مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1179
  • بازدید دیروز : 3290
  • بازدید کل : 13114551

مقاله نقش کتابخانه مدارس در ارتقای یادگیری دانش آموزان


مقاله نقش کتابخانه مدارس در ارتقای یادگیری دانش آموزان

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه1

چکیده3

کتابخانه های آموزشگاهی پس از انقلاب اسلامی. 4

کتابخانه ی آموزشگاهی یا مرکز پژوهشی مدرسه4

نقش معلم و دانش آموز در بهره گیری از کتابخانه4

ارتباط کتابخانه و آموزش.. 5

کتابخانه آموزشگاهی بعنوان مرکز یادگیری.. 6

روش واحد. 7

روش واحد کار8

روش پروژه8

روش حل مسأله8

نتیجه گیری و پیشنهادها10

پانویس... 12

منابع. 12

مقدمه

تاریخ نشان می دهد که ایرانیان از دیر باز به کتابخانه ها اهمیت می داده اند خورشید پرتلألو اسلام که با پیام اقرا در جهان پرتو افکن شد پیام آور این واقعیت است که خواندن نه تنها امری ضروری برای زندگی بلکه ضرورتی برای فلاح و رستگاری است کتابخانه وسیله ای برای تقویت خواندن، ترویج سواد و بالارفتن فرهنگ به حساب می آید.

در نگرش نظام یافته به آموزش و پرورش، کتابخانه آموزشگاهی از جمله نیازهای اساسی است و در صورت حذف یا عملکرد ضعیف آن آموخته های دانش آموزان گسترش نمی یابد و منحصر به کتابهای درسی می شود کتابخانه آموزشگاهی نه تنها یک مرکز تربیتی است بلکه برای آموزش ضروری است.

کتابخانه های آموزشگاهی: مجموعه ای است سازمان یافته از مواد چاپی و غیر چاپی که در مدرسه برای استفاده ی دانش آموزان و معلمان ایجاد می شود تا پاسخگوی نیازهای آموزشی اطلاعاتی، تحقیقاتی، تفریحی و فردی دانش آموزان و معلمان باشد کتابخانه آموزشگاهی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش نقش سازنده، فعال و مکمل دارد این نوع کتابخانه ها را مرکز مواد آموزشی یا مرکز رسانه ها یا آزمایشگاه یادگیری نیز می نامند.

هدف اصلی هر کتابخانه ی آموزشگاهی مشارکت در دست یابی به اهداف است که آموزش و پرورش تهیه کرده اهداف آن ممکن است اهداف آموزشگاه و زیر بنای برنامه های آموزش و پرورش در سطوح مختلف است.

از جمله عوامل مهم در برانگیختن دانش آموزان به مطالعه وجود یک کتابخانه پویا و فعال در هر مرکز آموزشی است و هدف آن پرورش فکر و ایجاد تحرک در آنهاست و در جواه حی اهمیت دارد که تنبلی فکری و ذهنی در افراد آن جامعه رخنه نکرده است.

بر اساس نتایج حاصل از یک تحقیق کتابخانه آموزشگاهی در ایران عملکرد مثبتی ندارد.

1- ساختار کنونی آموزش و پرورش به گونه ای است که کتابخانه بعنوان زائده ای در کنار مرکز آموزشی نگریسته می شود.

2- معلمان و مدرسان ضرورت بهره گیری از کتابخانه را احساس نمی کنند در صورتی که کتابخانه یکی از مهم ترین ابزار تدریس است.

 


چکیده:

اسلام با پیام اقرا در جهان پرتو افکن شد کتابخانه وسیله ای برای تقویت خواندن است.

کتابخانه آموزشگاهی از جمله نیازهای اساسی است که پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی- تحقیقاتی- تفریحی و فردی دانش آموزان می باشد و باعث پیشبرد اهداف آموزش و پرورش می شود.

از جمله عوامل مهم در برانگیختن دانش آموزان به مطالعه وجود یک کتابخانه پویا و فعال در هر مرکز آموزشی است و هدف آن پرورش فکر و ایجاد تحرک در آنهاست و باعث ایجاد انگیزه به مطالعه کردن در دانش آموزان می شود.

 

واژگان کلیدی: بانک اطلاعاتی-شبکه رایانه ای- خبرهای مطبوعاتی- روزنامه های محلی- ارتباط جمعی- منابع چاپی و غیر چاپی- مؤسسات و نهادها- تابلوهای گردهمایی کتابخانه- پوسترها- خدمات کتابخانه- کتابخانه سیار- ایستگاه های رادیو و تلویزیون

کتاب های درسی از یک طرف در جهت تشویق به مطالعه نقش خود درست ایفا نمی کند و از طرف دیگر محور بودن کتاب های درسی و کلاس درس مانع از ایجاد انگیزه به مطالعه می شود.


کتابخانه های آموزشگاهی پس از انقلاب اسلامی:

پس از انقلاب اسلامی کتابخانه های آموزشگاهی تحت پوشش «واحد ادبیات و کتابخانه» مدیریت فرهنگی و هنری قرار گرفتند که زیر مجموعه معاونت پژوهشی وزارت آموزش و پرورش است عملاً اداره ی کتابخانه های آموزشگاهی به مربیان امور تربیتی واحدهای آموزشی سپرده شدند، از سال 1359ه.ش واحد ادبیات و کتابخانه ضمن هماهنگی با وزارت ارشاد اسلامی در موسسات فرهنگی و انتشاراتی کتاب ها کودکان و نوجوانان را مورد نقد و بررسی قرار دارد.

 

کتابخانه ی آموزشگاهی یا مرکز پژوهشی مدرسه

نقش معلم و دانش آموز در بهره گیری از کتابخانه

در دیدگاههای جدید عصر حاضر وظیفه آموزش و پرورش تنها به پایان رساندن برنامه درسی سالانه نیست و دیگر نمیتوان کودک و نوجوان را به چند کتاب درسی محدود کرد. ذهن جستجوگر دانش آموز پاسخ پرسش های بی شماری را از معلم مدرسه می خواهد برآوردن این نیاز دسترسی وافر به منابع چاپی و غیر چاپی را در کتابخانه های آموزشی ایجاب می کند.

تنها به کمک کتابخانه مدرسه ای می توان محدودیت های آموزش فعلی را رفع کرد و وابستگی معلم و دانش آموز را به کتابهای درسی از بین برد.

از طرفی دانش آموزان کودک و نوجوان باید در تمام ساعات شبانه روز به کتابخانه و کتابهای مورد علاقه شان دسترسی داشته باشند.


مبلغ قابل پرداخت 8,586 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1375

برچسب های مهم

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما