مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1113
  • بازدید دیروز : 2064
  • بازدید کل : 13083866

کارآموزی شرکت غله و خدمات بازرگاني


کارآموزی شرکت غله و خدمات بازرگاني

فصل اول

كليات تحقيق

 

مقدمه

شرکت غله و خدمات بازرگاني دولتي ايران در بلوار 15 خرداد واقع شده است. و به طور کلي وظيفه اين شرکت خريداري نمودن گندم از کشاورزان بومي استان و ديگر استان ها و در اختيار قرار دادن اين گندم ها به کارخانجات آردسازي استان مي باشد. در نهايت آرد توليد شده توسط کارخانجات با نظارت شرکت غله و.....بين واحدهاي نانوايي استان و روستاهاي تابعه استان تقسيم مي شود.

کار اين شرکت مستلزم فعاليت هاي شبانه روزي کارکنان است و به سادگي که در بالا ذکر شد نمي باشد.

اين شرکت زير نظر شرکت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران به فعاليت خود ادامه مي دهد و خط مشي هاي اصلي خود را توسط بخشنامه و.......از شرکت مذکور دريافت مي نمايد.

 

تاريخچه

اين شرکت در سال 1382 تأسيس شد. فعاليت هاي اين شرکت را قبلاً اداره غلّه هر استان انجام مي داد و در سال 82 با پيشنهاد هيئت دولت و تصويب مجلس شوراي اسلامي طرح ادغام ادارات دولتي به منظور کاهش هزينه هاي دولت اين اداره نيز با اداره بازرگاني ادغام شده و در نهايت شرکت غله و خدمات بازرگاني بوجود آمد.

 

 

 

 

 

فصل دوم

ادبيات تحقيق

 

حسابداري دولتي:

حسابداري دولتي نظامي است که اطلاعات مالي مربوط به فعاليتهاي مالي سازمانهاي دولتي را جمع آوري و گزارش مي نمايد تا بتوان در مورد تخصيص منابع مالي آنها به برنامه ها و عمليات مختلف، تصميماتي صحيح و مناسب اتخاذ نمود. به عبارت ديگر، حسابداري دولتي عبارت است از: کليه عمليات مربوط به تجزيه و تحليل، ثبت، طبقه بندي، تلخيص، گزارش دهي و تفسير فعاليتهاي مالي سازمانهاي دولتي که با رعايت قوانين و مقررات مالي و اصول و موازين متداول حسابداري دولتي انجام مي شود.

صورتهاي مالي سازمانهاي دولتي اصولاً به منظور رفع نيازهاي اساسي زير تهيه مي شود:

1. نياز قانوني

2. نياز نظارتي

3. نياز اطلاعاتي

چون قوانين و مقررات کشورهاي مختلف متفاوت است برخلاف حسابداري بازرگاني که اصول و موازين کلي آن در تمام کشورها تقريباً مشابه است، سيستم حسابداري دولتي هر کشور معمولاً داراي روشها، خصوصيات و قالبهاي خاصي است که آن را از سيستمهاي مورد عمل در ساير کشورها تا حدودي متفاوت و لزوم مطالعة مستقل آن را مطرح مي سازد و دولت به علت عهده دار بودن مسئوليت وصول و مصرف درآمدها و وجوه عمومي و نگاهداري حسابهاي دولتي و تهيه گزارشهاي مالي لازم براي اطلاع مردم کشور و قوه مقننه، ايفا کننده نقش اساسي در حسابداري دولتي است.

 

 

مباني حسابداري دولتي:

در حسابداري بازرگاني بنا به لزوم تبعيت از اصل تطابق هزينه ها با درآمدهاي هر دورة مالي، معمولاً ثبت فعاليتهاي مالي بر مبناي حسابداري تعهدي انجام مي شود. ولي در حسابداري دولتي به علت تنوع اهداف، وظايف و فعاليتهاي مالي سازمانهاي دولتي و حسابهاي منتقل [بعداً توضيح داده خواهد شد] ممکن است مباني حسابداري ديگر نيز براي ثبت درآمدها و هزينه ها مورد استفاده قرار گيرد. مباني حسابداري مورد استفاده در سازمانهاي دولتي به شرح ذيل مي باشد:

1. حسابداري نقدي Accrual accounling

در حسابداري نقدي درآمدها در سال مالي وصول وجوه نقد مربوط و هزينه ها در سال مالي پرداخت وجوه نقد مربوط به حساب منظور مي شود. در اين مبنا، تحقق يا قطعي شدن درآمدها و تعهد يا وقوع هزينه که معمولاً از آثار دريافت يا ارائه کالا و خدمات است. در امر شناخت درآمدها و هزينه ها مورد نمي يابد. زيرا شرط اصلي براي ثبت درآمدها وصول آنها و براي ثبت هزينه ها پرداخت آنها محسوب مي شود.

 

2. حسابداري تعهدي

در حسابداري تعهدي، درآمدها در سال انجام خدمات يا فروش کالا به حساب منظور مي شود. [اگرچه وجه نقد حاصل از فروش کالاها و خدمات مذکور در سالهاي مالي قبل يا بعد از فروش دريافت شود] و هزينه ها در سال دريافت کالاها و خدمات و ايجاد تعهد به حساب منظور مي گردد. [اگر چه بهاي کالاها و خدمات مزبور در سالهاي مالي قبل يا بعد از خريد پرداخت شود]. به عبارت ديگر، در اين مبنا صرف نظر از انجام يا عدم انجام هرگونه دريافت و پرداخت، درآمدها در دورة تحقق و هزينه ها در دورة تحمل يا وقوع ثبت مي گردد.

 

 

 

3. حسابداري نيمه تعهدي

در حسابداري نيمه تعهدي که ترکيبي از دو مبناي نقدي و تعهدي است، براي ثبت درآمدها از مبناي نقدي و براي ثبت هزينه ها از مبناي تعهدي استفاده مي شود. به عبارت ديگر در مبناي نيمه تعهدي درآمدهايي که عملاً وصول و هزينه هايي که تعهد يا تحمل شده است. [هزينه هاي واقعي دوره مالي] در حسابهاي هر دورة مالي ثبت مي شود.

 

4. حسابداري تعهدي تعديل شده

در حسابداري تعهدي تعديل شده، شناخت و ثبت درآمدها در حسابها در دورة مالي انجام مي شود که در آن دوره درآمد «آماده، در دسترس و قابل اندازه گيري» است. منظور از آماده و در دسترس بودن قابل وصول بودن آنها در دوره مالي جاري يا مدتي کوتاه بعد از پايان دورة جاري است به ترتيبي که پرداخت بدهي ها و تعهدات دوره جاري از محل درآمدهاي مذکور ميسر باشد و هزينه ها معمولاً در دورة وقوع يا تحمل يعني دوره اي که تعهد و بدهي قابل پرداخت بابت هزينه ايجاد مي شود در حسابها منظور مي گردد.

 

5. حسابداري نقدي تعديل شده

در حسابداري نقدي تعديل شده، ثبت درآمدها در دورة دريافت وجوه نقد و ثبت هزينه ها در دورة پرداخت وجوه نقد بابت تعهدات ايجاد شده صورت مي گيرد. به عبارت ديگر در اين مبنا درآمدها زمان وصول و هزينه ها زمان پرداخت تعهدات ناشي از دريافت کالا و خدمات شناسايي و ثبت مي شود. بنابراين، در حسابداري نقدي تعديل شده ثبت هزينه ها مستلزم تحقق دو شرط لازم و کافي است:

1. ايجاد تعهد

2. انجام پرداخت

 

بودجه:

مهمترين مسئله اي که در هر شرکت و مؤسسه اي مطرح است بودجه شرکت است منشأ آن بودجه عمومي دولت مي باشد. و همانطور که شما عزيزان مي دانيد بودجه عمومي دولت شامل درآمدهاي عمومي[ که در ماده 10 قانون محاسبات عمومي کشور تعريف شده است]، درآمدهاي اختصاصي [ماده 14 قانون محاسبات عمومي کشور]، اعتبارات جاري و عمراني و هزينه از محل درآمدهاي اختصاصي مي باشد. بودجه شرکتهاي دولتي از حيث دريافت ها شامل درآمدها و منابع و از حيث پرداخت ها شامل هزينه هاي جاري و مصارف مي باشد.

درآمد شرکتهاي دولتي در اثر فروش قطعي کالا يا ارائه خدمت کسب مي شود. لذا چنانچه شرکتي از سيستم بانکي کشور وام يا تسهيلات اعتباري دريافت نمايد درآمد شرکت محسوب نمي شود.

هزينه هاي جاري و مصارف شامل هزينه هاي عمليات، توزيع و فروش و اداري مي باشد که هزينه عمليات خود از سه قسمت شامل خريد مواد اوليه، دستمزد و هزينه هاي عمومي توليد يا خدمت تشکيل مي شود.

با تفاسير مذکور بودجه شرکت غله و خدمات بازرگاني زيرمجموعه بودجه عمومي کشور مي باشد. اين شرکت براي دريافت بودجه، بودجه پيشنهادي خود را که پس از بررسي هاي بسيار و برآورد هزينه ها و مصارف تهيه و تنظيم نموده است به شرکت مادر ارسال مي دارد و شرکت مادر بر اساس بودجه تخصيصي خود و مطالعه بودجه پيشنهادي شرکتهاي تابعه موارد هزينه را بر اساس سر فصلهاي هزينه به شرکت تخصيص مي دهد.

نکته اي که بايد در اينجا متذکر شوم اين است که بودجه ارسالي به هر يک از سرفصلها متغير است و همگي به طور يکسان نيست و حسابدار شرکت به اندازه اعتبار ابلاغي حق برداشت از آن سرفصل را دارد و بيش از آن مجاز نمي باشد.

اين سرفصلهاي هزينه هر کدام داراي يک کد مخصوص به خود مي باشند.

و در ابتداي سال مالي [که در شرکت هايي که از بودجه کل کشور استفاده مي نمايند اول فروردين ماه هر سال مي باشد] حسابدار شرکت آرتيکل زير را پس از دريافت اعتبار از شرکت مادر در دفاتر خود يادداشت مي نمايد:


مبلغ قابل پرداخت 17,172 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1891

برچسب های مهم

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما