فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه. 1
بيان مسأله. 2
جمع آوري اطلاعات... 3
مطالعات اوليه و پيشينه تحقيق... 4
تجزيه و تحليل دادهها5
الف: اطلاعات كيفي وضع موجود.. 5
ب: اطلاعات كمي وضع موجود.. 5
ارائه راه حلهاي پيشنهادي و اجرا آن... 6
اعتباربخشي به راه حلهاي انتخابي... 6
اجراء راه حل... 6
مشكلات اجراي طرح... 7
اطلاعات كيفي و كمي وضع مطلوب پس از اجراي راه حل... 8
الف: اطلاعات كيفي وضع مطلوب... 8
ب: اطلاعات كمي وضع موجود.. 8
ارزيابي و اعتباربخشي... 9
منابع.. 10
مقدمه
اسراف در لغت يعني زياده روي است. مسأله اسراف و قناعت در آيات و روايات اهل بيت عليهم السلام مورد بررسي قرار گرفته است و بارها مسأله اسراف مورد نكوهش قرار گرفته است. به طور مثال خداوند در آيه 8 سوره غافر ميفرمايد: خداوند كسي را كه اسرافكار و بسيار دروغگو است هدايت نميكند يا اسرافكاران اهل آتش جهنم هستند.(غافر43)
البته اسراف ميتواند از پايينترين مراتب آغاز شده و به اوج خود برسد. مسأله صرفه جويي ميبايست ابتدا در خانه و بعد در مدرسه فرهنگ سازي شود.
بيان مسأله
اينجانب مريم تلاوتي، بعنوان خدمتگزار به مدت 2 سال در مدرسه شاهد رضويه خدمت ميكنم.
محيط مدرسه فضاي بسيار شادابي دارد و كلاسها در 3 طبقه به صورت موضوعي تقسيم بندي شدهاند. كه با اتمام هر زنگ دانش آموزان كلاس خود را تغيير داده و ميبايست جابجا شوند. در اين جابجايي متاسفانه بيشتر اوقات برق كلاسها روشن و وسايل گرمايشي و سرمايشي نيز كار ميكنند. كه عليرغم تذكرات مسوولان مدرسه، دانش آموزان در اين امر سهل انگاري ميكنند.
با مشاهده اين وضعيت به نظرم رسيد كه موضوع را پي گيري كنم و اين مسأله را با يكي از دبيران در ميان گذاشتم.
جمع آوري اطلاعات
مشاهده و مصاحبه
از مصاحبه در اكثر روشهاي تحقيق استفاده ميشود. شايد بتوان گفت با توجه به ويژگيهاي پژوهش در عمل، مصاحبه روش مناسبتري براي گردآوري اطلاعات در اين روش تحقيق باشد. (قاسميپويا، 1382، ص146)
با مشاهده شرايط موجود در كلاسها و گفتگو با دانش آموزان به اطلاعات زير دست يافتم:
|
مبلغ قابل پرداخت 23,193 تومان