزل 2 به منظور گسترش

فعاليتها و ظرفيت هاي اين شركت

-صادرات تعداد 129 دستگاه كاميون ولوو و قطعات يدكي به ارزش حدودا 10 ميليون دلار به كشورهاي كويت و ايتاليا

-ثبت بهترين ركورد توليد تاريخ شركت به ميزان 13540 دستگاه انواع كاميون سبك، نيمه سنگين و سنگين (7% افزايش نسبت به سال گذشته)

سال 1384

- ايجاد و راه اندازي خط رباتيك نقاشي

- استقرار سيستم جديد مديريت انبارها به منظور سهولت بخشيدن به بخش توليد و جابجايي مواد

- استقرار سيستم مديريت ايمني و بهداشت شغلي

- اخذ گواهينامه و جايزه ملي تعالي سازماني و بهره وري

-همكاري با شركت رنو- نيسان در قالب قرارداد همكاري با شركت چيني دانگ فنگ به منظور ارائه كاميونهاي نسبتا ارزان قيمت در بخش نيمه سنگين

× توليد اولين نمونه كاميون ميدلام در آبان ماه سال 1382

× افزايش سرمايه شركت به ميزان دو برابر

× آغاز توليد انبوه كاميون هاي ميدلام در آذرماه سال 1382

× اخذ گواهينامه هاي سيستم مديريت كيفيت در انطباق با استاندارد 2000 : 9001 ISO و سيستم مديريت محيط زيستي در انطباق با استاندارد 7

 

توان توليدي:

شركت سايپا ديزل با حدود 000/23 مترمربع فضاي توليدي و 000/30 مترمربع فضاي اداري و انبار با خطوط مجزاي ساخت و توليد كاميون، سالن رنگ مجهز به سيستم الكتروديپ، سالن هاي قطعه سازي، پرسكاري، اتاقسازي، خطوط مجزاي مونتاژ و انبارهاي كلاسه بندي شده متناسب با انواع محصولات و آزمايشگاه هاي تخصصي، توان توليدي مناسبي را براي توليد انواع محصولات ايجاد كرده است.

ظرفيت توليد سايپا ديزل در حال حاضر ساخت سالانه 3000 دستگاه كاميون سنگين،

2000 دستگاه كاموينت،4000 دستگاه تريلرو7000 دستگاه ميدي باس دردوشيفت است.

 

شركت هاي تجاري:

VOLVO TRUCKS

اولين كاميون توليدي شركت ولوو 75 سال پيش و در سال 1928 از خط توليد اين كارخانه روانه بازار گرديد. امروزه شركت ولوو تراكس با مالكيت شركت هاي طراز اول ماك تراكس و رنو تراكس و عرضه كاميون هاي خود در بيش از 130 بازار جهان دومين توليد كننده بزرگ كاميون هاي سنگين در جهان محسوب مي شود.

شركت ولوو تراكس در سال 2005 تعداد 103696 دستگاه كاميون به بازار عرضه نمود كه از اين تعداد 42633 دستگاه در بازار اروپا، 32151 دستگاه در بازار آمريكاي شمالي، 7723 دستگاه در بازار آمريكاي جنوبي، 17678 دستگاه در بازار آسيا و 2091 دستگاه در بازار افريقا به فروش رسيد. اين در حالي است كه تعداد كاميون هاي عرضه شده به بازار از سوي اين شركت در سال 2006 به 94309 دستگاه بالغ گرديد. به اين ترتيب سهم بازار اين شركت در سال 2005 از بازار اروپا 46%، آمريكاي شمالي 37% و آمريكاي جنوبي و آسيا نيز هر يك 7% بوده است.

شركت سايپا ديزل به عنوان بزرگترين شريك تجاري ولوو تراك در منطقه، همكاري خود را با اين شركت در سال 1364 و با توليد كاميون هاي مدل F12 و NL12 آغاز نمود. در حال حاضر نيز شركت سايپا ديزل با همكاري شركت ولوو تراك توليد كاميون هاي به روز سري NH , FH و FM با موتورهاي مجهز به استاندارد آلايندگي يورو 3 (و بليت ارتقاء استاندارد يورو 5) را در دستور كار خود دارد.

 

انتقال تكنولوژي:

اهداف ودلايل انتقال تكنولوژي محصولات جديد، ويژگي هاي بارز قراردادي و مزاياي نسبي محصولات مورد اشاره را مي توان به شرح ذيل برشمرد:

اهداف

ü عدم تطابق كاميون هاي مدل F12 با استانداردهاي آلايندگي اروپا

ü توقف توليد كاميون هاي ولووNL12 , F12

ü بازسازي ناوگان حمل و نقل داخلي در بخش كاميون هاي سنگين با تاكيد بر كاميون هاي ترانزيت

ü تنوع محصولات

برتري هاي محصول و ويژگي هاي بارز قراردادي

ü آسايش، ايمني و راحتي منحصر به فرد

ü مصرف سوخت پايين تر

ü تطابق با استانداردهاي آلايندگي يورو

ü تعهد شركت رنو تراكس در ارائه پشتيباني هاي فني و همكاري‌هاي تكنولوژيك

ü دريافت نمايندگي انحصاري به عنوان تنها وارد كننده و عرضه كننده محصولات ولووتراكس

ü حق انحصاري ساخت محصولات ولوو تراكس

ü حق انحصاري ارائه خدمات پس از فروش محصولات ولوو تراكس

ü 12 ميليون دلار سرمايه گذاري بلاعوض از سوي ولوو

ü آموزش پرسنل توسط كارشناس ولوو در سوئد و ايران

 

RENAULT TRUCKS

شركت رنو تراكس از بزرگترين توليد كنندگان خودروهاي تجاري در اروپا به شمار مي رود.

تاريخچه تاسيس اين شركت به آغاز توليد اولين خودروهاي سواري شركت رنو در سالهاي 1985 و 1988 توسط ماريوس برليت و لويي رنو بازميگردد. سالهاي 1914 تا 1918 شاهد آغاز توليد انبوه خودروهاي سواري، كاميون و موتورهاي هوايما در تاريخچه فعاليت شركت رنو بودند.

از سال 1983، شركت رنو تراكس به عنوان يكي از پيشروان صنعت كاميون هاي سنگين در جهان مطرح شده است. تعداد پرسنل شركت رنو تراكس در پايان دسامبر سال 2002 به 14919 نفر بالغ گرديد. بازار كاميون‌هاي با وزن ناخالص بيش از 6 تن در سال 2003 در اروپاي غربي با اندكي كاهش (2%) از 295000 دستگاه در سال 2002 به 288000 دستگاه در سال 2003 در سطح 215000 دستگاه ثابت باقي ماند. بازارهاي عمده اين شركت در بخش بيش از 6 تن به ترتيب شامل آلمان (71000) دستگاه، انگلستان (50500) دستگاه، فرانسه (45000) دستگاه، ايتاليا و اسپانيا (حدود 71000) دستگاه و هلند (12500) دستگاه مي شدند. در مجمع سهم كاميونهاي بيش از 6 تن رنوتراكس از بازار اروپاي غربي 4/11 درصد و در بخش بيش از 16 تن به 5/11 درصد بالغ گرديد.

متعاقب فروش بخش سواري ولوو در سال 1999 توسط گروه ولوو به شركت فورد به منظور تقويت بخش كاميون هاي خود، اين شركت تمامي 100 درصد سهام بخش كاميون هاي شركت رنو شامل شركت رنو وي آي و شركت ماك را در قبال واگذاري 15 درصد از سهام ولوو AB خريداري نمود تا بدين ترتيب كاميون هاي رنو و ماك با قرار گرفتن در كنار كاميون هاي ولوو در عرصه رقابت جهاني پس از شركت دايملر كرايسلر بزرگترين توليد كننده كاميون هاي سنگين به شمار روند.

 

شركت سايپا ديزل از سال 1376 به عنوان اولين گام در ايجاد تنوع در محدوده هاي وزني محصولات توليدي خود و به منظور كسب سهم قابل ملاحظه اي از بازار در بخش كاميون هاي سبك تا نيمه سنگين، قرارداد همكاري با رنو تراكس را جهت توليد كاميون هاي بادسان 6 و 8 تن آغاز نمود و محصول جديد كاميون ميدلام 10 و 16 تن را طي سال 1382 به بازار معرفي نمود.

 

انتقال تكنولوژي

همكاري دو شركت و برتري ها و ويژگي هاي محصول و قراردادي در چارچوب موارد ذيل قابل طرح مي باشد:

اهداف

ü بازسازي ناوگان حمل و نقل داخلي در بخش كاميون

ü پر كردن خلاء بازار در بخش كاميون هاي متوسط

ü تنوع محصول

 

برتري هاي محصول و ويژگي هاي بارز قراردادي

ü مصرف سوخت و هزينه هاي تعميرات و نگهداري پائين تر

ü تعهد شركت رنو تراكس در ارائه پشتيباني هاي فني و همكاري هاي تكنولوژيك

ü اعطاي حق انحصاري نمايندگي شركت رنوتراكس در ايران به شركت سايپا ديزل

ü امكان صادرات محصول رنوميدلام با آرم مشترك به بازارهاي هدف سايپا ديزل

ü

ü همكاري در زمينه ساخت كاميون 6 و 8 تن بادسان با كاربريهاي مختلف از قبيل كمپرسي، باري، يخچالدار، آتش نشاني تك كابين، دو كابين و غيره

ü دريافت نمايندگي انحصاري به عنوان تنها وارد كننده و عرضه كننده محصولات رنو تراكس

ü حق انحصاري ساخت محصولات رنو تراكس

ü حق انحصاري ارائه خدمات پس از فروش محصولات رنو تراكس

ü 5 ميليون دلار سرمايه گذاري بلاعوض از سوي رنو

ü آموزش پرسنل توسط كارشناسان رنو در فرانسه و ايران

 

 

كاميون ولوو كشنده FH12 6x4

ابعاد و فواصل (ميليمتر)

طول كاميون 6935

عرض كاميون (كابين) 2495

ارتفاع سقف اتاق كاميون تا سطح زمين (بدون بار) 3391

ارتفاع لبه شاسي تا سطح زمين (بدون بار) 1090

فاصله محوري 3400

فاصله بين محوري 1370

مركز محور عقب تا انتهاي شاسي 805

مركز اولين محور عقب تا انتهاي فيلتر هوا 2456

شعاع گردش خارجي 14300

مركز چرخ پنجم تا مركز اكسل وسط 200-

 

ابعاد شاسي (ميليمتر)

عرض شاسي در جلو 1080

عرض شاسي در عقب 850

ارتفاع ناوداني 300

پهناي بال 90

ضخامت جان و بال 8

اوزان (كيلوگرم)

وزن مجموع ناخالص مجاز (G.C.W) 100000

فشار مجاز وارد بر مجموع محورهاي عقب و جلو (G.V.W) 34000

وزن كل شاسي (بدون بار) (1) 9818

وزن شاسي (بدون بار)- جلو 5122

وزن شاسي (بدون بار)- عقب 4696

ظرفيت مجموع مجاز محور جلو (حداكثر) 8000

ظرفيت مجموع مجاز محورهاي عقب (حداكثر) 26000

(1) وزن شاسي شامل اتاق كامل، موتور،گيربكس،محورها،فنرها، لاستيكها، مخزن سوخت، مايعات وابزارمي باشد.

توجه : وزنها ممكن است 5/1 درصد زياد يا كم باشد.

موتور

مدل ولوو D12 D420

استاندارد آلايندگي EURO II

ميزان مصرف سوخت: 192 گرم بر كيلووات ساعت در 1200 دور در دقيقه

قدرت موتور 309 كيلووات (420 اسب بخار) در 1800-1500 دور در دقيقه

حداكثرگشتاور 2000 نيوتن متر در 1450-1050 دور در دقيقه

تعداد سيلندر 6

حجم مجموع سيلندرها 1/21 ليتر

نسبت تراكم 1: 1/18

قطرداخلي سيلندر 131 ميليمتر

كورس پيستون 150 ميليمتر

ظرفيت روغن 36 ليتر

ظرفيت مايع خنك كننده 44 ليتر

تجهيزات ويژه :

مجهز به سيستم كنترل احتراق كامپيوتري (EDC)،‌ پيش گرمكن، سيستم ترمز موتور (تنظيم فشار گاز خروجي اگزوز) بصورت اتوماتيك (EPG)

جعبه دنده

مدل ولوو VT224B

حداكثر گشتاور ورودي 2200 نيوتن متر

تعداد دنده ها: 12 دنده جلو و 4 دنده عقب با دو دده كرال

وزن (بدون روغن) 334 كيلوگرم

ظرفيت روغن 5/13 ليتر

نسبت دنده ها سبك سنگين

دنده كرال 1: 51/13 1: 86/16

دنده 1 1: 92/8 1: 13/11

دنده 2 1: 74/5 1: 16/7

دنده 3 1: 75/3 1: 68/4

دنده 4 1: 38/2 1: 97/2

دنده 5 1: 53/1 1: 91/1

دنده 6 1: 00/1 1: 25/1

دنده عقب سنگين 1: 09/12 1: 06/15

دنده عقب سبك 1: 22/3 1: 02/4

 

كلاچ

مدل CD40B-0

نوع سيستم جفت صفحه اي، بادي و هيدروليك

قطر صفحه 394 ميليمتر

سيستم ترمز

ترمزهاي جلو و عقب كاسه اي مدل Volvo Z-Cam داراي دو مدار مستقل در جلو و عقب، كه با هواي فشرده كار مي كند. مجهز به كمپرسور يك سيلندر با ظرفيت 530 ليتر در دقيقه مجهز به سيستم ضدقفل ترمز (A.B.S) و ترمز توقف روي محورهاي جلو و عقب از نوع فنري، مجهز به سوپاپ ترمز وزني

 

محورها

جلو

مدل FAL8

ظرفيت 8 تن

نوع سيستم فورج شده، داراي توپي با طراي جديد و مكانيزم روغنكاري داخلي

 

عقب

مدل RAL26

ظرفيت 26 تن

نوع سيستم شامل دو محور محرك با كاهنده دوبل و نسبت تبديل

1: 12/4 داراي جفت كن بين محوري و قفل كن بين چرخي

 

فرمان

مدل PSS-SING-ADJ

نوع سيستم: سمت چپ تمام هيدروليك با قابليت تنظيم در دو جهت

زاويه گردش چرخها 50 درجه

گردش فرمان از حالت قفل به قفل 5/4 دور

قطر غربيلك 450 ميليمتر

 

چرخها

رينگ : (سه تكه فولادي) 0/24 × 50/8

لاستيك : (باياس) 24-00/12

 

سيستم تعليق

جلو EST-PAR

نوع سيستم مجهز به فنر پارابوليك به همراه ميل موجگير و كمك فنر

عقب RST-PARI

نوع سيستم مجهز به فنر پارابوليك لايه اي بصورت بوگي و كمك فنر

 

 

اتاق

مدل Sleeper cab (L2H1) از نوع فولادي، تمام جوشكاري شده با پوشش مخصوص ضدزنگ، داراي جك بالابر هيدروليكي با زاويه كج شدن حدود 70 درجه، صندلي راننده قابل تنظيم در چهار جهت، هشدار دهنده دود، داراي دو تختخواب، سيستم تهويه مطبوع (كولر+ بخاري) تمام اتوماتيك و شيشه شور و برف پاك كن چند زمانه

سيستم الكتريكي

ولتاژ 24 ولت

ظرفيت باتري 170×2 آمپر ساعت

ظرفيت آلترناتور 80 آمپر

قدرت استارت 6 كيلووات

 

لوازم سنجش

شامل سرعت سنج، تاخوگراف، دورسنج و درجه حرارت آب، فشار توربو شارژ، ميزان سوخت، فشار باد مخازن سيستم (مدار جلو و عقب)، فشار روغن و كليه علائم هشدار دهنده و اطلاعات خاص كه بطور الكتريكي در صفحه نمايش ديجيتال ارائه مي شود.

 

تجهيزات استاندارد

بوق الكتريكي شهري و بادي، سيستم خودكار تنظيم سرعت، اتصالات برق و باد تريلر، فيلتر آبگير سوخت، كمربند ايمني، لاستيك زاپاس، كپسول آتش خامش كن، بكسل بند جلو، ترانسفورمر راديو پخش، جعبه كمك هاي اوليه، آفتابگير بيروني و داخلي، قفل درب مخزن سوخت، جك 20 تن و ابزارآلات بچه گلگير چرخ عقب، چرخ پنجم 2 اينچي با ارتفاع 185 ميليمتر، جليقه شبرنگ، چراغ خطر گردان، راديو پخش، علامت شبرنگ مطابق استاندارد ECER-70 ، دنده پنج

 

تجهيزات انتخابي

يخچال، بخاري در جا، بادگير سقف و جانبي، چراغ مه شكن، شيشه بالابر برقي، سيستم ضد جرقه ADR ، سيستم رديابي G.P.S

 

مخزن سوخت

از جنس آلومينيوم به ظرفيت 530 ليتر

 

FH12

كاميون كشنده 4X2

ابعاد و فواصل (ميليمتر)

طول كاميون 5885

عرض كاميون (كابين) 2495

ارتفاع سقف اتاق كاميون تا سطح زمين (بدون بار) 4111

فاصله محوري 3700

مركز محور عقب تا انتهاي شاسي 825

شعاع گردش خارجي 13100

 

 

اوزان (كيلوگرم)

وزن مجموع ناخالص مجاز (G.C.W) 56000

فشار مجاز وارد بر مجمع محورهاي عقب و جلو (G.V.W) 21000

وزن كل شاسي 7303

وزن شاسي (بدون بار)- جلو 5146

وزن شاسي (بدون بار)- عقب 2158

توجه : وزنها ممكن است 5/1 درصد زياد يا كم باشد.

 

موتور

مدل ولوو D12D460

استاندارد آلايندگي EURO III

ميزان مصرف سوخت 192 گرم بر كيلووات ساعت در 1200 دور در دقيقه

قدرت موتور 338 كيووات (460 اسب بخار) در 1800-1500 دور در دقيقه

حداكثر گشتاور 2200 نيوتن متر در 1450-1100 دور در دقيقه

تعداد سيلندر 6

تجهيزات ويژه

مجهز به سيستم كنترل احتراق كامپيوتري (EDC)، سيستم ترمز موتور اختصاصي ولوو (VEB)

 

جعبه دنده

مدل ولوو VT2514B

حداكثر گشتاور ورودي 2450 نيوتن متر

تعداد دنده ها 12 دنده جلو و 4 دنده عقب با 2 دنده كرال

 

كلاچ

مدل CS43B-OR

نوع سيستم تك صفحه اي، هيدروليك، ارگانيك تقويت شده

قطر صفحه 430 ميليمتر

 

سيستم ترمز

ترمزهاي جلو و عقب ديسكي مدل Volvo Z-Cam داراي دو مدار مستقل در جلو و عقب، كه با هواي فشرده كار مي كند، مجهز به كمپرسور دو سيلندر با ظرفيت 1080 ليتر در دقيقه مجهز به سيستم ترمز هوشمند (E.B.S) و مجهز به سيستم هوشمند ضد لغزش (T.C.S) داراي ترمز توقف از نوع فنري كه روي محور عقب و جلو عمل مي كند.

 

محورها

جلو

ظرفيت 8 تن

نوع سيستم فورج شده، داراي توپي با طراحي جديد و مكانيزم روغنكاري داخلي

عقب

ظرفيت 13 تن

نوع سيستم يك محور محرك با كاهنده تك مرحله اي و قفل ديفرانسيل و

نسبت 1: 10/3

زاويه گردش چرخها 50 درجه

گردش فرمان از حالت قفل به قفل 5/4 دور

قطر غربيلك 450 ميليمتر

 

چرخها

رينگ (يك تكه فولادي) ً5/22 × ً00/9

لاستيك (راديال) ً5/22 R 80/315

مخزن سوخت

دومخزن سوخت آلومينيومي با مقطع D شكل و ظرفيت مجموع 1140 ليتر(سمت راست 650+ سمت چپ 490)

سيستم تعليق

جلو FST-PAR

نوع سيستم پارابوليك، داراي دو لايه فنر به همراه ميل موجگير و كمك فنر

 

عقب RST-AIR2

نوع سيستم بادي با چهار بالشتك، داراي حافظه و با قابليت تنظيم ارتفاع از

داخل اتاق و داراي ميل موجگير

 

اتاق

خوابدار، داراي جك بالابر هيدروليكي با زاويه كج شدن حدود 70 درجه، صندلي راننده تمام بادي اتوماتيك و قابل تنظيم، صندلي كمك راننده قابل تنظيم، آينه قيچي، آينه هاي جانبي گرمكن دار و با تنظيم الكتريكي، مجهز به نشانگر ديجيتالي سيستم عيب ياب كامپيوتري، هشدار دهنده دود، داراي دو تختخواب، سيستم تهويه مطبوع (كولر+ بخاري) تمام اتوماتيك و شيشه شور و برف پاك كن چند زمانه

 

سيستم الكتريكي

ولتاژ 24 ولت

ظرفيت باتري 170× 2 آمپر ساعت

ظرفيت آلترناتور 80 آمپر

قدرت استارت 6 كيلووات

 

لوازم سنجش

شامل سرعت سنج، تاخوگراف ديجيتال يك روزه راننده، دورسنج و درجه حرارت آب، فشار توربو شارژ، ميزان سوخت، فشار باد مخازن سيستم و زيربندي بادي، فشار روغن و ولتمتر و كليه علائم و اطلاعات خاص كه بطور الكتريكي در صفحه نمايش ديجيتال ارائه مي شوند.

 

تجهيزات استاندارد

بوق الكتريكي شهري و بادي، سيستم خودكار تنظيم سرعت، مجهز به تجهيزات كاهنده آلودگي صوتي (SIGN(L)80dba) فن الكتروتموستاتيك، اتصالات برق و باد تريلر و اتصال اضافي جهت سيستم E.B.S ،‌ فيلتر آبگير سوخت، كمربند ايمني برقي، لاستيك زاپاس، چراغ مه شكن، كپسول آتش خاموش كن، مبدل 24 ولت به 12 ولت جهت ادوات برقي،‌ ترانسفورمر راديو پخش، مجموعه ابزار كامل، جك بالابر 20 تن، چرخ پنجم 2 اينچ، بادگير سقف و جانبي، شيشه بالابر برقي، بخاري درجا (آبي)، قفل مركزي مجهز به كنترل از راه دور دربها، علامت 3 مربوط به استاندارد EURO III ، راديو پخش، چراغ مطالعه، جليقه شيرنگ، چراغ خطر گردان، مجهز به علائم شيرنگ مختص وسايل نقليه مطابق استاندارد(ECER-70)، دنده پنج و سيستم رديابي GPS، چراغ قوه

 

كاربري

كشنده سنگين (انواع تريلرهاي دو و سه محور)

 

18

NH12

 

كاميون كمپرسي 6x4

 

ابعاد و فواصل (ميليمتر)

طول كاميون 8025

عرض كاميون (كابين) 2495

ارتفاع سقف اتاق كاميون تا سطح زمين (بدون بار) 2302

فاصله محوري 4400

مركز اولين محور عقب تا انتهاي شاسي 2195

 

اوزان (كيلوگرم)

وزن مجموع ناخالص (G.V.W) 34000

وزن كل شاسي (بدون اتاق بار) 9524

ظرفيت حمل بار (با وزن اتاق بار) 24475

وزن شاسي (بدون بار)- جلو 4694

وزن شاسي (بدون بار)- عقب 4830

توجه : وزنها ممكن است 5/1 درصد زياد يا كم باشد.

 

موتور

مدل ولوو D12D420

استاندارد آلايندگي EURO II

ميزان مصرف سوخت 12 گرم بر كيلووات ساعت در 1800-1200 دور در دقيقه

قدرت موتور 309 كيلووات (420اسب بخار) در 1800-1500 دور در دقيقه

حداكثر گشتاور 2000 نيوتن متر در 1450-1050 دور در دقيقه

تعداد سيلندر 6

 

تجهيزات ويژه

مجهز به سيستم كنترل احتراق كامپيوتري (EDS) پيش گرمكن، سيستم تنظيم فشار گاز خروجي اگزوز (EPG)

 

جعبه دنده

گيربكس VT 2009 B

حداكثر گشتاور ورودي 2000 نيوتن متر

تعداد دنده ها 8 دنده جلو و 2 دنده عقب با يك دنده كرال

 

كلاچ

مدل CS43B-OR

نوع سيستم: تك صفحه اي، ارگانيكي و تقويت شده

قطر صفحه 430 ميليمتر

 

محورها

جلو

ظرفيت 8 تن

نوع سيستم فورج شده، داراي توپي با طراحي جديد ومكانيزم روغنكاري داخلي

عقب 26 تن

ظرفيت شامل دو محور محرك با كاهنده توپي و داراي جفت كن بين محوري و

نوع سيستم: قفل كن بين چرخي ونسبت تبديل 1: 12/4

 

فرمان

مدل PSS-SING-ADJ

نوع سيستم سمت چپ تمام هيدروليك با قابليت تنظيم در دو جهت

زاويه گردش چرخها 50 درجه

گردش فرمان از حالت قفل به قفل 5/4 دور

قطر غربيلك 450 ميليمتر

 

چرخها

رينگ (سه تكه فولادي) ً24×5/8

لاستيك (باياس) 24-00/12

سيستم تعليق

جلو فنر شمسي به همراه ميل موجگير

عقب مجهز به فنرهاي شمسي لايه اي به همراه ميل موجگير

صورت بوكي و كمك فنر

مخزن سوخت

از جنس آلومينيومي به ظرفيت 360 ليتر

بغل گيربكس (PTO)

ملد PTR-DH

قدرت خروجي 60 كيلووات

ماكزيمم گشتاور 400 نيوتن متر

سيستم ترمز

ترمز جلو و عقب كاسه اي مدل Volvo-Z-Cam داراي دو مدار مستقل در جلو و عقب كه با هواي فشرده كار مي كند، مجهز به كمپرسور تك سيلندر با ظرفيت 530 ليتر در دقيقه و ترمز توقف روي محورهاي جلو و عقب از نوع فنري، مجهز به سوپاپ ترمز وزني، سيستم ضد قفل ترمز ABS

 

اتاق

بدون خواب، با سيستم فنربندي مخصوص استاندارد، سيستم تهويه مطبوع قابل تنظيم، داراي شيشه شور و برف پاك كن چند سرعته، صندلي راننده قابل تنظيم در چهار جهت

 

سيستم الكتريكي

ولتاژ 24 ولت

ظرفيت باتري 170×2 آمپرساعت

ظرفيت آترناتور 80 آمپر

قدرت استارت 6 كيلووات

­

لوازم سنجش

شامل تاخوگراف، سرعت سنج، نشانگرهاي سوخت و هواي فشرده مدار جلو و عقب، صفحه نمايش اطلاعات خاص بصورت ديجيتال و مجهز به عيب ياب كامپيوتري

 

تجهيزات استاندارد

بغل گيربكس (PTO)، بوق الكتريكي شهري و بادي، كمربند ايمني، كپسول آتش خاموش كن 2 كيلوئي، كمك استارت، فيلتر آبگير سوخت، دريچه سقف، آفتابگير بيروني و داخلي، جك بالابر 20 تن، جعبه ابزار كامل، علائم هشدار دهنده ، لاستيك زاپاس، مجهز به فن ويسكوزيته، سيستم تعويض دهنده بصورت كابلي، مجهز به علائم شبرنگ مختص وسايل نقليه (مطابق استاندارد ECE R-70)، سيستم خودكار تنظيم سرعت، ترانسفورمر راديو پخش، جعبه كمك هاي اوليه، قفل درب مخزن سوخت، مجهز به استاندارد آلودگي صوتي (84 دسي بل)، راديو پخش، دنده پنج، چراغ قوه، جليقه شبرنگ

 

تجهيزات انتخابي

يخچال، دزدگير، سوئيچ كددار، سيستم ديجيتال نشانگر باد تايرها

 

كاربري

كمپرسي، ميكر

 


مبلغ قابل پرداخت 19,440 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 621

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما