مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1857
  • بازدید دیروز : 3966
  • بازدید کل : 13111939

پاورپوئینت در مورد حلزون قوه ای بزرگ شامل 15 اسلاید


پاورپوئینت در مورد حلزون قوه ای بزرگ شامل 15 اسلاید

پاورپوئینت در مورد حلزون قوه ای بزرگ

شامل 15 اسلاید همراه با عکس

سطح دانشگاهی

 

قسمتی از متن پاورپوئینت در مورد حلزون قوه ای

حلزون‌ها در گروه نرم‌تنان شُش­‌دار(mollusc) قرار دارند و ازآنجا که تمام بخش‌های زیرین بدنشان به‌عنوان پا مورد استفاده قرار می‌گیرد در رده شکم پایان (gastropod)، خاکزی (terrestrial) طبقه‌بندی می‌شوند.

تا به حال ۳۵۰۰۰ گونه حلزون شناسایی شده است که دارای زیست‌گاه‌های متنوعی هستند و می‌توانید آن‌ها را در فضاهای سبز شهری، باغچه‌ها، جنگل‌ها، دریاها، آب‌های شیرین و حتی در مناطق کوهستانی و بیابان‌ها بیابید. این جانوران معمولاً از گیاهان تغذیه می‌کنند ولی برخی از آن‌ها نیز گوشت‌خوار و یا همه‌چیزخوار هستند.

رده‌بندی علمی

فرمانرو: جانوران

شاخه: نرم‌تنان

رده: شکم‌پایان

نام علمی: Helix pomatia

 

برخی از این جانوران با ترشح آهک برای خود صدفی مارپیچ و با رنگ‌های مختلف (قهوه‌ای، سیاه، سفید، راه‌راه و خالدار) تولید می‌کنند که در مواقع نیاز می‌توانند تمام بدن خود را به داخل آن انتقال داده و از این طریق از خود محافظت کنند.

محل زندگی بعضی از گونه‌های حلزون در دریا بوده و بعضی دیگر در آبهای شیرین یا در باغ‌ها زندگی می‌کنند. حلزون از انواع گیاهان تغذیه می‌کند. حلزون‌ها به عنوان مواد غذایی، آفات و عوامل ناقل بیماری، پیوند قابل توجهی با زندگی انسان دارند؛ پوسته آنها هم به عنوان اشیاء تزئینی استفاده و در جواهرات گنجانده می‌شود. حلزون همچنین دارای بار معنایی فرهنگِ متمایل به بی حالی است و در گفتار از حلزون به عنوان صفت شخص یا چیزی که به اندازه کافی سریع حرکت نمی‌کند استفاده می‌شود. حلزون هم شکل یا شبیه حلزون گوش است.

ویژگی های شکل شناسی

بدن شامل قسمت‌های زیر است:

سر که دارای یک جفت بازوی حسی است، یک پای شکمی و پهن عضلانی که نوعی عمل خزیدن را انجام می‌دهد و یک توده احشایی پشتی و گنبد مانند که بیشتر اندام‌های داخلی در آن جای داشته‌اند. (حلزون‌ها معمولاً صدف دارند اما برخی از گونه‌های بی‌صدف آن نیز مشاهده شده‌است. چشم حلزون معمولاً بر روی دو تا شاخک بر روی سر آن قرار گرفته‌است) مرحله لاروی حلزون، ولیگر نام دارد که مجهز به یک کمربند مژکی ظریف است و آن را به عنوان عضو شنا بکار می‌برد. قسمت پشتی ولیگر بعداً کاملاً بزرگ می‌شود و توده احشایی در حال رشد به سمت پشت برآمدگی می‌یابد. اما این رشد رو به بالا در طرف راست و چپ به‌طور یکسان صورت نمی‌گیرد و نتیجه آن پیچ‌خوردگی توده احشایی و صدفی است که روی این توده را می‌گیرد.

حلزون قهوه ای به عنوان آفت

خسارت حلزون قهوه ای

حلزون فعالیت شبانه داشته، و در سطح زمین روی گیاهان مختلف و روی شاخه و برگ درختان جابه جا شده و از پهنک برگ ها تغذیه می‌کند.

خسارت این حلزون ها در نهالستان ها و باغات مرکبات حایز اهمیت است. و اگر اقدامات کنترل در زمان مناسب انجام نشود. خسارت کاملا اقتصادی به باغات وارد می‌شود.از آنجایی که در تمام فصول سال به جز تابستان فعال هستند. مدیریت کنترل باید در طول فصل ها و در زمان مناسب صورت گیرد.

 

علایم خسارت

•برگ

به صورت پاره گی و خوردگی های سوراخ مانند روی برگ ها دیده می‌شود.

•میوه

روی میوه های رسیده به صورت خوردگی های سطحی و یا سوراخ های که کیفیت بازار پسندی را به شدت پایین می آورد.

در مواردی این حلزون از پوست تنه و شاخه درختان نیز تغذیه می کند.

 

 


مبلغ قابل پرداخت 27,999 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ تیر ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 213

برچسب های مهم

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما