مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1545
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13043208

کارآموزی دفتر خدمات پستي و بانكي


کارآموزی دفتر خدمات پستي و بانكي

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه. 1

انواع گروه های ارائه دهنده خدمات ارتباطی.. 2

تاریخچه پست در ایران.. 5

ايجاد دفاتر خدمات ارتباطي گامي به سوي اشتغال.. 5

شرایط و امکانات ایجاد دفاتر ارتباطي.. 7

فهرست خدمات ارتباطي.. 8

خدمات مخابراتي.. 8

انواع خدمات در قسمت پست... 10

خدمات باجه تلفن ثابت... 13

خدمات تلفن همراه. 14

خدمات ويژه بيمه خدمات درماني.. 15

اعطای تسهیلات بانکی.. 16

خدمات قابل ارائه در پست بانك.... 17

نتيجه گيري.. 19

مشكلات... 19

ضمائم.. 20

 
 

مقدمه

پست بانك ايران براساس مصوبه مورخ 21 شهريورماه سال 1374 مجلس شوراي اسلامي تأسيس و فعاليت پولي و مالي خود را از دي ماه سال 1375 رسماً آغاز كرد. پست بانك ايران در يك‌هزار و بيست و يكمين جلسه شوراي پول و اعتبار به عنوان بانك دولتي وابسته به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به رسميت شناخته شد و مجاز به انجام تمامي امور و فعاليت‌هاي پولي گرديد.

ارائه خدمات بانكي به شكلي ساده و مطمئن در راستاي ايجاد رفاه عمومي و توسعه آن در نقاط دور افتاده روستايي و حمايت مالي از اقشار كم‌درآمد جامعه از طريق اعطاي انواع تسهيلات بانكي از اهداف و سياست‌هاي اصلي پست بانك ايران بوده و تمامي كاركنان آن مفتخرند كه با توجه به راه‌اندازي و ايجاد حدود 10 هزار دفتر خدمات بانكي روستايي در سراسر كشور، مي‌توانند بخش عمده‌اي از خدمات بانكي خود را با بهترين كيفيت و در سريع‌ترين زمان ممكن به شما هموطنان گرامي ساكن در روستا ارائه نمايند و بدين ترتيب در راستاي ايفاي نقش اساسي خود در قالب برنامه چهارم توسعه كشور و افزايش دفاتر خدمات بانكي در سط ده هزار روستاي كشور گام‌هاي بلندي بردارند.

با راه‌اندازي دفاتر خدمات بانكي در روستاها، تمامي نهادها، سازمان‌ها، مانند: كميته امداد امام خميني(ره)، سازمان بهزيستي و... مي‌توانند پرداخت حقوق و مستمري ماهيانه و ساير خدمات بانكي افراد تحت پوشش خود را به صورت نمايندگي به پست بانك ايران واگذار و از انواع خدمات نوين بانكي از طريق اين دفاتر بهره‌مند شوند.

اميد است با ايجاد بسترهاي مناسب و همكاري شما ساكنين محترم روستا و افتتاح حساب و انتقال وجوه به دفاتر خدمات بانكي روستايي، موجب رونق فعاليت‌هاي بانكي، توسعه امور اقتصادي و شكوفايي روستاي خود شده و علاوه بر آن از انواع خدمات پولي و بانكي پست بانك ايران بهره‌مند گرديد.

گفتني است پست بانك ايران عضو مؤسسه جهاني بانك‌هاي پس انداز نيز مي‌باشد.

 

انواع گروه های ارائه دهنده خدمات ارتباطی

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از چهار گروه برای ارایه خدمات ارتباطی بهره می‌گیرد که عبارتند از: دفاتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات، آژانس‌های پستی، باجه‌های مخابراتی و دفاتر امور مشترکین تلفن همراه.

اما تفاوت ارایه دهندگان خدمات ارتباطی به مردم تنها خلاصه به نام آنها نمی‌شود، بلکه هر کدام از این دفاتر در تعریف وظایف کاری و خدماتی که به مردم ارائه می‌دهند؛ نیز متفاوتند.

این در حالی است که گاهی دیده شده عموم مردم نسبت به ماهیت این مراکز تفاوتی قائل نمی‌شوند. هر چند که ارائه دهندگان خدمات ارتباطی در برخی موارد خدماتی را ارائه می‌دهند مشابه هم است و شاید هم چنین اشتباهاتی ناشی از همین امر باشد.

در چنین شرایطی است که به عنوان نمونه اگر صحبتی از تعطیلی دفاتر امور مشترکین تلفن همراه به میان می آید، ذهن مخاطبان معطوف به تعطیلی دفاتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌شود.

بر همین اساس تلاش می‌شود تا در این یادداشت مسائل مربوط به این چهار مرکز به تفکیک موضوع پرداخته شود.

دفاتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 82 بنا بر ابلاغ وزیر وقت به مدیرکل پست تشکیل شد و هم زمان با تشکیل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صدور پروانه به این سازمان تفویض شد.

خدماتی که این دفاتر ارایه می‌دهند، در بخش مخابرات شامل مخابرات راه دور مشترکین و متقاضیان تلفن‌های همراه و ثابت ، و در بخش پست شامل خدماتی همچون امانات پستی داخلی، مرسوله داخله سرویس پیشتاز و پست الکترونیکی می‌شود.

خدمات هوایی پیام، خدمات قابل ارایه بانکی، مالی و اعتباری پست بانک نیز شامل این خدمات شده البته دفاتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توانند در صورت تصویب سازمان خدمات خود را به این فهرست اضافه کنند.

بر اساس آخرین آمارها تاکنون یک هزار و 387 دفتر فعال در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند که از این میان استان تهران با تعداد 224 دفتر بیشترین و استان‌های یزد و سمنان با هشت دفتر کمترین تعداد را در کشور تشکیل می دهند.

اما در ارتباط با تعطیلی دفاتر توضیح این نکته ضروری است که طی سال گذشته در مجموع هفت دفتر در کل کشور به دلایلی همچون تخلفات مالی (چهار مورد در استان‌های تهران، خوزستان، گیلان،) یک مورد عدم رعایت شئونات اسلامی (استان سمنان) و دو مورد واگذاری غیر مجاز در استان تهران تعطیل شده‌اند. سایر دفاتر نیز به دلیل انصراف مالکین از ادامه کار که غالباً بدون طرح اقتصادی موجه اقدام به راه‌اندازی دفاتر نموده‌اند، با تعطیلی مواجه شدند.

 

دفاتر امور مشترکین تلفن همراه

دفاتر امور مشترکین تلفن همراه همانطور که از نام آن پیداست تنها در امور تلفن همراه به مردم خدمات خود را ارائه می‌کند که شامل خدماتی همچون تغییرات نشانی، مالکیت و چاپ قبوض می شود.

اما با توجه به سیر نزولی بهای سیم کارت تلفن همراه و کاهش تقاضا برای تغییر مالکیت، در حال حاضر بیشترین حجم خدمات این نوع دفاتر شامل چاپ قبض بوده که البته از آنجایی که تعرفه بسیار کمی (دویست تومان) برای این کار پرداخت می شود ؛ به نظر می رسد صرف انجام این خدمت، قابلیت تامین مخارج دفاتر را نداشته باشد.

 

قدیمی‌ترها، همچنان پابرجا

آژانس‌های پستی و باجه‌های مخابراتی از دیگر ارایه دهندگان خدمات ارتباطی در کشور هستند در این میان آژانس‌های پستی که قبول و ارسال محموله پستی را بر عهده دارد در سطح کشور 301 شعبه دارد.

باجه‌های مخابراتی نیز خدمات خود را در زمینه تلفن راه دور داخلی و بین المللی به مشترکان ارایه می‌دهند که تا پایان آذرماه تعداد آن‌ها بیش از 6 هزار باجه بود.

 

تاریخچه پست در ایران

تاريخچه پست نوين در ايران نيزبه ساليان نه چندان دور بر مي گردد بطوري كه بر اساس كتاب تاريخ پست ايران، پست در سال 1276 در زمان صدارت امير كبير به صورت خاص شكل نسبتاً رسمي به خود گرفت ولي در آن زمان صرفاً مخصوص ارسال نامه ها و فرامين سلطنتي بود. در سه سال بعد، يعني در سال 1297 در زمان صدارت علي خان عين الدوله به شكل عمومي در آمده و براي مكاتبات و نامه هاي مردم عادي نيز اين امر صورت مي گرفته و سرانجام در پيچ و خم گذشت زمان و پيشرفت علم و صنعت، همزمان با جامعه رشد يافته تا اينكه جــــهت استــفاده عمـــوم از خدمات پستي در ارتباطات داخلي وخارجي، اعمال سياست جامع در زمينه برنامه ريزي در ســـال 1367، شركــــت پست جمهوري اســـلامي ايران، در قالب شركتــــي دولتي سازماندهي شد . 17 مهر ماه مصادف است با روز جهاني پست .

 

ايجاد دفاتر خدمات ارتباطي گامي به سوي اشتغال

با گسترش روز افزون جوامع و بزرگ شدن شهرها و بوجود آمدن وسايل نقليه و ارتباطي جمعي، ارتباط افراد بسيار آسان و سهل گرديده، در اين ميان پست بعنوان يكي از سازمانها و نهادهاي مؤثر در امر ارتباطات مردمي نقش بسزايي در جوامع مختلف ايفا مي نمايد.

براساس نوشته هاي گزنفون و هردوت تاسيس و ايجاد چاپارخانه توسط ايرانيان انجام شده و ايرانيان داراي شبكه منظم چاپار و پيك بودند كه اين شبكه در دوره اشكانيان و ساسانيان به شيوه اي منظم درآمد.

 


مبلغ قابل پرداخت 13,608 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1677

برچسب های مهم

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما