مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2803
  • بازدید دیروز : 5020
  • بازدید کل : 13105258

مقاله ارزشیابی درونی


مقاله ارزشیابی درونی

فهرست مطالب

عنوان صفحه

 

مقدمه. 1

فصل اول

تاریخچه دانشگاه قم و گروه علوم تربیتی... 3

رسالت و هدفهای گروه علوم تربیتی... 6

 

فصل دوم: چگونگی انجام ارزیابی درونی

مقدمه. 8

جامعه آماری برای جمع آوری دادهها8

تحلیل دادهها8

روش گردآوری دادهها9

 

فصل سوم: عامل دانش آموختگان ازگروه آموزشی علوم تربیتی

عامل دانش آموختگان... 11

پیشنهادها14

منابع.. 15

پیوست ها. 16

 

مقدمه

کیفیت امروزه در راس امور سازمان­ها قرار دارد و بهبود کیفیت از دغدغه­های اصلی آنهاست. شناسایی نقاط قوت و ضعف، تشخیص تهدیدها و فرصت­ها و تلاش برای بهبود وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب و کسب وضع برتر از اهم وظایف سازمان­ها از جمله دانشگاه­ها می­باشد. بهبود مستمر کیفیت نیازمند ارزشیابی مستمر می­باشد.

بهبود کیفیت برنامه­های آموزشی و پژوهشی و عرضه خدمات تخصصی، هدف تمام گروه­های آموزشی است. این امر در گروه علوم تربیتی که هدف آن تولید دانشی برای تربیت و هدایت انسان است و بطور مستقیم و غیر مستقیم جمعیت انسانی زیادی را تحت پوشش قرار می­دهد از اهمیت مضاعفی برخوردار است. از جمله روش­هایی که کاربرد زیادی در بهبود مستمر کیفیت نظام دانشگاهی دارد و به عنوان اولین مرحله در استقرار نظام تضمین کیفیت از آن یاد می­شود. ارزیابی درونی است. ارزیابی درونی گام نخست اجرای الگوی اعتبارسنجی است که طی آن نظام دانشگاهی به منظور خود در آینه دیدن، اقدام به ارزشیابی می­کند تا جنبه­های قوت و ضعف خود را دریابد و به اصطلاح ضعف­ها بپردازد.

مفهوم ساده ارزیابی درونی خود را در آیینه دیدن است که در علوم تربیتی انجام یک ارزیابی خوب شرط لازم و احتمالاً کافی برای رسیدن به هدف ارتقاء کیفیت در روند ارزیابی محسوب می­شود. در ارزیابی درونی گروه عوامل مؤثر در آموزش علوم تربیتی را بررسی کرده و وضعیت موجود را با استفاده از ابزار مناسب (پرسشنامه و چک لیست) بدست می­آورد. برای این منظور نظرات مدیر گروه، اعضاء هیئت علمی و دانشجویان گرفته می­شود. سپس این وضعیت را با وضعیت مطلوب آن مقایسه کرده، نقاط قوت و ضعف را براساس یافته­های ارزشیابی، مورد تجزیه و تحلیل، بحث و بررسی قرار می­دهد و راهکارهای لازم را برای ارتقاء و بهبود کیفیت آموزش در سطح گروه، در سطح دانشگاه و در سطح وزارتخانه پیشنهاد می­دهد.

 

 

 

 

فصل اول

 

 

 

 

 


تاریخچه دانشگاه قم و گروه علوم تربیتی

دانشگاه قم در اواخر سال 1358، با عنوان « مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب قم» توسط سید محمد حسینی بهشتی و محمد جواد باهنر و زیر نظر جامعه­ی مدرسین حوزه علمیه قم پایه گذاری شد و در سال 1359 در دو رشته­ی کارشناسی علوم قضایی و دبیری الهیات از بین طلاب دوره سطح حوزه علمیه دانشجو پذیرفت.

از سال 1364 با تأیید شورای انقلاب فرهنگی علاوه بر طلبه­ها حوزه­های علمیه، فارغ التحصیلان دوره­های متوسطه نظام قدیم نیز از طریق کنکور سراسرس پذیرفته شدند.

در ادامه فعالیت­های آموزشی در سال 1369 طی مصوبه­ای، مرکز تربیت مدرس دانشگاه قم با هدف تربیت استاد برای آموزش معارف اسلامی در دانشگاه­ها، آغاز به کار کرد و در تاریخ 31 خرداد 1376 با تصویب شورای گسترش آموزش عالی مدرسه­ی عالی تربیتی و قضایی طلاب به دانشگاه قم تغییر کرد.

این مجموعه با 6 رشته­ی تحصیلی در مقطع کارشناسی، 5 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع دکترای تخصصی فعالیت خود را ادامه داد و اساسنامه­ی جدید دانشگاه قم در جلسه مورخ 25 دی 1378 شورای گسترش آموزش عالی، به تصویب نهایی رسید و شمار رشته­های این دانشگاه از 12 رشته در سال 1376 به 30 رشته در سال 1380 رسید، که از این میان 18 رشته در مقطع کارشناسی، 7 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 5 رشته در مقطع دکترا، بوده است و هم اکنون دانشگاه قم دارای 6 دانشکده و 26 گروه آموزشی و بیش از 50 رشته تحصیلی است. گروه علوم تربیتی دانشگاه قم در سال 1373 به خاطر وجود دروس تربیتی در بیشتر رشته­های موجود در مدرسه عالی قضایی طلاب قم راه اندازی شد و پس از ارتقای مدرسه عالی قضایی طلاب به دانشگاه قم ضرورت گسترش گروه علوم تربیتی بیشتر احساس شد و این مهم با پذیرش آزمایشی یک دوره دانشجوی امور تربیتی در سال 1381 آغاز و در سال 1384 با پذیرش 60 دانشجو( 30 دختر و 30 پسر) در دوره کارشناسی علوم تربیتی با گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی گسترش یافت.

هدف از دوره کارشناسی علوم تربیتی در گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، تربیت مدیران و کارشناسان برنامه ریزی آموزشی و درسی متعهد و متخصص به منظور برآوردن نیازهای سازمان­ها و وزارت خانه­ها بخصوص وزارت آموزش و پرورش در زمینه آموزشی و پژوهشی می­باشد. طول دوره کارشناسی این رشته حداقل 7 و حداکثر12 نیمسال تحصیلی می­باشد که به طور معمول برنامه آموزشی در طول 7 نیم سال برنامه ریزی و دروس ارائه می­گردد. کل واحدهای درسی دوره کارشناسی رشته مزبور136 واحد شامل 21 واحد دروس عمومی، 45 واحد دروس تخصصی، 60 واحد دروس اصلی و 10 واحد دروس اختیاری می­باشد.

تاکنون تعداد400 نفر با درجه کارشناسی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی از دانشگاه قم فارغ التحصیل شده­اند که از بین آن­ها بیش از 50 نفر به دوره­های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه­های طراز اول کشور( تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، خوارزمی، اصفهان) راه یافته­اند. هم اکنون تعداد261 دانشجو(121 پسر و 140 دختر) در این رشته به تحصیل اشتغال دارند. از نیمسال اول 93-92 گروه در دو گرایش فلسفه تعلیم و تربیت و روانشناسی تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد اقدام به پذیرش دانشجو کرده است.

گروه علوم تربیتی دانشگاه قم در حال حاضر با همکاری شش عضو هیات علمی( یک دانشیار و 5 استادیار) و دو بورسیه هیات علمی و بیش از ده استاد مدعو در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و دو واحد خواهران و برادران دانشجو می­پذیرد و در صدد گسترش رشته­های روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی در دوره­های کارشناسی و به خصوص تحصیلات تکمیلی می­باشد.

جامعه آماری برای جمع آوری داده­ها

از بین 50 دانش آموخته­ای که آدرس، شماره تلفن، یا پست الکترونیکی آنها در دسترس بود و تماس حاصل شد 35 دانش آموخته پرسشنامه را تکمیل کردند.

 

تحلیل داده­ها

پس از پخش و جمع آوری پرسشنامه­ها داده­های بدست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند سپس وضعیت موجود عامل دانش آموختگان براساس ملاک­ها و نشانگرها توصیف و با توجه به الزامات تعیین شده ابتدا قضاوت درباره هر نشانگر، سپس ملاک و در نهایت درباره عامل مورد ارزیابی براساس یک طیف سه درجه­ای ( مطلوب، نسبتاً مطلوب، نامطلوب) انجام شد.

 

روش گردآوری داده­ها

ابتدا برای امتیاز هر نشانگر از روش زیر استفاده شد.

امتياز آن × فراواني آن = امتياز نشانگر

تعداد پاسخ دهندگان

 

در ادامه برای تعیین سطح مطلوبیت هر نشانگر امتیاز آن با طیف­های مربوطه مطابقت داده شده است.

 

 

سپس با توجه به سطح مطلوبیت و وزن تعیین شده برای هر نشانگر (مطلوب=3، نسبتاً مطلوب=2، نامطلوب=1) امتیاز ملاک­ها و عامل مورد ارزیابی با استفاده از روش­های زیر انجام گرفت.


مبلغ قابل پرداخت 10,368 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1211

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما