مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 434
  • بازدید دیروز : 1901
  • بازدید کل : 13123735

مقاله33- آموزش الكترونيكي مفاهيم هندسي رياضي چهارم ابتدايي 65 ص


مقاله33- آموزش الكترونيكي مفاهيم هندسي رياضي چهارم ابتدايي 65 ص

فهرست مطالب

عنوان صفحه

 

 

چكيده..... 1

مقدمه... .. 2

فصل اول:تعريف و امكان سنجي مسئله....  3

1-1 تعريف مسئله . .

1-2 محدوده مسئله ...

1-3 اهداف مسئله ...

1-3-1 اهداف كلي ...

1-3-2 اهداف جزئي .

1-4 كارهاي انجام شده مرتبط با موضوع ...

1-5 امكان سنجي .

 

فصل دوم:تجزيه و تحليل و طراحي سي دي .

2-1تعريف كامل مسئله .

2-2 مراحل طراحي برنامه .....

2-3 شكل ظاهري صفحه اصلي و طرح هاي پيشنهادي . .

2-4 طراحي تصاوير .......

2-5 طراحي دكمه ها ..................................................................................................

2-6 تايپ متن و رسم اشكال ........................................................................................

2-7 افكت دادن به متن .................................................................................................

2-8 ضبط صدا .............................................................................................................

2-9 افكت دادن به صدا ................................................................................................

2-10 قطعه قطعه كردن صدا و موسيقي .......................................................................

2-11 آشنايي با نرم افزارauthorware......................................................................

2-12 قرار دادن صدا و موسيقي ..................................................................................

2-13 لينك دكمه ها به صفحات داخلي .....................................................................

 

فصل سوم: پياده سازي سي دي .........................................................................

3-1 طراحي بخش شروع برنامه ...........................................................................

3-2 طراحي صفحه اصلي .........................................................................................

3-2-1 طراحي معرفي سي دي ..............................................................................

3-2-2 طراحي راهنماي سي دي ............................................................................

3-2-3 طراحي مفاهيم درسي .................................................................................

3-2-3-1 طراحي فصول .....................................................................................

3-2-3-2 طراحي سوال .....................................................................................

3-2-3-3 طراحي بخش پاياني ..........................................................................

 

فصل چهارم: راهنماي سي دي .........................................................................

4-1 تشريح نحوه اجراي برنامه ........................................................................

4-2 سخت افزار مورد نياز .....................................................................................

4-3 نرم افزار مورد نياز ........................................................................................

4-4 نحوه نصب برنامه ..........................................................................................

 

نتيجه گيري و پيشنهادها .........................................................................................

منابع و مآخذ ..........................................................................................................

 

 

 

 

 

 

فهرست اشكال

عنوان صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چكيده

مجمو عه اي كه در اختيار داريد " آموزش مفاهيم هندسي رياضي سال چهارم " ابتدايي مي باشد كه مطالب را در پنج فصل مختلف خلاصه كرده است. در فصل اول بچه ها ابتدا با مفاهيم هندسي نظير خط، نيم خط و زاويه آشنا مي شوند تا براي رسم هاي هندسي مثل رسم خطوط عمود بر هم و فاصله يك نقطه از يك خط در فصل دوم آشنا شوند. سپس در فصل سوم با اشكال هندسي و رسم آن آشنا مي شوند و در دو فصل آخر نيز به مفاهيم محيط و مساحت و روش به دست آوردن محيط و مساحت اشكال هندسي پرداخته شده است. در قسمت آخر هر فصل دو سوال بصورت تستي آورده شده تا مطالب آموزشي مورد ارزيابي واقع شود.

 

 

 

مقدمه

دانش بشري هر روز در حال پيشرفت مي باشد و با پيشرفت علوم كامپيوتري نيز سي دي هاي مختلفي وارد بازار مي شود. سي دي هاي آموزشي ساده ترين وآسان ترين روش جهت آموزش علوم و فنون مختلف بخصوص كتب درسي مي باشد.

در اين پروژه مي خواهيم با استفاده از اشكال ، رنگ ها ، موسيقي و صداگذاري متناسب با گروه سني ابتدايي به روش ساده و آسان بخشي از كتاب رياضي سال چهارم ابتدايي را آموزش دهيم . اميد است تلاش ما گامي باشد هر چند كوچك جهت رسيدن به هدف نهايي مان كه همان طراحي سي دي آموزشي مفيد و مناسب براي اين گروه سني است.

 

 

 

 

 

فصل اول

 

 

تعريف و امكان سنجي مسئله

 

 

 

 

 


1-1 تعريف مسئله

از آنجا كه امروزه كودكان با علم كامپيوتر آشنا هستند و ذهن آنها جهت يادگيري دروس به وسيله سي دي هاي آموزشي از طريق كامپيوتر آمادگي بيشتري دارد بنابراين تصميم به آموزش رياضي ابتدايي براي بچه هاي آشنا با كامپيوتر گرفته شد. همچنين براي افزايش كيفيت آموزش، مطالب آموزشي سي دي را به مطالب چند رسانه اي ( فيلم و صدا ) و آموزش متني به همراه تصاوير تهيه شد. براي تركيب وپياده سازي چنين نرم افزاري ازبين نرم افزارهاي موجود بايد نرم افزاري مناسب انتخاب مي شد كه پس از بررسي هاي لازم تصميم به استفاده از Authorware گرفته شد.

 

 

 


2-1 محدوده مسئله

از آنجا كه مخاطبان كار ما گروه سني ابتدايي هستند ، سي دي آموزشي مورد نظر متناسب باكاربران ابتدايي بصورت آموزش مفاهيم هندسي رياضي ساخته شده است و محدوده آن اين گروه سني و آشنا با كامپيوتر مي باشد.

 

3-1 اهداف كلي

استفاده از سيستم هاي آموزشي الكترونيكي به جاي سيستم هاي موجود مبتني بر آموزگار و شاگرد

 

1-3-1 اهداف جزيي

فرآيند فن آوري توليد سي دي آموزشي براي گردآورنده پروژه

 

4-1 كارهاي انجام شده مرتبط با موضوع

ابتدا كتابهاي آموزش تدريس رياضي و كتاب درسي سال چهارم مطالعه شد و با مشورت با مدرس اين كتاب ،مطالب مورد نظر جمع آوري و بر اساس روند مورد نظر فصل بندي شد. براي رعايت استاندارد سي دي از متخصصان توليد سي دي هاي آموزشي كمك گرفته و تصميم به استفاده از نرم افزار Authorware براي ساخت سي دي گرفته شد.

 

5-1 امكان سنجي

در اين سي دي با توجه به انتخاب نرم افزارAuthorwareاين امكان فراهم شده است تا بتوان فيلم هاي چند رسانه اي آموزشي صفحات حاوي متن و عكس و صوت را در سي دي قرار دهيم و پروژه بدون نياز به نرم افزاري خاص بر روي سيستم عامل windows اجرا مي نمايد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل دوم

 

 

تجزيه و تحليل و طراحي CD

 

 


1-2 تعريف كامل مسئله

در اين پروژه سعي شده متناسب با گروه سني خاصي از كودكان، در صفحات مورد نظر از رنگ هاي شاد ،تصاوير كودكانه و جذاب و همچنين از موسيقي هاي مناسب براي آنها استفاده شود. در ذيل به مراحل مختلف ساخت سي دي مي پردازيم.

 

2-2 مراحل طراحي برنامه

در ابتداي كار مطالب مورد نظر ازكتاب رياضي سال چهارم دبستان جمع آوري شد.سپس طبق مطالب ، اشكال وتصاويري را درنظرگرفته و نرم افزارهاي مورد نياز نصب شد كه شامل Authorware , PhotoImpactPhotoshop,,SoundForge و Word مي باشد. سپس درايوي كاملا خالي شد تا تمام تصاوير، صداها و چيزهاي مربوط به پروژه در آن ذخيره شود . تصاوير مورد نياز را در درايو قرار داده و با استفاده از نرم افزارهاي PhotoShopو PhotoImpact دكمه ها و تصاوير مربوط به پروژه طراحي شده و كارهاي مورد نظر روي آنها انجام شد. سپس با استفاده از SoundForge صداها ضبط و موسيقي هاي مورد نياز دردرايو كپي شد.درمرحله بعد درنرم افزارAuthorwareتصاوير، دكمه ها، صدا و موسيقي هاي ذخيره شده طي مراحل خاصي قرار داده شد. در آخر نيز بعد از رفع اشكال و بررسي كلي برنامه بصورت exe ذخيره شده و رايت شد

 

 

2-3 شكل ظاهري صفحه اصلي و طرحهاي پيشنهادي

برنامه داراي يك صفحه اصلي است كه در اجراي آن ابتدا صفحه شروع يعني "بسم الله الرحمن الرحيم" اجرا مي شود و پس از 5 ثانيه پاك شده و صفحه اصلي نمايان مي شود. صفحه اصلي بوسيله نرم افزارهايPhotoShopو PhotoImpact و بر اساس گروه سني و نوع آموزش مورد نظر طراحي شده است . در اين صفحه سه بخش اصلي هست كه جهت ورود به هر بخش دكمه اي وجود دارد كه قبلا باPhotoImpactطراحي شده بود . بخش اول معرفي سي دي ، بخش دوم راهنماي سي دي و بخش سوم كه مهمترين بخش مي باشد مربوط به مطالب آموزشي است. مي توان با توجه به سليقه شخصي صفحاتي به شكلهاي متفاوت و دلخواه طراحي كرد و از نرم افزارهاي ديگري مثلflashجهتجذاب تر كردن و انيميشن كردن دكمه ها و متن استفاده شود.

 

2-4 طراحي تصاوير

براي طراحي تصاوير در نرم افزار PhotoImpact يك صفحه باز كنيد و از پنجرهEasypallet كه در سمت راست قرار دارد سربرگGalleriesرا باز كرده زير شاخهImage Enhance meatsرا انتخاب كنيد سپس از گزينه هاي آن گزينه fillgallery را انتخاب كنيد و بعد روي Allكليك كنيد . نمونه هاي صفحات را در سمت راست پنجره مي بينيد و از بين آنها روي صفحه مورد نظر دابل كليك كنيد تا روي صفحهNewقرار گيرد و بعد قابي را براي صفحه طراحي شده از طريق گزينه Foto Frame Gallery انتخاب كنيد . براي قاب هم مي توان روي آن دابل كليك كنيد تا دور صفحه قرار گيرد. در صورت نياز مي توان از امكانات ديگري مثل گالري تمبري شكل، گالري متحرك و ... استفاده كرد. سپس تصوير مورد نظر را با پسوندJPG/JPEG/JPE و در قسمتFile Nameنام آن را در مسير خاصي ذخيره كنيد.

 

2-5 طراحي دكمه ها

براي طراحي دكمه ها ابتدا در نرم افزار PhotoImpact از منوي webگزينهcomponent designertرا انتخاب كنيد.پنجرهcomponent designer باز مي شود كه درسمت چپ عنوان انواع دكمه ها نوشته شده ، با انتخاب هر زير گزينه، نمونه دكمه ها در سمت راست ديده مي شود. دكمه مورد نظر را با كليك كردن روي آن انتخاب و سپس دكمهnextرا كليك كنيد. در پنجره باز شده تغيراتي مثل رنگ ، اندازه و نوشته عنوان را بر اساس دكمه انتخاب شده اعمال كنيد . بعد از تغييرات گزينهExport سپس As Individual Objects را انتخاب كنيد . سپس دكمه طراحي شده را با Ctrl+Aانتخاب و با پسوندPNGياBMPذخيرهكنيد.

 

 

2-6 تايپ متن و رسم اشكال

در نرم افزار photoshopمي توان به وسيله ابزارtype toolمتن مورد نظر رانوشت.

ابزارهاي مورد استفاده در برنامه و كاربردهاي آنها عبارتند از:

- ابزارT، تغيير اندازه متن

- ابزارchange the text، انتخاب نوع متن

- ابزارset the text color ، تغيير رنگ متن

- ابزارcreat warped text ، تغيير شكل متن

- ابزارmove tool ، تغيير مكان متن

- ابزارهاي line و gradient ، رسم اشكال

و در آخر متون و اشكال را با پسوند JPEG بايد ذخيره كرد.

 

 

 

2-7 افكت دادن به متن

جهت افكت دادن به متن تايپ شده در phooshop بعد از تغيير رنگ و اندازه خطها به ترتيبي كه در طراحي تصاوير گفته شد ، كافي است در پنجره layer در زير صفحه از قسمت add a layer styleيكي از گزينه ها را باز كنيد. هر گزينه پنجره اي خاص دارد كه شامل گزينه هايي در سمت چپ پنجره و تنظيماتي در سمت راست مي باشد . با تيك دار كردن هركدام ، افكت مورد نظر روي خط اعمال مي شود كه شامل:

- drop ( قطره )

- glow( درخشش )

- bevel( اريب زني )

- emboss ( برجسته كاري )

- stain ( براق كننده )

- overlay ( جايگذاشت ) مي باشد. براي برجسته نشان دادن خطوط مي توان مقدار distance , spread , size را در drop shandow تغيير داد.

 

 

 

2-8 ضبط صدا

آن را انتخاب كنيد تا صفحه آن باز شود سپس Recordابزارsoundforge در نرم افزار

را بزنيد و پس از اتمام توضيحات دكمهRecord "هد فون" را وصل كرده و دكمه را انتخاب playراانتخاب كرده سپس آن صفحه را ببنديد . براي اجرا مي توان دكمه stop

ذخيره كرد.(*.wav) كرده و در آخر آن را با پسوند

 

 

 

 

2-9 افكت دادن به صدا

براي اين كار صداي مورد نظر را بازكرده و آن را انتخاب كنيد . سپس از نوار منو،

را انتخاب كنيد. افكت هاي مختلفي در اين قسمت وجود دارد و باانتخابEffects منوي

استفاده Wave Hammer هر كدام مي توان تنظيمات خاص آن را انجام داد كه از افكت

تغيير داده شد تا" تن" صدا كاهش يا افزايش يابد. Threshold شد و در آن صفحه قسمت

 

 

2-10 قطعه قطعه كردن صدا و موسيقي

جهت تناسب صدا و موسيقي در هر صفحه بايد صداي ضبط شده را قطعه قطعه كرد كه براي اين كار صداي ضبط شده را باز كرده و تا جايي كه توضيحات صفحه اول بوده را

انتخاب كنيد . سپس آن را بريده در صفحه جديدي قرار دهيد وآن را با پسوند(*.wav)

ذخيره كنيد.اين كار را با توضيحات صفحات ديگر هم انجام دهيد.

جهت قطعه قطعه كردن موسيقي نيز موسيقي مورد نياز را باز كرده و تا جاييكه در برنامه لازم ذخيره كنيد. (*.mp3) داريد به يك صفحه جديد منتقل كنيد.سپس آن را با پسوند

 

 

 

 

2-11آشنايي با نرم افزارauthorware :

نرم افزارauthorware داراي امكانات بسيار خوب و مناسب براي طراحي سي دي هاي آموزشي است. اين نرم افزار در نسخه هاي مختلف وارد بازار شده است كه از نسخه شش آن استفاده شد. اين نرم افزار مانند تمام نرم افزارها داراي نوار عنوان ، نوار منو و نوار ابزار در بالاي صفحه و همچنين جعبه ابزار در سمت چپ و صفحه نمايش در وسط صفحه است. مهمترين منوي مورد استفاده، منوي file مي باشد كه به ترتيب از گزينه new براي ايجاد صفحه جديد و گزينه open براي باز كردن فايل هاي ذخيره شده استفاده مي شود. در واقع پروژهاي ذخيره شده در ليست open موجود است. گزينه save براي ذخيره پروژه و گزينه save as جهت ذخيره پروژه در مسير جديد استفاده مي شود. گزينه import فايل هاي ذخيره شده را فراخواني مي كند و گزينه publish جهت exe كردن برنامه است. با دكمه restart موجود در منوي ابزار مي توان اجراي برنامه ساخته شده را ديد.

 

 

براي ساخت برنامه در اين نرم افزار بايد ابزارهاي جعبه ابزار را روي خط جريان آورد كه اين كار با drag & drop كردن (كشيدن و رها كردن) آنها انجام مي شود. از ابزارهاي موجود ابزار image بيشترين كاربرد را در پروژه دارد چون اكثر كارها روي عكسهاي طراحي شده انجام مي شود.كاربرد ابزارهاي ديگر مورد استفاده شامل موارد زير مي باشد:

- ابزارmotion براي حركت تصاوير يا نوشته ها

- ابزار erase براي پاك كردن تصاوير و نوشته ها با افكت هاي مختلف

- ابزار framework براي قرار دادن دكمه هايي مثل next ,back,exitو غيره

- ابزار map براي گروه بندي ابزارها

- ابزارinteraction براي طراحي سوال و فصل بندي ها

- ابزار sound براي قرار دادن صدا يا موسيقي

- ابزارهاي start وstop براي تعيين مكان شروع و اتمام اجراي برنامه .

2-12 قرار دادن صدا و موسيقي

بعد از ضبط صدا، دادن افكت به آن ، قطعه قطعه كردن صدا و موسيقي و ذخيره كردن با پسوند مناسب بايد صدا و موسيقي را در جاي مناسب خود جاگذاري كنيد. براي اين كار كافي است در نرم افزار Authorware بعد از كه درآن تصوير مورد نظر قرارگرفت، يك ابزار Sound قرار دهيد .اين ابزار براي فراخواني صدا و موسيقي بكار مي رود. ابتدا آن راdrag&drop كرده روي خط جريان بگذاريد.

 

 

سپس روي Sound دابل كليك كنيد و درپنجره باز شده ، صدا يا موسيقي موردنظر را از مسير ذخيره شده انتخاب ،و آنراImport كنيد . در قسمت پايين توضيحاتي درباره صدا وموسيقي مثل اندازه، نوع فرمت ومسير ديده مي شود. سربرگ Timing شامل تنظيماتي مثلConcurrencyهست كه شامل سه گزينهConcurrect ،Wait until done وPrepetual مي باشد . گزينه Concurrect را انتخاب كنيد تا در حين اجرا ي موسيقي و صدا قسمتهاي ديگر نيز همزمان اجرا نشوند. قسمت Play را روي Fixed number of time تنظيم كرده و در آخر دكمهOK را انتخاب كنيد.

 

 

 

2-13 لينك دكمه ها به صفحات داخلي

در برنامه دو نوع دكمه وجود دارد. دكمه هايي كه با انتخاب آن صفحات ديگري باز مي شوندو دكمه هايي كه با آن عملياتي مثلNext ، Back ، Exit و ... را انجام مي دهيد.

جهت لينك دكمه هاي نوع اول از ابزار interaction استفاده كنيد . به اين صورت كه ابتدا ابزار را روي خط جريان آوريد و سپس آن را باز كنيد و پس از آنكه صفحه طراحي شده را روي آن آورديد interaction را ببنديد .

 

 

 

مي توانيد به interaction بنا به ضرورت برنامه display ياmap وصل كنيد . در حالتي كه بخواهيدmap وصل كنيد ابتدا به تعداد دلخواه آنها را بياوريد سپس روي بيضي هاي كوچك بين map وinteraction دابل كليك كنيد تا صفحه Properties:Response باز شود و در قسمت Type گزينهButten را انتخاب كنيد تا تنظيمات آن درصفحه آورده شود .

 

 

 

 

 

سپس به ترتيب دكمه هايButten…/Add…/Import… را كليك كنيد تا صفحه Import باز شود و از اين صفحه دكمه دلخواهي را كه قبلاباPhoto impact طراحي شده بود انتخابكنيد.

 

 

 

به ترتيب دكمه هاي Import/Ok/Ok/Ok را كليك كنيد تا دكمه بهmap لينك شود و اين كارها را رويmap هاي ديگر هم انجام دهيد تا دكمه آنها هم لينك شود . حال بار ديگر روي بيضي هاي كوچك دابل كليك كنيد . اين بار دكمه هاي لينك شده با مربعات كوچكي اطراف آن روي صفحه ديده مي شود كه با كليك كردن روي دكمه مي توان مكان آن را تنظيم كرد.

 

 

 

اگر خواستيد به interaction يكdisplay هم وصل كنيد اين عمليات را انجام مي دهيد تا با كليك كردن روي دكمه ها صفحه مربوط به باز شود.

براي ايجاد نوع دوم دكمه ها يك Framework را روي خط جريان گذاشته و آن را باز كنيد كه در آن يك display و يك interaction با دكمه هايNext ، Back ، Exit و... وجود دارد . ابتدا display را حذف كنيد خاصيت دكمه هاي مربوطه در مستطيل قسمت راست ديده مي شود و هر كدام از دكمه ها را كه لازم نداشتيد مي توانيد حذف كنيد سپس عكس مورد نظر را در interaction فراخواني (import) كنيد و پس از بستن آن صفحه جهت تنظيم دكمه هاي مورد نياز مي توان روي بيضي هاي كوچك دكمه ها دابل كليك كرد

 

 

 

و به ترتيب دكمه هاي Import buttons… / Add / را كليك كنيد تا صفحهimportwhich file? باز شود و از آن صفحه دكمه مورد نظر را انتخاب كنيد.

 

 

 

 

 

فصل سوم

 

 

پياده سازي CD

 

 

 

 

 

 

 

 

3-1 نحوه طراحي برنامه

در نرم افزارAuthorware صفحه جديدي را باز كنيد.

 

 

 

(3-1)

 

 

 

در اين صفحه خط جرياني است كه مي توان ابزارها را از جعبه ابزار import كنيد. ابتدا يكmap انتخاب كنيد و در صفحه قراردهيد.اگر روي آن كليككنيد مي توان نام ديگري تايپ كرد .اسم اولينmap"شروع" گذاشته شد.

 

 

(3-2)

 

روي آن دابل كليك كنيدتا صفحه مربوط به آن با خط جريان ديگري باز شود در اين صفحه يك displayقرار دهيد و آن را بازكنيد. براي انتقال تصوير مناسب روي صفحه ابتدا دكمه import روي جعبه ابزار را كليك كنيد يا از منويfile گزينهimportرا انتخاب كنيد تا صفحه Import which file? باز شود سپس صفحه مورد نظر را انتخاب و دكمهimport را بزنيد تا تصوير منتقل شود جهت تنظيم اندازه تصوير مي توان روي مربعات كوچك اطراف آن كليك كنيد تا اندازه اش متناسب باdisplay شود.

 

 

 

 

(3-3)

سپس براي جاگذاري موسيقي صفحه يك sound بعد از تصوير بگذاريد ، آن را باز كرده و در قسمت ConcurrencyگزينهConcurrect را انتخاب ودكمه import را بزنيد و در صفحه جديد موسيقي مورد نظر را انتخاب وimportكنيد

 

(3-4)

حال يكwait گذاشته و در قسمت time limit زمان را تنظيم كنيد

 

 

 

 

سپس يك erase گذاشته و در صفحه تنظيمات آن در قسمت Transitioنوع پاك كن را انتخاب كنيد با دكمهPreview مي توان نوع پاك شدن تصوير را ديد .

 

 

 

 

 

حال جهت نمايش برنامه مي توان ابزار start را قبل از "شروع"قرار دهيد و ابزار stop را در آخر آن.

 

 

 

 

سپس دكمه Restart from flagواقع در نوار ابزار را كليك كنيد تا برنامه اجرا شود . در واقع اين دكمه برنامه ساخته شده را از جاييكهstart قرار داده شده تا مكانstop اجرا مي كند .حالا اين پنجره را ببنديد تاmap ديگري جهت ادامه برنامه آورده شود.

 

3-2 نحوه طراحي صفحه اول

ابتدا يك map روي خط جريان قرار داده و نام آن را project بگذاريد . سپس آن را باز كنيد و در interaction آن تصوير طراحي شده را import كنيد . سه map به نامهاي معرفي سي دي، راهنماي سي دي و مفاهيم درسي را به آن وصل كنيد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سپس همانطور كه در قسمت " لينك دكمه ها به صفحات داخلي" توضيح داده شد ، روي بيضي هاي كوچك هر كدام ازدكمه ها دابل كليك كنيد و تنظيمات آن را انجام دهيد تا دكمه اي براي آن لينك شودواين كار را روي دكمه هاي ديگر هم انجام دهيد.

 

 

 

در اين قسمت فقط صفحه اصلي با سه دكمه طراحي شده است و با كليك كردن روي هر كليد مي توان وارد برنامه آن شد كه در قسمت هاي بعد توضيح داده مي شود.

 

3-2-1 نحوه طراحي معرفي سي دي

ابتدا يكmap به interaction پروژه اضافه كنيد و نام آن را "معرفي سي دي" بگذاريد سپس روي آن دابل كليك كنيد تا صفحه جديدي با خط جريان ظاهر شود . روي خط يك frameworkبگذاريد كه با دابل كليك كردن روي آن ، صفحه اي با يك display و يك interaction و دكمه هاي مربوط به آن ظاهر مي شود . در مستطيل طرف راست خاصيتهاي دكمه ها ظاهرمي شود ومي توان روي هركدام ازدكمه ها ي اضافي كليك كرده و آن را حذف كنيد كه در اين قسمت فقط دكمه exit framework را لازم داريد همچنين display را حذف كنيد.

 


مبلغ قابل پرداخت 19,440 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 958

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما