مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2296
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13043959

82- پروژه کارآفرینی تولید قند کبریتی32


82- پروژه کارآفرینی تولید قند کبریتی32

فصل اول

کلیات

 

 

 

 

 

 

1- 1 مقدمه :

با توجه به اینکه قند کله از شکر که به صورت سنتی انجام می گرفت دارای مشکلات بهداشتی بوده و مورد تأیید اداره بهداشت نمی باشد و مدت ها است که از احداث واحدهای جدید جلوگیری به عمل می آید. لذا تولید قند پرسی برطرف کننده این مشکلات خواهد بود.

در این روش که کلیه مراحل تولید توسط ماشین انجام می گردد. نه تنها مقدار قابل توجهی از ریخت و پاش شکر جلوگیری می گردد بلکه درصد پرت آن در 100% راندمان بسیار ناچیز و اندک است و از طرفی با تولید 1100 تن قند در این طح می تواند مقداری از نیاز کشور را تأمین نماید.

 

1 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

تولید قند کبریتی با ظرفیت 1100 تن در سال

 

محل اجرا :

 

 

1 3 مشخصات متقاضیان :

نام

نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

تلفن

       

1 4 دلایل انتخاب طرح :

توجه به خودکفایی این صنعت در دولت و همجنین نیاز بازار داخلی به تولید این محصول با توجه به این که تولید قند کبریتی می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به تولید های کارگاهی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.

 

1 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .

 

1 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 13 نفر میباشد .

 

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

انواع شکر و محصولات وابسته به آن

مواد قندی طبیعی

قندها یا ساکاریدها ، ساده‌ترینکربوهیدراتها هستند. قندها به قندهای ساده یامونوساکاریدها،دی‌ساکاریدهاوپلی‌ساکاریدهاطبقه ‌بندی می‌شوند. اکثر قندها درطبیعت وجود دارند. بعضی از آنها ساختار بدن سلولهای زنده را تشکیل می‌دهند و برخیطبیعت را می‌سازند. با مواد قندی موجود در طبیعت آشنا می‌شویم.

 

مونوساکاریدها

فرمول ساده یا تجربی برای همه قندهااست.

 

گلوکز

جزء تک قندی‌هاست. گلوکز ، قند خونیا قند انگور(گلایکیسدر فرهنگ یونانی به معنیشیرین)که بهدکستوزموسوم است، یکپنتاهیدروکسی هگزانالاست و در خانوادهآلدوزهگزوزهاجای دارد. گلوکزبه صورت طبیعی در بسیاری ازمیوه‌ها و گیاهان و با غلظتی در گستره 0.08% تا 0.1% در خون انسان وجود دارد.

 

فروکتوز

ایزومرکتوهگزوزیگلوکز ،فروکتوزمی‌باشد. فروکتوز ، شیرین‌ترین قند طبیعی است. فروکتوز نیز در بسیاری از میوه‌ها ودرعسل وجود دارد. فروکتوز درفرهنگ لاتین به معنیمیوهاست.

ریبوز

قند طبیعی مهم دیگر ،ریبوزاست. این قند ، واحد ساختاری ریبونوکلئیکاسیدها می‌باشد.

 

دی‌ساکاریدها

دی‌ساکارید از ترکیب دو مونوساکارید از طریق تشکیل یکپل‌اتری(معمولااستال)بدست می‌آید.

 

ساکارز

ساکارزیک دی‌ساکاریدحاصل از گلوکز و فروکتوز است. ساکارز ،قندمعمولی ، یکی ازموادشیمیایی طبیعی است که بدون تغییر مصرف می‌شود؛ (آب و NaCl مثالهای دیگریهستند.) مصرف سالانه ساکارز در آمریکا در حدود 45 کیلوگرم برای هر نفر است. ساکارزازنیشکروچغندرقنداستخراج می‌شود و فراوانی طبیعی آن بین 14 تا 20در‌صد است. ساکارز در بسیاری از گیاهان دیگر با غلظت کمتر نیز یافت می‌شود. تولیدجهانی ساکارز در حدود 70 تریلیون کیلوگرم در سال است و کشورهایی هستند (مانند کوبا)که اقتصاد آنها بستگی به قیمت ساکارز دارد.

ساختمان ساکارز از رفتار شیمیاییدرهیدرولیزاسیدی و تبدیل آن به گلوکز و فروکتوز مشخص می‌شود. ساکارز یک قند غیر کاهندهاست. تشکیلاوسازوننمی‌دهد وموتاروتاسیوندر آن صورت نمی‌گیرد. این پدیده‌ها ،مشخص می‌کند که دو واحد مونوساکارید توسط یک پلی‌استال از طریق کربنهای آنومری بهممتصل شده‌اند. لذا دو عامل همی‌استالی حلقوی یکدیگر را محافظت می‌کنند.

پراش اشعه ایکساین فرضیه را تایید می‌کند. ساکارز دی‌ساکاریدی است که در آن فرم D - α - گلوکزبه D - β - فروکتوز فورانوزمتصل شدهاست.

مالتوز

مالتوزیاقند جوانهجوکهتجزیه آنزیمی (آمیلاز)نشاسته باراندمان 80% حاصل می‌شود،دی‌مر گلوکزاست که در آن ،اکسیژن همی‌استالی یک مولکول گلوکز (در فرم α – آنومری)با C- 4 مولکول دیگر پیوند دارد. در این آرایش ،واحد گلوکزی ، با خواص شیمیایی خاص خود بصورت محافظت نشده باقی می‌ماند. مثلامالتوز یک قند کاهنده است،اوسازونتشکیل می‌دهد وموتاروتاسیوندرآن انجام می‌گیرد.

مالتوز با محلول اسید یا آنزیم مالتاز هیدرولیز شده و بهدومولکول گلوکز تبدیل می‌شود. شیرینی آن به اندازه یک سوم ساکارز است.

 

سلوبیوز

یکی دیگر از دی‌ساکاریدهای متداولسلوبیوزاست که از هیدرولیز سلولز بدست می‌آید. خواص شیمیایی و ساختمان آن ، همانند مالتوز می‌باشد، بجز در موردشیمیفضایی آن در پیوند استالی که β بجای α است. محلول اسیدی ، سلوبیوز را به دو مولکول گلوکزبا بهره مشابه هیدرولیز مالتوز تبدیل می‌نماید. ولی هیدرولیز با آنزیم ، به آنزیمدیگری به نام β - گلوکزیدازنیاز دارد که بطورمشخص فقط به β - استالیحمله می‌نماید. برعکس ،مالتاز مخصوص مخصوص واحدهای α - استالیدرمالتوز است.

لاکتوز

بعد از ساکارز ، فراوانترین دی‌ساکارید طبیعی ،لاکتوزیاقند شیراست. این قند ، درشیر انسان و حیوان (در حدود 5درصد شیر) یافت می‌شود. پس از تبخیر تمام مواد فرار ، بیش از یک سوم مواد جامدباقیمانده را تشکیل می‌دهد. ساختمان آن از واحدهای گالاکتوز و گلوکز بوجود آمده استکه از پیوند β - D - گالاکتوز پیرانوزیلو D - گلوکوپیرانوزیدحاصل شده است. تبلورآن از آب فقط آنومر α را می‌دهد.

 

پلی‌ساکاریدها

پلی‌ساکاریدها ، پلیمر مونوساکاریدها هستند. از نظر تنوع درساختمان ممکن آنها ، بخصوص در اندازه و انشعاب ، قابل مقایسه با پلیمرهای آلکنیهستند. ولی طبیعت در ساختن چنین پلیمرهایی بسیار محافظه کار است. سه تا ازفراوانترین پلی‌ساکاریدهاسلولز ،نشاسته وگلیکوژن می‌باشند که از مونومر گلوکز مشتق شده‌اند.

 

سلولز

سلولز،پلی- β - گلوکوپیرانوزیداست که از طریق C - 4 پیوند دارد و از حدود 3000 واحد مونومر تشکیل شده و دارای وزن مولکولی در حدود 500000 است و بیشتر بصورت خطی است. رشته‌های سلولزی تمایل دارند که باپیوندهایهیدروژنی چندگانه بهم متصل شوند. تشکیل تعداد بسیار زیاد پیوند هیدروژنی باعثساختمان کاملا سخت سلولز می‌شود و بصورت دیواره سلولی مواد زنده کاربرد موثر دارد. همچنین سلولز در درختان و سایر گیاهان به وفور یافت می‌شود.

الیاف پنبهمانند کاغذ صافی ، سلولز تقریبا خالص است. چوب و نی در حدود پنجاه درصد پلی‌ساکاریددارند. بسیاری از مشتقات سلولز استفاده تجارتی دارند. تبدیل گروههای هیدروکسی توسطاسید نیتریکبه اسید نیترات ،نیتروسلولزتولید می‌کند. اگر مقدار نیترات بالا باشد، ماده منفجره است و در باروتبدون دود بکار می‌رود. با مقدار نیترات کمتر ، پلیمری می‌دهد که به عنوان اولینپلاستیک تجارتی یعنیسلولوئیداهمیت داشت.

برایمدت زیادی نیترو سلولز بطور وسیعی در صنعت فیلم وعکاسی بکار می‌رفت. متاسفانه بسیار آتشگیر است و بتدریج تجزیه می‌شود و در حال حاضر ،بندرت از آن استفاده می‌گردد. سلولز را که تقریبا در همه حلالها نامحلول است،می‌توان از طریق دیگر کردن گروههای هیدروکسی و تشکیل ترکیب اضافی با کربن دی‌سولفید(آنالوگ گوگردی)انحلالپذیر کرد.

گروه عاملی جدیدگزانتاتنام دارد. افزایش مجدد اسید ، دوباره پلیمر نامحلول می‌دهد. با کنترل این فرآیند ،می‌توان الیاف (ریون) یا ورق کاغذ (سلوفان) را تهیه کرد.

 

نشاسته

برخلاف سلولز ،نشاسته ، پلی‌گلوکزی با پیوند استالی α است وساختمانهای متفاوتی دارد. به عنوان ماده غذایی در گیاهان ذخیره می‌شود و مانندسلولز بسادگی توسط محلول اسیدی به گلوکز تفکیک می‌شود. منابع اصلی نشاسته ، ذرت ،سیب زمینی ، گندم و برنج هستند. آب داغ باعث متورم شدن دانه‌های نشاسته شده و آن رابه دو جزء اصلیآمیلوز (20%) وآمیلوپکتین (80%) تفکیکمی‌کند.

هر دوی آنها در آب داغ محلولند، ولی اولی در آب سرد کمتر محلولمی‌باشد. هر مولکول آمیلوز که از چند صد مولکول گلوکز تشکیل شده است (جرم مولکولیاز 150000 تا 600000)، ساختمان متفاوتی نسبت به سلولز داشته و هر دو پلیمر بدونشاخه (انشعاب) هستند. تفاوتی که درشیمیفضایی کربنهای آنومری وجود دارد، باعث می‌شود که آمیلوز ، آرایش پلیمری مارپیچرا ترجیح دهد.

گلیکوژن

پلی‌ساکارید دیگری با ساختمان مشابه باآمیلوپکتین، ولیبا شاخه‌های بیشتر (یکی به ازای هر واحد گلوکزی) و با ابعاد بزرگتر (با وزن مولکولیبه بزرگی یکصد میلیون)گلیکوژناست. اینترکیب از نظر بیولوژیکی مهم است ، زیرا یکی از پلی‌ساکاریدهای اصلی برای ذخیرهانرژی در انسان و حیوانات است.

 

مجوز های قانونی :

تعریف: جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان ، تاسیسات و نصب ماشین آلات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش صنایع و معادن صادر میگردد.

 

مراحل صدور جواز تاسیس :

1- پذيرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسيس فعاليتهای صنعتی و تكميل پرونده توسط مديريت سازمان صنایع و معادن شهرستان .

2- بررسی پرونده از نظر مدارك و تطبيق با مصاديق والويتهای سرمايه گذاری در واحد صدور مجوز مديريت صنايع و معادن .

3- تكميل پرسشنامه جواز تاسيس ( فرم شماره يك ) توسط متقاضی .

4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره يك به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائيد فرم پرسشنامه جواز تاسيس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تيپ و تجربيات كارشناسی و ارجاع پرونده به مديريت .

5- ارجاع پرونده توسط مديريت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسيس .

 

شرايط عمومي متقاضيان ( اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي ) دريافتجواز تاسيس

1- اشخاص حقيقی

-تابعيت دولت جمهوری اسلامی ايران

- حداقل سن 18 سال تمام

- دارا بودن كارت پايان خدمت يا معافيت دائم

 

2- اشخاص حقوقی

- اساسنامه ( مرتبط با نوع فعاليت )

- ارائه آگهی تاسيس و آگهی آخرين تغييرات در روزنامه رسمی كشور

 

 

مدارك مورد نياز:

1- ارائه درخواست كتبی به مديريت سازمان صنایع و معادن شهرستان.

2- اصل شناسنامه وتصوير تمام صفحات آن

3- تصوير پايان خدمت يا معافيت خدمت سربازی

4- تصوير مدرك تحصيلی و سوابق كاری مرتبط با درخواست

5- يك قطعه عكس از هريك از شركاء

6- تكميل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح صنايع تبديلی و تكميلی

7- پوشه فنردار

8-درصورت داشتن شركت ، ارائه اساسنامه ، آگهی تاسيس و روزنامه ، مرتبط با فعاليت مورد درخواست

 

اصلاحیه جواز تاسیس :

1- ارسال درخواست متقاضی توسط سازمان صنایع و معادن شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز.

2- دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند.

3- دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد.

4- اداره تخصصی پس از بررسی وتائید به دبیرخانه صدور مجوز ارجاع میدهد.

5- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید مدیر اقدام به صدور اصلاحیه جواز تاسیس نموده و رونوشت آنرا به بخشهای ذیربط ارسال می نماید.

 

تعریف:

پروانه بهره برداری مجوزی است که پس از اتمام عملیات ساختمان و تاسیسات و نصب ماشین آلات جهت تولید بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش صنایع و معادن صادر می گردد.

 

صدور پروانه بهره برداری :

1- تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و تائید و ارسال آن توسط سازمان صنایع و معادن شهرستان به مدیریت.

2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی و کارشناس نواحی صنعتی و کارشناس تولید) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.

3- تائید رئیس اداره تخصصی و ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز.

4- اخذ استعلام از ادارات ذیربط.

5- تهیه پیش نویس پروانه بهره برداری و تائید مدیریت.

6- صدور پروانه بهره برداری و ارسال رونوشت به بخشهای ذیربط.

 

مراحل صدور توسعه طرح :

1-تکمیل فرم درخواست توسعه طرح توسط شهرستان (متقاضی) و ارسال به مدیریت.

2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بررسی و اظهار نظر و بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی و کارشناس تولید) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.

3- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید ادارات تخصصی در کمسیون بررسی طرحها مطرح می نماید و در صورت عدم تایید کمسیون به شهرستان و متقاضی اعلام مینماید و در صورت تایید از ادارات ذیربط استعلام می نماید.

4- ارجاع به اداره تخصصی جهت بررسی طرح توسعه.

5- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت صدور موافقت با توسعه طرح پس از تایید مدیر.

6- ارسال رونوشت به بخشهای و ادارات تخصصی و سازمانهای ذیربط.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل دوم

روش انجام کار

 

 

 

 

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از کارخانه تولید قند کبریتی

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز تولید قند کبریتی به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در کارخانه پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،

 

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش صنعت و در تولید کالایی مانند قند کبریتی که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی یکی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

 

 

 

 

فهرست تجهیزات و ماشین آلات و وسایل آزمایشگاهی مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :

 

فهرست مواد مصرفی مورد نیاز :

 

 

 

 

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :

پرسنل غیر تولیدی :

 

پرسنل تولیدی :

 

 

روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت فروش کالا )

در زمینه فروش محصولات صنعتی و غذایی مانند قند کبریتی می توان از روش های مختلف بازاریابی استفاده نمود ، تبلیغات تلویزیونی ، استفاده از بنر های و تیزر های تبلیغاتی ، استفاده از چاپ پوستر های تبلیغاتی، تبلیغات اینترنتی و ارائه روش های تبلیغاتی دیگر برای جذب بازار فروش جزئی و استفاده از روش فرد به فرد برای فروش کلی محصولات در بازار داخلی .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل سوم

امور مالی طرح

 

 

 

 

 

1- سرمایه گذاری ثابت طرح :

1-1- زمین :

 

2-1- محوطه سازی :

 

 

 

 

 

 

3-1- ساختمانها :

 

4-1- تأسیسات و تجهیزات :

 

 

5-1- ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی :

 

6-1- وسایط نقلیه و وسایل حمل و نقل داخل کارخانه :

 

7-1- تجهیزات اداری و کارگاهی :

8-1- هزینه های قبل از بهره برداری :

 

جدول هزینه های ثابت طرح :

 

 

 

2- هزینه های جاری طرح :

1-2- مواد اولیه و بسته بندی :

 

2-2- حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی :

 

 

 

3-2- حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی :

جمع کل حقوق و مزایای پرسنل :

 

4-2- هزینه سوخت و انرژی :

 

5-2- استهلاک و تعمیر و نگهداری :

 

جدول هزینه های جاری طرح :

 

 

جدول هزینه های ثابت و متغیر تولید :

 

سرمایه در گردش :

 

 

جدول سرمایه گذاری :

توجیه اقتصادی محصول :

 

کسر می شود : هزینه های عملیاتی شامل :

 

نرخ بازدهی سرمایه :

دوره برگشت سرمایه :

ارزش افزوده ناخالص :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل چهارم

جمع بندی نتیجه گیری و پیشنهادات

 

 

نتایج حاصله از اجرای طرح :

با توجه به آمار و اطلاعات بدست آمده از کارخانه تولید کننده قند کبریتی و همچنین بر اساس مطالعات صورت گرفته می توان به این نتیجه رسید که این طرح جزء طرح های زود بازده و پربازده است و می تواند در لیست مشاغل مورد حمایت دولت قرار گیرد و در صورت اجرا می تواند از سوددهی مورد قبولی برخوردار باشد .


مبلغ قابل پرداخت 22,960 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 989

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما