مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2504
  • بازدید دیروز : 3600
  • بازدید کل : 13091242

اقدام پؤوهی چگونه توانستم علاقه مندی دانش آموزان را به شرکت در نماز جماعت افزایش دهم


اقدام پؤوهی چگونه توانستم علاقه مندی دانش آموزان  را به شرکت در نماز جماعت افزایش دهم

فهرست مطالب

 

عنوان صفحه

مقدمه. 1

بیان مسئله. 3

گردآوری داده ها برای شناخت بهتر داده ها(شواهد 1)4

الف: شاخص کیفی.. 4

ب: شاخص کمی.. 7

پیشینه پژوهش.... 9

الف:پیشینه نظری... 9

ب: پیشینه عملی.. 12

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها(اطلاعات)14

بیان اهداف... 15

راه حل های پیشنهادی.. 16

راه حل های انتخابی از اقدام پژوهی های همکاران. 17

انتخاب بهترین راه حل ها18

اجرای راه حل های انتخابی.. 18

جمع آوری داده ها پس از اجرای راه حل ها(شواهد2)22

الف: شاخص های کیفی وضع مطلوب... 22

ب: شاخص های کمی وضع مطلوب... 24

اعتباربخشی به راه حل ها25

نتیجه گیری.. 27

منابع و مأخذ. 28

 

 

مقدمه:

بشر از دیرباز کوشیده است به مدد نیروهای مافوق طبیعی بر مسائل و دشواریهای خویش غلبه یابد هر چند که این امر در خلال تاریخ دستخوش انحرافات فراوانی شده ولی با ظهور مذاهب آسمانی به خصوص اسلام زمینه و شرایط بهتری برای رسیدن به وضع مطلوب تر فراهم آمد، اسلام خدمات ارزنده ای برای رسیدن به آرامش روح و روان ارائه کرده است.

اسلام بارها بر این مسئله تاکید کرده است که تنها راه رسیدن به آرامش دل سپردن به معبود یگانه است. توسل به مذهب و داشتن ایمان یکی از عوامل بسیار موثر در جلوگیری از بروز و ایجاد بیماریهای روانی است و هر گاه انسان از این امر غفلت ورزد، بی شک دچار سردرگمی و پریشانی شده است. امیدواریم با حرکت جدیدی که در جامعه اسلامی در باره نماز انجام گرفته، بویژه تاکید خاص مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و تلاش و کوشش حجه الاسلام والمسلمین قرائتی، که هدایت این حرکت را به عهده دارند، نماز هر چه بیشتر در عمق جان انسانها قرار بگیرد و جامعه اسلامی ایران را به عنوان بزرگترین ارزش گزاران و اقامه کنندگان نماز و شعائر دینی و مذهبی در تمام دنیای کفر و شرک معرفی کند. پس یاد خدا و عبادت و راز و نیاز با او به عنوان آرامش دهنده می باشد.

الا بذکرالله تطمئِنُ القُلوبُ (سوره رعد آیه28) آگاه باشید که یاد خداوند آرامش دهنده دلهاست.

وَ مَن أَعرَض عَن ذِکری فَأنَّ لَهُ معیشهً ضَنکا (سوره طه/124)

 

 

یکی از راههایی که بشر می تواند به کمک آن از ابتلا به بیماری های روانی جلوگیری کند، نیایش و نماز به بارگاه الهی است.

«مهاتما گاندی» در این زمینه می گوید:

«اگر نماز و دعا نبود، من مدتها قبل دیوانه و مجنون شده بودم»

با توجه به اهمیت نماز و نیایش در تمام جوامع اسلامی من هم به این فکر افتادم که اقدام پژوهی خود را در خصوص نماز انتخاب کنم تا به این ترتیب میزان علاقه و مشکلاتی را که دانش آموزان در خصوص نماز در مدرسه دارند را بهبود بخشم.

 

نماز در سیمای خانواده(به قلم جمعی از نویسندگان)

متن انتخابی از سید علی آل یاسین، ص 15 تا ص 23


بیان مسئله:

اینجانب حسن مغاری معاون پرورشی دبستان تزکیه 2 دارای مدرک کارشناسی دینی، عربی که حدود پنج سال سابقه در پست پرورشی می باشم، دبستان در منطقه یک، خیابان نوبهار می باشد که از نظر جغرافیایی در محل پایین قم محسوب می شود که در این مدرسه اتباع افغانی نیز زیاد هستند و دارای فرهنگهای مختلف می باشند و دارای خانواده هایی که اکثراً از سواد پایینی برخوردار هستند. بسیار پایینند به اسلام، که فرزندان خود را به نماز خواندن تشویق می کنند.

با توجه به اجرای زنگ نماز در مدارس که هدف برپایی نماز جماعت در مدارس و آمادگی دانش آموزان برای انجام فریضه نماز و ایجاد علاقه و اشتیاق به نماز خواندن می باشد، هر چند که به سن تکلیف نرسیده اند اما هدف یادگیری و صحیح خوانی اذکار نماز می باشد تا آمادگی برای نماز خواندن در دوران تکلیف باشد.

وقتی که زنگ نماز زده می شد مشاهده می کردم که تعدادی از دانش آموزان بی تفاوت در حیاط مشغول بازی هستند و گروهی در گوشه های حیاط با دوستان خود مشغول صحبت کردن و تعدادی هم که وقتی از آنها پرسیده می شد که چرا در نماز حضور پیدا نمی کنند می گفتند که ما مریض هستیم یا بهانه های دیگر، مشکل بعدی، طریقه وضو گرفتن دانش آموزان که تعداد زیادی از آنها وضو گرفتن را بلد نبودند و یا اشتباه وضو می‌گرفتند و گروهی نیز بدون وضو به نمازخانه وارد می شدند چون اهمیت وضو برای نماز را هنوز درک نمی‌کردند، مشکل دیگر در موقع نماز خواندن آنها بود که مشکلاتی چون:

1- در صف ها با یکدیگر شوخی می کردند.

2- مهرهای یکدیگر را برمی داشتند.

3- می خندیدند.

4-زودتر از امام جماعت نماز را تمام می کردند و تعداد زیادی از آنها نیز در رکعت اول و دوم سوره حمد و اخلاص را می خواندند و یا اکثراً سلام نماز را بلد نبودند.

این مسائل باعث شد که از امام جماعت خواستم که در هر جلسه که نماز خوانده می شود در بین دو نماز در خصوص اهمیت وضو و آداب شرکت در نماز جماعت را برای بچه ها گوشزد کند و اهمیت نماز را در زندگی هر انسان پیدا کند و دانش آموزان را راهنمایی کند پس اقدام پژوهی با موضوع چگونه می توانم میزان علاقه و اشتیاق دانش آموزان را به نماز جماعت افزایش دهم، را شروع کردم.

 

گردآوری داده ها برای شناخت بهتر داده ها(شواهد 1)

الف: شاخص کیفی

با توجه به اهمیت نماز و پر رنگ نبودن شرکت کنندگان در نماز جماعت مدرسه با توجه به مراحل زیر سعی شد که توجه و علاقه مندی دانش آموزان را برای شرکت در این فریضه معنوی پر رنگ کنم. مراحل زیر انجام شد تا بتوانیم اطلاعات بیشتری بدست آورم (مصاحبه با دانش آموزان- مشاهده- پرسش نامه- آزمون- گفتگو با همکاران و امام جماعت مدرسه) مطالعه.


مبلغ قابل پرداخت 18,554 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1840

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما