مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2002
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13043665

پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با نحوه انبارداری در موسسات و اهداف و اهمیت ( از کتاب اصول سرپرستی تالیف قرشی و احدی شعار) 37 اسلاید


پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با نحوه انبارداری در موسسات و اهداف و اهمیت ( از کتاب اصول سرپرستی تالیف  قرشی و احدی شعار) 37 اسلاید

پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با نحوه انبارداری در موسسات و اهداف و اهمیت

شامل 37 اسلاید

به همراه تصاویر مربوطه

سطح دانشگاهی

منبع: فصل دوم کتاب اصول سرپرستی تالیف سیدمهدی قرشی و سید مجید احدی شعار

 

قسمتی از متن پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با انبارداری اهداف و اهمیت

انبارداری

مدیران سازمانها در پی آن هستند که با حداقل امکانات حداکثر استفاده و مطلوبیت را از آن خود سازند. موجودی ها یکی از پرهزینه ترین دارایی ها برای بسیاری از مؤسسات اقتصادی می باشد. تحقیقات نشان داده که حدود ۴۰ درصد سرمایه گذاری شرکت ها را موجودی های بار به خود اختصاص داده است که نقش بسیار مؤثری در بهره وری و کارایی مؤسسات دارند. لذا مدیران اجرایی همگی بر این باورند که نگهداری و کنترل موجودی به نحو مطلوب یک ضرورت است که جز از طریق برقراری یک سیستم مطلوب خرید و مدیریت انبار میسر نیست. انبار می تواند در عرضه به موقع محصول، جریان عادی تولید، ثبات قیمت محصول، تعمیر و نگهداری ماشین ها و ... نقش مهمی را ایفا نماید بطوریکه نقش آن در تجارت غیر قابل انکار است.

اهداف انبار و انبارداری

هدف از تشکیل و ایجاد انبارها چه در سازمانهای دولتی و چه در سازمانهای خصوصی، تهیه، سفارش دهی، تحویل گیری و نگهداری و تحویل کالاهای مورد نیاز سازمان است.

انبار به عنوان یک جایگاه سازمانی در چارت سازمانی کلیه ارگانها وجود دارد، به همین و ضمن اهمیت ویژه ای که این بخش در سازمان دارد به نظارت بیشتر، حفظ و ایمنی و استان مربوطه نیازمند است. از طرفی بدیهی است که اگر مواد و لوازم در زمان مناسب در دست واحد مصرف کننده قرار داده نشود، در گردش کار که از اهمیت خاصی برخوردار است و تنها ایجاد خواهد شد. هر چند که در حال حاضر سیستم های جدیدی در امور اداری و مدیریتی به وجود آمده و در حال استقرار هستند که هدف آنها حذف انبار و ایجاد روش کاری مبتنی بر انبار مجازی است.

اهمیت و مزایای سیستم صحیح انبارداری

ایجاد یک سیستم صحیح انبارداری در سازمان مزایایی به شرح زیر به دنبال دارد:

1. با نظارت دقیق بر موجودی انبار، از افزایش بیش از اندازه و حد تعیین شده کالاها در انبار جلوگیری و در نتیجه از ضرر و زیان های ناشی از تغییر قیمت ها یا خرابی و فساد کالاها جلو گیری می شود.

٢. دریافت، استقرار، حفاظت و در دسترس قرار دادن کالاها در انبار به روش مطلوب و به آسانی انجام می پذیرد و نیازهای واحدها به موقع تأمین می شود.

٣. از سفارش های اضافی و تکراری جلوگیری می گردد.

۴. اطلاعات موردنیاز مدیران در زمینه میزان موجودی ها و مصارف کالاها در هر زمان به نحو مناسب تهیه و باعث تسهیل شمارش می گردد.

5. با خرید به مقدار صرفه اقتصادی، از راکد شدن سرمایه جلوگیری به عمل می آید و در نتیجه نگهداری و حفاظت صحیح از کالاها، اتلاف ضایعات به حداقل می رسد.

۶. عملیات شمارش، صورت برداری و در نهایت انبار گردانی از موجودی ها و همچنین تعیین ارزش موجودی جنس در پایان سال به سهولت انجام پذیر است.

تعریف انبار و انواع آن

به محل و فضایی که یک یا چند نوع کالای بازرگانی، صنعتی، مواد اولیه و یا فرآورده های مختلف که بر اساس یک سیستم صحیح طبقه بندی شده و در آن نگهداری می شود انبار گفته می شود. انبار از نظر فرم به سه صورت می باشد:

۱) انبارهای پوشیده: که از تمام اطراف بسته است و دارای سقف و وسایل ایمنی کامل می باشد. در این نوع انبارها چهار طرف انبار دیوار کشی و محصور بوده و دارای سقف مناسب می باشد. ارتفاع سقف این گونه انبارها متناسب با نیاز سازمان طراحی شده و عموما در سازمان های بزرگ برای ساختمان انبار از سوله های فلزی با ارتفاع بلند استفاده می شود. این نوع انبارها دارای دربهای ماشین رو بزرگ جهت عبور و مرور کامیون ها جهت تخلیه و بارگیری کالا بوده و در بسیاری از آنها جهت سهولت ارتباط و کنترل مستقیم، دفتر انبار نیز در این مکان احداث گردیده و کارکنان انبار علاوه بر داشتن ارتباط با مراجعین از طریق درب یا پنجره که به بیرون از انبار باز می شود به داخل انبار هم دسترسی دارند.

ویژگی های انبار

انبارها باید از ویژگی هایی برخوردار باشند تا نقش خود را به عنوان نگهدارنده ذخیره منابع به خوبی ایفا نمایند. عمده این ویژگی ها را در دو دسته می توان تنی ویژگی های فیزیکی و سخت افزاری انبار شامل محل انبار، قفسه بندی ها، ایمنی،نور، وسایل حفاظتی کالاها، وسایل حمل و نقل و ... و دوم ویژگی های محتوایی با نرم افزار سیستم اطلاعاتی انبار، نوع طبقه بندی کالاها، فرم های مورد استفاده و... .

انواع موجودی های انبارها

یکی دیگر از روش های تعیین نوع انبارها، طبقه بندی بر حسب موجودی انبار می باشد که موجودی های مذکور باید در انبارها با نظم و طبقه بندی و جاگذاری و کدگذاری های مناسبی قرار بگیرند. انواع موجودی انبارها عبارتند از:

1. مواد اولیه:

برای ساخت محصولات که به مواد خام مشهور است. البته مواد اولیه ممکن است مواد خام و طبیعی نباشد بلکه محصول ساخته شده در یک کارخانه ممکن است ماده اولیه کارخانه دیگر باشد، مثل نخ که محصول نهایی کارخانه نخ ریسی است اما ماده اولیه پارچه بافی است و پارچه خود نیز ماده اولیه کارخانجات تولید لباس است. گاهی نام انبارهای مواد را بر حسب نام کالای موجود در آن نام گذاری می کنند مانند انبار گندم، انبار چوب و زمانی نام این گونه انبارها را بر حسب مشخصات فیزیکی و شیمیایی آن طبقه بندی می کنند مانند انبار مواد شیمیایی، انبار مواد بسته بندی، انبار سموم، انبار مواد کمکی و نظایر آن.

وظایف انباردار

برای انباردار برحسب نوع، موجودی، وسعت انبار و ... وظایف مختلفی را ولی وظایفی که به صورت مشترک برای تمامی انبارداران قابل مشاهده است نگهداری حساب های مربوط به انبار و حفظ موجودی و مراقبت از ورود و خروج کالا می رود عبارتند از:

۱. تحویل گرفتن اجناس و کالاهای خریداری شده طبق اسناد و مدارک خرید

۲. صدور قبض انبار یا برگ رسید جنس به انبار پس از تحویل گرفتن کالا

٣. صدور حواله انبار هنگام تحویل دادن کالا

۴. صدور فرم های مرجوعی برگشت از خرید و سایر فرم های مشابه

۵. صدور برگ درخواست خرید کالا در صورت لزوم

۶. ثبت مشخصات و تعداد اجناس وارد و صادر شده در دفاتر و کارت های انبار

۷. طبقه بندی، تنظیم و کد گذاری کالا و اجناس

امور دفتری در واحد انبار

امور دفتری عبارت از مجموعه اقدامات و عملیاتی است که منجر به دریافت و ثبت و توزیع مکاتبات، اسناد و مدارک می گردد. اهمیت امور دفتری در سازمان به اندازه ای است که عدم وجود آن باعث اختلال در سازمانها و واحدهای درون سازمان می گردد. واحد انبار نیز ناگزیر است به منظور نگهداری سوابق و مدارک درخواست ها، تحویل و یا دریافت کالا، کنترل موجودیها و... دفاتر و فرم هایی را تنظیم نماید که مهم ترین و پرکاربردترین آنها عبارتند از: فرم رسید انبار - فرم حواله انبار - دفتر انبار یا کارتکس انبار - دفتر حساب انبار یا کارت حساب کالا - دفتر راهنمای سفارش ها - فرم درخواست خرید کالا و...

تحویل فعالیتی است که در مورد ورود کالا به انبار انجام می گردد و به دو طریق زیر می باشد:

١- تحويل دائم: پس از آنکه اجناس تحویل شده به انبار مورد کنترل و نظارت کمی وکیفی قرار گرفته و با اسناد مربوطه تطبيق و مورد تأیید قرار گرفت، به صورت دائم تحویل گرفته می شود.

۲-تحویل موقت: در صورتی که لوازم یا کالای دریافت شده نیاز به بررسی های فنی و تخصصی بیشتری داشته باشد که در توانایی تخصصی انباردار نبوده و یا اینکه مستلزم بررسی طولانی تری باشد برای کالای مذکور رسید موقت انبار صادر شده و سپس کالای مذکور یا نمونه ای از آنها برای کنترل و حصول اطمینان از کیفیت آن به واحدهای مربوطه ارسال گردد. چنانچه نظرات کارشناسی که معمولا در غالب فرم کنترل کیفیت ارائه مشود کیفیت کالا را تأیید نماید، رسید تحویل دائم انبار برای آن صادر می گردد.

تحویل کالا به انبار

معمولا چندین روش برای کنترل و تعیین موجودی های یک انبار مورد استفاده قرار می گیرد که در آن میان می توان روش های زیر را نام برد؛

1. نقطه سفارش: عبارت از زمانی است که موجودی انبار به حدی می رسد که باید برای تأمین موجودی، سفارش خرید صادر شود. مقدار سفارش با استفاده از فرمول زیر به دست می آید:

نقطه سفارش = (مدت تهیه کالا به متوسط مصرف روزانه یا ماهانه) + حداقل موجودی

 

2. حداقل موجودی یا ذخیره احتیاطی: این مقدار از کالا برای موارد پیش بینی نشده، از قبيل تأخیر در خرید مجدد کالا و ... در نظر گرفته می شود. معمولا ذخیره ایمنی ۱۰٪ مصرف کل سالیانه برآورد می شود و یا از فرمول زیر حساب می شود:

حداقل موجودی = نقطه سفارش - ( مدت تهیه کالا به میانگین مصرف روزانه یا ماهانه)

سفارش خرید کالا

 

 


مبلغ قابل پرداخت 29,255 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما