مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 549
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13042212

جزوه سيستمهای مهندسی عمران (Civil Engineering System) مولف: دكترمحمدهادي افشار


جزوه سيستمهای مهندسی عمران (Civil Engineering System) مولف: دكترمحمدهادي افشار

جزوه سيستمهای مهندسی عمران (Civil Engineering System)

مولف: دكترمحمدهادي افشار

 

جزوه سيستمهای مهندسی عمران (Civil Engineering System) به صورت تایپ شده در قالب فایل pdf و در 150 صفحه تهیه شده است.

 

قسمتی از متن جزوه سيستمهای مهندسی عمران (Civil Engineering System) 

عمران مهندسی های سیستم
(Civil Engineering System)
چیست عمران مهندسی سیستمهای
مهندسی عمران حرفه ای سازنده است . بطور اساسی نقش مهندس عمران نقشی از نوع هماهنگی، برنامه ریزی،
طراحی و شکل دهی محیط خانگی و صنعتی بشر است . مهندسین عمران برای سازندگی باید از ر فتار مواد مورد استفاده و
مصنوعات ساخته شده تحت شرایط کاری کاملا آگاه باشند . به همین دلیل برنامه آموزشی مهندسان عمران بطور عام بر
یادگیری چگونگی رفتار مواد، تحلیل آن و نیز پیشبینی رفتار آنها استوار شده است . آگاهی از علومی همچون مکانیک سازه ها،
هیدرومکانیک، مکانیک خاک و تکنیکهای تحلیل رفتار آنها از ویژگیهای اساسی مهندسان عمران است . علیرغم اهمیت و
ضرورت آگاهی از چنین علومی، نباید مهندسی عمران را یک حرفه کاملا تحلیلی پنداشت، بلکه در واقع عکس این مطلب
صادق است: (تحلیل فقط وقتی اهمیت مییابد که با فرآیند هماهنگی همراه شود).
مهندسان عمران باید بتوانند رفتار پروژه طراحی شده مهندسی عمران را تحت شرایط کاری آن تحلیل و پیشبینی
کنند. این کار بطور معمول از طریق ساختن "مدل ریاضی " مناسبی که در بردارنده قوانین معلوم مکانیکی (همچون تعادل،
همخوانی ، خواص مواد، پایستاری انرژی و ...) است صورت میگیرد . حل این مدل ریاضی به یافتن مقادیری عددی برای
پارامترهای رفتاری (همچون تنشها، تغییرمکانها، جریانها و ...) منجر میشود . فرآیند تحلیل بطور معمول به مجموعه واحدی از
نتایج مورد نظر میانجامد که باید آنها را با مقادیر قابل قبول پارامترهای بدست آمده از آیین نامه ها و سایر منابع مقایسه کرد.
بدیهی است که طراحی هر پروژه ای بسیار مشکل تر از تحلیل آن است . البته طراحی پروژه نیز در صورت بازگشت
پذیر بودن فرآیند تحلیل - کم و بیش - ساده میشد، که اینگونه نیست . محال است با شروع از مجموعه ای از معیارهای
طراحی (همانند آنچه در آیین نامه های مهندسی آمده است ) و بدون نیاز به انجام تصمیم گیریهایی در مورد شکل و ابعاد سازه
بتوان بطور مستقیم به طرحی یکتا از سازه یا پروژه مورد نظر رسید که معیارهای طراحی مورد اشاره را تامین کند . برای مثال
رعایت مجموعه معیارهای همخوان ی - بجز در موارد بسیار ساده و بدیهی - به طرحی یکتا منجر نمیشود . در حالت کلی تعداد
طرحهایی که معیارهای پذیرفتنی بودن طرح را تامین میکنند، بسیار زیاد خواهد بود ; و لذا انتخاب طرحی یکتا مستلزم
تصمیماتی است که همه طرحهای جایگزین بجز طرح مورد نظر را حذف میکند . بدین ترتیب مرحله طراحی، برخلاف مرحله
تحلیل که امکان گزینش در آن وجود ندارد، در واقع نمایشگر فرآیندی از نوع فرآیند تصمیم گیری است.
در حقیقت همین تصمیم گیریهاست که مرحله طراحی را برای دانشجویان مهندسی عمران مشکل مینمایاند . سؤال
اینجاست که چگونه میتوان امکان تصمیم گیری درست و مناسب را برای مهندسان تازه کار فراهم کرد . بدیهی است که
تصمیمهای نامناسب - در هر مرحله از مراحل طراحی - سرانجام به طرحی منجر میشود که ساخت آن مشکل یا پرهزینه
است و یا اینکه معیارهای پذیرفتنی بودن طرح را تامین نمیکند . آیا میتوان روشهای تصمیم گیری درست را آموزش داد. بسیاری
از دوره های دانشگاهی مهندسی عمران تا همین اواخر برخوردی محتاطانه با این سؤال داشته و در نتیجه بجای پرداختن به
له تصمیم گیری و طراحی، بیشتر بر روی تحلیل تمرکز کردهاند . بسیاری در جهت حمایت از چنین سیاستهایی عقیده دارند Ĥ مس
که قدرت تصمیم گیری و طراحی مناسب را تنها میتوان از طریق تجربه و آنهم در دفاتر طراحی - و نه در کلاس درس
دانشگاه ها - بدست آورد . البته چنین نظری تا حدی درست است، ولی هرگز نباید پنداشت که تجربه عملی تنها راه رسیدن به
تصمیم گیری درست است . تکنیکهای کمی بسیار زیاد ی وجود دارند که امکان تصمیم گیری مناسب را بر اساس اصول منطقی
فراهم میکنند.

: عمران های پروژه مراحل
-1 برنامه ریزی
-2 طراحی
-3 ساخت و اجراء (نصب و راه اندازی)
-4 بهره برداری
اهمیت نسبی این مراحل با توجه به طبیعت و اندازه پروژه مورد نظر متفاوت خواهد بود، ولی در هر صورت همه این
مراحل را در هر پروژه ساده ای نیز میتوان تشخیص داد . هر یک از مراحل مختلف پروژه های مهمی همچون پروژه احداث
فرودگاه یا تصفیه خانه، فاضلاب و نظیر آن در بردارنده تصمیم گیریهای بسیار زیادی خواهد بود . در اینجا با بررسی تفصیلی هر
یک از مراحل بالا نوع تصمیم گیریهای هر مر حله را مورد بررسی قرار میدهیم . بدین منظور توصیهمیکنیم که خواننده همواره
پروژه بزرگی همچون پروژه فرودگاه یا تصفیه خانه را مدنظر داشته باشد.
ریزی برنامه مرحله -1
با اینکه مرحله برنامه ریزی را باید قبل از سایر مراحل پروژه مد نظر قرار داد، ولی این مرحله ممکن است با مرحله
طراحی نیز همپوشانی داشته باشد . درمرحله برنامه ریزی، که با ایده ای اجمالی در مورد پروژه مورد نظر آغاز میشود، ایده مورد
نظر از زوایای مختلف مورد بررسی قرار میگیرد . شاید بتوان ادعا کرد مهمترین تصمیماتی که در این مرحله گرفته میشوند،

احی مرحله -2
مرحله طراحی پس از پایان تصمیم گیریهای اصلی مرحله برنامه ریزی آغازمیشود . بدیهی است که آغاز این مرحله به
معنی تصمیمی مب نی بر ادامه پروژه مورد نظر است . علاوه بر این آغاز مرحله طراحی بدین معنی است که طرح خاصی از بین
طرحهای جایگزین انتخاب شده است که پس از این باید به منزله چهارچوبی از سوی طراح مدنظر قرار گیرد . برای مثال در
مورد احداث فرودگاه جدید اکنون باید محل فرودگاه، تعداد ، طول و جهت باندها، گنجایش امکانات پایانه ای و تعمیر و نگهداری
معلوم شده باشد . به عبارت دیگر، در این مرحله باید طرحی همراه با مشخصات اجمالی آن در دسترس باشد . مرحله طراحی را
در واقع باید مرحله تعیین مشخصات تفصیلی طرح مورد نظر دانست . بدیهی است که این مرحله ا ز مسؤولیتهای اصلی مهندسین
عمران است.
مرحله طراحی را میتوان متشکل از دو بخش "طراحی کلان " و "طراحی خرد " دانست . معمولا طرح اجمالی تهیه
شده در مرحله قبلی به اندازه ای کلی و در نتیجه انعطاف پذیر است که امکان اعمال خلاقیتهای مهندسان عمران را در این
مرحله فراه م میکند . برای مثال فرض کنید که طرح اجمالی تهیه شده در مورد فرودگاه جدید دارای توقفگاهی زیرزمینی برای
پنج هزار خودرو باشد . تهیه و پیشنهاد طرحی که تامین کننده نیازمندیهای پیشبینی شده در طرح اجمالی باشد از وظایف مرحله
طراحی کلان است. تهیه چنین طرحی مستلزم تصمیم گیریهایی در مورد موضوعات زیر است:
چه تعداد توقفگاه باید پیشبینی شود
ابعاد هر توقفگاه چه مقدار باشد
محل توقفگاه ها کجا باشد
تعداد طبقات هر یک از توقفگاه ها چه تعداد باشد
راه های دسترسی به توقفگاه ها چگونه باشد
موقعیت توقفگاه ها نسبت به پایانه ها چگونه باشد
تصمیماتی که در مرحله طراحی کلان گرفته میشود شبیه تصمیماتی است که قبلا در مطالعات امکانسنجی مرحله
برنامه ریزی گرفته شده بود . با این تفاوت که در این مرحله باید مشخصات تفصیلی طرح اجمالی را به گونه ای که آن را آماده
مرحله طراحی خرد کند تعیین شود . طراحی جز ئیات اجز ای پروژه از قبیل ابعاد اجزا ء ،اتصالات، پیکربندی و نظیر آن در مرحله
طراحی خرد انجام میشود.

 


مبلغ قابل پرداخت 12,522 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1473

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما