مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2150
  • بازدید دیروز : 3966
  • بازدید کل : 13112232

پاورپوئینت در مورد مبانی سازمانی و مدیریت فصل 14 نظریه اقتضا 18 اسلاید


پاورپوئینت در مورد مبانی سازمانی و مدیریت فصل 14 نظریه اقتضا  18 اسلاید

پاورپوئینت در مورد مبانی سازمانی و مدیریت فصل 14 نظریه اقتضا

شامل 18 اسلاید

سطح دانشگاهی

 

قسمتی از پاورپوئینت در مورد مبانی سازمانی و مدیریت فصل 14 نظریه اقتضا

نظریه اقتضاء

نظریه اقتضاء مانند نظریه سیستمی بر سازمان و ارتباط آن با محیط تأكيد دارد. به موجب نظریه اقتضاء سازمان ها از نظر وسعت و اندازه، شکل قانونی، وضعیت فناوری، نیروی انسانی و عوامل دیگر با امکانات و محدودیت هایی روبرو هستند و برای بقا باید خود را با عوامل محیطی تطبیق دهند و بنا به موقعیت یکی از اشکال سازمانی با ترکیبی از آنها را برگزینند.

به طور کلی دو مفهوم سیستم های باز و شرایط نامطمئن زیربنای ساختاری نظریه اقتضاء را تشکیل می دهند. عنوان رهیافت اقتضایی در سال ۱۹۶۷ توسط لارنس و لورچ پیشنهاد شد و سپس توسط صاحبنظران دیگری دنبال گردید. رویکرد یا رهیافت اقتضایی در پی ایجاد اصول با دستورالعمل های عمومی رفتاری نیست. این رهیافت با نسبیت ها، نه مطلق ها سر و کار دارد. از این رو یک رهیافت موقعیتی است. بنابراین در مدیریت اقتضایی رعایت اهداف اساسی و تعهدات الزام آور است و انعطلاف پذیری با رعایت این دو مبنا باید تحقق یابد.

لارنس و لورچ و بیان نظریه اقتضایی سازمان

بر اساس ساختار و محيط

زندگینامه لورچ

جی دبلیو لورچ، پروفسور لوئیس کرشتاین روابط انسانی در مدرسه بازرگانی هاروارد است. او نویسنده بیش از دوجین کتاب است که جدیدترین آنها بازگشت به تابلوی طراحی: طراحی تابلوها برای دنیای پیچیده است. برنده جایزه بهترین کتاب مدیریت سال آکادمی مدیریت و جایزه کتاب جیمز ای. همیلتون از کالج مدیران بیمارستان در سال 1969 شد.

 

زندگی نامه لارنس

لارنس متولد ایلینویز ، مدرک AB خود را از کالج آلبیون در سال 1943 دریافت کرد و پس از جنگ جهانی دوم در مدرسه بازرگانی هاروارد ، MBA در سال 1947 و دکترای خود را در سال 1950 دریافت کرد . پس از فارغ التحصیلی، لورنس در سال 1947 به عنوان مربی، حرفه آکادمیک مادام العمر خود را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد. او در سال 1950 به عنوان استادیار، در سال 1956 به عنوان دانشیار و در سال 1960 به عنوان استادیار منصوب شد. از سال 1967 تا 1991 او والاس برت دانهام استاد رفتار سازمانی بود. او در سال 1973 استاد مدعو در مؤسسه فناوری ماساچوست و در سال 1984 در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی بوده است.

برنز و استاکر

این دو نتایج پژوهش های خود را درباره محیط و ساختار در اسکاتلند، انگلستان و ۲۰ مؤسسه صنایع الکترونیک در محیطی آرام که به منظور بررسی ساز گار کردن سازمان با شرایط فنی و بازار بوده، تحت عنوان مدیریت نوآوریدر سال ۱۹۶۱ منتشر کردند. آنها به دو الگوی ایده آل متفاوت از نظام مدیریت دست یافتند که آن دو را تحت عنوان نظام های مکانیکی و نظام های ارگانیکی ارائه دادند. این پژوهش که تحت عنوان پیوستار انعطاف پذیر و انعطاف ناپذیر سازمان مطرح است مبنای کار لارنس و لورچ نیز قرار گرفت. گرچه، برنز و استاکر نظام های ارگانیک را بیشتر مناسب شرایط متغیر می دانند تا مکانیکی، اما همکاران آمریکایی آنها هر دو نظام را برای مواجهه با تنوع و گوناگونی حیاتی می دانند.

گروه آستون (پو، هیکسون و دیگران)

بیوگرافی

پیو که در لندن متولد شد ، مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال 1953 و کارشناسی ارشد خود را در سال 1956 از دانشگاه ادینبورگ و مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال 1973 از دانشگاه استون دریافت کرد. در سال 2009، دانشگاه استون به او دکترای افتخاری (DLitt) اعطا کرد. وی از سال 1970 تا 1982 استاد رفتار سازمانی بود. در سال 1983، پو برای آخرین بار به دانشگاه نقل مکان کرد ، جایی که تا سال 1988 استاد سیستم ها و رئیس رشته سیستم ها، استاد مدیریت بین الملل، استاد پژوهشگر مدعو مدیریت بین الملل و استاد بازنشسته بود.


مبلغ قابل پرداخت 27,999 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ تیر ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 264

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما