مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2001
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13043664

مقاله تبدیل سیستم دستی به سیستم نرم افزار حسابداری 53ص


مقاله تبدیل سیستم دستی به سیستم نرم افزار حسابداری 53ص

فهـرست مطـالب

فصل اول: (كليات تحقيق) 1

مقدمه 2

بیان مساله 3

اهمیت و ضرورت تحقیق 4

روش تحقیق 4

استفاده کنندگان از تحقیق 4

 

فصل دوم: (ادبيات تحقيق) 5

تاريخچه حسابداری 6

سرمایه داری تجاری و رنسانس 8

انقلاب صنعتی وپیشرفت حسابداری 11

تاریخچه سیستم های حسابداری در ایران12

۱- سیستم های حسابداری در ایران قبل از اسلام 12

۲- سیستم های حسابداری در ایران پس از ظهور اسلام تا دوران قاجاریه 13

3- سیستم های حسابداری از دوران قاجاریه تا انقلاب مشروطیت 13

۴- سیستم های حسابداری از انقلاب مشروطیت تا اوایل دهه چهل14

۵- سیستم های حسابداری از اوایل دهه چهل تاكنون 15

سیستم اطلاعاتی یکپارچه 17

سیر تاریخی سیستم های اطلاعاتی یکپارچه در ایران 18

نارسائیها و دشواریهای سیستمهای اطلاعاتی یکپارچه 19

الف) طراح و عرضه کنندگان سیستم 20

ب) مشتری (کاربران و مدیران) 23

ج) دولت و نهادهای حرفه ای 26

 

فصل سوم: (شرح عمليات) 28

بخش های تشکیل دهنده سیستم حسابداری 29

1. ورود داده‌ها29

2. پردازش داده‌ها 29

3. ستادها 29

دسته بندی سیستمهای حسابداری30

عملیات حسابداری در سیستم حسابداری دستی 31

دفاتر ثبت حسابداری 33

سیستم حسابداری کامپیوتری 35

مزایای استفاده از سیستم حسابداری کامپیوتری: 36

شناسایی سیستم حسابداری 38

فرایند ایجاد سیستم و تبدیل سیستم دستی حسابداری به مکانیزه 40

روشهای بکارگیری سیستم پیشرفته حسابداری 41

مراحل طرح و تدوین سیستمهای حسابداری 42

الف) طراحی سیستم حسابداری 42

1. طراحی گردش عملیات سیستم حسابداری 42

2. تعیین نیازهای ورودی و خروجی سیستم 43

3. طراحی مکانیزم کنترل سیستم حسابداری 43

  1. تدوین سیستم حسابداری 44

ب) اجرای سیستم حسابداری 44

ج) وارسی سیستم حسابداری 45

د) نگهداری سیستم حسابداری 45

افقهاي تازه در سيستمهاي اطلاعاتي حسابداري 46

معیارها و تجربه شرکتها در انتخاب نرم افزارحسابداری 48

 

فصل چهارم: ( نتيجه گيري - پيشنهادات)50

نتیجه گیری 51

منابع 53

 

مقدمه

در عصری که جوامع بشری همواره در حال پیشرفت های علمی و صنعتی و اقتصادی می باشند و با توجه به اینکه نقش فعالیتهای مالی در هر پیشرفت و توسعه ای غیر قابل انکار می باشد نیاز به توسعه حسابداری روز به روز افزایش می یابد.

در قرون وسطی مرسوم بوده است که فرمانروایان مالیاتها را جمع آوری می کردند و آنرا در جهت رفع نیازهای مالی مربوط به توسعه املاک به مصرف می رساندند.در آن زمان یکی از وظایف حسابداران تهیه صورتی از اموال افراد برای خزانه داری فرمانروا به منظور اخذ مالیات بود . از دیگر وظایف حسابداران آن زمان می توان به تهیه گزارش سفر افرادی که به کار تجارت بین کشورها اشتغال داشتند اشاره کرد. این گزارش در پایان هر سفر تهیه می گردید و هدف از آن تعیین سود و زیان مربوط به آن سفر بود. در قرن سیزدهم و چهاردهم به دلیل رشد عملیات تجارتی تحولاتی در سیستم نگهداری حسابها به وجود آمد.

لوکا پاچیولی ( LUCA PACIOLI ) یک کشیش ایتالیایی و درواقع یک ریاضیدان بود که توانست با انتشار کتاب ریاضیات لوکا پاچیولی موجب گسترش فن دفترداری دوطرفه در سراسر اروپا گردد.وی در این کتاب که چند فصلش اختصاص به حسابداری داشت توانست مهارت تجزیه و تحلیل گری خود را در جهت توصیف سیستم حسابداری دوطرفه به کار برد.با وجود اینکه دراین کتاب هیچ اشاره ای به دوره مالی ، چگونگی تهیه صورتهای مالی و نگهداری حسابهای مربوط به دارائیهای ثابت وجود ندارد و نیز تمایزی بین اموال شخصی صاحب موسسه وسازمان تجاری وی نگذاشته است ، به دلیل سادگی و داشتن ارزشهای علمی در طی قرون پانزدهم و شانزدهم به اغلب زبانها ترجمه شد و مورد استفاده قرار گرفت .

از زمان به وقوع پیوستن انقلاب صنعتی در انگلستان ، نیاز به حسابداری به شکل چشمگیری افزایش یافت. پس از انقلاب صنعتی امریکا هم از آنجا که سرمایه های شخصی زیادی در شرکتها وارد گردید و موجب توسعه هر چه بیشتر آنها شد و در نتیجه باعث به وجود آمدن غولهای صنعتی قرن بیست و یکم شد سیستمهای حسابداری از اهمیت بیشتری برخوردار گردیدند و حسابداری نیز با پیشرفت وضعیت اقتصادی توسعه و تکامل پیدا نمود.

بیان مساله

امروزه، سازمانها، اعم از كوچك و بزرگ، درگير موقعيتهاي به مراتب پيچيده‌تر از گذشته اند. موضوعاتي نظير رقابت فشرده در بازار، نوسانات اقتصادي، بحرانهاي روزمره در روابط بين المللي، پيشرفت سريع تكنولوژي در اغلب زمينه ها، حساسيت بيش از پيش عامل انساني در سازمان و بسياري از مسائل ديگر، سازمانها را بسيار دشوارتر از گذشته كرده است. مديريت از وضع «يك تصميم براي يك عمر» به وضع «يك تصميم براي يك روز» بعضاً تغيير موضع داده است. به جرأت مي‌توان گفت مديران سازمانهاي بزرگ اقتصادي،‌پنجاه سال پيش از اين به مراتب با تصميمات ساده‌تري نسبت به آنچه امروز اتخاذ مي‌كند، مواجه بوده اند.

اگر چه پيچيدگي شرايط، اهميت دسترسي به اطلاعات و افزونتر شدن نقش اطلاعات در تصميم گيريها را مضاعف كرده است، با اين همه مديران امروز نسبت به نسل پيش از خود شانس بيشتري براي دسترسي سريعتر، مطمئن تر و حتي گاه بسيار ارزانتر از گذشته به اطلاعات دارند. علت اين امر رشد بسيار سريع تكنولوژي داده پردازي به ويژه در دو دهه اخير بوده است. طي اين سالها چهره محيط هاي كاري نيز تغيير يافته و خودكار سازي بسياري از فرآيندهاي اداري با آنچه اصطلاحاً اتوماسيون اداري خوانده مي‌شود در نحوه گردآوري، فرآوري، انتشار و مبادله اطلاعات تحولات اساسي پديد آورده است.

تصمیماتی که در واحدهای اقتصادی بوسیله مدیریت گرفته می شود، در صورتی باعث رشد و توسعه و راهبری صحیح آن واحد خواهد شد که اطلاعات مربوط و فهم پذیر در دسترس مدیریت قرار گیرد. نتایج بدست آمده از سیستم اطلاعات حسابداری مبتنی بر کامپیوتر و تجهیزات الکترونیک که در آن اطلاعات مالی واحدهای اقتصادی طبقه بندی و تلخیص می شود از مهمترین اطلاعات موثر بر تصمیم های مدیریت محسوب می شود. با توجه به اینکه دسترسی داشتن به مفیدترین و مربوط ترین اطلاعات موجبات بقای واحدهای اقتصادی را فراهم می آورد و این موضوع اهمیت مساله را بیش از پیش نمایان می سازد.

 


اهمیت و ضرورت تحقیق

با توجه به اهمیت این انتخاب برای مدیران و کاربران و طراحان سیستم خصوصا در سال های اخیر برای اینکه توانسته باشیم در جهت کمک به تصمیم گیرندگان برای انتخاب سیستم مکانیزه حسابداری، گامی برداریم و کمکی به پیشرفت و توسعه کشور کرده باشیم تا این موضوع را مورد تحقیق قرار دهیم و عوامل موثر بر انجام تبدیل یک سیستم دستی حسابداری به مکانیزه را مورد بررسی قرار دهیم.

 

روش تحقیق

در اين تحقيق از روش هاي توصیفی استفاده شده كه كتابخانه اي (از نظر روش گردآوري اطلاع ها)مي باشد. . تحقیق توصیفی به مجموعه روش هایی اطلاق می شود که هدف آنها توصیف شرایط پدیده های مورد بررسی است.روش كتابخانه اي به طور عمومي براي مطالعه سوابق موضوع و بررسي پيشينه تحقيق و نظراتي كه راجع به موضوع وجود داشته و نيز فراهم آوردن چارچوبي مناسب براي مطالعه موضوع انتخاب شده
مي باشد.

روش گردآوري اطلاعات لازم براي انجام اين پژوهش به صورت زير انجام مي پذيرد:

ü مطالعات و بررسي هاي كتابخانه اي، اطلاعات مورد نياز از كتابخانه ها وساير مراكز علمي و دانشگاهي از طريق كتاب ها، پايان نامه ها و ساير نشريه هاي مرتبط (فارسي و لاتين) و نيز از شبكه جهاني وب (اينترنت) جمع آوري مي گردد.

 

استفاده کنندگان از تحقیق

نتایج بدست آمده از این پروژه می تواند برای مدیران رده های مختلف سازمان ها، کاربران سیستم های حسابداری شرکت های طراح و مشاور در زمینه سیستم های مکانیزه اطلاعاتی حسابداری، انجمن های حرفه ای، موسسات تحقیقاتی حسابداری، اساتید و دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد.

 


مبلغ قابل پرداخت 25,919 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما